B2B İhracat Departman Hizmeti
İhracat Danışmanlık Hizmeti Nedir ?
İhracat Danışmanlık hizmeti üretici firmaların yurtdışındaki müşteri bulma sürecinin uçtan uca yönetilmesini ifade eder. İhracat danışmanlık hizmeti alan işletmeler yeni pazarlara açılarak ihracat hacimlerini artırırlar. Üretim hacimleri ve gelirleri artar, olası ekonomik krizlerden işletmelerini korurlar. Avrupa, Amerika, Asya ve Ortadoğu pazarlarında sürdürülebilir iş ilişkileri kurmanıza yardımcı oluruz. Bayi ve distribütör ağınızı genişleterek ihracat hacminizin her geçen ay daha da yükselmesini sağlarız. Küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler artan ham madde fiyatlarını karşılamak ve yükselen döviz kurundan karlı çıkmak için mutlaka ihracat yapmak zorundadır.
Üreticiler İçin İhracat Departmanının Önemi
- Çok yabancı dilli bir şirket yapısına kavuşmak
- İhracat pazarlarını genişletmek
- Döviz gelirlerini artırmak
- Yurtdışında marka bilinirliğini artırmak
- Yeni yatırımlar yapmak
- Kur riskinden ve artan maliyetlerden korunmak
- İhracat pazarlarını çeşitlendirerek olası siyasi dalgalanmalardan korunmak
- Ürünlerinizin potansiyelini daha iyi kavramak ve ARGE çalışmaları gerçekleştirmek
Türkiye'den İhracat Yapmanın Avantajları
Türk üreticileri dünya ile daha rekabetçi hale getiriyoruz
01
Firma Durum Analizi
Firmanızın güncel durumunu ve pazardaki konumu belirler buna göre yol haritamızı şekillendiririz. SWOT analizinizi yapar ve zayıf kaslarınızı güçlendirmek için gerekli aksiyonları alırız. Temel Performans Göstergelerinizi belirleriz.
02
Uluslararası Portföy
Çok dilli bir şirket olmamız ve yurtıdışı bağlantılarımız sayesinde doğru insanlarla iletişim kurmanızı sağlarız. Amacımız tek seferlik ihracattan ziyade uzun süreli partnerlik anlaşmaları yapmanızı sağlamaktır.
03
Yeni Pazarlara Ulaşmak
İhracat yapmaya yeni başlayan veya hali hazırda aktif satış yapan üreticilerimiz, ihracatınızı yeni pazarlara açıp, distribütör ve bayi ağı kurmanızı sağlarız.
04
Hedef Pazar Tespiti
Vezüve İhracat ekibi, ürünlerinizin detaylı analinizi yapar. Ülkelerin ithalat miktarlarını, dış ticaret büyümelerini ve müşteri davranışlarını inceleyerek size en uygun hedef pazarları belirleriz. Bu sayede daha kısa sürede daha efektif bir ticaret gerçekleştiririz.
05
Devlet Teşvikleri
Devletimizin yurtdışı pazarına açılmak isteyen kobilere sunduğu marka tescili, kira desteği, reklam desteği, fuar desteği gibi çeşitli teşvikleri bulunmaktadır. İhracatınız arttıkça bu teşviklerden de daha fazla yararlanabilirsiniz.
06
Stratejik ve Sürdürülebilir Planlama
Ürünlerinize en uygun B2B pazaryerlerini belirleyerek bu pazaryerlerinden teklif almanızı sağlarız. Google, Facebook, Instagram ve Linkedin üzerinde dijital reklamlarınızı yönetiriz.
Dış Ticaret Departmanı
Hedef pazar belirlemek, potansiyel müşterilere ulaşmak, ithalat tarifelerini araştırmak, rakip analizi yapmak ve ihracat sürecini yönetmek için yapılan tüm işlemler istihbarat olarak adlandırılabilir. Vezüve olarak B2B satış yapmak isteyen müşterilerimizin yol haritasını belirleyerek onların ihracat hacimlerini artırmalarını ve katma değer yaratmalarını amaçlıyoruz. Size yurt dışında yeni bayiler ve distribütörler bulunuyoruz. İşletmenize bağlı bir dış ticaret departmanı olarak çalışarak markanızı sınır ötesine taşıyoruz!
Neden Yeni Pazarlar ?
Vezüve kobilerin ve üreticilerin ihracat pazarına giriş yapmalarını kolaylaştırmak ve türk menşeili ürünlerin dünyaya tanıtılması amacıyla kurulmuştur. Üreticilerimizin ekonomik belirsizliklerden en zararsız şekilde çıkması amacıyla yurtdışındaki potansiyel müşterilerle bağlantı kurmalarını ve ihracat hacimlerini artırmalarını sağlarız. Bayilerle ve distribütörlerle iş birlikleri oluşturarak firmanız için sürdürülebilir bir ticaret modeli oluştururuz. İşletmenizi bir markaya dönüştürmeniz hayal değil.
Neler Sunuyoruz ?
İhracat danışmanlığı hizmetimiz üreticilerin globale açılmasına ve yeni yatırımlara girişmelerine olanak tanır. Vezüve üreticilerimizin ihracat yol haritasını belirler, ürün grubunuza en uygun B2B pazaryerlerinde firmanızı tanıtır ve yurtdışındaki dijital pazarlama süreçlerini yönetir. İhracat birimi kurmak maliyetli bir iştir, Vezüve sayesinde yüksek maliyetlere maruz kalmadan üretiminize odaklanarak ihracatınızı artırmanız mümkün!
Neler Sunuyoruz ?
Vezüve İhracat Geliştirme Süreci
İstihbaratta amaç, farklı hedeflere gücümüzü harcamaktansa kesin hedeflere odaklanarak daha yüksek verim elde etmektir. Bu sebeple tüm veriler incelenerek ürünümüz için en ideal pazara karar veririz.
SWOT Analizi firma için kritik bir aşamadır. Pazardaki Güçlü ve Zayıf yönlerimizi belirleyerek en doğru stratejiyi izleyip hedefe ulaşmamıza yardımcı olur. Firmanızın KPI'ları belirlenir.
Bir pazara giriş yaparken en doğru yöntem direk ithalat olmayabilir. Distribütörlük, bayilik, toptancı, acentalar veya kamu ihaleler gibi yöntemler ürününüz için daha uygun olabilir.
Her ürün her ülkede satılamaz. Birçok ülke kendi üreticilerini korumak amacıyla belirli ürünlerin ithaline izin vermeyebilir veya sınır koyabilirler.
İhracatçılarımız devlet teşviklerinden en fazla yararlanabilen kesimi oluşturuyor. Pazar araştırması, marka tescili, reklam harcamaları, depo ve mağaza kiraları gibi birçok harcama teşvikler kapsamındadır. Biz bu süreçte de kobilerimize destek oluyoruz.
Müşteriyi bulmaktan daha önemlisi müşterinin size ulaşabilmesidir. Bunu sağlayabilmek için müşterilerimizin sosyal medya hesaplarını oluşturuyor, B2B sitelerine üyeliklerini gerçekleştiriyor ve talep etmeleri durumunda Google, Facebook, Youtube üzerinden reklamlarını yönetiyoruz.
Vezüve Üreticilere
Neler Sunar ?
Vezüve, klasik ihracat danışmanlığı sunan firmalardan farklı olarak firmaların web sitesi, sosyal medya ve dijital pazarlama yönetimlerini de devralarak hedef pazarlara tam zamanlı bir atağa girişir. Telefon görüşmeleri, e-mail marketing, Linkedin gibi platformlardan yaptığımız müşteri bulma çalışmalarının yanı sıra, europages, compass, alibaba, industrystock gibi birçok b2b pazaryerinde hesaplarınızı oluşturarak müşterilerin size ulaşmalarını sağlarız. Web sitenizde yaptığımız güncellemeler sayesinde google üzerinde ürününüz ile ilgili arama yapma kullanıcılara ön sıralarda görünmenizi sağlarız. Reklam bütçenizi en verimli şekilde yöneterek maliyetlerinizi azaltırız. Size atanan dış ticaret danışmanınızdan tüm süreçle ilgili güncel bilgiler alırsınız ve aylık olarak size raporlamalar yapılır.
Kesintisiz Destek
Düzenli Raporlama
%100 Güven
Uzun Dönemli İlişkiler
İhracata Başlarken Planlanması Gerekenler
360 derece bir e-ihracat deneyimi sunuyoruz
Hedef Ülkelerin İthalat Prosedürleri
Hedef ülkelerinizi belirledikten sonra o ülkelerdeki ithalat süreçlerini ve gerekli sertifikasyonları iyi bilmeniz gerekmektedir. Eğer ürünleriniz ekstra güvenlik sertifikaları gerektiriyorsa bunları ihracata başlamadan önce temin etmeniz gerekmektedir. İhracat sürecinde mutlaka bir gümrük müşaviri ile anlaşmalısınız.
İhracata Uygun Web Sitesi ve Sosyal Medya
Web sitenizin mutlaka hedeflediğiniz ülkelerin yerel diline çevrilmiş olması gerekmektedir. Bu çeviriler o ülkedeki google aramalarında organik olarak da ön sıralarda olmanızı sağlayacaktır. Ayrıca sosyal medya hesaplarınızı da güncel tutmalı ve ürünlerinizin tanıtılması için bir dijital pazarlama bütçesi ayırmanız gerekmektedir.
Pazara Giriş Stratejisinin Belirlenmesi
Hangi ürünle ve hangi fiyatlarla öncelikli olarak pazara giriş yapacağınızı belirlemek önem arz etmektedir. Fiyatınızı belirlerken perakende fiyatlarınını, lojistik ve gümrük masraflarınızı, iskonto durumunu, ülkedeki kişi başına düşen milli geliri, döviz dalgalanmalarını iyi analiz etmeniz gerekmektedir.
İhracatçılar Birliğine Kayıt
İhracata başlamadan önce firmanızın ihracatçılar birliğine kayıt işlemlerini gerçekleştiririz. Ürününüzün doğru GTIP kodu tespiti yapılarak ihracatında kota veya kısıtlama olup olmadığı kontrol edilir.
Rakiplerin Analizi
Her pazarda mutlaka rakipleriniz olacaktır. Onları iyi analiz ederek eksiklerini belirleyebilir ve avantajlı konuma gelebilirsiniz. Pazara girişte en stratejik aşamalardan birisi fiyat analizidir. Rakiplerinizin fiyatları, maliyetleriniz ve kar marjı hedefleriniz doğrultusunda ürünün değeri belirlenir.
Dijital Reklamlar
İhracat yapmaya karar verdiğinizde hedef pazarlarda reklam verebilmek için bütçe ayırmanız gerekmektedir. Sizi arayan potansiyel müşterilere linkedin, google, youtube ve instagram reklamlarıyla ulaşabilirsiniz. Ayrıca markanızın bilinirliğini ve güvenini de artıracaktır.
Neden İhracat Teşviklerine Başvurmalısınız ?
Markasını globale taşımak isteyen hedefleri olan firmaların ekonomik krizlerden avantajlı çıkabilmek için mutlaka profesyonel bir ekipten ihracat danışmanlık hizmeti alması gerekmektedir. İhracat Danışmanlık hizmetimize ödediğiniz ücreti Kosgeb Destekleri kapsamında %60 ve %70 oranlarında devletten geri almanız mümkündür. Bu sayede kendi ihracat departmanınızı kurmaktan çok daha uygun maliyetlerle sizin için sürekli çalışan bir ekibe sahip olursunuz. Vezüvenin amacı sadece yurtdışına ürün satmanız değildir, hedef pazarlarda markalaşmanızı ve uzun soluklu sadık müşteri grupları oluşturmanızı amaçlarız. Yurtdışındaki pazar araştırması faaliyetleriniz, reklam ve tanıtım faaliyetleriniz, depo ve marka tescili faaliyetleriniz de ticaret bakanlığı tarafından desteklenmektedir.
İhracat, tüm hedeflerin planlı bir şekilde yürütüldüğü bir ekip çalışmasının ürünüdür.
Dış Ticarette Sıkça
SORULAN SORULAR
İhracat Danışmanlık hizmeti üretici firmaların yurtdışında yeni pazarlara açılmalarını ve yeni müşteri ağları kurmalarını sağlamak amacıyla sunulan performans odaklı bir satış ve pazarlama yönetimidir. Hedef potansiyelin yüksek olduğu ülkelerde ihracat hacmimizi ve pazar çeşitliliğimizi artırmaktır. Bayi ve distribütör ağlarıyla sürdürülebilir ihracat modeli yaratmaktır.
Artan döviz kurları ve ham madde maliyetleri dolayısıyla ihracat yapmak artık üreticiler için bir zorunluluktur. Yeni yatırımlar yapmak ve işini büyütmek isteyen her işletme mutlaka farklı pazarlarda yer almalıdır. İhracat departmanı kurmak maliyetli ve uzun bir emek gerektiren süreçtir. Ancak Vezüve sayesinde bu maliyetleri minimuma indirerek kısa sürede ihracat yapmaya başlayabileceksiniz.
İhracat pazarlarımızı geliştirmeden önce ilk yapmamız gereken adım hedef pazarlarımızı belirlemektir. Tüm pazarlara aynı anda kaynak ayırmamız ve satış yapmamız olası değildir. Bu yüzden ticari veriler, uzaklık, vergi oranları, dış ticaret hadleri ve fiyat gibi birçok kriter göz önünde bulundurularak ürünlerimizin için en uygun potansiyel pazarlara karar vermeliyiz. Doğru hedef pazarı belirlemeden yapılan ihracat stratejimizin başarı olasılığı düşük olacaktır.
Eski model ticari istihbarat süreçleri günümüz koşullarında yetersiz kalmaktadır. Yurtdışındaki potansiyel müşterilere ulaşmak istiyorsak dijital varlığımız güçlü olmalıdır. Web sitemiz hedef pazar yerinin diline uyumlu olmalı ve gerekli SEO çalışmaları yapılmalıdır. Müşteri kitlemiz iyi tanımlanmalı ve reklam kampanyalarımızı buna uygun olarak yürütmeliyiz. Linkedin, Google, Instagram ve Youtube üzerinde aktif olarak dijital reklamlar yayınlamalıyız.
Geleneksel ihracat olarak tabir ettiğimiz B2B modelinde yurtdışındaki potansiyel müşterilere telefon, e-mail ve linkedin gibi kanallarla ulaşırız. Bu süreçte genelde satışlar paletle ve konteynır bazında toplu olarak gerçekleşmektedir. E-İhracat online pazaryerleri (Amazon, Wayfair, Zalando, Etsy) veya firmanın kendi web sitesiyle yurtdışındaki müşterilere online olarak satış yapmasını ifade etmektedir. E-İhracat modelinde genellikle D2C (Direct to Customer) dediğimiz direk son kullanıcıya ulaştığımız biz iş modeli geçerlidir.
Vezüve Uluslararası Ticaret uzmanlarından ulaşan ekibi sayesinde bu alanda yeterli bilgi birikimi ve deneyime sahiptir. 3 aylık veya 6 aylık ihracat departman hizmeti alan müşterilerimiz %85 oranında ihracatlarını artırmaktadır. Hizmet süremiz sonuna kadar eğer yeni müşteri alamazsanız veya aldığınız hizmetten memnun kalmazsanız ödediğiniz hizmet bedelin %50’si sizlere iade edilmektedir.
Yeni nesil ihracat danışmanlık hizmetimizle yurtdışındaki potansiyel müşteri ağınızı genişleterek global bir marka olma yolunda size öncülük ederiz. Firmanızın bayi ve distribütör ağını kurarak sürdürülebilir bir ihracat modeline ulaşmanızı sağlarız. Vezüve sadece satış yapmanızı değil yurtdışında marka bilinirliğinizin artmasını amaçlar.
Birlikte çalıştığımız partnerlerimiz sayesinde marka tescili, yurtdışı pazar araştırması, reklam, tanıtım, depolama gibi birçok giderinizi %50 ve %60 oranında Ticaret Bakanlığından alabilirsiniz. Bu sayede kar marjlarınız yükselecek ve yeni pazarlara daha güvenli bir şekilde giriş yapabileceksiniz.