E-İhracat Nasıl Yapılır 2023 Yol Haritası

Blog İçeriği

E-İhracat Nedir, Nasıl Yapılır? Yol Haritası

Hepimizin bildiği üzere, internet aracılığıyla satış yaparak gelir elde etmek son yıllarda özellikle pandemiden sonra birçok kişi tarafından tercih edilen bir iş modeli haline geldi. Ama internet aracılığıyla satış yapmak sadece yurtiçi ile sınırlı değildir. İnternet aracılığıyla tüm dünyaya satış yapmak yani E-İhracat yapmak mümkündür. Peki E-İhracat nedir, E-İhracat nasıl yapılır, E-İhracat’a başlamak isteyen işletme sahipleri hangi yöntemleri kullanmalı? Bu soruların cevapları ve daha fazlası için blog yazımızı inceleyebilirsiniz!

E-İhracat Nedir?

E-İhracat internet aracılığıyla yurtdışına herhangi bir ürün ya da hizmet satışını ifade eden bir ihracat modelidir. Sınır ötesi E-Ticaret olarakta adlandırılmaktadır. E-İhracat; internet aracılığıyla satın alınan ürünlerin mikro ihracat kapsamında ETGB (E-Ticaret Gümrük Beyannamesi) ile, yurtdışına gönderim yapan kargo şirketleriyle müşteriye ulaştırılmasıdır.

E-İhracat Nasıl Yapılır?

E-İhracat sipariş ile başlayıp teslimat ile bitiyor. E-Ticaretten farklı olan kısımları ise gönderim yapılırken aralarda bulunuyor. Yani ürünlerin gümrükten geçmesi, yurtdışı dağıtım kısımları e-ticaretten farklı olan kısımlar oluyor. Bu kısımları sorunsuz bir şekilde sürdürebilmek için uzman kişilerle çalışmanız büyük önem arz etmektedir.

E-İhracat yaparken 2 farklı yol izlenebilir. İşletmenize, ürünlerinize en uygun yolu seçip bir iş planı oluşturmalısınız. Atacağınız adımları belli bir planlanlar, yeterli sermayenizi ayrırsanız e-ihracat yapabilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz.

E-İhracat Global Pazaryerleri

Uluslararası E-İhracat sitelerinde mağazanızı açarak, sizin gibi mağazası olan satıcıların satış yaptığı pazaryerlerinde siz de satış yapabilirsiniz. Bu online pazaryerleri dijital pazarlama faaliyetlerini kendileri gerçekleştirdikleri için müşteriyi sitenize çekmeye gerek kalmadan satışlarınızı gerçekleştirebilirsiniz. Bir dğer avantajı ise, müşterilerin bu online pazaryerlerine güveni çok yüksektir. Bu sitelerde mağazanızı açıp müşterilerin güvenini çok daha kolay kazanabilir, ürünlerinizi listeleyerek e-ihracat yapmaya başlayabilirsiniz.

E-İhracat yaparken kullanabileceğiniz pazaryerleri:

-Amazon

-ETSY

-Zalando

-Wayfair

-Ozon

-Allegro

-Aliexpress

-Ebay

-Fruugo

Kendi E-İhracat Web Sitenizi Açmak

E-İhracat yapabilmek için bir diğer yöntem ise kendi web sitenizi açmaktır. Bu yöntemin size getirdiği en büyük artı ise marka imajı ve prestijidir. Aötığınız bu web sitesinde; web site tasarımını siz belirleyecek, ürünlerinizi ise dilediğiniz gibi sergileme imkanına sahip olacaksınız. Fakat bu iş göründüğü kadar kolay değil tabii ki. Milyonlarca rakibiniz olduğu için bu rakiplerin arasından sıyrılmanız, web sitenizin arama motorunda ön planda olmasını sağlamanız oldukça önemlidir. Aynı zamanda yoğun bir dijital pazarlama çalışması gerçekleştirmeli ve tüm bunlar için bir uzmandan destek almanız gerekmektedir.

1-) Hedef Pazar Araştırması

E-İhracatı hangi yöntemle yapacağımızı belirledikten sonraki aşama ise pazar araştırmasıdır. Satacağımız ürünün pazar payı, fiyatlandırma, hedef kitle, ithalat-ihracat verileri vs. Konularında gerçekçi veriler elde edilmelidir. Yapılacak pazar araştırmasında en doğru sonuca ulaşmak ve karanlığa kurşun sıkmamak için bir uzmandan destek alınması önem arz etmektedir.

2-) Mikro İhracat Kapsamında Olması

Pazaryerinde ve web sitesinde satacağımız ürünün mikro ihracat kapsamına girip girmediğine oldukça dikkat edilmelidir. Ürünün mikro ihracat kapsamına girebilmesi için ağırlığının 300 kg’a kadar ve fiyatının 15000€ altında olması gerekmektedir. Aynı zamanda bu ürünlerin Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı ile yurtdışına gönderilmesi gerekmektedir.

3-) Pazaryeri Gereklilikleri

Yaptığımız pazar araştırması verilerine göre gireceğimiz pazaryeri-ülke belirlendikten sonra pazaryerinde mağaza açmak için farklı pazaryerlerinin sunacağı gereklilikler vardır. Sonrasında bir sorun yaşamamak için bu gerekliliklere dikkat edilmelidir. Örneğin Türkiye’de ticaret odasına kayıtlı bir şirket, hedef ülkede şirket kurulumu, vat kaydı gibi.

4-) Lojistik Süreçleri

Ürünün müşteriye teslimatıyla ilgili lojistiğin kusursuz bir şekilde yapılması müşterinin satın alma deneyimi konusunda oldukça önemlidir. Dolayısıyla nakliye planının ve tercih edilecek lojistik firmasının kalitesine dikkat edilmelidir.

5-) Stok Yönetimi

Stoklarınızı bir program aracılığı veyahut personel ile dikkatli bir şekilde kontrol edebilmelisiniz. Pazaryerleri ve web sitesinde iade konusunda sıkıntı yaşamamak için önemli bir etkendir.

6-) Ödeme Yöntemi

Hedef kitlemizin en çok hangi ödeme yöntemi kullandığını belirlemek gerekir. Aynı zamanda global pazarda kullanılan ödeme sistemlerini kendi web sitemize veyahut pazaryerine entegre etmelisiniz.

7-) SEO Optimizasyonu

E-İhracat yapılacak ülkede ve pazaryerinde ürünlerinizi ön plana çıkarmak, rakiplerin ürünlerinden ürünleri ayrıştırmak tercih edilebilirlik açısından oldukça önemlidir. Bu sebeple ihracat yapılacak bölgede, arama motorlarında en çok aranan kelime gruplarını bilmek, bunun için çeşitli yazılımlar kullanmak e-ihracat platformuna oldukça yarar sağlar.

8) Dijital Pazarlama

E-İhracat yaparken gerek kendi web sitenizde, gerekse satış yaptığınız online pazaryerlerinde ürünlerinizi ön plana çıkarmak için dijital pazarlama yapıp reklam yöntemine başvurmanız gerekmektedir. Bu sayede müşterileri mağazanıza daha kısa sürede çekip, ürünlerinizin görünürlüğünü ve satın alınabilirliğini arttırabileceksiniz.

Bunun yanı sıra satış yaptıgınız pazaryerlerinde ınfluencerlarla iş birliği yaparak, reklam verebilir, mağazamıza müşteri çekebilir satışlarınızı arttırabilirsiniz.

9-) Ara Depo veya Fullfilment

E-İhracat sürecinde ürünlerinizi gonderirken kargo firması konusunda dikkatli davranmanız gerektiği konusunda değinmiştik. Peki ara depo veya fullfilment depoları kullanımında nasıl olacak? Eğer pazaryerinin kendi deposunu kullanacaksak; kaliteli bir pazar araştırması yapmalı ve göndereceğimiz stoklara bu pazar araştırması verilerine göre karar vermeliyiz. Gerek ara depoya, gerekse fullfilmente para ödeyeceğimiz için gönderilecek ürün kalemleri ve stokları burada önem arz etmektedir.

10-) Stratejiler Oluşturma

Global ölçekte satış yapmaya hazır olduktan sonra ise pazarlama çalışmaları yapmaya başlayabilirsiniz. Bir fiyat, pazarlama ve satış stratejisi oluşturmalısınız. Bu straatejileri oluştururken, müşteri profillerinin farklı olabileceğini göz ardı etmemelisiniz.

11-) E-İhracat İle İlgili Yasal Konular

Hedef pazarınızı kapsayan yerel yasalar hakkında araştırma yapmalısınız. Ödemeler, lojistik, gümrükleme, vergiler gibi konularda her ülkenin perakendeciler için uyguladığı sistemler farklılık göstermektedir.

12-) Web Siteniz ve Sosyal Medya Hesaplarınız

Web sitenizi ve sosyal medya hesaplarınızı hedef ülkenin diline göre entegre etmelisiniz. Bu sayede web sitenize de trafik çekmiş olacaksınız. Satışlarınızı arttırmanın en önemli yollarından biri müşteriye değer vermek ve guvenilir bir imaj oluşturmaktır.

Peki Neden E-İhracat Yapmalısınız?

  • Siparişlerin satış bedelleri iç piyasaya göre daha yüksek olacağından karı arttırır.
  • Burada yapacağınız mikro ihracatlar, daha büyük ihracatlar için temel oluşturur.
  • Firmalar için iyi bir imaj ve marka algısı oluşturur.
  • Devlet teşvikleri sayesinde buraya yapılacak maliyetler azaltılabilir.
  • Yeni pazarlar, yeni müşteriler, yeni ürünler, yeni stratejiler ortaya çıkarır.
  • B2C olarak yapılan gümrüklemelerde vergi muafiyeti bulunur.
  • E-İhracatta KDV’siz fatura düzenlenebilir ve KDV iadesi alınabilir.
  • Marka Tescili’ne gerek yoktur.
  • Global pazaryerleri hem ödeme hem de lojistik süreçleri için satıcılara birçok olanak sunmaktadır.

Siz de E-İhracat’ın avantajlarından faydalanmak, firmanıza döviz getirisi elde ettirerek karlılığınızı arttırmak isterseniz E-İhracata başlayabilirsiniz. Tüm bu adımları yönetmek size zor geliyorsa Vezüve profesyonel ekibi ile beraber, sizin yerinize E-İhracat sürecinizi desteklemektedir.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

seyda_nur_erdogan_vezüve
Seydanur Erdoğan
E-Ticaret Direktörü

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için