fbpx

Amazon Hindistan ve Japonya Satışları, E İhracat Desteği

Blog İçeriği

Amazon Hindistan ve Japonya’da Satış

Her yerde olduğu gibi iş hayatında da ilk yapılması gereken, öncelikle işlevsel bir iş modeli üzerinde çalışmak ve oluşturduğunuz modeli takip etmektir. Ardından aşağıdaki adımları takip ederek yeni maceranıza yelken açabilirsiniz;

İnsanların Satın Almak İsteyeceği Bir Ürün Bulun

Amazon Hindistan’da satış yapmaya başlamadan önce yapmanız gereken ilk şey, insanların satın almak isteyeceği, Hint kültürüne ve insanların isteklerine cevap verebilecek bir ürün bulmaktır. Ona göre bunu başarmak oldukça zordur. Hatırlatmakta fayda var; Amazon Amerika’da veya İngiltere’de yüksek başarı elde eden bir ürün, Hindistan pazarında da yüksek başarı elde edecek diye bir şey yoktur.

Ürün seçerken en önemli olan şey Hindistan’da yaşayan insanların istek ve ihtiyaçlarını karşılayabilecek, o coğrafyada yaşayan insanların kültürüyle çelişmeyecek bir ürün seçmek ve mümkünse ondan güç almaktır.

Giriş için tek bir doğru ürün yeterli olacaktır, ancak işinizi büyütmek ve bu pazardan büyük karlar elde etmek istediğinizde ürün portföyünüzü genişletmeniz gerekecektir.

Ancak bu tür işler biraz deneme yanılma gerektireceğinden, size uygun olacak ürünleri bir miktar zarar etmeyi göze alarak satmaktan çekinmeyin. Olası kayıpları önlemek ve risklerinizi azaltmak için ürününüzü satışa çıkarmadan önce mutlaka detaylı bir pazar araştırması yapın. Kağıt üzerindeki bazı iyi fikirlerin piyasada karşılığının olmaması sıklıkla karşılaştığımız bir durumdur.

Amazon Hindistan’da Satış Yapmak İçin Yapılması Gerekenler

Öncelikle, Amazon’un Seller Central’a erişebilmeniz gerekir, bu da bir satıcı hesabı oluşturmanız gerektiği anlamına gelir. Bu satıcı hesabını açabilmek için Amazon Hindistan sizden aşağıdaki bilgileri isteyecektir; Aktif banka hesabınızla ilgili bilgiler ve aktif işinizle ilgili GST/PAN bilgileri.

Amazon Hindistan’da satış yapacağınız zaman vergili ürün satacaksanız Hindistan hükümeti tabii ki alacaklarını alacak. Bunun için bir vergi numarasına da ihtiyacınız olacak. GST/PAN, bu vergi numarasını ve almak için kişisel numarayı belirtir.

Amazon Seller Central’a kaydolurken gerekli olacak adımlar şu şekildedir;

  • amazon.in web sitesine gidin ve “satmaya başla” seçeneğine tıklayın,
  • Amazon’u daha önce müşteri olarak kullanıyorsanız o hesabın bilgilerini satıcı hesabına çevirebilir veya sıfırdan hesap açabilirsiniz.
  • Amazon IN’e kayıt olurken sizden istenecek bilgileri paylaşmanız gerekecektir.
  • Şirket adınızı veya GST’ye kaydettiğiniz adı girdikten sonra satış hüküm ve koşullarını kabul etmeniz gerekecektir.
  • Telefon numaranızı girdikten sonra doğrulama işlemini tamamlamanız gerekecektir.
  • Şimdi sıra satış yaparken kullanacağınız mağaza adını, satacağınız ürünün kategorisini ve adresinizi paylaşmaya geldi.
  • Son olarak, Whatsapp bildirimlerini etkinleştirip etkinleştirmemeye ve ayrıntıları kaydetmeye karar vermek kalır.

Bu süreci tamamladıktan sonra işinizin çoğunu yapmış olursunuz. Şimdi, Amazon girdiğiniz bilgileri doğrulamak için bir işlem yürütecektir. Bunun da biraz zaman alacağını belirtmekte fayda var. Amazon satıcı hesabınızı doğruladıktan sonra sizden vergi bilgilerinizi isteyecektir bu sayede Hindistan’da sattığınız ürünlerde vergili ürünler varsa vergilerinizi sorunsuz bir şekilde tahsil edebilirsiniz.

Bazı ürünlerde GST kaydı gerekmez. Bu ürünlerin listesine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Amazon hesabı açmadan önce bu linkten satacağınız ürünün vergiye tabi olup olmadığını kontrol etmeyi unutmayınız.

Hesabınızı açıp tüm işlemleri tamamladıktan sonra sıra ürünleri listelemeye geliyor. Satışını yapacağınız ürünü listelerken Amazon’un mevcut kataloğundaki bir ürünü kullanabilirsiniz, yoksa; Kendi ürününüz için yepyeni bir listeleme yapabilirsiniz.

Amazon Hindistan’da Marjınızı Nasıl Artırırsınız?

Yeni bir satıcı olarak işe başlarken işinize yarayabilecek birkaç küçük ipucundan bahsedelim;

Ürün Paketleri ve Promosyonlar

Kârlılık açısından değerlendirildiğinde, ürünlerinizi gruplandırmak ve promosyonlar yapmak, küçük risklerle çok fayda elde etmenizi sağlar. Alıcılar anlaşmalardan kar etmeyi ve daha pahalı ürünleri daha ucuza almayı sever.

İndirimlerle yüksek satış hacimlerine ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda paket olarak sattığınızda rekabette çok daha az olacağı için rekabette avantaj sağlayabilirsiniz. Ancak unutmamak gerekir ki ürünlerinizi paket haline getirdiğinizde çoğu zaman yeni listeleme yapmanız gerekecektir.

Rekabetçi Olun

Sattığınız ürünle ilgili büyük marka veya markalarla rekabet ediyorsanız, alıcıların size onlardan önce ulaşmasını sağlamak oldukça zor olabilir. Ancak bu konu satışlarınız için çok ama çok önemlidir. Bilindiği üzere bir kategorinin ilk sayfasında yer alan ürünler, o kategorideki pastanın %70-80’ini alabiliyor ve kalan küçük kısmı arka sayfalardaki satıcılara bırakabiliyor. Dolayısıyla ulaşılabilir ve görünür olmak bu işteki en önemli konulardan biridir.

Listelemelerinizi üst sıralara taşıyacak önerileri şu şekilde sıralayabiliriz;

  • Sizinle doğrudan rekabet eden doğru satıcıları belirleyin.
  • Rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri takip edin.
  • PPC (Pay Per Click) reklamları ile belirlediğiniz rakiplerinizi hedefleyin.
  • Fiyatlandırmayı ve Satın Alma Kutusu alarmlarını etkinleştirin.
  • Yorumları ve yıldızları kendi yararınıza kullanın.

Rakiplerinizle nasıl daha iyi rekabet edebileceğinizi öğrenmek istiyorsanız buraya tıklayabilirsiniz.

Etkin Envanter Yönetimi

Etkili envanter yönetimi olmadan Amazon’da kârlı bir iş yapmak neredeyse imkansızdır. Bir alıcının almak istediği bir ürünün stokta kalmadığını görünce yaşayacağı hayal kırıklığının yanı sıra uzun süre Amazon’da satılmayan ürünleriniz için size ekstra maliyet getirecektir.

Gerektiğinde Yavaşlamayı Bilin

Kârlı bir işin anahtarı, satışları olabildiğince artırmak değil, potansiyel satışları kaçırmamaktır. Reklamları ve fiyatlama stratejinizi kullanarak satışlarınızı artırabilirsiniz ancak karşılaşabileceğiniz stok sorunları size başka büyük sorunlar da yaşatabilir. Özellikle bu ürünleri hızlı bir şekilde yeniden tedarik edemezseniz müşterilerinizden olumsuz geri dönüşler almaya başlarsınız.

Bu, sıralamanızı ve tercih edilebilirliğinizi büyük ölçüde azaltacaktır. Bu durumlarla karşılaşmamak için envanterinizi düzenli olarak izlemeli, ürününüzün tedarik süresine göre yapabileceğiniz satışları tahmin etmeli ve envanterinizi dengeli bir şekilde yönetmelisiniz.

Yeniden Fiyatlandırma Stratejileri

Ekonomi ile ilgili her şeyde olduğu gibi ürünlerin fiyatları da arz-talep dengesi, rekabet koşulları, maliyetler gibi faktörlere göre değişkenlik göstermektedir. İçinde bulunduğunuz koşulları okuyarak bu değişimlere doğru tepki verebilirseniz ürün başına alacağınız faydayı artırabilirsiniz. Bu nedenle gerekli koşullar altında ürünlerinizin fiyatlarını değiştirmekten çekinmeyiniz. ama dikkatli ol.

Stratejiler ve çevresel koşullar hakkında daha fazla bilgi edinmek için buraya tıklayın.

Özel Günleri Kullanmak

Cadılar Bayramı gibi küresel fırsat zamanlarının yanı sıra yerel kampanyalar da var. “Büyük Hindistan Festivali” gibi zamanlarda satıcılar indirimler, promosyonlar ve kuponlar kullanarak müşterilerini alışveriş yapmaya teşvik edebilir. Bu zamanları iyi kullanırsanız, yıllık verilerinizin zirve noktalarını görmek kolaydır.

Amazon Japonya’da Satış

E-ticaretle ilgilenenler için Japonya oldukça tatmin edici bir pazar haline geldi. Japonya’daki veriler oldukça iyi ve pazar yıldan yıla büyümeye devam ediyor. E-ticaret pazar yerlerinden elde edilen gelir verilerini yandaki tabloda bulabilirsiniz.

Geniş internet altyapısı, internet kültürü ve 125 milyonu aşan nüfusuyla ülkenin güzel fırsatlar sunduğunu söyleyebiliriz. Bunun oldukça doğru olduğunu anlıyoruz ki Japonya; ABD, Çin ve İngiltere’den sonra dünyanın dördüncü büyük perakende e-ticaret pazarıdır. Üstelik satılan ürün çeşitliliği de oldukça fazladır.

Son verilere göre müşterilerin ürün-grup tercihleri ​​şu şekilde;

  • Pazar malzemeleri – %31
  • Elektronik – %24
  • Güzellik ve kişisel bakım – %19
  • Giyim – %18
  • Ev eşyaları – %14
  • Lüks Tüketim – %12
  • Alkol – %10
  • Mobilya – %10
  • Tıp ve sağlık – %9
  • Finansal ürünler – %9   

Japonya’nın benzersiz özelliklerinden biri, alışverişlerinde e-ticareti tercih eden nüfusun tüm dünyada çoğunlukla gençler olması, Japonya’da ise ağırlıklı olarak yaşlılardan oluşmasıdır. Bu özellik, Japonya’da satış yapmak isteyen satıcılara, diğer ülkelerde ulaşılması daha zor olan segmentlere Japonya’da ulaşma imkanı sunmaktadır. Japonya’daki yaşlı insanlar çoğunlukla yüksek ekonomik refaha sahip olduklarından, onlara hitap eden ürünler de yüksek satış hacimleri elde edebilir.

Amazon Japonya’da Satış Süreci

Buradaki süreçler aslında Hindistan’daki ile hemen hemen aynı. Bu nedenle sadece vergilendirme ve yasal düzenlemelerdeki farklılıklara değineceğim.

Öncelikle Japonya’da satış yapabilmek için Japonya’da kayıtlı bir şirket kurmanıza gerek yok. Ancak, bir IOR’a ihtiyacınız olacak. IOR, “Kayıtlı İthalatçı” anlamına gelir. Bu, ürünleriniz Japonya’ya girdiklerinde sorumluluğunu üstlenecek olan bir yabancı olarak sizin aracınızdır.

Satıcı hesabınızı açma ve ürününüzü satışa çıkarma ile ilgili tüm adımlar aynıdır. Ürünlerinizi seçerken Japon kültür ve geleneklerine aykırı olmamasına dikkat edin. Ayrıca, ürününüz özel bir alanda listelenebilecek bir ürünse, kısıtlamaları ve düzenlemeleri kontrol ettiğinizden emin olun. Ürününüzü seçtikten sonra, ürünün performansı hakkında fikir sahibi olabilmeniz için kapsamlı bir pazar araştırması ve analizi yapın. Ürününüzü satmaya başladığınızda rekabet durumunuzu, stok durumunuzu ve reklam tercihlerinizi piyasa koşullarına göre sistemli ve programlı bir şekilde dikkate alın.

Elbette Japon hükümeti de tıpkı Hindistan gibi satmak istediğiniz ürünlerden nasibini alacaktır. Japonya’nın ithal ettiği tüm ürünlere “İthalat Tüketim Vergisi” uygulanmaktadır ve bazı ürünler gümrük vergisine de tabidir. Bu konuda detaylı bilgiye buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Genel olarak, ödeyeceğiniz ÖTV, ürünün gümrükteki değeri, gümrük vergisi ve ödemeniz gereken ürüne özel ek vergilerin toplamıdır. Yaklaşık bir değer vermek gerekirse, konşimentonuzun yaklaşık %13’ü bir değere sahip olacaktır.

Amazon Japonya’da Kayıt Süreci

Amazon Japonya için kayıt süreci, Hindistan ile aynı ve aynı sıradadır. Ancak yine burada istenecek bilgi ve belgelerin verilmesinde yarar vardır;

  • Şirket kayıt detayları (İşletme lisansı, işletme adı, işletme e-postası vb.)
  • Şirketin sahibi ve yöneticisi hakkında bilgiler (Aynı kişi olabilir)
  • Telefon numarası
  • Banka hesabı bilgileri
  • Ürünleriniz için UPC/EPN numaraları

Ürünlerinizi kaydettirdikten ve listeledikten sonra, ürünlerinizi Japonya’ya teslim etme zamanı. Belirtildiği gibi, bunun için bir aracıya (IOR) ihtiyacınız olacak.

Amazon Japonya’daki FBA depolarını kullanıyor olsanız bile, Amazon bir IOR olarak hareket etmeyecek ve sorumluluk kabul etmeyecektir. Bu aracı, Japonya’da yerleşik bir kişi veya şirket olabilir. Tarayıcınızı ve aracınızı belirledikten sonra ürünlerinizi Japonya’ya teslim ederken sorun yaşamazsınız.

Amazon Tedarikçi Tercihi

Japonya’da satış yapmak istiyorsanız ilk tedarikçi önceliğiniz Çin olmalıdır. Amazon Japonya’daki satıcıların çoğu bu şekilde hareket ederek hem üretim hem de nakliye maliyetlerini mümkün olduğunca azaltıyor. Türkiye gibi uzak ülkelerdeki üretimlerinizin nakliye ve zaman maliyetleri Çin’e göre çok fazla olduğu için bu alanlarda rekabet dezavantajınız olacaktır.

Kapanış

Bu blog yazımızda kısaca Amazon Hindistan ve Amazon Japonya’da nasıl satışa başlayabileceğinizi ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele aldık. Sonuçta her iki pazar yeri de “Amazon” markası altında olduğu için çok benzer süreçler izliyorlar. Ancak bazı düzenlemeler ve vergiler ülkeden ülkeye değişiklik gösterdiğinden bu noktalara dikkat edilmesi gerekmektedir. Alım satım her ne kadar riskli bir iş olsa da bazı önlemler ve araştırmalarla bu riski azaltabileceğinizi lütfen unutmayın.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

E ihracat uzmanı
Doruk Koyuncu
Amazon Satış Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için