Bol.com İle Hollanda'ya E-İhracat
Hollanda'da E-Ticaret
Bol.com e-ticaret platformu, Belçika, Hollanda ve Lüksemburg’un e-ticaret pazar yerlerine hakim olan bir e-ticaret sitesi olarak faaliyet göstermektedir. Amazon’un iş modelini takip ederek örnek alan Bol.com, “Select” ismini verdiği hizmet ile “Amazon Prime” hizmetine benzer bir abonelik sistemi kurarak e-ticaret pazarında adından bahsettirmeyi başarmıştır. Aylık ortalama 70 milyon ziyaretçiye sahiptir. Bu trafiği sırasıyla Hollanda, Belçika, İngiltere ve Fransa’dan almaktadır.
Batı Avrupa Pazarında Yeni Müşteriler
Bol.com'da Başarılı Satıcı Olmak
Hollanda ve Belçika pazarında satış yaparken bu kritelere dikkat etmelisiniz
01
Müşteri Yanıtlama Süresi
Bol.com yanıt sürenizi ölçer. Platform, her iş ortağının müşteri sorularının %90’ını 24 saat içinde yanıtlamasını bekler. Müşterilere mümkün olan en iyi hizmeti sunmak için, sattığınız her şey hakkında onları mümkün olduğunca eksiksiz bilgilendirmeniz önemlidir.
02
İade Oranları
Müşteri iade oranı maksimum %5 olmalıdır. Ürünlerinizin müşterilere sağlam ve eksiksiz ulaştığından emin olmalısınız. Müşteriler siparişten sonraki 30 gün içerisinde iade işlemi gerçekleştirebilirler.
03
Telefonla Erişilebilirlik
Pazartesi’den Cuma’ya 9:00-17.00 saatleri arasında gelen arama girişimlerinin en az %90’ına yanıt vermeniz önemlidir. Politika olarak telefonu açmazsanız, bu satıcı olarak sizin için daha düşük bir puanla sonuçlanacaktır.
04
Satıcı İptal Oranı
Siparişinin iptal edilmesi bir müşteri için hayal kırıklığı yaratabilir ve bu nedenle iptal oranı Bol.com hizmet standartlarında sayılır. Bir hafta içinde üç veya daha fazla öğe iptal edilirse ve bu nedenle iptal yüzdesi %2’den yüksekse, bir ihtar alırsınız.
Neden Hollanda ?
Hollanda 2020 yılında 600 milyar dolarlık bir ithalat gerçekleştirmiştir. Ayrıca Türkiye'nin en büyük 8. ticaret ortağıdır. Gelir seviyesi Avrupa ülkeleri arasında en yüksekler arasındadır.
Neden Bol.com ?
Bol.com Hollanda ve Belçika'nın en büyük online pazar yeridir. "Select" adında Amazon prime benzeri bir sadakat sistemi kurarak müşteri güvenini sağlamıştır. Platformda bebek, güzellik, kişisel bakım, pet, elektronik, sağlık gibi 20 farklı kategoride ürün satılabilmektedir. Ayrıca 2. el ürün satışına da izin vermektedir.
Neden Vezüve ?
- Hollanda’da Fullfilment Hizmetleri
- Hollanda ofisi
- Bol.com’da uzun yıllar satış tecrübesi
- Kesintisiz Müşteri Desteği
- Gümrükleme Desteği
- Lojistik Desteği
- Hollanda için kargo ve paketleme hizmeti
- EAN numarası alma desteği
Neler Sunuyoruz ?
BOL.COM YOL HARİTAMIZ
Satış yapmaya başlamadan önce ürünlerinizin bol.com üzerinde satışına uygunluğunu belirleriz. Ayrıca ürünlerinizi satın alma potansiyeli olan kitleyi belirleriz.
Bol.com'da satış yapmak için gerekli Avrupa Birliği uyumlu barkod numaralarını (EAN) temin ederiz. Bu barkodları Türkiye sağlamakla yetkili kuruluş GS1'dır.
Hollanda'daki şirketimiz sayesinde sizin Hollanda üzerinde şirket kurmanıza gerek kalmadan mağazanızı oluştururuz.
Ürünlerinizi Bol.com sıralama algoritmasına uygun olarak listeleriz ve ürünlerinizin ön sıralarda görünmesini sağlarız. Ayrıca ürün görsellerinizi bol.com politikalarına uygun olarak güncelleriz.
Ürünlerinizi satışa açtıktan sonra Hollanda'daki fulfillment merkezimize göndeririz. Burada uygun fiyatlarla ürünleriniz elleçlenir ve depolanır.
Sipariş geldikçe ürünleriniz bol.com anlaşmalı firmalar ile kargolanır. Müşterilerinize en kısa sürede teslimat gerçekleşir. Ayrıca iade ve müşteri destek süreçlerinizi de sizin için yönetiriz.
Bol.com İstatistikler
Müşteri Sayısı
Satıcı Sayısı
Aylık Web Ziyaretçi Sayısı
2021 Satış Hacmi
Bol.com Satış
İçin Gereklilikler
Normal şartlarda Bol.com üzerinde satış yapabilmek için Hollanda veya Belçikadaki şirket kuluşunuzun üzerinden en az 10 hafta geçmiş olmalıdır.
Şirketiniz Hollanda içerisinde açılmış bir banka hesabına sahip olmalıdır.
Hollanda veya Belçika Ticaret Odasına kayıtlı olmalısınız
Satış yapmak istediğiniz her ürün GS1 üzerinden alınmış benzersiz EAN barkodlarına sahip olmalıdır.
Avrupa Birliği tek vergilendirme sistemine şirketinizi kaydederek IOSS numarasına sahip olmalısınız. Ayrıca gümrük işlemleriniz için EORI numarasına da firmanız sahip olmalıdır.
Sipariş geldiğinde ürünlerinizi en kısa sürede müşteriye ulaştırabilmelisiniz. Ürünleriniz Hollanda’daki bir ara depo üzerinden çıkış yapmalısınız. Ayruca iade adresiniz olarak da bu depo gösterilmelidir.
Bol.com’dan size ulaşmak isteyen müşteriler olacaktır. Hafta içi saat 09:00-17:00 arasında müşterilere telefonla yanıt verecek bir müşteri temsilciniz olmalıdır. Aramaların en az %90’ına cevap vermeniz gerekmektedir.
Sosyal medya reklamlarından ciddi dönüşümler sağlayan Bol.com Youtube, Reddit, Whatsapp, Linkedin olmak üzere birçok sosyal medya platformunda aktiftir
Bol.com müşterilerinin %45’i kadın %55’i Erkeklerdir. En yoğun müşteri kitlesi 25-34 yaş aralığındadır.
Bebek, güzellik ve kişisel bakım, kitap, pet, elektronik, sağlık, ofis ve okul, spor, müzik, çanta, oyuncak, bahçe olmak üzere 20 farklı kategoride ürün satılabilir.
2023’de Markanı Dünyaya Aç!
Mağazanızı açtıktan sonra ödeyin!
İsterseniz paket ücretinizi mağazanızı açtıktan sonra ödeyebilirsiniz.
- Güven
- Başarı
- Büyüme