fbpx

Körfez Ülkelerinde En Çok Satılan Ürünler 2024

Blog İçeriği

KÖRFEZ ÜLKELERDE EN ÇOK SATAN ÜRÜNLER

Körfez ülkeleri; Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar, Bahreyn ve Umman olmak üzere son yıllarda artan internet kullanımı ve gelişen teknolojileri ile dikkat çekiyor.

Körfez bölgesi, nüfusunun yarıdan fazlasının 30 yaşın altında olduğu genç bir demografiyi koruyor; bu da e-ticaretin büyümesi için bir zemin oluşturuyor; çünkü genç kuşaklar, uzun süreli internet ve mobil kullanımıyla teknoloji meraklısı olma konusunda daha güçlü bir yönelim sergiliyor.

Tüketiciler alışverişlerini çevrimiçi platformlardan yapmayı tercih ediyor. Bu durum, e-ticaretin hızla büyümesine ve gelişmesine neden olmuştur.

Körfez İşbirliği Konseyi dışındaki pazarlardaki dijital ödeme yenilikleri sayesinde, MENA’nın e-ticaret büyümesi öncelikle internet penetrasyonundan kaynaklanıyor.

İnternet hızında üç küresel lider oluşturan Körfez İş birliği Konseyi pazarları arasında önemli bir yer tutarken, Mısır ve Cezayir gibi diğer MENA pazarları da telekomünikasyon altyapısına yatırımlara öncelik veriyor.

KÖRFEZ’DEKİ E-TİCARET PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ

Mena e-ticaretinin 2028 yılına kadar yaklaşık 50,0 milyar ABD dolarına ulaşması ve 2023’e göre %11,6’lık bir Bileşik Büyüme Oranı ile büyümesi öngörülüyor. Pandemi sonrası normalleşme ve çevrimdışı alışverişe geçiş nedeniyle daha yavaş da olsa. Sonuç olarak pazar, 2018’den bu yana %25,0’lik yıllık büyüme oranıyla, dönemdeki gücünü yansıttıktan sonra yıllık bazda %11,8’lik büyüme yaparak 2023’te yaklaşık olarak 28,9 milyar ABD dolarına ulaştı.

Bölgedeki E-Ticaret Yatırımları

Körfez bölgesi 580’den fazla anlaşmada tahmini 4 milyar ABD doları tutarında yatırım kaydetti. Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Mısır tüm işlemlerin %75’inden fazlasına katkıda bulundu.

BNPL hizmeti tarafından yönetilen Fintech kuruluşları sağlayıcılar, Tamara ve Tabby toplam finansmanın %57’sine katkıda bulunurken, Floward gibi e-ticaret platformları hem bölgesel hem de küresel yatırımcılardan tahmini 195 milyon ABD doları topladı.

 

KÖRFEZ ÜLKELERİNDE EN ÇOK TERCİH EDİLEN PAZAR YERLERİ

 

Amazon

Platform, Apple ve Samsung gibi akıllı telefonlar, yerel ve uluslararası tasarımcıların moda ürünleri, güzellik ürünleri ve mutfak aletleri ve mobilyalar gibi ev eşyaları dahil en çok satan ürünlerle geniş bir ürün yelpazesi sunmaktadır.

Amazon, hem geleneksel pazarlama hem de dijital reklamlar, sosyal medya kampanyaları, e-posta pazarlaması ve etkileyicilerle ortaklıklar dahil olmak üzere çeşitli pazarlama stratejileri kullanır. Ayrıca Prime Day gibi tanıtım etkinliklerine de ev sahipliği yapıyor.

Noon

Akıllı telefonlar, dizüstü bilgisayarlar, TV’ler, moda kıyafetler ve aksesuarlar, tanınmış markaların güzellik ürünleri, mutfak aletleri ve çocuk oyuncakları gibi popüler ürünlerden oluşan geniş bir ürün yelpazesine sahiptir.

Noon, müşteri deneyimlerini zenginleştirmek için çeşitli yenilikçi hizmetler başlattı. Bunlara öğlen 15 dakikalık süre dahildir ve hızlı teslimatlar için öğlen Ekspres, market alışverişi teslimatı için öğlen Günlük ve ücretsiz kargo gibi özel avantajlar sunan öğlen VIP. Ayrıca Tıkla ve Topla seçeneği için öğlen dolapları ve kalabalık alanlarda kolay erişim için stratejik olarak konumlandırılmış ortak teslim alma noktaları sunmaktadır.

Namshi

Namshi, hem uluslararası hem de bölgesel popüler ve modaya uygun moda markalarından erkekler, kadınlar ve çocuklar için seçenekleri içeren moda ve yaşam tarzı ürünlerinde uzmanlaşmıştır. En çok satan ürünlerinden bazıları arasında gündelik ve resmi kıyafetler, spor kıyafetleri, ünlü markaların ayakkabıları, güzellik ürünleri ve çanta ve mücevher gibi aksesuarlar yer alıyor.

Kullanıcı deneyimi (UX) de Namshi’nin güçlü bir odağıdır ve şık ve kullanıcı dostu bir ara yüz sunar. Müşterilerin yalnızca birkaç tıklamayla alışveriş yapmalarına olanak tanır. Ayrıca birden fazla ödeme seçeneği ve güvenli ödeme işlemleri sunar.

Jumia

2012 yılında kurulan “çevrimiçi alışveriş merkezi” Jumia, öncelikle Afrika’da faaliyet gösteriyor ve Nijerya, Mısır, Kenya, Fas ve Gana dahil olmak üzere kıtadaki birçok ülkede varlığını sürdürüyor. Afrika’nın en büyük e-ticaret platformlarından biridir.

Jumia, müşterileri çekmek ve satışları artırmak için, özellikle Kara Cuma ve Kurban Bayramı sırasında diğer günlerin yanı sıra indirimler, fırsatlar ve promosyonlar sunan rekabetçi bir fiyatlandırma stratejisi izliyor. Ayrıca müşterilerin tercihlerini karşılamak için Mısır Ulusal Bankası, Banque Misr, aiBANK, Aman ve EasyPay aracılığıyla kapıda nakit ödeme ve taksit planları gibi ödeme seçenekleri de sunuyor.

Douyin

2016 yılında ByteDance tarafından başlatılan Douyin, Çin’in dijital ortamında önemli bir dalga yarattı ve özellikle kısa video alanında büyük bir başarı öyküsü olarak ortaya çıktı. Başarısı kısmen, Çin’in gelişen mobil interneti ve kısa biçimli video içeriğine yönelik artan iştahla örtüşen stratejik zamanlamasından kaynaklanıyor.

2018 gibi erken bir tarihte günlük 150 milyon aktif kullanıcıya ulaşarak kendisini dünyanın en hızlı büyüyen uygulaması haline getirdi. Şu anda Douyin, 800 milyondan fazla kullanıcıya sahip olup kendisini dijital alanda zorlu bir rakip ve e-ticaret faaliyeti merkezi olarak konumlandırıyor.

Trendyol

2010 yılında kurulan Trendyol, 2021 yılında 10 milyar doları aşan mevcut değerlemesiyle Dedacorn statüsüne ulaşarak Türkiye’nin en büyük e-ticaret şirketi oldu. Tüketiciler ile geniş giyim markaları yelpazesi arasındaki boşluğu dolduracak bir pazar yeri olarak tasarlandı. Moda, teknoloji ve ev mobilyaları gibi kategorilere yayılan müşterilerine 240.000’den fazla satıcıdan 200 milyondan fazla üründen oluşan geniş bir ürün yelpazesi sunuyorlar. 30 milyonluk müşteri tabanına sahip Trendyol, 27 farklı ülkeye günde 1,5 milyonun üzerinde ürün gönderiyor.

KÖRFEZ’DEKİ TOPLAM E-TİCARET PAZAR PAYI

  • Suudi Arabistan (%29)
  • Birleşik Arap Emirlikleri (%26)
  • İran (%12)
  • Mısır (%11)
  • Cezayir (%10)
  • Diğer (%12)

KATEGORİ BAZINDA EN ÇOK SATAN ÜRÜNLER

Moda ve Giyim Ürünleri

Körfez ülkelerinde moda ve giyim alışverişi büyük bir pazar payına sahip. Sadece erkek ve kadın değil çocuk giyim kategorilerinde de geniş bir ürün çeşitliliği sunuluyor. Bireylerin tarzlarını ifade etmeleri ve görünüşlerine dikkat etmeleri sebebiyle trend olan bu ürünler her zaman yoğun talep görmekte. Özellikle lüks ve prestijli markaların giyim ürünleri, geleneksel kıyafetler, ayakkabı ve aksesuarlarda büyük talep görüyor.

Elektronik Ürünler ve Aksesuarlar

Genç nüfusun fazla olduğu körfez ülkelerinde özellikle yeni piyasaya sunulan elektronik ürünler ve aksesuarlar büyük bir pazar yerine sahipler. Akıllı telefonlar, tabletler, oyun konsolları, laptoplar, akıllı saatler, powerbank’ ler, kılıflar gelişen teknoloji, bağlantı ve eğlence ihtiyacı nedeniyle bu ürünler her zaman yüksek talep görmektedir.  

Kişisel Bakım ve Kozmetik Ürünleri

Kozmetik ve güzellik ürünlerine de ilgi yeterince fazla. Saç bakım ürünleri, cilt bakım ürünleri, parfümler, makyaj malzemeleri. Özellikle doğal içerikli ürünler çevrimiçi alışveriş sitelerinde en çok satılan ürünler arasında yer alıyorlar.

Sağlık ve Takviye Ürünleri

Körfez ülkelerinde e-ihracatın diğer bir önemli kategorisi sağlık ve takviye ürünleridir. Organik ve doğal ürünler, vitaminler ve takviyeler de sağlık bilincinin artması etkisiyle fazla talep görüyor.   

Ev ve Yaşam Ürünleri

Körfez ülkelerinde ev dekorasyonu ve yaşam ürünleri, modern tasarımlar ve kullanışlı ürünler tüketicinin ilgisini çekiyor. Mobilyalar, mutfak eşyaları, tekstil ürünleri e-ticaret yoluyla en çok satılan ürünler içinde yer alıyor.

Bebek ve Çocuk Ürünleri

Bebek ve çocuk ürünleri de e-ticarette önemli bir yere sahip. Mama, bebek bezi, bebek kıyafetleri ve oyuncaklar ebeveynler tarafından çokça tercih ediliyor.

Spor ve Fitness Ekipmanları

Fitness ürünlerine olan ilgide çevrimiçi platformlarda artıyor ev içinde kullanılabilen spor ekipmanları, spor kıyafetleri, vitaminler ve takviye gıdalar e-ihracatta en çok satılan ürünler arasında bulunuyorlar.

Körfez Bölgesinde E-Ticaret Ekosisteminin Etkisi

Önümüzdeki yıllarda, özellikle yüksek hızlı internet bağlantısının yaygınlaşması ve ağırlıklı olarak dijital ödemeler ve lojistik altyapısının geliştirilmesine odaklanan politikalar ile ivme kazanacağı ön görülüyor.

Suudi Arabistan hükümet politikaları, ticaret firmalarının teknolojik yatırımları ve genç nüfusun teknolojiye olan ilgileri ile e-ticaretin benimsenmesinde büyük rol oynuyor.

Benzer olarak Birleşik Arap Emirlikleri’ de, yüksek hızlı internet ve sosyal sınıflar arasında dijital altyapıya erişim kolaylığı konularında küresel liderler olarak gelişiyor.

Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki E-Ticaret Görüntüsü

DEĞER BOYUTUNA GÖRE İLK 3 SEKTÖR (2023)

GİYİM VE AYAKKABI

ELEKTRONİK

MEDYA ÜRÜNLERİ

2.4

Milyar ABD doları

1.9

Milyar ABD doları

1.7

Milyar ABD doları

EN HIZLI BÜYÜYEN SEKTÖRLER (2018-2023)

EV VE BAHÇE

YİYECEKLER VE İÇECEKLER

ELEKTRONİK ÜRÜNLERİ

%74.3

CAGR

%53.6

CAGR

%47.1

CAGR

 Suudi Arabistan’daki E-Ticaret Görüntüsü

 

DEĞER BOYUTUNA GÖRE İLK 3 SEKTÖR (2023)

ELEKTRONİK ÜRÜNLERİ

GİYİM VE AYAKKABI

EV VE BAHÇE ÜRÜNLERİ

2.0

Milyar ABD doları

1.9

Milyar ABD doları

0.8

Milyar ABD doları

EN HIZLI BÜYÜYEN SEKTÖRLER (2018-2023)

SAĞLIK ÜRÜNLERİ

YİYECEKLER VE İÇECEKLER

EV BAKIMI

%65.6

CAGR

%52.9

CAGR

%49.3

CAGR

Bölge pazarının %57,5’ini oluşturan Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri’nin lider konumda olması bekleniyor. İran, Mısır ve Cezayir gibi diğer bölgesel ülkelerde önemli bir büyümeye hazırlanıyor.

Kapanış

Özetle körfez ülkelerindeki e-ticaret pazarı hızla büyüyor. Bu bölgede Amazon, Noon ve Namshi gibi platformlar öne çıkarken, moda, elektronik, kişisel bakım ve ev ürünleri gibi kategorilerde yüksek talep gözleniyor. Özellikle BAE ve Suudi Arabistan, bölgesel pazarın %75’inden fazlasını oluşturuyor.

MENA bölgesindeki e-ticaret pazarının, 2023’te yaklaşık 289 milyar ABD dolarına ulaştığı ve 2028 yılına kadar 500 milyar ABD dolarına çıkması bekleniyor. Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri, bölgede lider konumdayken, İran, Mısır ve Cezayir gibi diğer ülkeler de önemli büyümelere hazırlanıyor.

Suudi Arabistan ve BAE’de en çok satan ürün kategorileri elektronik, moda ve ayakkabı, sağlık ürünleri, yiyecek ve içecekler, ev ve bahçe ürünleridir. Bu ülkelerde e-ticaretin büyümesi, dijital ödeme yenilikleri ve güçlü lojistik yatırımlar ile destekleniyor.

Sonuç olarak, Körfez ülkelerindeki e-ticaret pazarının, önümüzdeki yıllarda hükümet politikaları ve teknolojik yatırımların da desteğiyle daha da ivme kazanacağı ön görülüyor bu sebeple Türkiye’deki satıcılar için Körfez ülkelerindeki bu hızlı büyüyen e-ticaret pazarına yönelmek büyük kazanç fırsatları sunuyor. Körfez pazarına açılarak yeni müşteri kitlesine ulaşabilir, yüksek karlılık elde edebilir, marka bilinirliğini arttırabilirler. Bu bağlamda, Türkiye’deki işletmelerin Körfez ülkelerindeki e-ticaret pazarına giriş yapmaları, uzun vadede büyük ekonomik faydalar sağlayabilir. Özellikle güçlü lojistik ağlar ve dijital pazarlama stratejileri ile desteklenen bir girişim, bu pazarda başarılı olabilir ve önemli bir gelir kaynağı oluşturabilir.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

Berkay Taha Serter
E-İhracat Uzman Yardımcısı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?