E-İhracata Uygun Web Sitesi Kurulumu
E-Ticaret Mağaza Altyapı Kurulumu
Bir e-ticaret mağazasına sahip olmak marka bilinirliğinizi arttırarak daha fazla müşteriye ulaşmanıza olanak sağlayacaktır. Markanıza ait bir web sitesi kurmanız için yapacağınız ilk şey ihtiyaçlarınıza uygun bir e-ticaret alt yapısı seçmektir. Birçok e-ticaret altyapı sağlayıcının amacı, e-ticaret süreçlerini kolaylaştırmak internetten satış yapmanızı sağlamaktır. E-ticaret web siteleri Markanızın dijital mağazalarıdır. Online mağazanızı açarak ürünlerinizi 7 gün 24 saat satma imkanı bulabilirsiniz.
Kendi Websiteniz ile E-Ticaret Yapmanın Avantajları
E-İhracat uyumlu web sitenizle yurtiçinde ve yurtdışına yeni müşterilere ulaşın
01
Sıfır Komisyon, Tam Kazanç
Trendyol, amazon gibi Pazar yerlerinde her satışınız için pazaryerine komisyon ödersiniz. Satış hacimleri arttıkça bu komisyonlar ciddi rakamlara dönüşür. Kendi internet sitenizi kurduğunuzda satışlarınızın gelirleri doğrudan sizin olacak, komisyon yüzünden daha yüksek fiyatlara sattığınız ürünlerinizi kendi fiyatlarında satışa koyabileceksiniz .
02
Markaya Ulaşılabilirlik
E-ticaret internet siteleri ürünlerinizin ulaşabileceği kitleyi genişletir. Hiçbir maliyete katlanmadan mağazanızı tüm ülkeye hatta tüm dünyaya açabilir, ürünlerinizin tamamını sergileyebilirsiniz. Markanız ve ürünleriniz küçücük bir fiziki mağazadan sadece o mağazanın önünden geçen kişilere ulaşabilir. Web siteleri herkese!
03
Özgür Yönetim
Web sitenizden satış yaptığınızda reklam, pazarlama ve kampanya faaliyetlerinizi kendiniz oluşturabilir, Hedef kitlenize ve ürünlerinize uygun bir site tasarımı yapabilirsiniz. Saatlik kampanyalar, şehirlere özel indirimler tanımlayabilirsiniz.
04
Yurtdışına Açılmak
E-ticaret sitesi kurarak üzerinden avrupa’ya satış, veya amerikaya satış yapabilirsiniz. Gelişmiş ödeme alma alt yapıları ve lojistik süreçleri sayesinde web sitenizden tüm ürünlerinizi dünyaya açıp döviz geliri sağlayabilirsiniz.
Online Pazaryerleri vs E-Ticaret Siteleri
Trafik Oranları
Pazaryerlerinin hali hazırda bir trafiği vardır. Pazar yeri kendi reklamını kendi yapar Yeni kurulmuş bir e-ticaret sitesinin kısa sürede yüksek trafiğe (kullanıcı ziyaretine) ulaşması zordur.
Marka Güveni
Müşteriler pazaryerlerine karşı daha rahattır ve güven duyarlar. • Müşteriler ilk karşılaştıkları bir markaya ödeme yapmaktan çekinebilirler.
Yatırım Maliyet
Kendiniz için e-ihracat ve e-ticaret sitesi oluşturmanızın maliyeti pazaryerinde mağaza açmanıza kıyasla daha yüksek olacaktır. Çünkü pazar yerleri birçok işlemi size hazır olarak sunmaktadır.
Komisyon Ödemesi
Pazaryerleri yaptığınız satışlardan komisyon alırlar. Kendi web sitenizde yaptığınız şatışların tamamı size kalır.
İade Süreçleri
Pazaryerlerinde müşteri her zaman haklıdır. Çoğu zaman haksız iadelerle karşılaşırsınız. Web sitenizden yaptığınız satışlarda yasal iade süreçleri ve koşulları dışında iade kabul etmek zorunda değilsiniz .
Rekabet
Pazaryerlerinde rekabet daha yüksektir. Markanızı ön plana getirmek için çeşitli lansman çalışmaları yapmalısınız. Kendi web sitenizde rakibiniz yoktur sadece sizin ürünleriniz birbiriyle yarışır.
Neler Sunuyoruz ?
E-Ticaret Sitesi Kurulumu Yol Haritası
Her ülke farklı kullanıcı dinamiklerine sahip olabilir. Ürünlerinizin hitap ettiği müşteri kitlesini belirler, (‘’kadın, 18-35 yaş arası, çalışan, anne’’ gibi ) bu kitlenin yüksek olduğu ve rekabetin düşük olduğu pazarı seçeriz.
Web sitenizin hızı ve entegrasyon özellikleri e-ihracat için çok önemlidir. Bu yüzden Hedef ülkenizdeki ödeme, kargo gibi süreçlerde sorun yaşamayacağınız size en uygun alt yapı sağlayıcısını seçeriz. (ikas, ticimax, shopify) gibi partnerlerle çalışırız.)
Web sitenizin hedef pazara yönelik yerelleştirme çalışmalarını yürütürüz. Satış yaptığınız ülkenin diline ve kültürüne uygun listeler oluşturur, site tasarımınızı hedef kitlenizle uyumlu renkler, başlıklar, yazı fontları ve görseller ile oluştururuz.
Her ne kadar Paypal, wise gibi global ödeme araçları olsa da Batı Avrupa, Doğu Avrupa, Kuzey Amerika, Körfez ülkeleri gibi her bölgede farklı ödeme alışkanlıkları bulunmaktadır. Web siteniz o bölgede en çok kullanılan ödeme seçeneğini mutlaka sağlamalıdır.
E-ticaret kullanıcıları özel günlerinin hatırlanmasından ve onlara küçük jestler yapılmasından hoşlanırlar. Bu sayede müştelerine değer veren bir marka imajı hissedilecek ve bağlılıkları artacaktır.
İade ve depolama süreçlerinin iyi organize edilmesi e-ihracat faliyetlerinizin sürdürülebilir ve verimli şekilde ilerlemesi için gereklidir. Vezüve olarak sizin hedef ülkede en iyi fulfillment sağlayıcılarla ilerlemenizi sağlarız.
E-İhracata Ve Dijital Pazarlamaya Uygun Web Sitesi Nasıl Olmalıdır ?
360 derece bir kullanıcı deneyimi sunuyoruz
Ülke Bazlı Ürün Gösterimi
Her ülkede sattığınız ürünlerin tümüne talep yüksek olmayabilir veya o ürünün kullanıcı kitlesine özgü ürünler üretmiş olabilirsiniz. Bu ürünlerin tüm ülkelere açık olmasını engelleyen bir kodlama içermelidir.
Bölgesel Fiyat Yönetimi
Kur farklarından dolayı farklı bölgelerde farklı fiyatlar sunmak zorundayız. Örneğin Almanya'da sunduğumuz ürünlerin maliyetiyle Norveç'ten gelen siparişin maliyeti farklı olacaktır. Bu yüzden belirli ürünler ülke bazında fiyatlandırılmalıdır.
Pazaryerleri Entegrasyonu
Amazon İngiltere veya Ebay üzerinden de satış yapıyorsak buradaki mağazalarımızın e-ihracat web sitemizle entegre olmasını sağlayarak stok yönetimi daha verimli bir şekilde yönetilecektir.
SEO Optimizasyonu
Arama şekilleri ülkelere farklılık gösterebilmektedir. Web sitemizin mutlaka o ülkenin yerel diline uygun olarak optimize edilmesi gerekmektedir.
Bölge bazlı KDV ve Gümrük Tarifeleri
Eğer çok farklı ülkelerde satış yapıyorsak hepsinde farklı gümrük tarifeleri ve KDV oranları olması muhtemeldir. Bu yüzden web sitemizin ülke bazında bunları otomatik olarak hesaplayıp kullanıcıya gösterebilmelidir.
IP Bazlı Yönlendirme
Müşterilerimizin bağlandığı ülkenin IP'sine bağlı olarak otomatik şekilde ülkeye uygun ürünler, fiyatlandırmalar ve kargolama imkanları müşteriye sunulmalıdır. Bu sayede müşterilerinizin web sitenizi terk etme oranı düşecektir.
İade Politikası
Yurtdışındaki potansiyel müşterileriniz üründen memnun kalmazlarsa hangi koşullarda iade edebileceklerini bilmek ister. Web sayfanızda açıkça iade politikanıza yer vermelisiniz.
Farklı Teslimat Seçenekleri
Yurtdışındaki hedef kitlemize farklı kargolama seçenekleri sunmamız önemlidir. Onlara express shipping, economic shipping, late shipping, kargo otomatlarına teslimat gibi seçenekleri satış yaptığımız ülkeye göre sunabilmeliyiz.
Çoklu Dil Seçeneği
Web sitemiz mutlaka satış yaptığımız ülkelere uygun olarak farklı dil seçeneklerini barındırmalıdır.
E-Ticaret İstatistikler
Kayıtlı e-ticaret işletmesi
Türkiye E-Ticaret Pazarı
E-Ticaretin toplam satışlara oranı
Türkiye 2022 E-İhracat Hacmi
E-Ticaret Siteleri
MERAK EDİLENLER
Günümüzde hizmet sağlayıcı, üretici, toptancı, esnaf gibi tüm işletmelerin mutlaka e-ticaret sitesi bulunmalı. Ulaşılabilir olmayan markalar büyümeye geçmezler.
Ürün sayısına bağlı olmakla bilirsek kusursuz bir web altyapısı kurulumu 2-3 hafta arasında sürmektedir.
Açılış hızı, akıcı mobil görünüm, hızlı iletişim butonları, ödeme kolaylığı, canlı ürün görselleri, detaylandırılmış ürün özellikleri sayfaları, video tanıtımlar iyi bir web sitesi için mutlaka gereklidir.
Kaliteli bir web sitesi ile potansiyel müşterilere erişebilir işinizi kaliteli ve profesyonel bir şekilde gösterebilirsiniz. Aynı şekilde online platformlara markanızı taşıyıp marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
E-ihracat için web sitesi zorunlu değildir. Ancak tutunmak istediğiniz ülkede bir web sitenizin olması sizi daha güvenilir yapar. Aynı zamanda müşteri trafiğiniz yükseldikçe müşteri kitlenizi kendi web sitenize yönlendirerek pazaryerlerinin komisyon oralarından kurtulabilirsiniz.
İkas Partneri
Vezüve e-ihracat web sitenizi ikas altyapısıyla kurmaktadır. Vezüve uçtan uca e-ihracat operasyonunuzu kurgulayarak hem online pazaryerlerinde hem de kendi web siteniz üzerinden satış yapmanıza destek olacak. Vezüve’ye özel avantajlar hakkında bilgi almak için lütfen bize ulaşın.