Amazon Danışmanlık
AMAZON'DA SATIŞ YAPMAK
Amazon Danışmanlık hizmetimiz ürünlerinizin Amerika, İngiltere, Avrupa ve Kanada mağazalarında satmanız için gerekli tüm sürecin baştan sona yönetilmesi ve size sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmayı amaçlamaktadır. Amazon’da satış yaparak kendi markanızı geniş bir kullanıcı kitlesine ulaştırabilirsiniz. Amazon FBA Yönetimi sürecinde sizin için gerçekleştireceğimiz süreçleri Amazon Yol Haritamız’da bulabilirsiniz Global e-ticaret pazarı 2022 yılında 5 trilyon dolara ulaştı siz de Amazon’da satış yapan üreticiler arasına katılarak bu pazardan pay alabilirsiniz. Vezüve işletmenize bağlı bir Amazon Departmanı gibi çalışmaktadır.
Amerika ve Avrupa Pazarında Yeni Müşteriler
Neden Amazon'da Ticaret Yapmalısınız ?
Türkiyedeki üreticilerin Amazon ile Amerika ve Avrupa pazarına ihracat yaparken avantajları
01
Türkiyenin Lojistik Avantajı
Ülkemiz konumu dolayısıyla diğer ülkelere kıyasla yüksek bir lojistik hızına ve kargo seçeneğine sahiptir. Gümrük Birliği anlaşmamızdan dolayı Avrupa Birliği ve EFTA ülkelerine gümrük vergisi ödemeyiz.
02
Yüksek Yatırım Dönüşü
Doğru stratejiler takip edildiğinde Amazon göz ardı edilemeyecek bir potansiyele sahiptir. Ürünlerinizi döviz cinsinden satacağınız için kar marjınız yüksek olacaktır.
03
Amazon Depolama ve Kargolama
Amazon FBA sistemi sayesinde satış yapacağınız ülkede deponuz olmasa dahi depolama, paketleme ve kargolama işlemlerini Amazon sizin için gerçekleştirir. Maliyetleriniz azalır.
04
Tüm Dünyaya Satış İmkanı
Amazon birçok ülkede faaliyet göstermektedir ve bu ülkelerde genellikle en çok trafik alan pazaryeri konumundadır. Aylık 3 milyar ziyaretçiye sahiptir.
Amazon FBA Avantajları
Kargo Hızı
Amazon'un 2 günde teslimat yapabilme gücü sayesinde müşteri memnuniyetiniz artacak ve kötü yorumlarınız azalacaktır.
Depolama Hizmeti
Depolama ve paketleme gibi işleri Amazon'a bırakarak marka gelişimine ve satışlarınıza odaklanabilirsiniz.
İade Yönetimi
Ürünlerinizin iade işlemlerini Amazon yürütür bu sayede maliyetleriniz düşer.
Neler Sunuyoruz ?
AMAZON YOL HARİTAMIZ
İlk aşamamız ürettiğiniz ürünlerde pazar hacmini, rakip sayısını ve hangi ülkelerde daha yoğun talep olduğunu görmek için çalışma yürütürüz. Doğru verileri elde ettikten sonra firmanız için en doğru ve stratejik yol haritasını belirleriz.
Pazar Araştırmamızdan sonra ürünleriniz için giriş yapacağımız en uygun pazarı belirleriz. Bu pazardaki müşteri kitlesini analiz eder ve onların sınır ötesi bir satın alma yaptıklarında en çok hangi kriterlere dikkat ettiklerini listeleriz.
Amazon Hesabı oluşturmak hassasiyet isteyen bir iş. Amazon satıcıları seçerken çok titiz davranıyor ve onlara sunduğumuz tüm bilgilerin doğru olduğundan emin olmak istiyoruz. Bu süreçte ayrıca Payoneer ve Wise gibi banka hesaplarının da oluşturma sürecini tamamlıyoruz. Amazon Amerika, Kanada, Meksika, İngiltere ve tüm avrupada güvenilir suspendsiz hesap açılışı sağlıyoruz.
Sizin ürettiğiniz ürünler çok yüksek ihtimalle halihazırda Amazon üzerinden satılıyor olacaktır. Bu noktada dikkat etmemiz gereken konu rakiplerimizden farklılaşmak ve ürünümüzün özelliklerini ön plana çıkarmaktır. Müşterilerin en fazla şikayet ettiği süreçler tespit edilecek ve bu hususlar üreticilerimizle paylaşılarak gerekli revizyonlar önerilecektir.
Ürünlerin listelenmesi en önemli süreçlerden birisi. Eğer müşteriler yaptıkları aramalarda sizin ürününüzü göremiyorsa ne kadar kaliteli bir ürün ürettiğinizin hiçbir anlamı kalmıyor. Listeleme süreçlerinde en uygun başlık, bullet point, description ve infografik fotoğraf yapısı belirlenerek ürünlerinizin aramalarda ön planda görünmesini sağlıyoruz.
Ürün görsellerinizi Amazon standartlarına uygun hale getiriz. Ürününüzün üstün özelliklerini vurguladığımız infografik görseller hazırlarız.
Ürünlerinizin en doğru paketleme şekillerini belirliyor ve kargo firmalarıyla gerekli görüşmeleri gerçekleştiriyoruz. Ürünlerinizin Amazonda FBA gönderim planını oluşturuyor ve sizlere gerekli kargo etiketlerini iletiyoruz. Eğer hedef ülkede bir ara depo ihtiyacı varsa bununla ilgili gerekli aksiyonları alıyoruz.
Lansman sonrası pazarlama çalışmaları ürünün geleceği için hayati konumdadır. Biz giveaway süreçlerinin yönetilmesinde ve ürününüze en uygun reklam stratejisini belirleyerek düşük bütçelerle yüksek geri dönüş almanızı sağlıyoruz. Tüm ürünleriniz için reklam kampanyaları oluşturarak reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanmanızı sağlıyoruz.
Amazon'da hesap sağlığınızın düzenli kontrol edilmesi ve gerekli performans metriklerinin karşılanması gerekmektedir. Satıcı performans puanınız çok düşerse mağaza kapanmasıyla sonuçlanacaktır. Vezüve ile çalışan üreticilerimizin mağaza sağlığı hep optimum düzeyde kalır.
Amazonda'da ürünlerinizi koruma altına almak ve başka satıcıların listenize girmesine izin vermemek için Amazon Brand Registry programına kayıt olmanız gerekmektedir. Bu sayede hem diğer satıcılardan daha gelişmiş bir listelemeye sahip olur (enhanced brand content) aynı zamanda rakiplerinizin önüne geçersiniz. Ayrıca görsel açıdan daha zengin reklamlar verebilirsiniz.
AMAZON AVANTAJLI PAKETLERİMİZ
ABONELİK
Aylık bazda çalışmak isteyen işletmeler
12 taksitle ödeme imkanı
Paket İçeriği
- Pazar Araştırması
- Amazon Mağaza Açılışı
- Yurtdışı Şirket Kuruluş Desteği
- Optimize Ürün Listeleme: 3 SKU
- İnfografik Görsel: 3
- FBA Depolarına Gönderim
- Ülke Sayısı: 1
- Giveaway: 2
- Amazon PPC Reklam Yönetimi
- Kampanya Yönetimi
- A+ Tasarım
- Mağaza Sağlığı Kontrolü
- 1 Ay
BUSINESS
Yurtdışı pazarına açılacak kobiler ve girişimciler
12 taksitle ödeme imkanı
Paket İçeriği
- Pazar Araştırması
- Amazon Mağaza Açılışı
- Yurtdışı Şirket Kuruluş Desteği
- Optimize Ürün Listeleme: 15 SKU
- İnfografik Görsel: 10
- FBA Depolarına Gönderim
- Ülke Sayısı: 1
- Giveaway: 10
- Amazon PPC Reklam Yönetimi
- Kampanya Yönetimi
- A+ Tasarım
- Mağaza Sağlığı Kontrolü
- 2 Saat Temel Amazon Eğitimi
- 3 Ay
GLOBAL
Amazon’da markalaşmak isteyen kurumsal üreticiler
12 taksitle ödeme imkanı
Paket İçeriği
- Pazar Araştırması
- Amazon Mağaza Açılışı
- Yurtdışı Şirket Kuruluş Desteği
- Optimize Ürün Listeleme: 20 SKU
- İnfografik Görsel: 15
- FBA Depolarına Gönderim
- Ülke Sayısı: 2
- Giveaway: 15
- Amazon PPC Reklam Yönetimi
- Kampanya Yönetimi
- A+ Tasarım
- Mağaza Sağlığı Kontrolü
- 3 Saat Temel Amazon Eğitimi
- 4 Ay
Amazon İstatistikler
Prime Üyesi
Net Gelir
Piyasa Değeri
Web Ziyaretçi Sayısı
AMAZON SIKÇA
SORULAN SORULAR
Amazonda satış yaparken karşılamanız gereken çok hassas müşteri memnuniyet metrikleri bulunmaktadır. Müşteri memnuniyetinizi sağlamak ve Amazon hesabınızın sağlını olumsuz etkilememek için ya Amazon’un FBA depolarını kullanmalı ya da satış yaptığınız ülkelerde ara depolarla anlaşarak FBM sistemiyle satış yapmalısınız.
Amazon’da şirketiniz olmadan bireysel satıcı hesabı açabilirsiniz. Ancak bu şekilde çok kısa bir süre ilerleyebilirsiniz. Amazon’da uzun dönemli bir satış planınız varsa mutlaka şahıs, limited veya anonim şirketi sahibi olmalısınız. Amazon’un sunduğu avantajlardan yararlanmak için profesyonel hesaba geçiş yapmalısınız.
Amazon dünya üzerinde birçok ülkede aktif durumdadır. Türk satıcılar için en uygun pazarlar Amerika, İngiltere ve Amazon Avrupa’daki pazar yerleridir. Satış yapmak istediğiniz ürünlere karar verdikten sonra sizlere en uygun ülkeye karar vermek için mutlaka detaylı bir pazar araştırması yapmalısınız. Kar marjı analizi de yaparak ürünlerinize en uygun pazarı belirleyerek doğru fiyat stratejisiyle giriş yapmalısınız.
Amazon’da reklam vermek zorunlu bir adım değildir. Ancak yoğun rekabetin yaşandığı bir platform olmasından dolayı ürünlerinizi ön plana çıkarmak için ilk aşamalarda reklam vermeniz gerekmektedir. Amazon’da reklam maliyetleri şirketin stratejisine bağlı olarak değişse de günlük minimum 15-20 dolarlık bir reklam bütçesi ayrılmalıdır.
Amazon FBA depolarına ürün gönderirken ihracatı yaptığınız firma Amazon değildir. Bu yüzden faturanızı keserken ithalatçı olarak Amazonu gösteremezsiniz. Satış yapmak istediğiniz ülkede şirketiniz varsa kendi şirketinizi ithalatçı gösterebilir veya orada gümrük işlemlerinizi yönetecek bir firmayla anlaşabilirsiniz.
Mağazanız eğer çözülebilir bir suspend yemiş ise ilk önceliğiniz suspend yemiş hesabınızı açmak olmalıdır. Eğer farklı bir mail adresi ve aynı kişi bilgileriyle yeni bir mağaza oluşturmayı denerseniz kısa sürede yeni açmaya çalıştığınız mağaza da suspend olacaktır.
Türkiye Marka ve Patent Kurumu, Amazon’un marka tescilini kabul ettiği kurumlar arasındadır. Bu sayede sonucun olumlu olacağı kesin olmasa da Amazon’da marka kaydı için başvurabilirsiniz. Ancak ürünlerinizi ve markanızı diğer satıcılardan korumak için mutlaka satış yapmayı planladığınız ülkede marka tescil başvurunuzu yapmanızı tavsiye ediyoruz.
Avrupa Amazon’a giriş yapmadan önce mutlaka EORI ve VAT kaydınızı gerçekleştirmiş olmanız gerekmektedir. Aksi halinde Amazon’un depolarına ürün gönderimi yapamazsınız.
Amazon’da ürünlerinizi ilk satışa açtığınızda BSR sıralamanız önlerde sıralarda görünmek için yeterli olmayacaktır. Amazon A9 algoritması satışlara odaklı şekilde ilerlediği için mağazamızda inorganik satışlar ve yorumlar göstermemiz gerekir. Yurtdışı giveway ekiplerimize ürün tutarlarını göndererek ürünleri satın almalarını ve teslim aldıktan sonra fotoğraflı yorum yapmalarını sağlarız.
Amazon’da satış yaparken bilmeniz gereken maliyetleriniz aylık mağaza kira ücreti, ürün boyutlarına bağlı olarak FBA ücretleri, satış komisyon oranı, lojistik maliyetleri ve reklam maliyetleridir.
Amazon’da yurtdışı ürün gönderdiğiniz normal bir ihracat prosedürüne tabi olduğunuz için Mali Müşaviriniz ile görüşerek KDV iadesi için vergi dairesine başvuruda bulunabilirsiniz.
Amazon’dan 2 haftalık periyotlarda ödeme alırsınız. Amazon bakiyenizin bir bölümüne FBA, reklam ve komisyon maliyetlerini karşılamak amacıyla rezerv koyacaktır. Ödemelerinizi Payooner, Wise, Hyperwallet ve Paypal gibi sanal bankacılık sistemleriyle alabilirsiniz.
Amazon İş Modelleri
Amazon’da Satış Yapabileceğinizİş Modelleri
Amazon Handmade'de Satış
Amazon Handmade kategorisi, 2015 yılında Amazon Markette çevrimiçi bir mağaza olarak aktif hale geçti.
Şuan Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Meksika, İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa, İspanyada hizmet vermektedir.
Amazon Handmade de satış yapabilmek için Amazonda profesyonel bir satıcı hesabınız olması gerekir. ETSY’de alternatif arayan satıcılar için her yıl büyüyen Amazon Handmade doğru bir tercih olacaktır.
Private Label
Bu satış modeli sayesinde ürettiğiniz ürünü pazarın ihtiyacına göre şekillendirerek kendi markanıza ait listelemede satışını yapabilirsiniz. Marka Tesciliniz olması halinde Amazon Marka Tescili sisteminden faydalanarak başka satıcılarının sizin ürününüzü ve markanızı kopyalamasına engel olursunuz.
Retail Arbitraj
Arbitrajı genel olarak giriş sermayesi düşük satıcılar tercih etmektedir. Çünkü örneğin private label bir ürün satmak istediğinizde reklam ve giveaway gibi ürün lansmanı ile ilgili çeşitli konulara para harcamanız gerekiyor. Arbitrajda ise zaten satılan bilinen bir ürünü sattığınız için bu masraflara katlanmıyorsunuz. Tabii arbitrajda da bazı dezavantajlı konular var. Örneğin sattığınız ürünü daha uygun fiyata tedarik eden bir satıcı sizin listenize girip satışları alabilir. Arbitraj genel olarak rekabetin yüksek olduğu bir ticaret yöntemidir. Listenize giren birden çok satıcı fiyat kırarak rekabet etmeye çalışarak kar marjlarını düşürecektir.
Amazon Business (B2B)
Her türden şirketin satın alma ihtiyaçlarını karşılayabilmesi için özel olarak tasarlanmış bir Amazon hizmetidir Amazon Business. Business satıcı programı işletmeler arasındaki satışlarınızın artmasına olanak sağlar. Amazon Business satıcısı olursanız sizden büyük miktarlarda ürün satın alınmasını kolaylaştıran ödeme yöntemleri ve fiyatlandırma gibi çeşitli avantajlar elde edersiniz.
Amazon Business genellikle küçük ve orta ölçekli firmalar tarafından talep görüyor. Amazon business satıcıları, alıcılar toplu ürün aldığında azalan komisyon avantajına sahip olurlar.