Bu yazımızda dünya e ticaret hacmi en yüksek olan ülkelerin neler olduğunu birlikte keşfedeceğiz. Ayrıca, bu ülkelerin e ticaret verilerini de birlikte inceleyeceğiz.
E ticaret nedir: Ürünler ve hizmetlerin, çevrimiçi bir platformda tüketicilere sunulması ve satış yapılmasıdır.
Global satışların bir önceki yıla göre %14,3’lük artarak 4,891 trilyon dolar olacağı tahmin ediliyor. E ticaretin bu denli büyümesinin sebebi mobil cihaz kullanımının artışına bağlanıyor. Mobil uygulamalar, tüketici ve işletmelerin internet üzerinden kolayca alışveriş yapmasını sağlıyor. Artık ileri teknoloji, basitleştirilmiş uluslararası nakliye ve lojistik imkanları bulunduğuna göre satışlarınızı e ihracata taşımak için mükemmel bir zaman!
Araştırmalara göre, 2024 yılına kadar Asya-Pasifik ülkelerinde e ticaret satışlarının 4 trilyon doların üzerinde olacağı düşünülüyor. Bu rakamın yaklaşık %65,9’unu e ihracat satışlarının oluşturacağı tahmin ediliyor.
Dünyanın en büyük e ticaret pazarı sayılan Çin, 2020’de %20,0 büyüdü. Çin’deki online alışverişlerin %97’si yurtiçi gerçekleşmektedir.
Çin’de e ticaret 2020’de stabil kaldı, büyüme ise beklenenden daha az gerçekleşerek %20 oldu. Bu oran toplamda 2.164 trilyon dolar. Çin, küresel e ticaretin %52’sini oluşturmaya devam ediyor.
Alibaba, hala dünyanın en büyük e ticaret sitesi konumunda. Alibaba 2020’de Çin’in e ticaretteki payının %50’nin altına düşürmüştü. Pinduoduo (PDD) ve JD.com hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor. Canlı yayınla yapılan e ticaret ise 2020’de %160,0 büyümüştü.
Çin’in sosyal medya satışları 351,65 milyar dolardır. Bu da ABD’de de yapılan sosyal medya satışlarının 10 katına tekabül ediyor. Çin’de e ticaret, Alibaba grubunun ortakları Taobao, Alibaba.com ve Tmall ile yönetilmektedir. Çin’in yıllık büyüme oranı %21’dir.
E ticaret satışları hızla büyüyecek ve 2019’daki %11,0’lik payla mukayese ettiğimizde 2025’te toplam perakende satışların %23,6’sına ulaşacak.
Sosyal medya satışları bu yıl %35,8 artarak 36,62 milyar dolara ulaşacak. Her dört sanal müşteriden biri şimdi satın al, sonra öde (BNPL) hizmetini kullanacak.
ABD uzun yıllardır e-ticaret pazarına zirvede devam ettikten sonra, şu anda ikinci en büyük e-ticaret pazarı konumundadır. E-ticareti Amazon ve eBay tarafından yönetilen ABD’nin her kategoride e-ticaret büyümesi gözlemleniyor.
Birleşik Krallık ‘ta salgın perakende e ticaretini kuvvetlendirdi. Salgından sonra işler normalleşse de perakende ortamı güçlü bir şekilde değişti ve e ticaret eskisinden daha çok talep görüyor.
E ticaret satışları 2020’de yıllık %46,5 büyüdü.
İngiltere’de karantinadan online yiyecek, içecek ve ev eşyaları kategorileri yararlandı. Büyük yaş gruplarının online market alışverişine uyum sağlaması yiyecek ve içecek kategorisini ön plana çıktı. Evde kalma deneyimlerini iyileştirmek isteyen insanlar da ev eşyaları kategorisine yöneldi.
Dünyadaki e ticaret payı küçük görünse de Birleşik Krallık büyük bir e ticaret ülkesidir. İngiltere’nin en çok kullanılan e ticaret sitelerinden ilk üçü Amazon İngiltere, eBay İngiltere ve Asos’tur.
Dördüncü sırada yer alan Japonya, mobil e ticarette dünyanın önde gelen ülkesidir. Rakuten, Japonya’nın önemli bir e ticaret pazarıdır. Yıllar içinde Play.com gibi uluslararası birçok e-ticaret sitesini satın almıştır.
En hızlı kablosuz internete sahip olan bu ülke e ticaret hacmi en yüksek ülkeler arasında ilk 5’e girmiştir. Ayrıca önemli mobil e ticaret pazarlarındandır. Güney Kore’de en çok kullanılan e ticaret siteleri Gmarket ve Coupang’dır.
Avrupa’nın en büyük e ticaret pazarlarında ilk ikiye girmiştir. Amazon, Almanya sitesinde önde gelmektedir. Diğer iki büyük e-ticaret sitesi ise eBay ve yerel perakendeci Otto’dur.
Önemli e ticaret platformları Cdiscount ve Veepee’dir ve yereldir. Fransa bu konuda dünyada yedinci sıradadır. Diğer Avrupa e ticaret pazarlarına benzer şekilde Amazon, yerel e ticaret pazarlarının önüne geçerek Fransa’da hüküm sürmeye başladı.
Çoğu alıcı arka arkaya iki yıl boyunca dışarıda alışveriş yapmak istemeyince dijital alışverişe yöneldi. 2020 senesinde ise Hindistan’ın e ticaret satışları %30,0 büyüme gösterdi. Hindistan, en hızlı büyüyen e ticaret pazarlarından biridir. Perakendecilerin e ticarete katılma sayısının artmasıyla, online satışların büyük ölçüde artması bekleniyor.
2020’ de perakende e ticaret Kanada’da %75,0 arttı, bu artış oranı Arjantin dışında bütün ülkelerden daha fazla. Pandemi dolayısıyla oluşan mesafeli satışlar, çevrimiçi alışveriş davranışlarını hızlandırdı.
Kanada’nın e ticaret pazarında çok az rekabet vardır. Dolayısıyla Amazon bu ülkede e-ticaret pazarında bir numaradır. İkinci sırada ise Walmart geliyor. Bu fırsatlar göz önüne alındığında, yabancı markalar da bundan nasibini almak istiyor.
İspanya e ticaretindeki üç önemli Pazar: Amazon, El Corte Ingles ve PcComponentes. Bu pazarlar İspanya’daki tüm çevrimiçi gelirlerinde %30’luk paya sahiptir.