fbpx

Kozmetik İhracatı İçin Gerekli Belgeler

Blog İçeriği

KOZMETİK İHRACATI YAPAN FİRMALARIN İHTİYACI OLAN SERTİFİKALAR

Yerli üretim yapan kozmetik firmaları ihracat süreçlerini planlarken e-ticaret operasyonlarının gerekli bir parçası olan sertifikalaları sağlamalıdır. Bu sertifika kapsamına belgeler, etiketleme ve bazı labarotuar testleri girmektedir. Eğer yurtdışına kozmetik ürünler pazarlamayı düşünüyorsanız bu yazımızda hangi sertifikalara ihtiyaç duyacağınızın bir dökümünü bulacaksınız.

1.   MSDS

MSDS, Malzeme Güvenliği Bilgi Formu anlamına gelir. Diğer adıyla Material Safety Data Sheet (MSDS)  bir maddenin fiziksel ve kimyasal özellikleri ile güvenli bir şekilde taşınması, depolanması ve kullanılması ile ilgili maddeleri içeren bir belgedir.

MSDS’ler genel olarak olarak aşağıdaki bilgileri içerir:

ÜRÜNÜN TANIMI: Bu bölüm, maddenin adını, üreticisini veya tedarikçisini ve acil durumlar için iletişim bilgilerini içerir.

TEHLİKELİ İÇERİKLER: Bu bölüm, maddede bulunan tehlikeli kimyasalları yüzdeleriyle birlikte listeler.

FİZİKSEL VE KİMYASAL ÖZELLİKLER: Bu bölüm, maddenin görünüşü, kokusu, kaynama noktası ve çözünürlüğü dahil olmak üzere fiziksel ve kimyasal özelliklerini açıklar.

SAĞLIKLA İLGİLİ TEHLİKELER: Bu bölümde, maruz kalma belirtileri ve ilk yardım önlemleri dahil olmak üzere, maddeyle ilişkili sağlık tehlikeleri açıklanmaktadır.

MSDS’ler genellikle yasalarca tehlikeli maddeler için gereklidir.

2.   CE

CE Belgesi, bir ürünün Avrupa Birliği (AB) sınırları içerisinde serbest dolaşımını sağlayan bir belgedir.. Bu belgeye sahip olan ürünler, belirli kriterleri karşılamakta ve bulunduğu kategorideki direktifin gerekliliklerine uymaktadır.

Fransızca bir ifade olan Conformité Européenne’nin kısaltması olan CE, bir ürünün AB ülkelerine girişinde olmazsa olmaz  belgelerden biridir.

CE Belgesi bir kalite standartını ifade etmez. CE Belgesi ürünün kalitesini değil, insan, hayvan ve çevresel faktörler açısından herhangi bir zararlı içerik barındırıp barındırmadığını göstermektedir. Üretici firmanın bu konuda garanti verdiğini ve ürünün malzemesi ve üretim yöntemleri bakımından gerekli şartları sağladığını ifade etmektedir.

3.   FDA

ABD pazarına kozmetik ürünleri sunan yabancı firmaların alması gereken diğer belgelerden biri FDA belgesidir.

Örneğin, Amazon’da listelenen kozmetik ürünleri, ürün içerikleri, etiketleme bilgileri ve paketleme açısından FDA tarafından zorunlu kılınan FDCA’ya tabidir.

Üretici veya ihracatçı firmaların, faaliyetlerini FDA tarafından yayınlanan prosedürlere ve ürünlerinin içeriğini FDA gerekliliklerine uygun hale getirmesi; daha sonra FDA Belgesi alması gerekmektedir.

FDA belgesi öncelikle, yasal bir izin niteliğindedir ve ürünün ticaretini kolaylaştırmaktadır. Bu belge Amerikalı müşterileriniz için de bir güven oluşturmaktadır. Zira, tüketiciler FDA sertifikası taşıyan ürünlere güven duymakta ve bu ürünlere daha fazla yönelmektedir. Firmalar da bu belgeyi bir pazarlama aracı olarak kullanabilmekte; ürün tanıtımını ve reklamını bu belge üzerinden yapabilmektedir. Böylelikle, hem kurumsal itibarını yükseltmekte hem de müşteri memnuniyetini ve bağlılığını artırmaktadır.

4.   COA

Ürününüzün yurtdışı satışına uyumlu olduğunu kanıtlamak için bir laboratuvar test raporu veya Analiz Sertifikası (COA) gereklidir (örneğin, belirlenen limitlerin üzerinde zararlı maddeler içermemektedir). Laboratuvar test raporu almak için ürününüzü Intertek gibi üçüncü taraf bir test şirketine göndermeniz gerekebilir.

Okuyucularımıza genellikle tedarikçilerinin mevcut laboratuvar test raporlarını kullanmaktan kaçınmalarını tavsiye ederiz.

5.   RAINFOREST

Dünya çapında geçerli olan Rainforest Alliance sertifikası, ürünlerin tarımın sürdürülebilirliğini destekleyen yöntemlerle yetiştirildiğini belgeler.Sertifikasyon programına dahilseniz üretim süreciniz ve sosyal, çevresel uygunluklarınız belli aralıklarla denetlenir. Veriye dayalı sertifikasyon programları ve tarımsal eğitimlerle sistemin devamlılığı sağlanıyor.

 Tarımın sürdürülebilirliği, üreticinin emeği ve insan hakları gözetilerek gerçekleştirilen üretimde, toprak ve su kaynakları verimli bir şekilde kullanılırken, doğal bitki örtüsü, yaban hayat ve biyoçeşitlilik korunuyor. Rainforest belgesiyle orman kaybıyla mücadele sağlayabilir ve müşterilerinize ürününüzün doğa dostu olduğunu vurgulayabilirsiniz.

6.   ETİKET DÜZENLEMELERİ

AB kozmetik tüzüğü 24’ten fazla resmi dilin konuşuldığu 31 Avrupa ülkesinde geçerlidir.

Ürün içeriğinizi ve uyarıları ihracat yapmayı planladığınız ülkenin diline çevirmelisiniz.

Etiket İngilizce dilinde olacak ve aşağıdaki bilgileri içermelidir:

  • Ürünün Adı
  • ürünün işlevi
  • Ürün içeriği (örn. ağırlık, içerik listesi)
  • Üretici, ithalatçı, paketleyici veya distribütörün ticari bilgileri
  • Varsa, uyarı ifadeleri

ABD’ye ihracatı gerçekleştirilen ürünlerde etiket içeriğinin orijinalliği oldukça önemlidir. Bu nedenle, etiketlerde görüntülenen bilgiler, bu tür beyanlar FDA tarafından onaylanmadıkça, kozmetik ürünlerin hastalıkları iyileştirme, hafifletme, tedavi etme veya önleme işlevlerine sahip olduğunu iddia etmemelidir.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

aybikem_kozan_eticaret_uzmanı
Aybikem Kozan
E-İhracat Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için