Amazon.co.uk, 1998 yılında açıldı ve Birleşik Krallık’ta hizmet veren en büyük e- ticaret platformlarından biri haline geldi.
Amazon.co.uk’de satılan ürünler arasında kitaplar, elektronik cihazlar, giyim, ev
dekorasyonu ve mobilya, kozmetik ürünler, spor ekipmanları ve daha birçok kategori yer almaktadır.
Amazon.co.uk, Birleşik Krallık’ta 40 binden fazla kişiye iş imkânı sağlamaktadır.
Amazon, son on yılda Birleşik Krallık’ta şaşırtıcı bir satış büyümesi yaşadı ve net satışları 2021’de yaklaşık dört milyardan yaklaşık 32 milyar ABD dolarına çıkardı ve 2022’de 30 milyar ABD dolarına düştü. Bu, Birleşik Krallık’ı, şirketin 2022’de yaklaşık 34 milyar ABD doları toplam net satış bildirdiği Almanya’nın arkasında oturan perakende devinin en büyük ikinci Avrupa pazarı yapıyor.
2024’te Amazon İngiltere’de satış yapmak, büyük bir uluslararası kitleye ulaşmak için mükemmel bir fırsattır. Avrupa Lojistik Ağı’nın (EFN) yakın zamanda yeniden kullanıma sunulmasıyla birlikte, Amazon İngiltere satıcıları diğer beş Amazon Avrupa pazarına da erişim kazandı: Almanya, İspanya, İtalya, Fransa ve Hollanda.
Amazon.co.uk’da en yoğun satışlar genellikle yılın son çeyreğinde, özellikle de Black Friday, Cyber Monday ve tatil sezonu dönemlerinde gerçekleşir. Bu dönemlerde, müşteriler genellikle büyük indirimler ve özel tekliflerle karşılaşırlar ve birçok insan alışverişlerini yapmak için bu fırsatları kullanır.
Ürün adı | Kategori | Fiyat | Aylık Satış | Aylık Hasılat |
Polar Battaniye | Ev | £20,39 | 14.273 | 291.026,47£ |
Kokulu mum | Ev | £342.385,68 | 14.392 | 342.385,68£ |
Dijital Banyo Terazisi | Ev | £18,99 | 34.796 | 660.776,04£ |
Çelik Elbise Kurutma askısı | Ev | £11,85 | 12.558 | 148.812,30£ |
Pipet kapağı | Ev | 5,49£ | 678.113 | 3.815.233,87£ |
Çelik dil temizleyici | Kişisel bakım | 4,48£ | 30.880 | 277.302,40£ |
Meyve sineği tuzakları | Ev ve mutfak | 4,99£ | 36.058 | 204.225,42£ |
Hava Fritöz kağıdı | Ev ve mutfak | 12,35£ | 78.359 | £928.522,63 |
Tavuk Filetolu kedi keseleri | Evcil hayvan malzemeleri | £17,92 | 648.962 | £10.671.157,54 |
Kedi maması-tavuk göğsü ve peynirli | Evcil hayvan malzemeleri | £46,75 | 10.030 | £468.902,50 |
Kedi kumu | Evcil hayvan malzemeleri | £24,49 | 25.447 | £624.278,53 |
Kuş yemi | Evcil hayvan malzemeleri | 7,19£ | 67.886 | 620.257,04£ |
Omega3 balık yağı | Gıda Takviye | 9,97£ | 68.120 | 679.156,40£ |
Protein shake | Gıda Takviye | 18,99£ | 21.127 | 401.201,73£ |
Otomotiv
Güzellik
Bilgisayar ve Aksesuarlar
Elektronik ve fotoğraf
Bahçe
Sağlık ve Kişisel Bakım
Bebek ürünleri
İngiliz halkı yeni teknolojik ürünleri denemeyi seviyor. Bu tür ürünlere örnek olarak hava temizleyicileri, en yeni telefon ve dizüstü bilgisayar aksesuarları, UV ışık dezenfektan kutuları ve VR kulaklıkları verilebilir. Eğer yenilikçi bir ürününüz varsa İngiltere pazara tam size göre.
Birçok çalışma, İngiliz tüketicilerin organik ve sağlıklı ürünleri tercih etiğiniz gösteriyor. Bu tür ürünlere örnek olarak şunlar verilebilir: organik bebek maması, meyveler, sebzeler ve organik protein tozu. Henüz piyasada belirli bir popüler ürünün organik versiyonu üretiyorsanız veya Türkiye’de gıda markanız varsa İngiltere pazarında öne çıkmanız mümkündür.
Pek çok İngiliz, orijinal ürünlere ulaşmayı tercih ediyor. Bu tür ürünlere örnek olarak orijinal İtalyan zeytinleri, Fransız peynirleri, Türk lokumu gösterilebilir. Türkiye’ye tatile gelen bir çok İngiliz, Türkiye’de kahve, çay, tatlı gibi bir çok Türkiye’ye has damak tatlarıyla tanışıyor. Ayrıca Türk halısı, havlusu gibi ürünleri tanıyor. Türkiye’de üretilen Türk kültürüne ait birçok ürün İngiltere’de satış potansiyeline sahip.
Moda ürünleri ve kıyafetler, Birleşik Krallık’ta satış hacmi en yükse ürün kategorilerinden biridir. Giyimin yanı sıra güneş gözlüğü ve şapka gibi popüler aksesuarların satışı da karlıdır. Aksesuar kategorisinde Amazon İngiltere’de büyüyen bir satış hacmi görülmekte. Giyim kategorisinde ise yeni satıcılar için rekabetin az olduğu fırsatlar bulunmaktadır.
Kullanıcıların çok satan ürünleri tercih etmesinin en büyük sebebi; bu ürünlerin yüksek müşteri memnuniyetine sahip güvenilir ve kaliteli seçenekler olarak algılanmasıdır. Çok satan ürünler, pozitif müşteri yorumları ve yüksek puanlar alarak diğer ürünlerin önüne geçer.
Böylece kullanıcıların ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşıladığını kanıtlayarak popüler ve trend ürünler haline gelir. Ayrıca kullanıcılar Amazon’da en çok satılan ürünlerin markalarının da güvenilir ve tanınmış olduğunu düşünme eğilimindedir. Tüm bu faktörler, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen güçlü motivasyon kaynaklarıdır.
Düşük Rekabete Sahip Yüksek Talep Gören Ürün Örnekleri
Yüksek talep gören ürünler için Amazon’un En Çok Satanlar Sayfasını izleyebilirsiniz, ancak pazarlama şirketleri de düzenli olarak en son ürün talebini açıklayan trend çalışmaları yayınlar. Forbes ve diğerleri, satın alma eğilimleri hakkında yıllık makaleler yayınlamaktadır. Satıcılar, farklı pazarlama uzmanlarının yaptığı çalışmalara bakarak umut verici eğilimler bulabilir ve ardından ne kadar rekabet olduğunu görebilir.
influencermarketinghub.com’e göre, 2022 için trend olan şunlar vardı:
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!