KPI (Key Performance Indicator); bir projenin, iş biriminin, şirketin veya bireyin stratejik hedefleri ile ilgili performanslarının analizlerini ölçmenin yolunu sunar. İyi tasarlanmış KPI’lar stabil performanslarını, olması gereken yerde olup olmadığını ve hedefe yaklaşan seviyeyi net bir şekilde aktaran önemli bir araçtır.
Son zamanlarda yaşamımızın orta yerine yerleşen KPI (Anahtar/Temel Performans Göstergesi) aslında farkında olmadan hepimiz kullanıyoruz. Beyaz yaka çalışanlar, yöneticiler, projeler, şirketler; hedeflerimiz doğrultusunda ilerleyip asıl olan amaca ulaşmanın yönünü çiziyoruz. Bu hedefler doğrultusunda ilerlemelerimizi kaydedip her adımımızı dikkatle incelemeliyiz çünkü risk oranlarımız minimum seviyede olursa yapacağımız işler bir o kadar kaliteli olur. KPI çok basit bir görsel ile özetlenebilir.
Örneğin; Bir yönetici her alınan müşteriyi kaydedip, hedef cirosuna ne kadar yaklaşıldığını ölçen bir tablo oluşturmuş. Aylık hedef ciroyu da 175.000 belirlemiştir. Şirkette 5 çalışan olduğunu farz edelim, 150.000 ₺’lik satış gerçekleşmiş. Burada kişi başına düşen satış grafiği bir KPI’dır. Bu sayede hedefe olan yakınlık seviyesini, çalışma hacmini ölçmektedir. Peki E Ticarette KPI nasıl olur ?
Aslında E Ticarette de aktif olarak kullandığımız fakat bir çoğumuzun adının KPI olduğunu bilmediği sistem E ticaret için vazgeçilmezdir. E ticarette hedef olmadan yol katedilemez. Hedefler belirlenir, yol çizilir, planlar doğrultusunda yola çıkılır. Her yapılan iş kayıt altına alınır ve sürekli olarak izlenmelidir. Bu gözlemler sonucunda hedefe ilerlerken bile bu süreci yönetebiliriz.
Örneğin;
KPI’ ın en büyük önemi hedef belirlenmesi ve yazıya dökülmesidir. Yönetici ve çalışan gerçekçi KPI’lar hedefler ve planlar ise %95’lik bir başarı elde edilmesi mümkündür. KPI, çalışan kişiyi daha çok motive eder ve iş verimini artırır. Yanlış KPI belirlenmesi veya ütopik hedefler belirlenmesi hem çalışan kişiyi hem de yöneticiyi yoracaktır. Hedeflemeler gerçekçi olmalı, doğru iletişim kurulmalı ve istikrarlı olunmalıdır.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!