İhracat Danışmanlığı

Blog İçeriği

İhracat Danışmanlığı 2023

Dış ticaret genellikle firmaların ihracat sektöründe kendilerini geliştirebilmeleri için gereken tüm süreçlerde destek sunmak için kurulan İhracat Danışmanlığı hizmetidir.

İhracat alanına giriş yapmak isteyen firmaların yeni pazara açılma sürecine yardım eder ve pürüzsüz bir şekilde gerçekleştirilir. Bu sektörde destek talebi oldukça fazladır.

İhracat Danışmanlık Hizmeti nedir?

Üretici firmaların ihracat konusunda dış kaynak kullanarak destek almasıdır. Kendi uzmanlığı içinde olmayan ihracat bilgisini uzman ve profesyonel çalışan İhracat Danışmanlığı olarak dışarıdan temin etmesidir.

İhracat Departmanı Neden Gereklidir?

Döviz kurlarının artışı, hammadde maliyetleri ile ihracat yapmak üreticiler için artık zorunlu hale gelmiştir. Ciddi bir şekilde işini büyütmek isteyen, dış pazarlara açılıp işletmesini/firmasının en iyi versiyonunu oluşturmak için dış pazarda mutlaka yer almalıdırlar. 

İhracat departmanı kurulması maliyetli ve uzun çetrefilli bir yoldur. Bu maliyetleri minimuma indirip, riskleri en alt seviyeye çekmek için Vezüve Danışmanlık ve diğer ihracat danışmanlığı şirketleri kurulmuştur.

İhracat Danışmanlık Firmasıyla Çalışmanın Avantajları

Lojistik, gümrük, satış, müzakere, online pazaryerleri  gibi bir çok alan her geçen gün değişiyor, gelişiyor ve yapılan bu değişimlerde sektörün içerisinde olmayanlar için hakimiyet kurmak oldukça zorlanıyor.Yurt içerisinde satış yapmak ile yurt dışında satış yapmak bambaşkadır.

Global bir marka olmak istiyorsanız mutlaka bir danışmanlık firmasından yardım almalısınız. Önceden ihracat deneyimi olan firmalar yukarıda yazılı olan konuların çoğuna aşina olabilirler fakat ihracata yeni başlayanlar için verim alınması, maliyetlerin minimuma indirilmesi, profesyonel çalışılması açısından bir ihracat danışmanlığı firması resmen şarttır. 

Vezüve E-İhracat Danışmanlık profesyonel ve alanında uzman bir ekip ile bu konuda size en verimli şekilde destek sağlayacaktır.

İhracat Danışmanlık Şirketi Neler Yapmalıdır ?

E-İhracat danışmanlığı kapsamında birçok hizmet sağlanmaktadır. Bunlar neler diye bakarsak, 

  • Risk analizi en iyi seviyede yapılmalıdır.
  • Veri tabanları ve B2B platformlarından yararlanmalıdır.
  • Dış pazara hâkim olmalıdır.
  • Güncel dünya haberlerini yakından takip etmelidir.
  • Sözlü ve yazılı iletişim becerileri yüksek olmalıdır.
  • Analitik düşünme, sürekli çözüm odaklı yol izlemelidir.
  • Profesyonel bir takım ile çalışılmalıdır.
  • Potansiyel müşteri bulmalı, doğru iletişim kurup gerçek müşteriye dönüşüm sağlamalıdır.
  • Devlet teşvik desteklerine son derecede hâkim olup, müşterilerine sürekli olarak öneriler geliştirmelidir
  • Kendini geliştirmeye her zaman açık bir ekiple çalışılmalıdır. 

E İhracat İçin Neler Gerekli ?

İhracat Danışmanlık Firmalarının En Önemli İhracat Geliştirme Tekniği Nedir? 

Hedef Pazar Belirleme

 Hedef Pazar Analizi, ürün satışa açılacağı zaman uygun pazaryeri bulmaktır.

  •      Ürünün talep gördüğü bir pazaryeri olmalıdır. 
  •      Hangi kategoriler çok satılıyor incelenmelidir.
  •      Rakip mağazalar analizlenip raporlanmalıdır. 

SWOT Analizi

Swot Analizi bir projenin gelişim sürecinde güçlü ve zayıf yönlerini bulmak, bu gelişim sürecinde karşısına çıkabilecek tehditlere karşı önlem almak, faydalanabileceğimiz fırsatları yönetebilmektir.  

Pazara Giriş

Pazara yeni giriş yaparken direkt ihracat olmak zorunda değildir. Distribütörlük, bayilik, toptancı, şirketler, acentalar veya kamu ihaleleri gibi gibi yöntemler ürününüz için daha uygun olabilir. 

E ihracat vergilendirme

İthalat kısaltmaları ve vergi oranları, her ürün her ülkede satılamayacağından, bazı ülkeler kendi üreticisini korumak amacıyla herhangi bir ürünün ithaline izin vermeyip sınırlandırabilir. Bu yüzden hedef pazar ile ürünümüz uyumlanması açısından en ince ayrıntısına kadar araştırılmalıdır, karşılaşılabilecek riskler minimuma indirilmelidir.  

Devlet Teşvikleri

İhracatçılar devlet teşviklerinden en çok faydalanan kesimi oluşturmaktadırlar. Pazar araştırması, marka tescili, depo ve mağaza kiraları gibi çoğu harcama devlet teşvikleri kapsamındadır. Bu süreçte danışanlarına destek verilebilmesi için devlet teşviklerine hakim olup doğru yönlendirme yapılmalıdır. 

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama

İhracat danışmanlığı için diğer bir konu da müşteri bulmaktan daha önemlisi müşterinin size ulaşabilmesidir. Bunun sağlanması için müşterimizin sosyal medya hesaplarını oluşturuyor, B2B sitelerine üyeliklerini gerçekleştiriyor, talepleri durumunda Facebook, İnstagram, Pinterest, Youtube üzerinden reklamlarını yönetiyoruz. 

E İhracat için gerekenleri, SWOT Analizi, Pazara Giriş, E ihracat vergilendirme, Devlet Teşvikleri, Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama şeklinde sıralayabiliriz.

Üretici firmaların ihracat konusunda dış kaynak kullanarak destek almasıdır. Kendi uzmanlığı içinde olmayan ihracat bilgisini uzman ve profesyonel çalışan İhracat Danışmanlığı olarak dışarıdan temin etmesidir.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

E ihracat danışman, ankara e ihracat danışmanı
İrem Durak
Dış Ticaret Uzman Yardımcısı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için