Bu blog yazımızda E-ihracat yaparken, göndereceğimiz ürünün kargo maliyetini nasıl hesaplarız, kargo maliyetinin en minimumda olabilmesi için ürünümüzde ekstra nelere başvurmalıyız beraber tek tek bahsederek ele alacağız.
Kargo şirketleri, gönderim ücretini belirlerken, paketin ücrete esas ağırlığını hesaplar. Bu hesaplama da en önemli nokta paketin desisi ve ağırlığı (kg) ölçülür.
Yani demek oluyor ki göndereceğiniz paketin hacimsel ağırlığı ne kadar fazlaysa ücreti de o kadar artacaktır. Fakat paketin desisi, kargo ücretinin belirlenmesinde tek başına yeterli değildir.
Çünkü paketin ağırlığı desisinden daha fazla çıkar ise tam burada işler değişir. Hangisi daha büyükse (ağırlık-desi) ücret belirlenecekken baz alınacak değerde büyük olan olacaktır. Yani bir paketin desisi ağırlığından fazla ise ‘desi’ değeri baz alınarak hesaplama yapılır.
Bunu bir örnek ile açıklayacak olursak; eni 40 cm, boyu 45 cm, yüksekliği de 55 cm olan bir kargo paketi düşünelim.
Bu paketin desisi: (40x45x55) / 5000 = 19,8
Eğer paketin içindeki göndereceğiniz ürün 19,8 kg’dan düşük ise, 19,8 desiye göre fiyat ödersiniz.
Fakat ürün 22 kg ise; ürünün ağırlığı desiden daha büyük olduğu için, kargo fiyatlandırması ağırlık üzerinden yapılacaktır.
*Eğer göndereceğiniz ürün birden fazla parçadan oluşuyorsa, her parçanın ücrete esas ağırlığı ayrı ayrı hesaplanacaktır. Ardından bu ağırlıklar birbirleri ile toplanarak işlem yapılır.
Siz de Vezüve ile E-İhracata başlayarak, anlaşmalı olduğumuz kargo firmaları ile ekonomik ve daha indirimli bir şekilde kargolarınızı gönderebilirsiniz.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!