Amazon FBA Gönderim Kuralları

Blog İçeriği

AMAZON FBA GÖNDERİMİ  

Öğe paketi ağırlığını ve boyutlarını anlama

“Ürün paketi ağırlığı ve boyutları” ne anlama geliyor?

Ürün paketi ağırlığı ve boyutları, FNSKU kapsamında listelediğiniz bireysel birimin ağırlığını ve boyutlarını ifade eder. Ağırlık ve boyutlara, bireysel kutu veya çoklu torba gibi ünitenin ambalajı da dahildir. Öğe, öğe paketi ve kutunun tümü farklı ağırlık ve boyutlara sahip olabilir. Amazon Lojistik ücretleri ürün paketinin ağırlığına ve boyutlarına bağlıdır. Aşağıdaki resimde ördek bağımsız bir öğedir. Bir kutudaki ördek ürün paketini, kutulardaki dört ördek ise bir kutuyu oluşturur.

Ürün paketimin boyutlarını nasıl belirlerim?

Amazon, ürün ölçümlerini yakalamak için sipariş karşılama merkezlerinde kullanılan çeşitli sensörleri kullanır. Ölçüm sensörleri, plastik torbalar gibi gevşek malzemeler veya kulplar gibi gevşek parçalar da dahil olmak üzere ürün ambalajınızı uçtan uca yakalayacaktır. Potansiyel makine ölçümlerini kopyalamak için, müşterinin alacağı şekilde, ürünün içinde olduğu tek bir ürün paketi alın. Maksimum ürün paketi boyutlarını yakalamak için çoklu torba kapakları ve paket kulpları gibi gevşek ambalaj malzemelerini düz bir yüzey üzerinde tamamen uzatın. Öğe paketinin en uzun kenarını uzunluk olarak, ikinci en uzun kenarını genişlik olarak ve en kısa kenarını da yükseklik olarak ölçün. Ambalajdaki şişkinlik veya benzeri bir durum nedeniyle bu boyutlardan biri veya birkaçı pakete göre değişiklik gösteriyorsa, o boyutun en uzun veya en kalın kısmını ölçün. Deforme olabilen ambalajların boyutlarını en aza indirmek için, sıkı oturan veya vakumla kapatılmış çoklu torbalar veya bantlanmış kapaklar gibi yöntemler kullanarak ambalajın gevşek malzeme içermediğinden emin olun.

Paketleme gereksinimleri

Not: Birden fazla kategoriye giren bir ünite, geçerli tüm hazırlık türlerine göre hazırlanmalıdır. Örneğin, şampuan ve saç kremi şişelerini set halinde satıyorsanız, her iki ünitenin de sıvı ürünlere yönelik hazırlık gerekliliklerini karşılaması ve birbirlerinden ayrılmamaları için “Set olarak satılır” etiketiyle etiketlenmesi gerekir. Birimleri lojistik merkezlerine gönderirken bu genel gereksinimleri izleyin. Bazı ürünlerin başka özel gereksinimleri vardır. Amazon, masrafları size ait olmak üzere yetersiz veya uygunsuz ambalajla bir lojistik merkezine teslim edilen herhangi bir ürünü reddedebilir, iade edebilir veya yeniden paketleyebilir. Amazon, hasarlar ve hasara bağlı iadeler nedeniyle bir ürüne özel gereksinimler ekleyebilir. Not: Lojistik merkezine gelen envanterde, ürüne takılı hırsızlık önleme cihazları bulunmamalıdır.
  • Bir ünitede kullandığınız herhangi bir FNSKU benzersiz olmalı ve tek bir benzersiz ürüne karşılık gelmelidir. Örneğin, beden veya renk gibi her ürün çeşidi türünün farklı bir FNSKU’su olması gerekir.
  • Her ünitenin, kolayca erişilebilen, harici bir taranabilir barkodu veya etiketi (taranabilir bir barkod ve ilgili insan tarafından okunabilir numaraları içeren) bulunmalıdır. Daha fazla bilgi için Amazon Lojistik ürün barkodu gereksinimleri sayfasına gidin .
  • Gönderi kutularının dışındaki mevcut taranabilir barkodları kaldırın, örtün veya taranamaz hale getirin. Örneğin, mevcut barkodları opak bantla kapatın veya barkodu taranamaz hale getirmek için siyah keçeli kalem kullanın. Bu, alım işlemi sırasında yanlış barkodun yanlışlıkla taranmasını önler.
  Kutulu ürünler
  • Bir kutudaki tüm ürünler, eşleşen SKU’ya ve duruma sahip olmalı ve üretici tarafından birlikte paketlenmiş olmalıdır.
  • Aynı ürünün bulunduğu tüm kutuların her birinde o üründen eşit miktarda bulunmalıdır. Örneğin 24 birimlik bir koli paketinde her zaman 24 birim bulunmalıdır.
  • Koli paketi limiti koli başına 150 adettir.
  • Bu tür gönderileri alırken lojistik merkezi kutudan bir birimi tarar ve kutu envantere yerleştirilir. Hepsi aynı olduğundan her birimi taramanıza gerek yoktur.
  • Bazı durumlarda, bir üretici veya distribütör birden fazla kutu paketini daha büyük bir kutuya paketleyebilir. Bu daha büyük kutular kutu paketi olarak nitelendirilmez ve uygun kutu paketi düzeyinde ayrılmalıdır.
 

Gönderi etiketi gereklilikleri

Gönderi etiketleri ve envanter paketlemeye ilişkin bu önemli gereklilikleri takip ederek ürünlerinizin Amazon lojistik merkezine güvenli ve hızlı bir şekilde ulaşmasını sağlamaya yardımcı olun. Amazon’a ne göndereceğinize karar verdikten ve kullanılacak uygun gönderim yöntemini ve taşıyıcıyı belirledikten sonra etiketleme ve paketleme zamanı gelir.
  • Küçük paket teslimatları (SPD’ler), ayrı kutularda paketlenmiş ürünler ve teslimat için ayrı ayrı etiketlenen nakliye kutuları içindir. Bunlar normalde DHL, UPS, FedEx veya yerel posta hizmetleri aracılığıyla gönderilen daha küçük gönderilerdir.
  • Kamyon Yükünden Az/Tam Kamyon Yükü (LTL/FTL) sevkiyatı, teslimat için bireysel kutuları paletler üzerinde birleştirir.
Üreticinin kutusunda gönderilen bir veya daha fazla birim de dahil olmak üzere Amazon lojistik merkezine gönderdiğiniz her kutu ve palet, benzersiz bir kutu kimliği (aşağıdaki örneğe bakın) ve palet etiketiyle doğru şekilde tanımlanmalıdır. Kutularınızı etiketlemek için şu yönergeleri izleyin:
  • Tüm etiket setini yazdırın. Her etiket benzersiz olduğundan, ek kutularda kullanmak üzere etiketlerin fotokopisini çekmeyin, yeniden kullanmayın veya değiştirmeyin.
  • Etiketler 3 1/3 x 4 inçlik bir ölçümü destekler. Termal yazıcınız varsa, kutu ve palet etiketi yazdırma seçeneklerinde termal baskı kağıdını seçerek artık doğrudan 4 x 6 inç formatına yazdırma seçeneğine sahipsiniz.
  • Etiketleri kutunun üzerindeki ek yerlerine veya açıklıklara yapıştırmayın çünkü kutu açıldığında zarar göreceklerdir.
  • Hem Amazon Lojistik (FBA) kutu kimlik etiketini hem de taşıyıcı etiketi (UPS, FedEx veya diğer SPD taşıyıcısı) kutunun düz bir yüzeyine yerleştirin, böylece barkodlar kenarlardan veya köşelerden katlanmaz.
  • Taranabilmesi ve okunabilmesi için her iki etiketin de açık kalması gerekir.
  • Gönderideki her kutunun, gönderi iş akışınızdan yazdırılmış kendi Amazon Lojistik kutu kimlik etiketi olmalıdır.
  • Gönderdiğiniz her palet, her iki tarafın üst orta kısmında birer tane olmak üzere dört palet etiketi gerektirir.
  • Daha büyük bir kutuda birden fazla koli paketi gönderiyorsanız, Amazon Lojistik kutu kimlik etiketini daha büyük kutuya yapıştırın. Bireysel kutu paketlerine etiket uygulamanıza gerek yoktur.

Küçük paket teslimatı (SPD) kutuları için gereksinimler nelerdir?

Tüm SPD kutuları:
  • Nakliye ve yönlendirme gereksinimlerini karşılayın
  • Her kutunun içindeki birimler Paketleme ve hazırlama gereksinimleri sayfasına göre hazırlanmalıdır.
  • Bir Amazon Lojistik gönderi etiketine ve bir taşıyıcı etikete sahip olun
  • Ağırlığı 50,00 lb’den fazla olan tek bir büyük boy öğe içermediği sürece, ağırlığı 50,00 lb’den fazla olmamalıdır.
  • Boyutu 25,00 inçten fazla olan tek bir büyük boyutlu öğe içermediği sürece, herhangi bir tarafta 25,00 inç’i geçmeyin
  • Sipariş karşılama merkezine sağlam bir şekilde ulaşmak için uygun şekilde paketleyin
 

LTL veya FTL teslimat kutuları için gereksinimler nelerdir?

Kamyon yükünden daha az (LTL), paletler üzerinde sabitlenen veya bir römork veya konteynır üzerinde gönderilen koliler veya kutular içindir. LTL için kamyon, diğer varış noktalarına yapılan gönderileri içerebilir. Gönderiniz Tam Kamyon Yükü (FTL) kapsamına giriyorsa doğrudan lojistik merkezine gidecektir. LTL ve FTL gönderileri önceden teslimat randevusu gerektirir. Daha fazla bilgi için LTL ve FTL teslimatları için Taşıyıcı gereksinimleri bölümünde ‘Teslimat randevularının planlanması’ konusuna bakın . Kamyonla taşınan ürünler için:
  • LTL, FTL ve FCL teslimatları için Paketleme ve hazırlama gerekliliklerine ve Satıcı gerekliliklerine uyun .
  • Tek bir paletteki tüm kutular aynı gönderi kimliğine ait olmalıdır.
  • Bir palet üzerindeki her kutunun benzersiz bir FBA Kutu Kimliği etiketi olması gerekir. Ek kutularda kullanmak üzere etiketlerin fotokopisini çekmeyin, yeniden kullanmayın veya değiştirmeyin.
  • Toplam gönderi ağırlığı 150,00 lb’den az olmamalıdır.
  • Tek bir paketlenmiş palet, istiflenemeyen paletler için 1.500,00 lb’yi veya istiflenebilir paletler için 750,00 lb’yi aşmamalıdır.
  • Paletler, GMA standardı B Sınıfı veya üzeri, 40 x 48 inç boyutunda, 4 yönlü erişime sahip ahşaptan yapılmış olmalıdır.
  • Paletlerdeki kutular palet kenarından sarkmamalıdır.
  • Kutular palete plastik veya streç ambalajla sabitlenmelidir.
  • Ağırlığı 100,00 lb’den fazla, 80,00 inçten uzun veya 30,00 inçten geniş olan tekli öğeler kendi paletlerinde bulunmalıdır.
  • Set olarak satılan ve toplam ağırlığı 100,00 lb’den fazla olan birden fazla kutunun kendi paletinde olması gerekir.
  • İstiflenebilir olarak tanımlanan paletler taşıyıcı tarafından istiflenebilir.
  • Paletler ideal olarak 50 inç yüksekliğindedir (kutular için 45 inç ve palet için 5 inç) ve istiflenebilir; çünkü bu, yerden tasarruf sağlar ve treyler alanını maksimuma çıkarır. İstiflenemeyen paletlerin yüksekliği 72 inç’i geçemez ve yerden daha az tasarruf sağlar.
  ÜRÜN BOYUTU NASIL BELİRLENİR  
Ürün boyutu katmanı Ağırlık birimi* en uzun taraf orta taraf en kısa kenar Uzunluk + çevre
Küçük standart boyutlu 16 ons 15 inç 12 inç 0,75 inç yok
Büyük standart boy 20 pound 18 inç 14 inç 8 inç yok
küçük boy 70 pound 60 inç 30 inç yok 130 inç
Orta boy 150 pound 108 inç yok yok 130 inç
Büyük boy 150 pound 108 inç yok yok 165 inç
Özel büyük beden 150 lb’den fazla 108 inçten fazla yok yok 165 inçten fazla
  AMAZON AMERİKA FULFILLMENT FEES  
Standart boyutlu ürün katmanları
Ürün tipi Boyut Kargo ağırlığı Fulfillment ücreti
Çoğu ürün (tehlikeli olmayan mallar, giyim dışı) Küçük standart 4 ons veya daha az 3,22 dolar
4+ ila 8 ons 3,40 dolar
8+ ila 12 ons 3,58 dolar
12+ ila 16 ons 3,77 dolar
Büyük standart 4 oz veya daha az 3,86 dolar
4+ ila 8 ons 4,08 dolar
8+ ila 12 ons 4,24 dolar
12+ ila 16 ons 4,75 dolar
1+ ila 1,5 lb 5,40 dolar
1,5+ ila 2 lb 5,69 dolar
2+ ila 2,5 lb 6,10 dolar
2,5+ ila 3 lb 6,39 dolar
3+ lb ila 20 lb İlk 3 lb’nin üzerinde 7,17 ABD doları + 0,16 ABD doları/yarım libre
Giyim 1 Küçük standart 4 oz veya daha az 3,43 dolar
4+ ila 8 ons 3,58 dolar
8+ ila 12 ons 3,87 dolar
12+ ila 16 ons 4,15 dolar
Büyük standart 4 oz veya daha az 4,43 dolar
4+ ila 8 ons 4,63 dolar
8+ ila 12 ons 4,84 dolar
12+ ila 16 ons 5,32 dolar
1+ ila 1,5 lb 6,10 dolar
1,5+ ila 2 lb 6,37 dolar
2+ ila 2,5 lb 6,83 dolar
2,5+ ila 3 lb 7,05 dolar
3+ lb ila 20 lb İlk 3 lb’nin üzerinde 7,17 ABD doları + 0,16 ABD doları/yarım libre
Tehlikeli mallar Küçük standart 4 oz veya daha az 4,19 dolar
4+ ila 8 ons 4,48 dolar
8+ ila 12 ons 4,64 dolar
12+ ila 16 ons 4,37 dolar
Büyük standart 4 oz veya daha az 4,64 dolar
4+ ila 8 ons 4,89 dolar
8+ ila 12 ons 5,03 dolar
12+ ila 16 ons 5,34 dolar
1+ ila 1,5 lb 6,00 $
1,5+ ila 2 lb 6,29 dolar
2+ ila 2,5 lb 6,56 dolar
2,5+ ila 3 lb 6,85 dolar
3+ lb ila 20 lb İlk 3 lb’nin üzerinde 7,63 ABD doları + 0,16 ABD doları/yarım libre
Büyük boy ürün katmanları 2
Ürün tipi Boyut katmanı Kargo ağırlığı Yerine getirme ücreti
Tehlikeli olmayan mallar (giyim ve giysi dışı) küçük boy 70 lb veya daha az 9,73 $ + ilk lb üzerinde 0,42 $/lb
Orta boy 150 lb veya daha az 19,05 $ + ilk lb üzerinde 0,42 $/lb
Büyük boy 150 lb veya daha az İlk 90 lb’nin üzerinde 89,98 ABD doları + 0,83 ABD doları/lb
Özel büyük beden 150 lb’den fazla 158,49 ABD doları + ilk 90 lb’nin üzerinde 0,83 ABD doları/libre
Tehlikeli mallar (giyim ve giyim dışı) küçük boy 70 lb veya daha az 10,48 USD + ilk lb üzerinde 0,42 USD/lb
Orta boy 150 lb veya daha az 19,92 $ + ilk lb üzerinde 0,42 $/lb
Büyük boy 150 lb veya daha az İlk 90 lb’nin üzerinde 101,91 ABD doları + 0,83 ABD doları/libre
Özel büyük beden 150 lb’den fazla 179,28 USD + ilk 90 lb’nin üzerinde 0,83 USD/libre
16 Şubat 2023’ten itibaren, giyim eşyaları için, özel büyük beden hariç tüm büyük standart beden ve büyük beden birimleri için nakliye ağırlığını hesaplamak için birim ağırlıktan veya boyutsal ağırlıktan büyük olanı kullanılacaktır. 2 Büyük boy ürünler için, ayrıntılı tanımlar için Ürün beden katmanları’na gidin . Ürün boyutu örnekleri
Küçük standart boyut (4 oz veya daha az)
Mobil cihaz kasası Boyutlar: 13,8 x 9 x 0,7 inç Birim ağırlık: 2,88 ons Nakliye ağırlık aralığı: 4 oz veya daha az
Yerine getirme ücreti (birim başına) 3,22 dolar
Büyük standart ölçü
tişört Boyutlar: 13 x 9 x 0,85 inç Boyutsal ağırlık: 11,45 oz Birim ağırlık: 5.40 ons Nakliye ağırlık aralığı: 4+ ila 8 oz (17 Ocak – 15 Şubat 2023 arası) Nakliye ağırlık aralığı: 8+ ila 12 oz (16 Şubat 2023’ten itibaren)*
Yerine getirme ücreti (birim başına) (17 Ocak – 15 Şubat 2023 arası) 4,63 dolar
Yerine getirme ücreti (birim başına) (16 Şubat 2023’ten itibaren) 4,84 dolar
* Birim ağırlık veya boyutsal ağırlıktan büyük olanı uygulanacaktır.
Büyük standart boyut (3 lb’den fazla)
Ütü Boyutlar: 12,6 x 6,6 x 5,5 inç Boyutsal ağırlık: 3,29 lb Birim ağırlığı: 3,35 lb Nakliye ağırlığı aralığı: 3+ ila 3,5 lb
Yerine getirme ücreti (birim başına) 7,33 USD (ilk 3 lb için 7,17 USD artı her ek 0,5 lb aralık için 0,16 USD)
küçük boy
Bebek karyolası Boyutlar: 24 x 7,5 x 6 inç Boyutsal ağırlık: 7,77 lb Birim ağırlığı: 7,90 lb Nakliye ağırlık aralığı: 7+ ila 8 lb
Yerine getirme ücreti (birim başına) 12,67 ABD Doları (ilk 1 lb için 9,73 ABD Doları artı her ek 1 lb aralık için 0,42 ABD Doları)
Büyük boy
monitör Boyutlar: 54 x 35 x 3,5 inç (Bu ürünün uzunluğu artı çevresi 131’dir, bu da onu büyük boy katmanına yerleştirir.) Boyutsal ağırlık: 47,59 lb Birim ağırlığı: 41 lb Nakliye ağırlığı aralığı: 47+ ila 48 lb (Bu ağırlık, ürünün 47,59 lb olan ve birim ağırlığından daha büyük olan boyutsal ağırlığına göre hesaplanır.)
Yerine getirme ücreti (birim başına) 89,98 ABD Doları (ilk 90 lb için 89,98 ABD Doları)
  KATEGORİ KOMİSYONLARI
Kategoriler
Yönlendirme ücreti yüzdeleri Uygulanabilir minimum yönlendirme ücreti (aksi belirtilmedikçe birim bazında uygulanır)
Amazon Cihaz Aksesuarları %45 0,30 dolar
Amazon’u Keşfet Deneyimler için %30 2,00 $
Otomotiv ve Güç Sporları %12 0,30 dolar
Bebek ürünleri
  • Toplam satış fiyatı 10,00 ABD Doları veya daha az olan ürünler için %8 ve
  • Toplam satış fiyatı 10,00 ABD Dolarından fazla olan ürünler için %15
0,30 dolar
Sırt Çantaları, El Çantaları ve Valizler %15 0,30 dolar
Temel Ekipman Elektrikli El Aletleri %12 0,30 dolar
Güzellik, Sağlık ve Kişisel Bakım
  • Toplam satış fiyatı 10,00 ABD Doları veya daha az olan ürünler için %8 ve
  • Toplam satış fiyatı 10,00 ABD Dolarından fazla olan ürünler için %15
0,30 dolar
Ticari, Endüstriyel ve Bilimsel Malzemeler %12 0,30 dolar
Giyim ve Aksesuarlar %17 0,30 dolar
Kompakt Aletler
  • Toplam satış fiyatının 300,00$’a kadar olan kısmı için %15 ve
  • Toplam satış fiyatının 300,00 $’dan büyük herhangi bir kısmı için %8
0,30 dolar
bilgisayarlar %8 0,30 dolar
Tüketici Elektroniği 2 %8 0,30 dolar
Elektronik Aksesuarlar 1
  • Toplam satış fiyatının 100,00$’a kadar olan kısmı için %15 ve
  • Toplam satış fiyatının 100,00 ABD Dolarından büyük herhangi bir kısmı için %8
0,30 dolar
Diğer her şey 3 %15 0,30 dolar
gözlük %15 0,30 dolar
Güzel Sanatlar
  • Toplam satış fiyatının 100,00$’a kadar olan kısmı için %20,
  • Toplam satış fiyatının 100,00$’dan 1.000,00$’a kadar olan kısmı için %15,
  • Toplam satış fiyatının 1.000,00$’dan 5.000,00$’a kadar olan kısmı için %10 ve
  • Toplam satış fiyatının 5.000,00 ABD Dolarını aşan kısmı için %5
Ayakkabı %15 0,30 dolar
Tam Boyutlu Aletler %8 0,30 dolar
Mobilya
  • Toplam satış fiyatının 200,00$’a kadar olan kısmı için %15 ve
  • Toplam satış fiyatının 200,00 ABD Dolarından fazla olan herhangi bir kısmı için %10
0,30 dolar
Hediye Kartları %20
Bakkal ve Gurme
  • Toplam satış fiyatı 15,00 ABD Doları veya daha az olan ürünler için %8 ve
  • Toplam satış fiyatı 15,00 ABD Dolarından fazla olan ürünler için %15
Ev ve Mutfak %15 0,30 dolar
Takı
  • Toplam satış fiyatının 250,00$’a kadar olan kısmı için %20 ve
  • Toplam satış fiyatının 250,00 $’dan büyük herhangi bir kısmı için %5
0,30 dolar
Çim ve Bahçe %15 0,30 dolar
Çim Biçme Makineleri ve Kar Püskürtme Makineleri
  • Toplam satış fiyatı 500,00$’a kadar olan ürünler için %15
  • Toplam satış fiyatı 500,00 ABD Dolarından fazla olan ürünler için %8
0,30 dolar
şilteler %15 0,30 dolar
Medya – Kitaplar, DVD, Müzik, Yazılım, Video %15
Müzik Aletleri ve AV Prodüksiyonu %15 0,30 dolar
Ofis Ürünleri %15 0,30 dolar
Evcil Hayvan Ürünleri %15, veteriner diyetleri için %22 hariç 0,30 dolar
Spor ve Doğa %15 0,30 dolar
Lastikler %10 0,30 dolar
Araçlar ve Ev Geliştirme %15 0,30 dolar
Oyuncaklar ve oyunlar %15 0,30 dolar
Video Oyun Konsolları %8
Video Oyunları ve Oyun Aksesuarları %15
Saatler
  • Toplam satış fiyatının 1.500,00$’a kadar olan kısmı için %16 ve
  • Toplam satış fiyatının 1.500,00 ABD Dolarından fazla olan herhangi bir kısmı için %3
0,30 dolar

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

bugra_gungor
Buğra Güngör
Pazarlama Yöneticisi

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?