fbpx

Avrupa Moda ve Tekstil Pazaryerleri

Blog İçeriği

AVRUPA MODA PAZAR YERLERİ

Moda! Online Ticaretin Yıldız kategorisi. Giyim, Ayakkabı, Aksesuar, Ev ve Yaşam Ürünleri sürekli ihtiyaç olan, sürdürülebilirlik taşıyan, dinamik ürün gruplarıdır. Ülkemiz bu ürün gruplarının üretiminde önde gelen Ülkelerden biridir.
Online Pazaryerlerinde Avrupa’da e-ticaret moda pazarının Hazır Giyim kategorisi yaklaşık 130 milyar dolarlık bir gelir elde etti bu gelir moda kategorisini online alışverişte en ön sıraya çekti. Aksesuar kategorisi ise 48,8 milyar dolar gelir yarattı. Hazır giyim Kategorisinin 2024 yılına kadar 200 milyar dolarlık geliri aşacağı tahmin ediliyor
Aşağıdaki Tabloda 2017-2025 yılları arası tahmini gelirleri görebilirsiniz.

zalando_about_you_shein_otto_eticaret_avrupa_moda
Tekstil, Moda Kategorisinde Üretim yapan İHRACAT yapan Ülkelerin Pazar payları aşağıdaki gibidir. Türkiye ilk 5’te bulunuyor.


Tekstil, Moda Kategorisinde İTHALAT yapan Ülkeleri Pazar payı aşağıdaki gibidir. Avrupanın hem üretimde hem tüketimde ilk sıralarda olduğunu görüyoruz. Ülkemiz konumu ve üretim kapasitesiyle İthalatta tercih edilen ülkelerden birisidir.

zalando_about_you_shein_otto_eticaret_avrupa_moda 

2021’de AB, toplam ithalatın yaklaşık yüzde 38’lik toplam payıyla en üst sıradaki küresel giyim ithalatçısıydı ve onu ABD, Vietnam ve Çin izledi.
Avrupa’da giyim ve ayakkabı için yapılan tüketici harcaması 2021 tahmini 582.564,32 milyon dolar değerindedir. 2025 yılına kadar bu rakamın 716.239,48 milyon dolara ulaşacağı tahmin edilmektedir. Orta ve Batı Avrupa’da giyim ve ayakkabıya harcanan kişi başı harcama 2021’de yaklaşık 893,49 ABD doları olarak belirlendi. Kişi başına harcamanın 2025 yılına kadar 995,22 dolara ulaşacağı tahmin ediliyor
Avrupa Çevrimiçi Moda Pazarının büyüklüğü:
2026 yılına kadar 162.23 Milyar Dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor. Verilen rakamlara göre bu büyüme oranı %10.0’dur.
Rakamlara göre şu anda Avrupa Çevrimiçi Moda Pazarı’nın 2022’de 110,8 Milyar Dolar değerinde olduğu tahmin ediliyor.
Avrupa Çevrimiçi Moda Pazarındaki kilit şirketler Asos, Next, Amazon, Inditex ve Zalando’dur. Tabi ki bu hareketli sektörde her yıl genişeleme ve büyüme oranlı değişecektir.
Avrupa online moda pazarındaki büyüme
• Artan internet kullanımı
• Artan şehir nüfusu
• Artan telefon kullanımı
Online Perakende satış mağazaları e-ticaretin yüksek kullanım oranı ve benimsenmesi hızla büyüyen sosyal medya kitlesi tarafından desteklendi.
Avrupa’da Polonya, Romanya, Çekya ve Macaristan 2021’de Orta Avrupa çevrimiçi moda pazarının baskın payını aldı. Romanya’da Emag, Polonya’da Allegro online moda alışverişinde ön sıralarda yer aldı.
Sizde İşletmenizin ürünlerini yurtdışına satmak istiyor, Markanıza yeni pazaryerleri oluşturmak istiyor, işinize yatırım yapmak gelecekteki büyüklerden biri olmak istiyorsanız Avrupa’yı bir sonraki adımınız olarak düşünebilirsiniz.
Bazıları dünyanın en zengin ülkeleri olan Toplam 64 Ülke 27 AB Üyesi Ülkenin tümüne satış yapmanızı sağlar. Avrupa Birliği tek başına 450 milyonun üzerinde potansiyel müşteriye satış yapmanıza izin verir . Buna internetten alışverişin dünyadaki herhangi bir ülkeden daha popüler olduğu İngiltere’nin satın alma gücünü ve alışveriş alışkanlıklarını da ekleyin bu çok büyük bir fırsat.
Küresel bir marka olmak, yüksek etkileşimli online pazarlarda satış yapmak her zamankinden daha kolay. Avrupa’da satış yapabileceğiniz Bazı moda Pazar yerlerini birlikte inceleyelim.

Zalando

Yılda %40’ın üzerinde hızla büyüyen Avrupa’nın önde gelen moda platformu Zalando, Gözardı edilecek bir Pazar yeri değil. Zalandoda satış yapmak, 23 zengin ülkedeki en büyük 3 pazaryerinden birinde olmak demek. Zalando, satıcıların (ZFS) Depolama ve kargolama hizmetleri aracılığıyla siparişleri müşteriye ulaştırmasını sağlar. Aynı zamanda 16 dilde müşteri hizmetleri desteği bulunur.
• Avrupa’da 1 numaralı çevrimiçi moda pazarı
• 23 Avrupa ülkesinde mevcuttur
• Aylık 420 milyondan fazla ziyaret
• 48 milyon aktif tüketici
• En iyi ülke: Almanya

Yoox

İtalyan Yoox ve İngiliz Net-a-Porter’ın birleşmesi olan Yoox ‘Bulmanın heyecanını’ sevenler için gösterişli ve seçkin olarak konumlandıran şirket çabalarını içerik oluşturma, pazar uzmanlığı ve danışmanlık markaları sağlamaya odaklayacaktır. Şu anda kendi başına büyük bir pazar olan Avrupa’ya odaklanacak. Bu, güçlü bir yeni online platformla sıfırdan başlamak için mükemmel bir fırsat.Platform, takı, moda, aksesuar ve ayakkabı kategorilerinde aktif çalışıyor. 20 yılı aşkındır toplanan verilerden yararlanan YOOX müşteri yolculuğunu geliştirmek ve yükseltmek için yapay zeka, artırılmış gerçeklik ve dijital kimlik gibi yeni nesil teknolojileri kullanmaya devam ediyor.
• 10 dilde 100’den fazla ülkede mevcuttur
• 5,3 milyon müşteri
• 16,3 milyon tekil ziyaretçi *
• En iyi ülke : İtalya

SECRET SALES

Secret Sales “Tam fiyatlı olmayan Stokları sürdürülebilir bir şekilde satmak için temiz ve karlı bir çıkış stratejisi” olarak tanımlanabilir. Gizli Satış, lüks markaların lüks konumlarının bütünlüğünden ödün vermeden fazla stoklarını satmalarını sağlar. • 8.416M Trafik • İngiltere-Nijerya-Amerika-fransa
Off Price, indirimli ve fiyat dışı Pazar anlamına gelir fazla stokları ayrı indirim noktalarında satarak stoklarını eritebilirler. Mağaza fiyatları dışındaki Piyasalardır.

avrupa_moda_eticaret_siteleri_zalando_afound_bol_otto_aboutyou_avrupaya_eihracat_moda_ihracatı_tekstil_ihracatı

LA REDOUTE

Bir iplik işletmesinden Moda ve Ev Dekorasyonu e-ticaret liderine kadar La Redoute, 180 yılı aşkın Fransız geleneğini ve tarihini taşıyor. 1928’de ilk kataloğunun yayınlanmasından 1998’de ilk çevrimiçi satışlarının başlamasına kadar, La Redoute her zaman modernitenin ön saflarında yer aldı. 2020’de 1 milyar Euro’yu aşan ciroya ve 10 milyon müşteriye ulaşan şirket, cirosunun %90’dan fazlasını e-ticaret üzerinden gerçekleştirerek “Fransız stili herkesin ulaşabileceği, şık ve rahat bir tarz, biraz küstahlık, dünya çapında tanınan bir yaşam sanatından esinlenmiştir”.
• Her yıl 10 milyondan fazla müşteri
• Fransa’da 1 numaralı çevrimiçi moda ve ev dekorasyonu pazarı
• 14,8 milyon tekil ziyaretçi *
• En iyi ülke: Fransa

Veepee-Privalia

Ocak 2019’a kadar Vente-Privee.com olarak adlandırılan Veepee-Privalia, 50 milyon web sitesi üyesine üç ila beş günlük çevrimiçi flash satışlarla ürün satan bir Fransız perakende şirketidir. Şirket, büyük markaların sezon sonu ve stok fazlası ürünlerini almakta ve %70’e varan indirimlerle satmaktadır. Fransa, İspanya ve İtalya’ya odaklanan beş baskın pazarı var. Veepee-Privalia 74 milyonun üzerinde üyeye ulaştı. Bölgede yıllık %40 oranında beklenen büyüme ile Veepee-Privalia, stok fazlası ve mevsimsellik ile başa çıkmak ve Avrupa’da tutunmak isteyen moda markaları için sağlam bir stratejidir.

Afound

H&M grubunun bir parçası olmak, bazı ciddi perakende satış yeteneklerine erişim anlamına gelir. İsveç’te başlatılan ve şimdi Hollanda, Almanya ve Avusturya’ya genişleyen pazar, bu yıl İskandinav ülkelerine daha da genişlemeyi planlıyor. Afound, kadınlar, erkekler ve çocuklar için yüzlerce tanınmış markanın giysi, ayakkabı ve yaşam tarzı ürünlerini uygun fiyatlarla sunarak döngüsel bir moda ekonomisini teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Dış etiketlere ek olarak grubun markalarının (H&M, COS, Weekday, Cheap Monday, Monki ve & Other Stories dahil) moda parçalarını içerir.

Bol

Hollanda merkezli Bol.com, Şirket büyüme hedeflerini desteklemek için bir halka arz planlarken, Fransızca bir site başlattılar ve 2025 yılına kadar gelirlerinin yaklaşık iki katına çıkmasını bekliyorlar. Bol.com, önemli genişleme potansiyeline sahip moda markaları için yerel bir pazarda ortaklık için sağlam bir seçimdir. Son yıllarda, platformlarını özellikle moda müşterileri için geliştirmek için çaba sarf ettiler, bu da beden bulmayı ve renge göre filtrelemeyi kolaylaştırdı. BOL.COM Hakkında daha fazla bilgi için tıklayınız.

avrupa_moda_eticaret_siteleri_zalando_afound_bol_otto_aboutyou_avrupaya_eihracat_moda_ihracatı_tekstil_ihracatı

Amazon

Küresel pazar devi, moda kategorisini ikiye katlıyor. Başlangıçta kırılması zor bir ceviz olmasına rağmen, Amazon artık moda endüstrisini bozmaya başladı. Kısa süre önce ABD’de en iyi giyim perakendecisi haline geldiler , Hindistan’da %40 büyüdüler ve Birleşik Krallık’taki toplam erkek giyim harcamasının %14’ünü oluşturdular . Tüketiciler, başta tanıdık ve kolay arama ve teslimat işlevleri olmak üzere çeşitli nedenlerle Amazon’a akın ediyor. Amazon hakkında daha fazla bilgi için tıklayınız.

SHINE

Merkezi Çin’de bulunan ve 220 ülkeye ürün gönderimi yapan Shein, 2022 itibariyle dünyanın en büyük moda perakendecisidir. Şu anda şirket giyim tasarımı ve üretimi yapmıyor, bunun yerine ürünlerini Türkiye’deki toptan giyim pazarından alıyor. Shein, ürünlerini 2010’ların başında İspanya, Fransa, Rusya, İtalya ve Almanya’da kullanıma sundu; kadın kıyafetlerinin yanı sıra kozmetik, ayakkabı, çanta ve mücevher satışının yanı sıra. Şirket facebook, Instagram ve Pinterestte eşantiyonlar ve reklam öğeleri için moda blogcularıyla işbirliği yaparak sosyal m CNN’ye göre, TikTok’un Shein’den toplu kıyafet satın alma ve izleyicilerine Shein kıyafetlerini standart bir taşıma videosu gibi sunma eğilimi nedeniyle, TikTok müşterilerin şirketin web sitesine çekilmesinde büyük rol oynuyor . 17 Mayıs 2021’de Shein’in uygulama indirmelerinin sayısı Amazonunkileri geçti.
• Dünyanın en büyük Moda perakendecisi
• 220 ülkede aktif hizmet
• Aylık 178.8 milyondan fazla ziyaret

OTTO

Çevrimiçi mağazadan satış platformuna: Otto.de’nin çevrimiçi bir pazara genişlemesi, Alman pazarındaki her büyüklükteki perakendeci için yeni satış potansiyeli yaratıyor. 7,5 milyondan fazla aktif müşterisi, günde 1,9 milyon mağaza ziyaretçisi ve saniyede 10’a varan sipariş sayısı ile otto.de marketplace, Almanya’daki en büyük online alışveriş sitelerinden biridir. Satıcıların en büyük avantajı pazaryerinde reklam, faturalandırma gibi süreçlerin çok kolay yönetilmesidir.
• Almanyanın en büyük 2. Online Pazaryeri
• Aylık 148.2 milyondan fazla ziyaret

About You

Hamburg merkezli bir Alman çevrimiçi moda perakendecisidir. Online pazaryeri Almanya’nın yanı sıra 24 Avrupa ülkesinde aktifliğini göstermektedir. (About You web mağazaları Avusturya ve İsviçre’de (2015), Hollanda ve Belçika’da (2017), Polonya ve Çek Cumhuriyeti’nde (2018), Macaristan, Slovakya ve Romanya’da (2019), Slovenya, Estonya, Letonya, Litvanya ve Hırvatistan’da (2020) başlatıldı ) Şu anda 1.500’den fazla markada ve 350.000’den fazla ürünle hizmet sunuyor. Birçok farklı kategorisi bulunan pazaryeri moda’da hızlı büyüyen platformlardan biri haline geldi. About You, 2017’den beri popüler sosyal medya fenomenlerini ödüllendiren bir ödül gecesi düzenliyor. Bu sayede hem pazarlama kanallarını aktif tutuyor hemde dijital kimliğinde başarısını arttırıyor.

Farfetch

2007 yılında José Neves tarafından kurulan Farfetch, moda sevgisinden doğdu. 2008 yılında piyasaya sürülen Farfetch, dünya çapında lüks butikler için bir e-ticaret pazarı olarak başladı. Bugün, 190’dan fazla ülkedeki müşterilere, her ay 30 milyondan fazla ziyaretçiye bağlanan ve 2020’de gelirlerini 1,7 milyar avroya çıkaran şaşırtıcı bir büyümeyle lüks moda endüstrisi için önde gelen küresel platformdur. Şirketin dikkat çekici gelişiminin yanı sıra, Farfetch’in çevrimiçi moda pazarında ana oyuncu olarak yükselişi, çevrimiçi lüks sektörünün gelişmesini ortaya koyuyor.
• 2020’de 1,7 milyar € satış geliri
• Avrupa’da 1 numaralı çevrimiçi lüks moda pazarı
• 33,9 milyon tekil ziyaretçi*
• En iyi ülke : ABD 

El Corte Ingles 

 El Corte Ingles, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezi grubu ve dünya çapında üçüncü sırada yer alıyor. E-ticarete odaklanan ECI, İspanya’daki bir numaralı çevrimiçi moda platformu ve Avrupa’nın en iyi oyuncusu konumunda.
• İspanya’da 1 numaralı çevrimiçi moda pazarı
• %91,9 müşteri memnuniyeti
• 11,6 milyon kayıtlı müşteri
• En iyi ülke : İspanya

avrupa_moda_eticaret_siteleri_zalando_afound_bol_otto_aboutyou_avrupaya_eihracat_moda_ihracatı_tekstil_ihracatı

Veepe

20 yılı aşkın bir süredir Veepee, etkinlik bazlı satışlarda referans haline geldi. Şirket bir ilkeyi benimser: sınırlı sayıda ünlü marka ürünlerini kısa bir süre için çok cazip fiyatlarla satar. Şirket çok sayıda sektörüde dahil içeriğine dahil ederek moda aksesuarları, ev dekorasyonu, teknoloji, seyahat alanında da çalışıyor.Dünya çapında 14 ülkeye erişimi olan Veepee, Avrupa’daki en iyi çevrimiçi etkinlik tabanlı satış pazarıdır.
• 72+ milyon web sitesi aktif üyesi
• Avrupa’da 1 numaralı çevrimiçi etkinlik tabanlı satış pazarı
• 2020’de 1,8 milyar euro satış geliri
• 11,1 milyon tekil ziyaretçi *
• En iyi ülke : Fransa

Showroomprivé 

Showroomprive online alışverişte Avrupa liderlerinden biri haline geldi. Site, Avrupa’daki 26 milyon üyesine markalı ürünlerin özel satışını indirimli fiyatlarla sunuyor. Her gün 6’dan fazla yeni satışla Marketplace, 1600’ün üzerinde markadan oluşan geniş bir seçenek sunar. Showroomprivé, çok para birimli sitesi sayesinde dünya çapında 167 ülkeden siparişleri işleyebilir.
• 26 milyon Avrupalı üye
• 1600 marka
• 167 ülkede mevcut
• 7,4 milyon tekil ziyaretçi *
• En iyi ülke : Fransa

24S

Haziran 2017’de 24 Sevr’de lansmanı yapılan 24S, LVMH grubunun çevrimiçi lüks moda perakendecisidir. Fransızca, İngilizce, Çince ve daha yakın zamanda Korece ve Almanca dillerinde sunulan sitesi, çok büyük bir uluslararası müşteri tabanını kendine çekiyor. 2019 yılında, uluslararası satışları toplamın %80’inden fazlasını temsil ediyordu. En büyük lüks evlerden gelişmekte olan tasarımcılara kadar 300’den fazla moda ve güzellik markasından oluşan bir seçki ile 24S, müşterilerine üst düzey hizmetler sunar: 100’den fazla ülkede ekspres teslimat, günün 24 saati hizmet veren bir danışman ekibi ve Kişisel Stilistler..
• +100 ülkede mevcuttur
• Toplam satışların %80’i uluslararası
• 1,6 milyon tekil ziyaretçi *
• En iyi ülke : ABD

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

seyda_nur_erdogan_vezüve
Seydanur Erdoğan
E-Ticaret Direktörü

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için