fbpx

Amazon Premium A+ Content Nedir ?

Blog İçeriği

Amazon Premium A+ Content Nedir?

A+ Content’in daha gelişmiş versiyonu olan Premium A+ Concent ile ilgili konuşmadan önce kısaca A+ Concent’ten bahsedelim.

A+ Concent: Ürün açıklama kısmında marka tescili olmayan satıcılar yalnızca yazı ile içerik oluşturabiliyor. Fakat Amazon marka kaydı olan satıcılara A+ Content ile görseller kullanarak açıklama bölümü oluşturmasına izin veriyor. Bu sayede ürün ve markanızla ilgili detayları müşteriye daha anlaşılır şekilde sunma imkanına kavuşuyorsunuz. A+ Content faydaları:

  • Zengin içerik sayesinde markanızın öne çıkmasını sağlar
  • Müşterileri markanızın hikayesiyle bağlar
  • Müşterilerin ürününüzle ilgili ayrıntıları öğrenmesini sağlar
  • Satın almaların önündeki engelleri kaldırır
  • Satışları %8.5 oranında arttırır
  • Reklamlarınızın performansını arttırır
  • Geri iade ve negatif yorumları azaltır

Premium A+ Concent: Açıklama kısmında görsel kullanmanın da ötesinde 6 yeni özelliğe erişebilirsiniz. Premium A+ Concent ile kullanabileceğiniz bu 6 özellik şunlardır;

  1. Interactive Hover Hotspot Modules (Etkileşimli etkin nokta modülleri)
  2. Multiple Video Modules to Choose from (Aralarından seçim yapabileceğiniz birden fazla video modülü)
  3. Enhanced Comparison Tables (Gelişmiş Karşılaştırma Tabloları)
  4. Larger Images (Daha Büyük Görseller)
  5. Carousel Modules (Karusel Modüller)
  6. Q&A Module (Soru&Cevap Modülü)

1.Interactive Hover Hotspot Modules:

Bu özellik sayesinde görselinize 6 adete kadar interaktif hotspot eklemenize olanak sağlar. Hotspotlar ürününüzün farklı özelliklerine vurgu yaparak onu rakiplerinden ayırmanın mükemmel bir yoludur. Ayrıca hotspotlar en karmaşık ürünlerin bile özelliklerinin müşterileriniz tarafından kolaylıkla anlaşılmasını sağlar. Bu da sayfanıza gelen müşterinin ürününüzü satın alma ihtimalini arttırır.

amazon_aplus_content_premium_nedir_nasıl_başvurulur_nasıl_tasarlanır_önemli_özellikleri_amazon_danışmanlık 

2. Yeni Video Modülleri:

amazon_aplus_content_premium_nedir_nasıl_başvurulur_nasıl_tasarlanır_önemli_özellikleri_amazon_danışmanlık

Premium A+ Content sayesinde ürün açıklaması kısmına video ekleme şansınız oluyor. İnsanlar ürününüzü almadan önce onun ne işe yaradığını, nasıl çalıştığını görmek ister. Videolarsa onlara bunları gösterebilmeniz için en büyük yardımcınız. Premium A+ Content 3 farklı video modül seçeneği sunuyor bunlar; Full video, resimli video ve yazılı video. Bu modüller arasında marka ve ürününüzü en iyi tamamlayacak olanı seçmek size kalmış.

3. Geliştirilmiş Karşılaştırma Tabloları:

Benzer ürünleri karşılaştırabilmek müşterilerin daha konuya hakim şekilde alışveriş yapmasını sağlar ve dönüşümü arttırır. Karşılaştırma tabloları ayrıca size upsell yapma fırsatı sağlar. Bir ürününüze bakan müşteri o ürünün daha üst modelinin sahip olduğu özellikleri görerek üst modelini almaya karar verebilir.

amazon_aplus_content_premium_nedir_nasıl_başvurulur_nasıl_tasarlanır_önemli_özellikleri_amazon_danışmanlık

4.Daha Büyük Görseller:

Premium A+ Content size daha büyük görseller kullanma olanağı sağlar. Daha büyük görseller sayesinde ürününüzü müşterilere daha ayrıntılı şekilde gösterebilirsiniz. Bu da müşterilerin sizden satın alma ihtimalini yükseltir.

amazon_aplus_content_premium_nedir_nasıl_başvurulur_nasıl_tasarlanır_önemli_özellikleri_amazon_danışmanlık

5. Karosel Kaydırmalı Tasarımlar:

Karuseller görsel bir hikaye anlatmanıza yarar. Yüksek kaliteli görseller ve ilgi çekici bir içerikle hazırlanmış karuseller müşterilerin ilgisini çekebilir. Bir sonra ki karuselde ne anlatıldığını merak eden müşteri sayfanızda daha uzun süre kalacaktır ve bu da müşterinizin ürününüzü satın alma ihtimalini yükseltir.

amazon_aplus_content_premium_nedir_nasıl_başvurulur_nasıl_tasarlanır_önemli_özellikleri_amazon_danışmanlık

6.Q&A Module (Soru-Cevap Alanı):

Müşterilerin aklında ki cevapsız kalan sorular onları alışverişten vazgeçirebilir. Premium A+ Content’in sunduğu soru cevap bölümü bu müşterileri kazanmak için mükemmel bir araç. İyi hazırlanmış bir soru cevap bölümü müşterilerinizle ilgilendiğinizi gösterir ve onlara güven vermenizi sağlar. Ayrıca bu bölümü müşterilerinizi ürününüzün kullanımıyla ilgili eğitmek içinde kullanabilirsiniz.

Basic A+ Content ile Premium A+ Content’in Farkları

Basic A+ Content

Premium A+ Content

Satışlarınızı %8.5’e kadar arttırır

Satışlarınızı %20.9’a kadar arttırır

Yazı ve görsel

Yazı, Görsel, Hotspotlar, Video, Karşılaştırma tablosu, Karusel, Soru-cevap

Detay sayfası başına maksimum 5 modül

Detay sayfası başına maksimum 7 modül

14 modül seçeneği

19 modül seçeneği

970×300 çözünürlükte görsel

1462×600 çözünürlükte görsel

Premium A+ Content’in oluşturulma süreci Basic A+ Content ile aynı olsa da bazı durumlarda yaptığınız içeriğin ürün detay sayfasında görülmesi 7 güne kadar sürebilir. Bu sebeple her zaman ileriyi planlamanızı öneriyoruz. Premium A+ Content tüm Amazon pazar yerlerinde kullanıma açıldı ve ek bir ücret ödemeden marka sahiplerine faydalanma imkanı sunuldu. Eğer ileride bir ücret talep edilecek olursa Amazon bunu en az 90 gün önceden size bildirecek.  Premium A+ Content kullanabilmek için marka tescili haricinde 2 şartı karşılamanız gerekmektedir. Bu şartlar;

  • Katalogunuzda bulunan tüm ASIN’ler için marka hikayesi yayınlamak.
  • Son 12 ay içinde en az 15 onaylanmış A+ Content başvurunuzun bulunması.

Kaliteli bir içerik oluşturmanın 3 şartı vardır;

  1. Kullanışlılık

Öncelikle oluşturduğunuz içeriğin müşterilerinize bir fayda sunması gerekmektedir. Müşterilerine açık bir mesaj verin ve daha doğru kararlar verebilmeleri için gerekli bilgileri sunun. Kullanışlı bir içerik oluşturmak için aşağıdakilere dikkat etmelisiniz;

  • İlgi çekici başlıklar
  • Basit cümleler
  • 200 kelimeden kısa metin
  • Ürününüzü farklı yapan unsurlardan bahsetmek
  • Ürününüzün farklı özellikleri ve faydaları
  1. Güven

Müşterilerin markanız ile alışverişe geçmesini sağlamak için onlara güven verecek bir içerik oluşturun. Markanızın hikayesinden, diğer markalardan farkınızda bahsedin.

  1. Estetik

Kullanılan görselin renklerinin uyum içimde olması gereklidir. Ayrıca yüksek çözünürlükte çekilmiş kaliteli bir görsel kullanmalısınız. Yapılan araştırmalara göre insanların %93’ü alışveriş yaparken gördükleri görsellerin kararlarında anahtar faktör olduğunu söyledi.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

bugra_gungor
Buğra Güngör
E-İhracat Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için