Etsy Alternatif Pazaryerleri 2024

Blog İçeriği

ETSY ALTERNATİF PAZAR YERLERİ

 

   Etsy, el yapımı ve benzersiz ürünlerin buluşma noktası olarak çevrimiçi alışveriş deneyimini yeniden tanımlıyor. Bu dinamik pazar yeri, dünya genelinde bağımsız satıcılar ve yaratıcı girişimciler için bir platform sunuyor. Burada, alıcılar eşsiz el işi ürünler bulurken, satıcılar da kendi yaratıcı ürünlerini sergileyip satma fırsatına sahip oluyorlar. Etsy’nin sunduğu çeşitlilik ve benzersizlik, herkesin kendi tarzını ifade etmesi ve özel parçalarla dolu bir yaşam sürmesi için bir araç sunuyor.

   Ancak, her pazar yerinde üreticilerin veya satıcıların belirli bir süresi veya zirve noktası olabileceğini unutmamak önemlidir. Etsy son zamanlarda Türkiye ve dünyada birçok başarılı satıcının mağazasını sebepsiz kapatmış durumdadır. Bu sebeple Etsy satıcılarının mutlaka alternatif pazaryerlerinde de yer alması ve işlerini garantiye almaları gerekmektedir. Başarılarınıza başarı katmak için farklı pazar yerlerini de değerlendirmek önemli bir yoldur. Bu nedenle, bu blog yazısında Etsy’nin alternatif pazar yerleri üzerine odaklanacağız.

  1. Amazon Handmade

  Amazon Handmade, Amazon’un el yapımı ürünlerin satıldığı bir platformu olarak 2015 yılında hizmete başlamıştır. El işi zanaatkarları ve küçük işletmeler için online bir pazar yeri olarak yerini korumaktadır. Müşterilerine, el yapımı, kişiselleştirilmiş ürünleri satın alma fırsatı sunmaktadır. Kişiselleştirilmiş ürünler insanları özel hissettirdiğinden; satıcılara geniş bir müşteri tabanına erişim imkanı sunmaktadır.

Amazon Handmade’de satılan ürünler;

  • Ev Dekorasyonu
  • Takı
  • Giyim
  • Güzellik Ürünleri
  • El sanatları

  Bu kategorilerdeki bütün ürünler Amazon’un kalite standartlarında, el yapımı, özgün ve benzersiz olmalıdır.

  Satıcılar, Amazon Handmade üzerinde mağaza açabilir ve ürünlerini listelerken fotoğraflar ekleyebilir, açıklamalar yazabilir ve fiyatlarını belirleyebilirler. Amazon, satışların işlenmesi, müşteri hizmetleri ve kargo gibi operasyonel süreçlerde satıcılara destek sağlar.

AVANTAJLAR

DEZAVANTAJLAR

Dünya çapında milyonlarca müşteri ile etkileşim olanağı.

Yoğun rekabet.

Müşteri hizmetleri, sipariş gerçekleştirme ve kargo sistemlerinin gelişmiş olması.

Profesyonel satış planı aboneliği 39.00 €.

Amazon’a duyulan uluslararası güven.

ETSY’e kıyasla el yapımı ürün pazarına odak daha az.

Amazon Handmade, ETSY’nin önemli bir alternatifi. Özellikle Amazon entegrasyonu çok önemli bir avantaj haline gelmiş olup, satışların artmasında fazlasıyla yardımcı olmaktadır. Ancak güvenilir ve yerini sağlamlaştırmış bir pazar yerine girmeden önce rekabet kıstası atlanmamalıdır.

  1. Shopify

  2006 yılında Ottawa merkezli kurulmuştur. Şirketin merkezi hala Ottawa’da bulunmakla birlikte; dünyanın birçok yerinde ofisleri bulunmaktadır.

   Shopify, herhangi bir ürün veya hizmet satışıyla uğraşan işletmeler için idealdir hem büyük markalar hem de küçük girişimler için uygun bir çözümdür. Kullanımı kolaydır ve Etsy gibi çevrimiçi satış platformlarının popüler alternatiflerindendir. Shopify, çeşitli temalar sunar ve web sitenize entegre edilebilen Satın Alma Düğmeleri gibi özelliklerle donatılmıştır. Ayrıca, WordPress gibi platformlarla entegre çalışabilir ve mağazanızı isteğinize göre özelleştirmek için bir dizi eklentiye erişim sağlar.

AVANTAJLAR

DEZAVANTAJLAR

Mağaza yönetimi için üstün teknoloji becerileri gerekmez. Kullanımı kolaydır.

Ücretsiz tema sayısının sınırlı olması.

Sınırsız ürün listesi imkânı.

Özelleştirme sınırlıdır.

Sadece el yapımı ve vintage ürünler ile sınırlı değil.

Plan ücretlerinin fazla olması.

Etsy’ye kıyasla ürün çeşitliliğinin Shopify’da daha fazla olduğunu söylemek mümkündür.  Shopify’da satış yapılabilecek ürün kategorileri;

  • Dijital Ürünler
  • Elektronik Ürünler
  • El Yapımı – Vintage Ürünler
  • Moda, Giyim
  • Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri
  • Üyelikler- bağış

Şeklinde özetlenebilir.

Satıcılar Etsy gibi büyük bir pazar yerinin getirmiş olduğu yoğun rekabete maruz kalmayacakları gibi; Shopify ürün satışları ve sitede daha özgür bir ortam sunmaktadır. Örneğin; kendi özel alan adınızı kullanabilirsiniz.

Shopify plan ücretlendirmeleri aşağıdaki gibidir;

  1. Bonanza

Bonanza 2008 yılında kurulan ABD merkezli bir online pazar yeridir.  Kullanıcılarının; el yapımı ürünlerini, vintage eşyalarını, koleksiyonluklarını vb ürünlerini satın alıp – satmalarını sağlamaktadır.

Bonanza’da satılan ürünler;

  • Takı
  • Çanta
  • Sağlık & Güzellik
  • Erkek & Kadın Giyim
  • Kitap

AVANTAJLAR

DEZAVANTAJLAR

Kolay arayüz.

Az kitleye hitap ediyor.

Etsy’e kıyasla daha ucuz ücretler.

Büyük pazar yerlerine oranla daha az yerleşik.

Niş kitleye sahip.

Mağaza için sınırlı kişiselleştirme.

Bonanza rakibi olarak konumlandığı pazar yerlerinden farklı olarak;
 Satıcılar arasında bir topluluk hissi oluşturmayı teşvik eder. “Bonanza Standları” ve “Bloglar” gibi özelliklerle, satıcılar birbirleriyle iletişim kurabilir, deneyimlerini paylaşabilir ve birbirlerine destek olabilirler.

  1. eBay

    İlk olarak 1995 yılında kurulan eBay, kullanıcıların yeni ve kullanılmış ürünleri satın alıp satabileceği bir platform olarak başladı ve o zamandan beri büyük bir büyüme gösterdi. eBay global bir pazar yeri olup; aylık ortalama ziyaretçi sayısı 1.7 milyardır.

eBay’da satılan ürünler;

  • Bahçe Ürünleri
  • El Emeği Ürünler
  • Elektronik
  • Moda
  • Ev Eşyaları

Ve daha onlarcasına kolaylıkla platform üzerinden erişmek mümkündür.

AVANTAJLAR

DEZAVANTAJLAR

Geniş kitlelere ulaşım kolaylığı. eBay milyonlarca günlük kullanıcıya ev sahipliği yapar.

Pazar yerinde milyonlarca satıcı olması rekabeti kaçınılmaz hale getirmektedir. Bu nedenle satıcıların kendine yer edinebilmesi zorlaşmaktadır.

Rekabetçi ihale sistemi. Bu sistem ile Etsy’den daha fazla kazanma şansı kazanan satıcılar için eBay daha avantajlı bir konuma geliyor. Böylece satışlarda daha esnek hale geliyor.

 
  1. Storenvy

   Storenvy, 2010 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bu yana, çevrimiçi satıcıların kendi e-ticaret mağazalarını oluşturmasını ve yönetmesini sağlayan bir platform olarak hizmet vermektedir. Özellikle küçük işletmeler ve girişimciler için ideal bir seçenek olabilir, çünkü düşük maliyetlerle kendi markalarını oluşturmalarına ve çevrimiçi varlıklarını büyütmelerine olanak tanımaktadır.

 Storenvy’de ne satılır?

  • Sanat Eserleri
  • Dekorasyon Ürünleri
  • Takı
  • Giyim & Aksesuar
  • El Yapımı Ürünler

AVANTAJLAR

DEZAVANTAJLAR

Benzersiz, el işi ürünlerin satışını teşvik eder.

Bireysel imalatçıların oluşturduğu bir rekabet söz konusudur.

Aylık – Giriş ücreti talep etmemektedir.

Komisyon ücretleri diğer pazar yerlerine kıyasla ortalama %10 yüksektir.

Satıcılar ayrıca vitrinlerini özelleştirebilir ve kendi alan adlarını kullanabilmektedirler.

Müşteri desteği minimum denecek kadar az.

  1. Fruugo

Fruugo 2006 yılında kurulmuş İngiltere merkezli bir e-ticaret platformudur. Dünya genelindeki tüketicilere çeşitli ürünleri satın alma ve satma imkanı sunar. Fruugo, farklı ülkelerden ve farklı satıcılar tarafından sunulan ürünleri tek bir çatı altında birleştirir.  Alıcıları ve satıcıları bir arada bulundurma imkanı sunması  perakendecilerin satış yapmasına ve alışveriş yapmak isteyen kişilerin alışveriş yapmasına olanak tanıdığının göstergesidir.

Fruugo’da ne satılır?

  • Giyim & Aksesuar
  • Sağlık & Güzellik
  • Ev & Bahçe
  • Elektronik Eşyalar
  • Spor Malzemeleri

Gibi birçok eşyayı Fruugo’da bulmak mümkündür.

AVANTAJLAR

DEZAVANTAJLAR

Birçok farklı ürün kategorisinde satış imkanı sunar.

Yoğun bir rekabet söz konusudur. Bu nedenle ürünleri ön plana çıkartmakta zorlanmalar olabilir.

İngiltere’nin en bilindik pazar yerlerinden olması sebebiyle, marka bilinirliği ve güvenilirliği ön plandadır.

Müşteriler sorunlarını satıcıdan çok platform ile paylaşır bu nedenle alıcı-satıcı iletişimi zayıflayabilir.

Çeviri yapma özelliği vardır.

Vergiler hariç sepet değerinin %15i kadar bir komisyon olmaktadır. Bu maliyetler açısından olumsuz olabilir.

Farklı ülkelerde satış yapma ve döviz kazanma şansı.

 

7- Goimagine

2020 yılında ABD merkezli kurulmuş e-ticaret platformudur. Goimagine, el yapımı ürünlerin satışını teşvik ederek ve sosyal sorumluluk odaklı bir yaklaşım benimseyerek dikkat çeker.

Platformun temel amacı, el yapımı ürünlerin satışını kolaylaştırmak ve küçük işletmelerin büyümesine destek olmaktır. Bu platform, sanatçılar, zanaatkarlar ve diğer el emeği ürünler üreten kişiler için bir pazar oluşturur.

Goimagine’de ne satılır?

  • Takı
  • Banyo & Güzellik
  • Oyuncaklar
  • Sanat ve Koleksiyon Ürünleri
  • Kişiselleştirilmiş Ürünler

AVANTAJLAR

DEZAVANTAJLAR

El yapımı ürünlere odaklanmaktadır. Bu nedenle doğrudan el yapımı ürün ihtiyacı duyan kitleye sahiptir.

Pazar bilinirliğinin diğer platformlara ve Etsy’e oranla daha düşük olması.

Toplumsal sorumluluk bilincinde bir pazarlama stratejisi vardır. Satıcıların gelirlerinin bir kısmını sosyal sorumluluk projelerine bağışlama imkanı sunar.

Doğrudan belirli kitlelere odaklanmak trafiği azaltmaktadır.

Kullanıcı dostu arayüz.

Pazarlama ve reklam fırsatları sınırlıdır.

Son olarak; Etsy alternatifi Pazar yerini seçerken odaklanılması gereken bazı noktalar vardır.

  1. Hedef Kitle

Hedef kitlenin demografisi incelendiğinde, hangi pazarın onlara en iyi şekilde ulaşacağını belirlemek önemlidir.

2. Ücretler ve Maliyetler

Her Pazar yerinin ücret ve maliyetlerini karşılaştırmak ve bütçeye en uygun olanına karar vermek önemlidir.

3. Trafik ve Görünürlük

Satış yapılmak isteniyorsa platformun popülerliliği ve sağladığı trafik önemli bir kriterdir.

4. Satıcı Desteği

Pazar yerinin satıcılara sağladığı destek motivasyon kaynağıdır. Bu nedenle herhangi bir sorunda satıcıya destek olabilecek özel bir ekibin olup olmadığı araştırılmalıdır.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

Çilem Gül Dursun
E-Ticaret Uzman Yardımcısı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?