Ozon Globalde Satış Yapmak

Blog İçeriği

OZON GLOBALDE SATIŞ YAPMAK

Ozon Holdings PLC kısaca OZON Rusya’nın ilk internet mağazasıdır ve günümüzde Rusya’daki pazarın en önde gelen şirketlerinden biridir. Günümüz itibari ile OZON Pazar yerinde 9 milyonun üzerinde markanın ticareti aktif olarak yapılmaktadır. Platforma bir Rus tüzel kişi olarak üye olunma mecburiyeti yoktur ve platforma üye olmak ücretsizdir.

OZON’un Satıcılara Sağladığı Avantajlar:

  • Ürünlerinizi Türkiye’de bulunan kabul noktalarına götürebilirsiniz. Böylece lojistik ve gümrük işlemleriyle OZON ilgilenir.
  • Ürün sattığınızda alacağınız ödemeler için kullanılacak para birimini seçme özgürlüğünüz var.
  • Satış istatistikleri ve alıcıların portresi gibi bilgileri OZON size sağlıyor.
  • Dilerseniz daha fazla müşteriye ulaşmak için reklamınızı yaptırabilirsiniz.
  • Yakın zamanda türkçe panel desteği sunulacaktır.
  • Yakın zamanda eş zamanlı Türkçe çeviri desteği başlayacaktır. Bu sayede Rusça yazan müşterilerinize cevap verebileceksiniz.

OZON’da Mağaza Nasıl Açılır?

Seller.ozon.ru sayfasına girdiğinizde sağ üst köşede bulunan üye ol butonuna tıklayarak hesabınızı oluşturabilirsiniz. Hesabınızı oluşturduktan sonra OZON sizden hesabınızı etkinleştirmek için aşağıda ki bilgileri isteyecek;

  • Telefon numarası
  • Şirketin adı
  • OZON sitesinde kullanacağınız mağaza ismi
  • Yasal adres
  • Sahiplik türü
  • İsim soyisim

eticaret_danışmanlık_ozonda_satış_eihracat_danışmanlık_yurtdışına_satış

Rusya’ya Ürün Göndermek

OZON ile Rusya’ya ürün gönderirken OZON’un Türkiye’de bulunan ortaklarının kabul noktalarına ürünlerinizi yolluyorsunuz. Kabul noktasından ürünü teslim alan ortaklar ise siparişlerinizi Rusya’ya götürüyor ve müşterilerinize teslim ediyor.

Kategori komisyonları:

Ozon’da ki kategoriler ve komisyon oranlarına bu link ile ulaşabilirsiniz. https://docs.ozon.ru/global/tr/commissions/ozon-fees/commissions/

Dönüşüm kuru:

Ozon platformunda dönüşüm sipariş verme anındaki oran üzerinden gerçekleşmektedir.

Ödemeler

OZON sattığınız ürünler için size ayda iki defa ödeme yapıyor. Kayıt aşamasında ödemeyi almak istediğiniz para birimini kendiniz seçiyorsunuz. Birinci ödeme ayın 16’sından önce gerçekleştirilen işlemleri içindir. Ozon bu miktarı ayın 25’ine kadar aktarmaktadır. İkinci gönderim ise ayın 16’sından son gününe kadar olan işlemler içindir. Ozon bu miktarı bir sonraki ayın 16’sına kadar gönderir. Ödeme durumları aşağıdaki gibidir;

  • “Being formed” (Oluşturuluyor): Ödeme faturası hazır fakay banka tarafından onaylanmadı ya da reddedildi demektir. Son ödeme tarihinin geçmesine rağmen durumda bir değişiklik olmuyorsa destekle iletişime geçin.
  • “Awaiting payment” (Ödeme bekleniyor): Ödeme planına fatura eklendiği ve paranın planlanan tarihte aktarılacağı anlamına gelmektedir.
  • “Paid” (Ödendi): Para gönderildi demektir. Para uzun süre geçmesine rağmen hesabınıza gelmiyorsa bankanızla iletişime geçin.

Aktarılacak minimum tutar: Yukarıda belirtilen tarihlerde ödemenin yapılması için gerekli minimum miktar, dönemin satış miktarına ve sözleşmenin para birimiyle bağlantılıdır; Dolar ise minimum tutar 1000, Ruble ise 60 000’dir. Cari ödeme döneminde gerekli tutara ulaşılmadıysa ödeme ulaşıldıktan sonraki ödeme tarihinde yapılacaktır.

Fiyat karantinası:

Ürünlerin fiyatında çok fazla bir yükseliş ya da düşüş olduğunda ürünler fiyat karantinasına alınır. Fiyat karantinası sayesinde hem satıcılar hem de alıcılar hatalı fiyat sebebiyle oluşabilecek yanlışlıklardan korunmuş olur. Eğer bir ürününüz karantinaya alınmışsa Ürün ve fiyatlar kısmının yanında kırmızı uyarı göreceksiniz. Fiyat karantinasında ki ürünler bloklanır ve Ozon’da satın alınmaz duruma gelir. Yeniden satın alınabilir duruma getirmek için engeli kaldırmalısınız.

Engeli kaldırmak için; Ürün ve fiyatlar seçeneğinin altından Fiyat karantinasına tıklayın. Açılan listeden ürünü seçin daha sonra engeli kaldırın seçeneğine tıklayın. Gelecek sayfa da telefon numaranızı yazın ve numaranıza gelecek kodu girin. Bu işlemleri yaptıktan sonra ürün fiyat karantinasından çıkacaktır.

Ozon arama motoru:

Ozon arama motorunun çalışma sistemi ürünleri yalnızca müşterilerin arama sorgularıyla metinsel alaka düzeyine göre sıralamak için çalışmak aynı anda gelen trafiği dağıtmak ve ürünlerin kaliteli tekliflerini belirlemek içindir. Ürünün arama sonuçlarında ki yeri satış, gelen trafik gibi verileri doğrudan etkiler. Güvenilir satıcılar kaliteli teklifleriyle arama sonuçlarında daha yüksek sıralarda çıkar bu da onların daha fazla satış elde etmesini sağlar.

Arama motoru ne gibi faydalar sağlar:

  • Satıcılar daha kaliteli teklifler yapar.
  • Ürünlerini alıcılara göstermeleri konusunda satıcılara yardım eder.
  • Alıcıların ihtiyacı olan ürünü bulmasını sağlar.
  • Satıcıların teklifleri arasındaki trafiği dağıtırken alıcıların seçimine dikkat eder.

Rich-Content:

Ürün detay sayfalarında bulunan açıklama kısımına video ve resim gibi ek ögeler eklemenizi sağlayan bir araçtır. Rich-Content ürünlerin satışını ve alıcıların ürüne gösterdiği ilgiyi arttırır. Rich-Content sayesinde ürünün özelliklerine ve öne çıkarmak istediğiniz faydalarına dikkat çekebilirsiniz. Bu sayede alıcılar sıkıcı paragraflar okumak zorunda kalmayacaktır. Rich-Content oluşturmak ücretsizdir ve tüm satıcılara sunulan bir imkandır.

Ürünleri tek kartta birleştirme:

Aynı modele ait fakat farklı özellikleri olan (örneğin; boyut, renk, hacim) ürünleri tek kartta birleştirebilirsiniz. Tek kartta birleştirdiğiniz ürünler için yapılan ürün yorumları da birleştirilecektir. Bu sayede;

  • Müşterilerin ürün seçmesi daha kolaylaşır ve daha fazla ürünlerin birkaç farklı çeşidini satın alırlar.
  • Yorum sayısı fazla olan ürün arama sonuçlarında daha ön sıralara gelir.
  • Müşteriler ürünün tüm çeşitleri hakkındaki yorumları tek kartta inceleyebilir. Çok yorum olması müşterilerin ürüne duydukları güveni arttırır ve bu da satın alma ihtimallerini yükseltir.

Moderasyon:

Yeni listelenen ya da düzenlenen tüm ürünlerle ilgili bilgiler önce kontrolden geçmektedir. Ürünle ilgili gereken tüm özellikler doldurulmuş, doğru resimler ve açıklamalar olması halinde ürün moderasyondan sorunsuz geçecektir.

Ürününüzün moderasyondan geçip geçmediğini ürün listenize girerek görebilirsiniz. Status (Durum) sütununa baktığınızda eğer moderasyondan geçememiş ise “Moderatör Tarafından Reddedildi” mesajı görünecektir. Mouse imlecini bu mesajın üzerine götürdüğünüzde size moderasyondan geçmeme sebebini gösterecektir. Eğer çok fazla ürün moderasyondan geçmemiş durumdaysa raporları XLS olarak indirebilirsiniz.

Yeni bir ürün eklendiğinde ürün 1-3 işgünü içerisinde kontrol edilir. Bu süre zarfında ürün kullanıcılara gösterilmemektedir. Ürün moderasyondan başarıyla geçtiğinde ve daha sonra ürünü Ozon deposuna eklediğinizde ya da kendi deponuzdaki miktarı belirttiğinizde ürün ziyaretçilere gösterilmeye başlayacaktır.

Önceden moderasyondan başarıyla geçmiş bir ürünü düzeltmeniz halinde ise 1 iş gününde kontrol edilecektir. Kontrol edilme sırasında ürün müşterilere gösterilmeye devam edecektir. Fakat düzeltilmiş halinde bir hata olması halinde ürün gizlenecek ve gösterilmeyecektir.

Stok durumunu güncellemek:

Deponuzda ki ürün sayısıyla alakalı bilgileri düzenli olarak güncellemek önemlidir. Satıcı hesabınızda Depolar ve yöntemler sayfana gidin daha sonra stok yönetimine tıklayın. Depoda mevcut adet sütununu elinizde bulunan stok adetine uygun olarak doldurun.

Aramada tanıtım:

Arama motoru müşterilerin aradıkları ürünü bulmasına yardımcı olur. Ürünlerinizin aramadaki konumlarını etkileyebilirsiniz; Ürün kartınızı geliştirin, Aramada tanıtım kampanyasından faydalanın. Nasıl başlatılır;

  • Satıcı hesabınızda Promosyon bölümüne girerek “Kampanya oluştur” seçeneğini seçin.
  • Açılan sayfada Aramada tanıtımı seçin.
  • Reklam kampanyasına bir ad belirleyin ve Kampanya oluştura tıklayın.
  • Ürün ekle tuşuna basın.
  • Reklam kampanyasında olmasını istediğiniz ürünleri belirleyin.

OZON İstatistikleri:

Ozon geçen ay ziyaret sayısını %6.22 arttırarak 249.8 milyona yükseltti. Geçen ay sitenin hemen çıkma oranı %32.35 ve ziyaret başına sayfa sayısı 9.49.

2022’de En Hızlı Büyüyen Kategoriler:

  • İnşaat ve tadilat ürünleri
  • Yiyecek
  • Mobilya
  • Otomobil ve motor ürünleri
  • Spor malzemeleri
  • Çamaşırlar

2022’de Satılan Birim Sayısına Göre Türkiye’den En Popüler Ürünler:

  1. Kartuş, mürekkep, tonerler
  2. LEGO
  3. Oyuncak bebekler
  4. Elektrikli kahve makineleri
  5. Hesap makineleri
  6. Kahve kapsülü
  7. Ray, oyuncak garaj
  8. Motor yağı
  9. Kadın elbisesi
  10. Hava çıkarıcı parçaları (Filtreler)
 

Aylara göre ziyaret sayıları

MAYIS230.2 MİLYON
HAZİRAN235.1 MİLYON
TEMMUZ249.8 MİLYON

Trafik sayılarına göre ülkeler;

RUSYA%94.04
BELARUS%1.51
UKRAYNA% 1.4
KAZAKİSTAN%0.48
HOLLANDA%0.34
DİĞERLERİ%2.23

 

Cinsiyet dağılımı:

KADIN%46.57
ERKEK%53.43

eticaret_danışmanlık_ozonda_satış_eihracat_danışmanlık_yurtdışına_satış

Yaş dağılımı:

18-24%14.71
25-34%37.61
35-44%21.8
45-54%14.05
55-64%8.68
+65%3.15

 

Sosyal medya trafiği:

Ozon.ru web sitesinin en çok trafik çektiği sosyal medya Youtube’tur.

YOUTUBE%51.07
VKONTAKTE%37.06
ODNOKLASSNİKİ%3.59
WHATSAPP%3.16
TELEGRAM%2.27
DİĞERLERİ%2.86
Buğra Güngör
E-İhracat Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?