fbpx

Amazon Danışmanlık Hizmeti Nasıl Olmalıdır ?

Blog İçeriği

Doğru Amazon Danışmanlık Firmasıyla Çalışmak

 

Öncelikle, herkese merhaba. Bugünkü blog yazımda iyi bir Amazon danışmanlığının nasıl olması gerektiğiyle ilgili bilgi paylaşacağım. Bunun sayesinde, herhangi bir Amazon danışmanlığı hizmeti almadan önce nelere dikkat etmeniz gerektiği ve nelerin üzerinde durmanız gerektiği ile ilgili bilgi sahibi olacaksınız.

Amazon Danışmanlık Hizmetinin Avantajları

Öncelikle şu soruya değinmek istiyorum, neden bir Amazon danışmanı faydalıdır? Bu sorunun yanıtı en basit haliyle potansiyel sorunlarla zaman ve para kaybetmemektir. Amazon’un hataya yer bırakmayan bir sistemi var, özellikle spesifik bazı konularda. Amazon danışmanları daha önce bu süreçleri defalarca kez tecrübe ettikleri için gerek kayıt yaparken, gerek kayıt tamamlandıktan sonraki operasyonel süreçlerde nelere dikkat edilmesi gerektiğini ve nelerin yapılmaması gerektiğini bilirler. Bu sayede, gerek hesabınızın askıya alınması riskini almamış olursunuz, gerekse bütçenizi doğru şekilde kullanarak hem zaman kazanırsınız, hem de iş planınızı sağlıklı bir şekilde işletebilirsiniz.

 

Amazon Danışmanlık Firması Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Şunu belirtmeliyim ki Amazon hiçbir soru işaretine yer bırakmadan dünyanın en büyük ve aktif pazaryeri ağıdır. Ağı diyorum çünkü her ne kadar bütün Amazon pazaryerlerini satıcı paneli, yani Seller Central üzerinden yönetebilmek mümkün olsa da bütün Amazon pazaryerlerinde satış yapma gereksinimleri aynı değildir. Her pazaryerine ayrı kayıt yapmak gerekir ve satış yapma süreçleri de ayrı işler. Dolayısıyla, her şeyden önce danışmanlık hizmeti alacağınız kurum veya kişilerin satış yapmak istediğiniz pazaryerine giriş yapabilmeniz için gereksinimleri ve süreçleri iyi bildiğinden emin olmalısınız. Bu nokta özellikle önemlidir, çünkü Amazon kuralları ve gereksinimleri konusunda oldukça hassastır ve hata payı oldukça düşüktür. Herhangi hata kolayca hesabınızın askıya alınmasıyla sonuçlanabilir.

Hesabınızı açarken danışmanınızın sizinle olamayacağı tek nokta, Amazon ile yapacağınız birebir görüşme sırasındadır. Bir Amazon yetkilisiyle görüşürsünüz ve sorularınıza yanıt vermeniz gerekir. Bu görüşme genelde 10 dk civarında sürer. Bu kısım dışında her noktada danışmanınız sizin yanınızda olabilir. Bu süreçte dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da açacağınız hesabın sizin bilgisayarınızdan açılması gerekliliğidir. Bir Amazon satıcı hesabına tek bir bilgisayardan erişilebilir ve aynı bilgisayardan başka bir hesaba girmek veya bir hesabı birden çok bilgisayarda açmak Amazon tarafından güvenlik zaafı olarak değerlendirileceği için hesabınız askıya alınacaktır. Dolayısıyla, danışmanınız size destek olurken işi kendisi yapmamalıdır. Bununla beraber, bir toplantı uygulaması veya uzaktan erişim uygulaması eşliğinde size destek olabilir. Bundan sonraki işlemler sizin danışmanınıza vereceğiniz yetkiler sayesinde danışmanınız tarafından halledilebilir. Bu çok önemlidir ki, hesap bilgilerinizi kesinlikle hiç kimseyle paylaşmamalısınız.

 

Ürün Listeleme Sürecinde Amazon Danışmanlığı

Hesabınız sorunsuz olarak açıldıktan sonra yapılması gereken ürünlerinizin listelenmesidir. İyi bir danışmanınız varsa bu ve bundan sonraki süreçlerde danışmanınız aktif olarak rol oynayabilir. Amazon’un açık ara en aktif pazaryeri olduğundan bahsetmiştim, ancak bunun bir getirisi olarakta rekabetin en keskin olduğu pazaryeridir. Hem rekabet edeceğiniz ürün, hem de satıcı sayısı oldukça fazla olacaktır. Amazon arama motoruna ne ürün yazarsanız yazın muhtemelen onlarca sayfa ürün göreceksiniz. Sizin listeleriniz bütün bu ürünler arasında kaybolur ve son sayfalarda gösterilirse satış yapmanız neredeyse imkansız olacaktır. Bunun önüne geçmek için, listelerinizin açıklamaları, başlıkları ve kilit noktaları SEO uyumlu şekilde oluşturulmalıdır ki ürünlerimiz ön sıralarda listelenebilsin. Kullanılan anahtar kelimeler yüksek arama hacmine sahip olmakla beraber, düşük bir rekabet değerine de sahip olmalıdır. Elbette, kullanılan anahtar kelimeler ürünümüzü en iyi tanımlayacak şekilde de seçilmelidir. Dolayısıyla, düzgün bir ürün listelemesi oluşturmak bilgi, yaratıcılık ve zaman isteyecektir. Bu süreçte sizin üzerinize düşen, ürünlerinizi olabildiğince doğru ve detaylı şekilde danışmanınıza aktarmaktır.

 

FBA Gönderimlerinde Danışmanın Rolü

Ürünleriniz listelendikten sonra kargo planlarının oluşturulması ve ürünlerinizin reklamlarının yapılması gerekir. Türkiye’den satış yapan satıcılar için Amazon’un sunduğu sipariş yönetim hizmeti olan FBA hizmetini kullanmak genellikle en karlı seçenektir. Danışmanınızın FBA süreçlerine hakim olması elzemdir. Bunun en büyük nedeni, danışmanınız bu süreci tek başına gerçekleştiremez. Ürünleriniz toplu olarak Amazon depolarına iletileceğinden kargolama işlemini sizin üstlenmeniz gerekecek. Dolayısıyla, sizde ilk birkaç seferinizde bu süreci nasıl işleteceğinizi bilemeyeceğiniz için danışmanınızın sizi yönlendirmesi gerek. Yine de, kargo planının oluşturulması, paket barkodlarının alınması gibi süreçlerle danışmanınız ilgilenebilir. Bu nedenle, hem sizin işleteceğiniz süreci, hemde kendisinin işleteceği süreci iyi şekilde bilmesi bir gerekliliktir. Bunun dışında, Satışlarınız gelmeye başladıktan ve stoklarınız azalmaya başladıktan sonra stoklarınızın yenilenmesi gerekecek. Bu süreçte, gönderilecek stok miktarı çok önemlidir. Müşterilerin ürünsüz kalmamaları için Amazon depolarında sürekli stok tutmanız gerekirken, ürünleriniz Amazon depolarında yaşlanmaya başladıkça Amazon sizden fazladan ücret talep eder. Dolayısıyla, depolara ne zaman, ne kadar stok göndereceğinize dikkat etmelisiniz. Amazon danışmanınız bu dengeyi doğru şekilde tutturabilmelidir ki ek maliyetlerle karşılaşmayın ve satışlarınız aksamasın.

 

Reklam ve Kampaya Yönetiminde Danışmanın Sorumluluğu

Bir başka çok önemli alan, reklamlar ve lansmandır. Amazon’da reklamsız rekabet etmek neredeyse imkansızdır. Ancak, Türk Lirası’nın Dolar karşısındaki değerinden ötürü reklam çok büyük bir külfettir. Bu nedenle, reklam bütçemizi doğru kullanarak olabildiğince az bütçeyle olabildiğince çok müşteri elde etmek bir seçenekten öte bir zorunluluktur. Danışmanınızın rutin olarak reklamlarınızı takip etmesi, gerekli şartlar oluştuğunda yeni reklamlar yayınlaması ve yayındaki reklamları kapatması gerekir. İşletme olarak büyüyebilmek için zamanla reklam bütçenizi arttırmalısınız. Dolayısıyla, danışmanınızın reklamlarınızı hangi parametrelere dayanarak hangi alanlara vereceği de çok önemlidir. Başarılı bir mağaza olarak büyüdüğünüzde reklam bütçelerinizin günlük 1000$ maliyeti geçeceğini göreceksiniz. Günlük olarak böyle bir bütçeyi yönetecek olan danışmanınızın sorumluluk alabilecek kadar yetkin olduğundan emin olmalısınız.

 

Müşterilerle İletişim

Bunlar dışında, müşterileriniz sizin hazinenizdir. Mağaza istatistiklerinizi yüksek tutabilmek için müşterilerinize sunduğunuz hizmetleri ve onlarla olan iletişiminizi sürekli olarak belli bir seviyede tutmanız gerekir. Zaman zaman danışmanınızın bu alanda da sorumluluk alması gerekecektir. Yani, iletişim becerileri gelişmiş ve satış yaptığınız pazaryerindeki yerel dili kullanabilecek bir danışmanla çalıştığınızdan emin olmalısınız.

Danışmanlığın Ötesinde

Tüm bunların dışında, şunu unutmamalıyız ki danışmanınız yalnızca işinizi yürütmenize değil, geliştirmenize de yardımcı olmalıdır. Amazon’un kullanmadığınız alanlarını kullanmanız için gerektiğinde baskı bile uygulamalıdır. Örneğin, A+ Content Amazon’un marka tescili bulunan mağazalara sunduğu bir ayrıcalıktır. İşiniz belli bir seviyeye geldikten sonra sizin haberiniz olmasa veya istemeseniz bile danışmanınız size bu alana girmeniz için baskı yapmalıdır. Çünkü, uzman olan odur ve sizin farkedemediğiniz şeyleri farketmesi, bilmediğiniz şeyleri bilmesi, fırsatları değerlendirmesi gerekir. Kısacası, iyi bir danışman daha iyiye ulaşmanız için de size baskı yapmalıdır.

 

Danışmanınızla İletişiminiz

Son olarak, şunu unutmamalıyız ki danışmanın görevi ve sorumluluğu bilmek ve göstermektir. Sizin de danışmanınıza güvenmeniz gerekir. Daha en başta, bir danışmana güvenemeyeceğinizi düşünüyorsanız, o danışmanla çalışmamalısınız. Danışmanınızın verimli şekilde çalışabilmesi için de size güvenebilmesi gerekir. Anlaşabileceğiniz, ve iletişim kurabileceğiniz bir danışman bulmanız size çok şey katacaktır.

 

Kapanış

            Bugünkü yazımda iyi bir Amazon danışmanının sahip olması gereken özelliklere ve sizin de danışmanınızda dikkat etmeniz gereken detaylara yer vermek istedim. Dilerim size yardımcı olur ve başarılı bir girişim yapma yolunda bir kaynak olur. Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Gerek Amazon, gerekse pek çok pazaryeriyle ilgili içeriklere www.vezuve.com.tr adresinden ulaşabilirsiniz.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

E ihracat uzmanı
Doruk Koyuncu
Dış Ticaret Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için