Vezuve E-İhracat

Etsy Danışmanlık

Small business owner talking on the phone with customers in a small shop.

Etsy'de Satış Yapmak

Etsy el yapımı ve kişiye özel ürünlerin satıldığı küçük ve orta ölçekli işletmeleri ve tasarımcıları desteklemek amacıyla kurulmuş bir online pazaryeridir. Etsy danışmanlık hizmetimiz sayesinde Etsy’de hızlı bir şekilde satışa başlayıp ürünlerinizi dünyanın farklı ülkelerine gönderebilirsiniz. Dijital ürünler ve antika eşyalar gibi birçok farklı kategoride seçenek barındırmaktadır. Etsy’de ayrıca ara ürün dediğimiz başka ürünlerin üretiminde kullanılan ürünleri de satmanız mümkündür. Etsy’de satış yaparak farklı ülkelerdeki yeni müşterilere ulaşabilirsiniz. Siz de atölyenizi dünyaya açabilirsiniz! Vezüve Etsy Danışmanlık hizmeti ile üreticilerin markalarına değer katar.

etsyde_satis_yapmak_etsy_danışmanlık_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_ihracat_hizmetleri

Neden Etsy'de Satış Yapmalısınız ?

Yüksek Trafik

ETSY aylık 500 milyon trafik almaktadır. 2020 yılında satıcı sayısı 4.3 milyona ulaşmıştır. 2020 yılında ETSY üzerinde %106'lık bir artışla 10.2 milyar dolarlık satış gerçekleşmiştir.​

Yaratıcılığını Konuştur

ETSY platformu Amazon'a kıyasla daha az rakibe ve daha niş ürünlere sahiptir. Bu sayede doğru stratejiler, anahtar kelimeler ve yaratıcılığınızla yüksek satışlara ve cirolara ulaşabilirsiniz..

Düşük Maliyetler

ETSY üzerinde satış yaparken yüksek stok maliyetine girmenize gerek kalmaz. Ürünlerinizi sipariş geldikçe kargolarsınız. Siparişleriniz arttıkça ürünlerinizi Amerika'da bir ara depoya gönderebilirsiniz.

Ürünlerini dünyanın dört bir yanında müşterilere ulaştır

etsyde_satis_yapmak_etsy_danışmanlık_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_ihracat_hizmetleri

Etsy'de Satış Yapmanın Avantajları

El yapımı ve kişiye özel üretim yapan atölyelerin Etsy’de e-ihracat yaparken avantajları

01

Globalde Satış

Etsy aylık 600 milyondan fazla trafik çekmektedir. Etsy’de Amerika pazarının yanı sıra İngiltere, Avustralya, Almanya, Fransa ve dünyanın dört bir yanına satış yapma imkanı bulursunuz.

02

Görsel Yaratıcılık

Etsy görsel ve videolarda beyaz arka plan zorunlu kılmaz. Bu yüzden rakiplerinizden ön plana çıkabilmek için yaratıcı ürün çekimleri yapmalı ve tüm detaylara yer vermelisiniz.

03

Kolay Gümrükleme

Etsy’de satış yaptığınız ürünleri ETGB sayesinde hızlı bir şekilde yurtdışına  gönderebilirsiniz. Satışlarınız arttıktan sonra yurtdışında bir ara depoyla anlaşıp lojistik maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

04

El yapımı ve Dijital Ürünler

Etsy’de el emeği ve kişiselleştirme ayrı bir öneme sahiptir. İçerisinde sanatın dahil olduğu ürünler üreten atölyeler Etsy’de daha ön planda olacaktır. Ayrıca dijital içerik üreticileri de Etsy’de satış yapabilirler.

Neler Sunuyoruz ?

ETSY YOL HARİTAMIZ

Etsy için danışmanlık verirken 4 farklı yazılım kullanarak pazarı derinlemesine analiz ederiz. Rakiplerimizin yorumlarını inceleyerek müşterilerin ürünle ilgili hassas olduğu özellikleri belirleriz. Hangi ürünlerinize daha yüksek talep olacağını ve tahmini satış rakamlarınızı görürüz. Amacımız bu analiz sonucunda satış stratejimizi planlamaktır.

Etsy mağaza açılışı nasıl olur ? Vezüve olarak etsy danışmanlık hizmeti kapsamında tüm mağazanızın güvenli bir şekilde açılışı, şirket ve ödeme sistemlerini ekleme işlemlerinizi gerçekleştiririz. Ayrıca firmanızın logo, banner, hikaye ve mağaza politikalarını hazırlayarak en ilgi çekici mağaza tasarımını oluştururuz.

Bizim çalışmaya başladığınızda markanız için bir SWOT analizi gerçekleştiririz. İşletmenizin güçlü ve zayıf yönlerini belirler, piyasadaki fırsat ve tehditleri sınıflayarak gelecek satış planlarımızı şekillendiriyoruz.

Etsy SEO çalışması mağazanızı başarıya ulaştıracak en önemli aşamadır. Biz yaptığımız listelemelerde ürünleriniz için en uygun ve rekabetin düşük olduğu kelimeleri hedefleriz. Ayrıca Google sonuçlarında görünür olabilmeniz için farklı anahtar kelime planlamaları oluştururuz.

Fotoğraf müşterinin ürünle ilk buluşma noktasıdır. ETSY'de ürünlerinizin satışında etkili olacak en önemli konu fotoğraflardır. Bu yüzden bu süreç titizlikle ve profesyonelce yürütülmelidir. Ürünleriniz için en doğru fotoğrafların ve videoların oluşturulması için size destek oluruz.

Etsy listeleme nasıl yapılır diye bakarsak; Başlıklar, açıklamalar, tagler, opsiyonlar ve varyasyonlar gibi seçenekleri bu bölümde belirleriz. Pazarda ön sıralara gelmenizi sağlayacak, tıklamalarınızı ve satışlarınızı artıracak performans odaklı bir listing oluştururuz.

Etsy kargo entegrasyonu, yapmadan önce etsy kargo planı olupturup her ürün için farklı bir paketleme ve kargo çalışması gerekebilmektedir. Ayrıca ürünlerimizi sadece ABD pazarına satmayacağımız için diğer ülkelerin de gümrük koşullarını sizin adınıza yönetiriz. Partner taşıyıcı firmalarımızdan aldığımız indirimli fiyatlarla ürünleri en uygun fiyatlarla müşterilerinize ulaştırmanızı sağlarız.

Etsy de satış arttırma için ETSY üzerinde en önemli 2 sosyal medya aracı Pinterest ve Instagramdır. Eğer firmanızın ingilizce içerikli sayfaları yoksa biz bunları sizin adınıza oluşturur ve ilk içerik üretimlerinizi biz tasarlarız. Etsy'deki ürünlerinizi ayrıca Pinterest işletme hesabınızda da paylaşarak ekstra trafik almanızı sağlarız. 

Etsy'de reklam süreci, doğru anahtar kelimelerle yönetilmelidir. Yoksa reklam bütçesi boşa harcanacaktır. Ayrıca yurtdışında yaşayan giveaway ekiplerimizi kullanarak yurtdışında ürünlerinize alım yaptırıp pozitif yorumlar almanızı sağlarız. Bu sayede Etsy algoritması mağazanızı daha üst sıralarda gösterir. Pinterest reklamlarınızı oluşturarak mağazanızda trafik oranlarını ve satışları artırırız.

Mağazanızı Google Analyticse bağlayarak mağazanızı ziyaret eden kullanıcıların ülkelerini ve ilgi alanlarını tespit ederiz. Mağazanızı ingilizce dışında Almanca, Fransızca, Japonca, İspanyolca, Rusça gibi ürünümüze talep olan müşteri kitlesine uygun olarak farklı dillerde listeleriz.

Etsy'de Başarılı Olmak

Kişiselleştirilmiş Ürün

ETSY üzerinde kişiye özel ürünlerin ayrı bir önemi bulunmaktadır. Müşteriler sadece kendilerine ait olan benzersiz bir ürünü sipariş etmeye ve daha fazla ödeme yapmaya razıdır. Eğer mümkünse sattığınız ürünlerde müşterilerinize bu seçeneği sunmak satışlarınızı olumlu yönde etkileyecektir.

Sosyal Medya Kullanımı

ETSY müşterisi satıcıların sosyal medya hesaplarına dikkat etmektedir. Ürünü satın almadan önce Pinterest ve Instagram gibi hesaplarını kontrol ederek aktif bir satıcı olup olmadığını kontrol eder. Bir diğer açıdan sosyal medya hesaplarınızda düzenli paylaşım yapmanız müşterileriniz ile iletişiminizi artıracak ve yeni ürünleriniz için ücretsiz tanıtım yapmış olacaksınız.

Özel Günler ve Tatiller

ETSY kullanıcıları mezuniyet, yılbaşı, christmas, hallowen, anneler günü gibi özel günlerde yoğun olarak sevdiklerine hediye göndermektedir. Bu dönemlerde sizin satışlarınızın en çok artacağı dönemler olacaktır. Kişiye özel ürün yapabilen firmalar bu süreçlerde çok avantajlı konumdadır. Siz de ETSY'ye katılın ve en önemli günlerinde sevdikleri için anlamlı hediye vermesini sağlayın.

ETSY AVANTAJLI PAKETLERİMİZ

ABONELİK

Aylık bazda çalışmak isteyen işletmeler

12 taksitle ödeme imkanı

Paket İçeriği

ENTERPRİSE

Türkiye’de e-ticaret yapan kobi ve atölyeler

12 taksitle ödeme imkanı

Paket İçeriği

STAR-SELLER

Markalaşmak isteyen kurumsal işletmeler

12 taksitle ödeme imkanı

Paket İçeriği

ETSY MÜŞTERİ TRAFİK ORANLARI

ABD

% 0
etsy-united-kingdom-sales

Birleşik Krallık

% 0
etsy-canada-sales

Kanada

% 0
etsy-germany-sales

Almanya

% 0

Avustralya

% 0
etsy-france-sales

Fransa

% 0

ETSY'DE SIKÇA

sorulan SORULAR

Etsy Komisyon Oranları Nelerdir ?

Etsy’de satış yaparken ödemeniz gereken birkaç komisyon bulunmaktadır. Bunların ilki her ürün için alınan 0,20$ listeleme ücretidir. Her satıştan alınan %6.5’luk bir satış komisyonu da bulunmaktadır. Son olarak Türkiye’den Etsy Payments kullanan satıcılar işlem başına %6.5+3TL bir ödeme yapması gerekir. Ayrıca eğer mağaza para birimizin TL yerine Dolar veya Euro seçilirse %2.5 kur dönüşüm kesintisi uygulanır. Detaylı bilgi için blog yazımızı inceleyebilirsiniz.

Etsy'de SİRKETİNİZ OLMASI GEREKİR Mİ ?

ETSY’de kimlik ve kredi kartı bilgilerinizle bireysel satıcı hesabı açmanız mümkündür. Ancak mağazanızı açtıktan sonra şirketinizi kurup vergi numaranızı ETSY’e girmenizi öneriyoruz. Bu sayede ödemelerinizi güvenle yurtdışından alabilirsiniz.

Etsy'de KARGOLAMAYI NASIL YAPACAGIZ?

E-İhracat yaparken ETGB sistemi sayesinde gümrük müşaviriniz olmadan da yurtdışı gönderimleri yapabilirsiniz. Uluslararası kargo firmaları sizin ürünlerinizi son kullanıcıya kadar ulaştırır. Sipariş geldikten sonra proforma fatura oluşturmalı ve e-devlet üzerinden “Gümrük İşlemleri İçin Mükellef Kaydı Başvurusu” yapmanız gerekmektedir. Vezüve ile çalışan satıcılar anlaşmalı olduğumuz lojistik sağlayıcılardan indirimli kargo avantajından yararlanırlar ve tüm kargo sürecinde destek alırlar.

ETSY'DE ÜRÜNÜMÜ NE KADARA SATMALIYIM ?

Ürün fiyatınızı belirlerken üretim maliyeti, paketleme maliyeti, kargolama maliyeti, reklam maliyetleri ve pazaryeri komisyonlarını göz önünde bulundurmalısınız. Ayrıca rakip satıcıları inceleyerek pazara giriş stratejinizi belirleyebilirsiniz. Vezüve ile çalışan satıcılar için en doğru fiyatlandırma  uzmanlarımız tarafından belirlenir.

ETSY Reklamlarımı Nasıl Yönetecegim ?

Etsy’nin reklam yönetim paneli bulunmaktadır. Burada reklama açtığınız ürünleri düzenli olarak incelemeli ve reklam verilen anahtar kelimeleri analiz etmelisiniz. Ayrıca mağazanıza daha fazla trafik çekmeniz için pinterest ve instagram reklamlarını da aktif olarak kullanmanız gerekmektedir.

Etsy Giveaway nedir, neden gereklidir ?

Give-away: Ürünlerinizden hedef pazar bölgesinde bulunan
kullanıcılara ücretsiz olarak tanıtım amaçlı gönderim yapma
işlemidir. 

Neden gereklidir?

  • Mağazada hiç satış olmaması.
  • Mağaza güvenirliliğini ispat edecek yorum bulunmaması.
  • Yüksek rekabet olan kategoride satış yapmak ve algoritmada geride olmak.
ETSY'DE DİJİTAL ÜRÜN SATABİLİR MİYİM ?

Etsy, dijital ürün satışı yapabileceğiniz nadir platformlardan birisidir. Etsy’de çizimlerinizi, kişiye özel tasarımlarınızı, hazırladığınız mockupları ve daha birçok ürünü dijital ortamda satışa sunmanız mümkündür. Kargolama maliyetleri olmadığı için satıcılar tarafından tercih edilmektedir.

ETSY'de Başarı Kriterleri Nelerdir ?

1- Marka Algısı:
Mağazanıza gelen olumlu
yorumlar markanıza olan
güveni artıracaktır.
Müşterilerin ihtiyaçlarını
doğru tanımlamalısınız.

2- Aktif Sosyal Medya Yönetimi

Pinterest ve instagram
hesaplarınızda düzenli
aralıklarla ingilizce
paylaşımlar yaparak görünür
olmalısınız.

3- Hızlı Kargo

Müşteriler sipariş ettikleri
ürüne en kısa zamanda
ulaşmak isterler. Onlara söz
verdiğiniz zaman aralığında
ürünlerinizi teslim etmeli ve
takip numarası girmelisiniz.

4- Doğru Fiyatlandırma

Fiyatlarınız rakiplerinizin çok
üstünde veya altında
olmamalıdır. Maliyetlerinizi
hesaplayarak rekabetçi bir
fiyatlandırma belirlemelisiniz.

Etsy Pazar Analizinde Neler Sunuyoruz ?

Ürün Görsel Analizi:
En iyi satış yapan
rakiplerinizin görsellerini
inceleyerek size ürün çekim
önerileri sunarız.

Kar Marjı Analizi:
Komisyon, kargo ve üretim
giderlerinizden sonra
kalacak net kar marjını
hesaplarız.

Satış Hacimleri:
Pazardaki ortalama satış
hacimlerini inceleyerek
geleceğe yönelik strateji ve
hedeflerimizi belirleriz.

Rakip Yorum Analizi:
Rakiplerinize gelen negatif
yorumları inceleyerek
müşterilerinizin en hassas
olduğu özellikleri belirleriz.

Maliyet Hesaplaması:
Üretim, kargo, reklam ve
komisyon maliyetlerinizi
analiz ederek kar marjınızı
size sunarız.

Trend Analizi:
Anahtar kelime hacim
trendlerini izleyerek ürününüze
olan talebin hangi dönemlerde
arttığını belirleriz.

2024’de Markanı Dünyaya Aç!

Mağazanızı açtıktan sonra ödeyin!

İsterseniz paket ücretinizi mağazanızı açtıktan sonra ödeyebilirsiniz.