Vezuve E-İhracat

etsyde_satış_yapmak_etsy_avrupa_satış_etsy_danışmanlık_etsy_ile_ihracat_etsy_komisyon_oranları_etsy_hizmetleri_etsy_reklamlar

Blog İçeriği

Etsy’de Satış Yaparken Dikkat Etmeniz Gerekenler

1- Etsy’de Ne Satılabilir?

ETSY el yapımı ürünler, ürün yapımında kullanılan ara malzemeler ve vintage ürünlerin satıldığı bir platformdur. Fabrikasyon ürünlerin satışı yasaktır.

  • EL YAPIMI ÜRÜN: Bebekler tığ işi oyuncaklar.
  • ARA ÜRÜN: Kolye yapımı için kullanılan boncuklar.
  • VİNTAGE ÜRÜN: En az 20 yıllık süreyi aşmış mobilya, kıyafet, çanta vb.
  • Ürünlerinizi sizin üretmiş olmanız gerekiyor. Eğer bir üretici partneriniz bulunuyorsa bunu ETSY e mutlaka bildirmeniz gerekiyor.
  • ETSY de Yeniden satış yapamazsınız. Tasarımına ya da üretimine dahil olmadığınız, başka bir yerden satın aldığınız ürünleri ETSY de satmazsınız.
  • Hali hazırda ETSY de satışı yapılan ürünlerden her hangi birini Taklit edemezsiniz. Fikri mülkiyet hakkına istinaden ürün fikrini çalamazsınız.

dijital-pazarlama-danismanlik-facebook-reklam-yönetimi-instagram-reklam-hizmetleri

2- Etsy’de Fotoğraflar Nasıl Olmalıdır ?

Ürün fotoğraflarınız mutlaka özel bir düzenleme aşamasından geçmeli ve infografik hale getirilmelidir. ETSY her bir ürün için 10 adet fotoğraf hakkı sunar. Bu fotoğraf hakkının tamamını kullanmak görünürlüğünüzü arttırır. Mümkün olduğunca detaylı her açıdan fotoğraflama yapmalı ve yakın çekim eklemelisiniz.

Fotoğraflarınız olabildiğince yüksek çözünürlüklü ve net olmalı.

Fotoğraf çekimleri size ait olmalı, kesinlikle farklı yerlerden fotoğraflar kullanmamalısınız.

Kişiye özel ürün hazırlıyorsanız ve fotoğrafta daha önceki çalışmalarınızı paylaştıysanız bu fotoğrafların ÖRNEK olduğunu belirtmelisiniz.

Ürünlerin gerçek hayatta kullanımı da gösterilmelidir.

3-Satıcı Politikalarında Dikkat Etmeniz Gerekenler

  • ETSY de ilk kural dürüstlüktür. Müşterilerinize ve platforma saygılı davranın.
  • Fotoğraflarda hangi ürünü listelediyseniz aynı ürünü göndermelisiniz.
  • Mağaza politikalarınızda belirttiğiniz tüm iade, değişim, Kargo gönderim süresi gibi müşteriyi etkileyen her türlü süreci doğru ve zamanında yerine getirmelisiniz.
  • Etik dışı her türlü durumdan kaçınmalısınız.
  • Aynı ürün grubunda diğer  satıcılarla iletişime geçip Fiyat, kalite standardı ya da paketleme gibi konularda iş birliği kurmamalısınız.
  • Diğer satıcıların reklamlarına tıklayıp reklam bütçelerine saldırıda bulunmamalısınız.
  • Rakiplerinizin ürünlerine kötü yorumlar yazmamalı, gerçek dışı ithamlarda bulunmamalı, Müşterinin göreceği alanlarda münakaşaya girmemeli, viral yollarla rakiplerinizi ekarte etmeye çalışmamalısınız.
  1. ETSY de ürünlerinize gelen kötü yorumlara  AYRIMCILIK içeren, cinsiyet kötüleyici cümleler, kaba ve hakaret içeren kelimeler, Tehditkar söylemler bulunduran cevaplar vermemelisiniz.
  2. Sizinle iletişime geçmiş fakat daha sonra satın alma işlemi yapmayan müşterilerinize özel yollardan ulaşmamalı, ısrarcı davranmamalısınız.
  3. Size gelen her mesaja zamanında yanıt vermeli, müşterinizle iletişiminizi koparmamalısınız.
  4. Mesaj yoluyla bağış isteyemez, kampanya yapamazsınız.
  5. Müşterilerinizin sizinle paylaştığı e-mail adresi telefon numarası kargo için paylaştığı adresi başka hiç bir platformda kullanmamalı 3. Şahıslarla paylaşmamalısınız.

4- Etsy Maliyetleri

Etsy’de satış fiyatınızı belirlemeden önce ödemeniz gereken üretim maliyetlerinizi, kargo ücretlerini ve Etsy komisyonlarını iyi hesaplamanız gerekmektedir. Bunların yanı sıra rakipleriniz satış fiyatlarını ve kargo stratejilerinin öğrenmeniz gerekmektedir. Eğer rakiplerinizin çoğu ürünlerine “ücretsiz kargo” sunuyorsa sizin de mutlaka bu şekilde satışa sunmanız gerekmektedir.

Bir diğer maliyet kalemi de giveaway ve reklam bütçesi. Etsy’de ürünlerinizi yeni listeledikten sonra ilk aşamalarda ön sıralara gelemeyeceği için indirimli fiyat oranlarıyla ilerlemeniz daha doğru olacaktır. Ek olarak ürün grubunuza göre belirli bir reklam bütçesi ayırmanız ürünlerinizin zamanla organik sıralamasının artmasını da sağlayacaktır.

5-Müşteri Tutundurma Stratejileri

ETSY’de en önemli amaçlarınızdan birisi size gelen müşterileri markanıza bağlamak olmalıdır. Sizin mağazanızı inceleyen bir potansiyel müşteri ürünlerle ilgili herhangi bir sorun yaşarsa bunu rahatlıkla çözebileceğine güvenmelidir. Unutmayın güven ilişkisini sağlayamazsanız başarılı olmanız pek mümkün olmayacaktır. Sizden ürün satın alan müşterilerinize mutlaka hediye kuponları tanımlamalı ve onları tekrar alışveriş yapmaya yöneltmelisiniz. Ayrıca size ürünlerle ilgili soru sormak isteyen müşterilere kibar bir dille hızlı bir şekilde dönüş yapmalısınız. Siz müşterilerinize değer verdikçe onlar da mağazanızın yükselmesini sağlayacaktır.

Seyda Nur Erdoğan
E-Ticaret Uzmanı
Sosyal Medyanın E-Ticarete Etkileri

Sosyal Medyanın E-Ticarete Etkileri Blogumuza başlarken anlatacağımız başlıkların önemini belirtmek açısından dünya geneli sosyal medya platformlarının kullanıcı sayılarını sizinle paylaşıyorum. Tüm dünyada aktif olarak 4,20

Devamını oku...