fbpx

Cdiscount Pazaryeri İncelemesi – Fransa’ya E-İhracat

Blog İçeriği

Cdiscount nedir?

Cdiscount, Fransa’nın en büyük ve en çok kullanılan pazaryerlerinden biridir. Nicolas Charle, Hervé Charle ve Christophe Charle tarafından 1998 yılında bir perakendeci olarak kurulmuştur. 2000 yılında Casino Group’un yan kuruluşu olduktan sonra 2011’de pazaryerine dönüşmüştür. 2013 yılında ise pazarda ciddi bir büyüme göstererek e-ticaret alanında o yılın en yüksek cirosunu yapmıştır. Bu gelişmelerle dikkat çeken Cdiscount, son yıllarda daha çok tercih edilen bir e-ticaret platformu olmuştur.

Cdiscount pazaryeri istatistikleri:

10,2 milyondan fazla aktif müşterisiyle aylık ortalama ziyaretçi sayısı 23 milyonu bulan Cdiscount, herkesin zevkine ve bütçesine uygun ürünler bulabileceği bir pazaryeridir. Genellikle uygun fiyatlı alışveriş yapmak isteyen alıcıların tercihi olmaktadır. Dakikada 114 siparişe kadar ulaşan satış oranıyla her geçen gün Avrupa ülkelerinden müşteri yoğunluğunu arttırmaya devam etmektedir.  Fransa genelindeki 22.000 toplama noktasından güvenilir ve hızlı bir teslimat gerçekleştirmektedir.  

Cdiscount pazaryerinde satış yapmanın avantajları:

-Avrupa’da ticaret yapmaya başlayın

30 geniş kategorisi ve 2000 alt kategorisiyle farklı alanlardan pek çok ürün barındıran Cdiscount taze gıda ve sebze dışında her şeyin satışının yapıldığı bir e-ticaret sitesidir. Geçtiğimiz 8 yılda dünyanın dört bir yanından 70 ülkedeki satıcılar bu platformda bir araya gelmiştir.

-Ücretsiz ve kolay kayıt sistemi

Cdiscount’un çevrimiçi satıcılar tarafından bu kadar rağbet görmesinin en önemli nedeni, kolay kayıt sürecidir. Yeni satıcıların herhangi bir ücret yapması gerekmemektedir. Listeleme ücreti yoktur ancak minimum miktarda aylık ödeme yapılması gerekir. Eğer Cdiscount’ta satış yapmak istiyorsanız bugün başlayabilirsiniz.

-Hızla büyüyen bir pazaryeri

Son birkaç yıldır Cdiscount dünya çapında en hızlı büyüyen pazarlardan biri haline geldi. Payoneer’in bu konudaki bir raporuna göre ürün listesi, geçen yıla göre %80 oranında büyüme göstermiştir.

-Satış yapılabilecek ürün çeşitliliği

Cdiscount çevrimiçi satıcılara çeşitli kategoriler arasından seçim yapma özgürlüğü tanıyarak kolay satış yapma imkânı sağlar.

Hangi kategorilerde satış yapılabilir?

Cdiscount’ta 70 milyona kadar ulaşan bir ürün listelemesi mevcut. Peki bu platformda en çok satılan ürün kategorileri nelerdir?

  • Ev aletleri ve dekorasyon ürünleri: Cdiscount’ta en çok satış yapılan kategoridir. Özellikle mobilyalar yoğun ilgi görmekte, bunun yanı sıra elektrikli küçük ev aletleri ve dolap gibi ev yaşamına ait pek çok ürün satılmaktadır.
  • Teknolojik ürünler: Pazaryerinde en çok satılan ikinci kategoridir. Pek çok e-ticaret platformunda olduğu gibi bu platformda da dizüstü bilgisayar, bilgisayar ekranı, kulaklık, hoparlör, çevrimiçi oyun konsolları gibi teknolojik aletler satılmaktadır. Bu kategoride yüksek bir rekabet olduğu için doğru satış stratejileri uygulanması gerekir.
  • Bebek ürünleri ve oyuncak: Tüketicilerin güvenle satın alabilecekleri lisanslı oyuncaklar, kırtasiye malzemeleri ve bebek bakım ürünleri satılmaktadır.
  • Moda ve güzellik: Özellikle kadınların yoğun olarak alışveriş yaptığı bu kategoride kozmetik malzemeleri, cilt bakım ürünleri, kıyafet, ayakkabı, takı gibi pek çok ürün satılmaktadır. Yine bu kategori de rekabetin yüksek olduğu bir alandır.
  • Spor ürünleri: Kayak, su altı, yürüyüş, koşu, yüzme gibi pek çok spor dalında kullanılan araç gerecin satıldığı bir kategoridir.
  • Motosiklet ve oto aksesuarları: Bu kategoride yenilenmiş veya sıfır motosikletler, araba içi aksesuarlar, elektrikli scooter, bisiklet ve bu ürünlerin aksesuarları gibi çok çeşitli ürünler satılmaktadır.

İkinci el ürün satış platformu

Cdiscount, yaklaşık 10 milyon müşterisinin kullanmadıkları şeyleri satmaları ve ihtiyacı olanların bu ürünleri satın almalarını sağlayacak olan Cdiscount Occasion adında yeni bir uygulama başlattı. Place2Swap ile iş birliği içinde yürütülen bu uygulama, Cdiscount’a diğer pazaryerlerinden farklı bir özellik katmış oluyor. Platform, elektronik ve ev dekorasyonu ürünlerinden kitaplara ve oyuncaklara kadar tüm ürün kategorilerinden öğeler içeriyor.

“Made in France” kategorisi

Cdiscount, Fransa’daki üreticileri destekleyerek “Made in France” adlı bir kategoride ürünlerini satmalarına imkân tanır. Bu sayede ülkedeki küçük üreticilerin dünyanın dört bir yanına ticaret yapmasını sağlayarak markalarını büyütmelerine yardımcı olur.

Cdiscount hangi ülkelere hizmet veriyor?

  • Fransa
  • Belçika
  • Almanya
  • İspanya
  • İtalya
  • Lüksemburg

Cdiscount’ta satış yapmaya nasıl başlanır?

 

-Satıcı hesabı oluşturma

Cdiscount’ta satış yapmaya başlamadan önce ilk adım olarak bir satıcı hesabı oluşturmanız gerekmektedir. Geçerli KDV numarasına sahip satıcılar Cdiscount’ta satış yapmak için başvuruda bulunabilir. Başvuru formuna Cdiscount’un resmî sitesinden ulaşabilirsiniz.

-Kimlik bilgileri

İlk adım olarak ilk sayfada bulunan ad, soyad, telefon numarası gibi kişisel bilgilerinizi içeren bölümleri doldurmalısınız.

-Şirket bilgileri

Sonrasında ikinci sayfadaki şirket adı, merkez adresi, şirketin kuruluş tarihi, teslimat adresi, iade adresi, müşteri hizmetleri adresi gibi bilgileri girmeniz ve şirketinizin varlığını kanıtlayan bir belge yüklemeniz gerekir.

 

-Banka bilgileri

Üçüncü adım olarak banka adı, hesap sahibinin adı, banka adresi gibi banka bilgilerine ilişkin bir bölüm yer almaktadır.

-Mağaza bilgileri

Son olarak Cdiscount’ta kullanacağınız mağaza adı ve işletme sicil numarası gibi mağaza bilgilerini doldurmanız gerekmektedir.

Cdiscount’ta ürün listeleme nasıl yapılır?

Ürünlerinizi satıcı paneli veya API üzerinden listeleyebilirsiniz. API; mağazanızı Cdiscount ile senkronize ederek ürünler, siparişler, stoklar, geri ödemeler ve nakliye hakkındaki verileri platformlar arasında gerçek zamanlı olarak yöneterek işinizi kolaylaştırır. Katalog ürünleri için satış fiyatını, durumunu (yeni veya kullanılmış) ve envanteri ayarlamanız gerekmektedir. Envanter eklendiğinde ürün Cdiscount’ta satışa sunulur.

Cdiscount satıcı panelinde siparişler nasıl yönetilir?

Verilen her siparişin ardından satıcıya bir e-posta gönderilir. Siparişlerin iki iş günü içerisinde işlenmesi gerekir. Ürünün tutarı, stok durumu onaylandıktan sonra alıcının hesabından düşülür.

Cdiscount’ta satış yapan satıcılar, satıcıların ürün teslimatı konusunda endişelenmemesine olanak tanıyan güvenilir lojistik hizmetleri olan Clojistique veya Cdiscount Fulfillment’i tercih edebilir. Bu hizmetleri kullandığınızda Cdiscount; depolama, paketleme, nakliye ve taşıma da dahil olmak üzere tüm teslimatınızı üstlenir. Böylelikle zamandan ve çabadan tasarruf edebilirsiniz.

Cdiscount’ta Satış Ücreti ve Komisyon Oranları

Aylık abonelik ücreti 39,99 €’dan ve değişken komisyon oranı %5’ten başlar. Komisyon, nakliye dahil tüm maliyete uygulanır.

Cdiscount Komisyon oranları aşağıdaki gibidir: 

cdisocunt-komisyonlar

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

Aybeniz Şirin
E-Ticaret Uzman Yardımcısı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?