EBAY NEDİR? SATIŞ YAPILIRKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?
EBAY NEDİR?
Ebay e-ticaretin öncülerinden biri olarak kabul edilen global ölçekli bir online pazaryeridir. Ebay globalde pek çok farklı ülkede satış yapmanıza olanak sağlayan ve markanızın uluslararası pazarda kendine yer bulmasına yardımcı olan bir oluşumdur. 2023 yılının ilk sekiz ayı itibariyle tüm dünyada Amazon’dan sonra en çok tercih edilen 2. e-ticaret sitesi olarak karşımıza çıkan Ebay’i her ay ortalama 3,67 milyon kullanıcı ziyaret etmektedir.
Piyasa değeri 23 milyar dolar civarında olan Ebay ABD menşeli bir online pazaryeridir. Bu sebeple Amerika Birleşik Devletleri %31’lik bir oranla en fazla eBay satıcısına sahip ülkeler listesinde en başta karşımıza çıkar. Listede Amerika’yı %29 ile Birleşik Krallık ve %15 ile Çin takip eder.
EBAY’DE SATIŞ YAPMAK
Ebay’de satış yaparken hem yeni hem de ikinci el ürünlerle markanızı tanıtabilirsiniz. Ebay’de satış yapmanın en önemli avantajlarından bir tanesi de açık artırma başta olmak üzere farklı satış türlerine de olanak tanımasıdır. Bu satış türlerinden markanıza en uygun olanı seçerek, kolaylıkla Ebay’de satış yapmaya başlayabilirsiniz;
Açık Artırma (Auction): Bu satış tekniğini kullanarak ürününüze en yüksek teklif veren alıcılara ulaşarak daha karlı bir satış elde edebilirsiniz.
Sabit Fiyatlı Satış (Buy It Now): Ürününüzü kendi ihtiyaçlarınıza, satış stratejinize ya da maliyetlerinize göre belirlediğiniz sabit bir fiyattan piyasaya sürebilirsiniz. Böylelikle alıcılar ürünü hemen satın alabilirler.
En İyi Teklif (Best Offer): Açık artırma ve sabit fiyatlı satış seçeneklerinin bir karması olarak kabul edilen bu türde, ürünün hem sabit bir fiyatla alıcıya sunulmasını hem de alıcıların ürünün fiyatına teklif yapmasını sağlayabilirsiniz.
Mağaza İlanları (Ebay Store Listings): Bir Ebay mağazanız olduğu durumda; özel mağaza ilanları oluşturabilir ve farklı fiyatlandırma seçenekleri sunabilirsiniz.
Ebay’de Satış Yapmanın Rehberi
Ebay’de satış yaparken, şirket kurma zorunluluğu bulunmamaktadır. Ebay’de satış yapmak için hangi adımlar gereklidir sorusunun cevabına daha detaylı baktığımızda ise karşımıza belli başlı adımlar çıkmaktadır;
Diğer pek çok e-ticaret sitesinde olduğu gibi Ebay’de satış yapmak için de ilk adım platformda bir kayıt oluşturmaktır. Bu hesap oluşumu sırasında özellikle ad, soyadı ve telefon kısımları da eksiksiz olarak doldurulmalıdır. Gereken durumlarda para iadesi yapılabilmesi durumuna karşı ödeme yönteminizi de bu aşamada eklemeniz gerekir. Telefon doğrulamasını da gerçekleştirdikten sonra kayıt işleminiz tamamlanacaktır.
Şirket kurulumu zorunluluğu bulunmamasına rağmen; hali hazırda mevcut olan bir işletmeniz varsa, Ebay’a iletme satıcı hesabı üzerinden kaydolarak, firmalara özel özelliklerinden de yararlanabilirsiniz. Herkes tarafından kullanılabilecek Bireysel Satıcı hesabı üzerinden de kolaylıkla ürün satışına başlayabilirsiniz.
Ürünlerin Ebay’de listelenmesi, başlık, ürün bilgileri, fiyat ve nakliye bilgileri gibi özelliklerin alıcıya doğru şekilde aktarılmasını sağlar. Ebay’de ürün listelemesi yaparken ürünlerinizin en can alıcı fotoğraflarını da tanıtım kısmına ekleyebilirsiniz Bu paneli kullanarak yeni ürünler ekleyebilir ya da öncesinde eklemiş olduğunuz ürünleri satışa çıkarabilirsiniz.
Ebay’de kullanabileceğiniz farklı satış türlerinden yazımızın önceki kısımlarında bahsetmiştik. Ebay’de satışa başlamak için, kayıt ve ürün listeleme işlemlerinden sonra bu satış türlerinden bir tanesini seçmeniz gerekir.
Ürününüzün fiyatını belirlerken; pazaryerindeki rekabet, maaliyet, kargo ve depolama ücretleri gibi ayrıntıları göz önünde bulundurmanız gerekir.
Ürününüzün gönderiminin nasıl olacağını ve nakliye ücretlerini belirtmek ayrıca önemlidir. Alıcılar için oluşturulan farklı nakliye seçenekleri ve ortalama bir kargo süresi vermek satışınızı olumlu etkileyecektir.
Ebay’de satış yaparken global bir pazaryerinde olduğunuzu unutmamak gerekir. Bu nedenle dünyada sıklıkla kullanılan ödeme yöntemlerini kullanmanız ve bu yöntemleri kabul edeceğinizi belirtmeniz gerekir.
Ebay’de Satış Yapmanın Avantajları Nelerdir?
EBAY’DE HANGİ ÜRÜNLERİN SATIŞI YAPILABİLİR?
Ebay’de satış yaparken ürün çeşitliliği olmasının markanıza büyük bir avantaj sağlayacağından bahsetmiştik. Şimdi bu konuda sıkça sorulan sorulardan bir diğeri olan; “Ebay’de Hangi Ürünleri Satmalıyım?’’ Sorusuna geçebiliriz.
Ebay’de en çok satılan ürünleri incelemeden önce; satışı fazla olan ürünlerin, mevsimlere, özel tatil dönemlerine, etkinliklere ya da ihtiyaçlara göre değişiklik gösterebileceğini bilmenizde fayda vardır. Bununla beraber Ebay’de en çok satılan ürünler şu şekildedir;
1.Teknolojik Ürünler: Hemen her pazaryerinde olduğu gibi Ebay’de de akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar, bilgisayar aksesuarları, fotoğraf makineleri başta olmak üzere teknolojik araçlara olan talep oldukça fazladır. Alıcıların ihtiyaçları göz önünde bulundurulduğunda bu kategoride satış yapmak markanız için iyi olabilir ancak talebe bağlı olarak pazardaki rekabetin de fazla olduğunu unutmamak gerekir.
EBAY’DE PAKETLER VE KOMİSYONLAR
Mağaza Paketleri:
Mağaza açılışı için bir ücret ödemesine gerek olmamasına rağmen ancak satış yapılacak farklı mağaza türlerine mevcuttur ve paketlerin içeriğine göre ücretlendirmeler farklıdır. Bu paketlerden işletmenize uygun olanı seçtikten sonra satış yapmaya başlayabilirsiniz;
Komisyon Oranları:
Ebay’da satış yapmanın maaliyetlerinden bir diğeri sitenin satıcılardan kestiği komisyonlardan oluşmaktadır. Ebay mağazanız içim sizden 2 farklı komisyon alır. Bu komisyonlardan ilki ürün listeleme yaparken alınan ilan ücreti diğeri de ürünü sattığınızdaki son değer ücreti üzerinden alınmaktadır. Ancak bu komisyon oranları ürünlerinizin fiyatına, kategorisine ve satıcı olarak performansınıza göre değişiklik göstermektedir.
Ebay’de satış yapmaya başladıktan sonra her ay komisyonsuz olarak 250 tane listeleme hakkınız bulunur. Bu hakkı kullandıktan sonra her listeleme işlemi için komisyon devreye girer. Ürünlerinizin satışından sonra alınan komisyon ise, daha önce de belirttiğimiz gibi kategorilere göre değişiklik gösterse de her sipariş için ortalama 0.3 dolar olarak belirlenmiştir.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!