fbpx

Vezuve E-İhracat

eticarette_doğru_ürünü_bulmak_eticarette_ne_satılır_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amazon_fba_eticarette_ürün_seçmek_eticarette_dikkat_edilmesi_gerekenler

Online Pazar yerlerinde Doğru Ürünü Belirlemek

Eğer halihazırda üretimini veya satışını yaptığınız bir ürün yok ise online pazaryerlerinde (ETSY, Amazon, Cdiscount, Zalando vb.) satış yapacağınız ürünü belirlemeniz gerekiyor. Ürün seçerken dikkat etmemiz gereken ilk 3 kriter rekabet, satış oranları ve bütçemiz olmalıdır. Doğru ürün seçimi yapmak satış yapmanın ilk ve en kritik aşamasıdır. Eğer tüm süreçleri mükemmel şekilde yönetseniz bile yanlış ürüne yanlış zamanda giriş yapmak beklendiğiniz satışları getirmeyecek ve muhtemelen başarısız olacaksınız.

Ürün seçimini yaparken dikkat etmeniz gereken kriterleri inceleyim…

 

1- Anahtar kelimelerin arama hacimlerini araştırın

Ürününüz ne kadar iyi olursa olsun eğer müşteriler tarafından sizin istediğiniz şekilde aratılmıyorsa satışlara yansımayacaktır. Ürün seçimi sürecinde müşterilerin hangi kelimelerde aylık yüksek arama yaptığını belirlemeniz gerekmektedir. Arama hacmi yüksek ürünlerin satışları da fazla olacaktır.

 

2- Bu İş Bütçenizi Belirlediniz Mi ?

Ürün araştırması yaparken ayrıca bütçenizi de bilmelisiniz. Ortalama ürün üretim maliyetinizin üzerine lojistik maliyetleri, depolama maliyetleri ve reklam maliyetleriniz gibi tüm giderlerinizi bir araya getirerek tahmini bir bütçe oluşturmalısınız. Buna göre ürün fiyatlandırmanızı nasıl yapacağınızı ve hangi müşteri kitlesine hitap edeceğinizi de belirlemiş olursunuz.

3- Üründe Rekabet Düzeyi Nedir ?

Rekabet çok önemli bir konudur. Belirlediğimiz ürünün satışları göreceli olarak yüksek olabilir ancak eğer bu üründe rekabet düzeyi çok yüksek ise sizin satışlarınızın ön sıralara gelmesi için yüksek ihtimalle ciddi bütçeler harcamanız gerekecektir. Hedefimiz rakiplerin mümkün olduğunca az olmasıdır. Bu yüzden rakiplerin daha az girdiği zor kategorilere yönelebilir veya sezonluk ürünleri takip edip bunlarda satış yapabilirsiniz.

eticarette_doğru_ürünü_bulmak_eticarette_ne_satılır_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amazon_fba_eticarette_ürün_seçmek_eticarette_dikkat_edilmesi_gerekenler

4- Ürünün Ana Kelimesinde İlk Sayfada Bulunan Satıcıların Ortalama Kaç Yorumu Bulunuyor ?

Pozitif yorum sayıları müşterilerin satın alma davranışını etkileyen en önemli etmenlerden birisidir. Satın alma için ürüne tıklayan müşteri daha önce bu ürünü denemiş müşterilerin yorumlarını inceleyerek satıcının performansını ve kalitesini öğrenmek ister. Eğer ilk sayfada bulunan satıcıların büyük çoğunluğu 100-150 yorumun üzerine ulaşmış ise bu rakipler uzun süredir satış yapıyordur ve bunlara ulaşıp ön sıralara çıkmamız uzun zaman alacak demektir. Bu yüzden düşük yoruma sahip satıcıların da ön sayfalarda olması bizim için olumlu bir katkısı olacaktır.

5- Ürünün Aranma Trendleri Ne Düzeyde ?

Ürünümüzü belirlerken Google ve Pazaryerleri üzerindeki aranma trendlerini incelememiz gerekiyor. Son 5 yıllık trendler incelenerek bu ürünün hangi tarihlerde zirve noktaya ulaştığını ve hangi dönemlerde azalış gösterdiğini tespit edebiliriz. Ayrıca bu ürünün aranma hacimleri düzenli olarak azalış eğilimindeydi Pazar bu ürüne doymuştur ve daha fazla arayış yapmayıp yeni ürünlere yönelmeye başlamıştır demektir. Örneğin Stres çarkının bir dönem devasa satış rakamlarına ulaşıp sonra bir anda çakılması gibi.

6- Ürünün Kar Marjı Yeterli Mi ?

Online arbitraj gibi satış yöntemlerinde hedeflenen kar marjı %5-10 düzeylerindedir. Çünkü bu ürünlerde rakipler genellikle fiyat kırarak birbirlerinden buy-boxu almak için uğraşmaktadır. Ancak Private Label bir ürün gönderirken kar marjlarınızın en az %25 ve üzeri olması gerekmektedir. Bu ürünlerde üretim ve stok maliyetleriniz dışında pazarlama ve mağaza üyelik ücreti gibi ek giderleriniz de olması mümkündür. Bu yüzden kar marjınızın bir bölümünü de bu ekstra giderlere aktarılacaktır.

7- Ürünün Fiyat Trendini İncelediniz Mi ?

Keepa, Hellium10, NeSatilir.com gibi araçlar yardımıyla ürünlerin fiyat trendlerini takip etmelisiniz. Ürünün o an gördüğünüz fiyatı dönemlik bir indirim olabilir bu yüzden genel seyri bilmeniz gerekmektedir. Eğer ürünün fiyat trendi son aylarda bir azalış trendine girdiyse bu pazarın doyuma ulaştığını  ve rakiplerin fiyat kırmaya başladığını göstermektedir. Bu ürünlere girmeniz vakit ve para kaybı olacaktır.

eticarette_doğru_ürünü_bulmak_eticarette_ne_satılır_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amazon_fba_eticarette_ürün_seçmek_eticarette_dikkat_edilmesi_gerekenler

8- Müşterilerinize Rakiplerinizden Farklı Olarak Bir Değer Yarattınız mı ?

Piyasada rekabet yüksek olsa bile müşteri yorumlarını çok dikkatli inceleyip üründeki hatalı veya eksik özellikleri gidererek rakiplerinizin önüne geçmeniz mümkündür. Burada önemli olan ürünlerinizde ekstra bir değer yaratarak müşterinin satın alma kararını etkilemenizdir. Sizin ekstra bir özellik sunduğunuzu gören müşteri gerekirse sizin ürününüze daha fazla ödemeye bile istekli olacaktır. Örneğin airtag girişi bulunan köpek tasmaları gibi.

Tüm bu süreçler online pazaryerlerinde satışa başlamadan önce dikkatli araştırmanız gereken metriklerdir. Sizleri başarıya ulaştıran şey bu aşamaları ne kadar dikkatli yerine getirdiğiniz olacaktır. Doğru ürün seçiminden sonra iyi bir lansman çalışmasıyla ortalama 4-5 aylık bir sürede hedeflediğiniz satışlara ulaşmanız mümkün olacaktır.

(Bu anlattığımız süreç private label iş modeliyle satış yapmak isteyen tüm e-ticaret satıcılarını ilgilendirmektedir.)

avrupada_vat_kaydi_vat_kaydi_nedir_neden_gereklidir_vat_kaydi_süreci_nasıl_işler_amazon_için_vat_kaydı
VAT Kaydı Nedir ? Neden Gereklidir ?

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama

Devamını oku...
Burak Can Toplar
E-İhracat Uzmanı