Mercari 2013 yılında Japonya’da kurulmuş bir e-ticaret platformudur. C2C iş modeli ile çalışma sistemini yürütmektedir. Popülerliği hızla artmış ve Japonya’da Amazon ve Rakuten’in ardından en büyük 3. e-ticaret platformu haline gelmiştir.
1.1 MERCARİ PAZAR YERİ | |
KURULUŞ TARİHİ | 1 Şubat 2013 |
KURUCUSU | Shintaro Yamada, Tommy Tomishima, Ryo Ishizuka |
MERKEZİ | Tokyo – Japonya |
GELİR | 46.1 Milyar Yen |
FAALİYET GÖSTERİLEN ÜLKELER | Japonya, Birleşik Krallık, Amerika Birleşik Devletleri |
PAZAR YERİ KOMİSYON ORANLARI | %10 Ek olarak ödeme sırasında yaşanabilecek ekstra komisyonlar. |
ÖDEME YÖNTEMİ | PayPal, Apple Pay, Android Pay, Banka Kartı, Kredi Kartı |
EN ÇOK SATILAN ÜRÜN KATEGORİSİ | Elektronik, Giyim, Ev& Mutfak, Koleksiyonlar, Güzellik ve Bakım, Aksesuar |
KULLANICI KİTLESİ | %65 Erkekler |
Sosyal mecralarda en çok etkileşimi Youtube, Twitter, Facebook ve Reddit’ten almaktadır.
Ek olarak arama motorunda Mercari’yi en çok arayan, aratan ülkeler sırasıyla Japonya, ABD, Tayvan, Tayland, Güney Kore olmuştur.
Aylık yaklaşık 125 milyon ziyaretçi alan platform masaüstü sürümün yanında ek olarak müşterilerine mobil sürüm de sunmaktadır.
Platform profil doğrulamaya dolandırıcılığın önüne geçebilmek adına fazlasıyla önem vermektedir. Telefon doğrulaması, e-posta doğrulaması ve kimlik doğrulaması yapılması şarttır. Kimlik doğrulamasında bireylerin ulusal kimliği yanında ek olarak çekilmiş bir kişisel fotoğraf yüklemesi beklenilmektedir. Kimlik fotoğrafı ile fotoğrafın uyumlamasına bakılmaktadır. Ayrıca, Facebook hesabı aktivasyonu da opsiyonel olarak yapılabilmektedir.
AVANTAJLAR | DEZAVANTAJLAR |
KULLANIMI KOLAY | PAZARLIK TEŞVİKLERİ |
NAKLİYE ETİKETİ SAĞLANMASI | DOLANDIRICILIK İHTİMALLERİ |
KULLANILMIŞ ÜRÜNLERİN ATILMASI SEÇEĞİNİ KAZANÇ SAĞLAMA OLARAK SAĞLAMASI | KAZANÇ POTANSİYELİ DÜŞÜK |
ÜRÜN YELPAZE GENİŞLİĞİ |
|
TEKSTİL | AKSESUAR |
KOZMETİK | ELEKTRONİK |
OYUNCAK | HAYVAN ÜRÜNLERİ |
EL YAPIMI ÜRÜNLER | KİTAP |
2. EL ÜRÜNLER | OFİS EŞYALARI |
Küçük elektronik eşyalar: kameralar, telefonlar, kulaklıklar ve hoparlörler.
Video oyunları veya video oyun sistemleri: Playstation’lar, XBox’lar veya Nintendo Switch’ler. Eski bilgisayar ve konsol oyunları
Giyim: Hem erkek hem de kadın kıyafetleri çok popülerdir ; tasarım ürünleri çok hızlı satılabilir.
Spor kıyafetleri ve aksesuarları: kıyafetlerden küçük ağırlıklara ve diğer ekipmanları
Ayakkabılar : Popüler markalar ve vintage ürünler oldukça hızlı satılma eğilimindedir.
Çantalar ve cüzdanlar : Yine tasarım ürünleri barındırabilir.
Takılar: bilezikler, kolyeler, yüzükler, burun halkaları.
Bahçe ve Dış Mekan: bahçe dekorasyonu, koruyucu ekipman, veranda mobilyaları, canlı bitkiler.
Oyuncaklar : aksiyon figürleri ve aksesuarları, oyuncak bebekler ve aksesuarlar, koleksiyon parçaları ve hobiler, bina oyuncakları, çocuklar için elektronik ürünler, oyunlar ve bulmacalar, klasik oyuncaklar.
Mutfak eşyaları ve yemek takımları : Vintage ürünler özellikle popülerdir.
El yapımı : ev eşyaları, sanat, ahşap işleri, seramik ve çömlek, cam, mumlar.
Dekoratif ürünler : Sezonluk dekorlar oldukça popülerdir: Noel, Paskalya, Cadılar Bayramı ve sonbahar ürünlerinin hepsinde çok sayıda indirim görülür.
Evcil hayvan malzemeleri : akvaryumlar ve balık malzemeleri, kuş malzemeleri, kedi malzemeleri, köpek malzemeleri, sürüngen malzemeleri.
Diğer: kitaplar, dergiler, müzik aletleri…
Öncelikli olarak Mercari’ye kaydolmak gerekmektedir. Yanınızda mutlaka telefonunuz ve e-posta adresinize ulaşabileceğiniz bir iletişim aracı bulundurun. Doğrulama olmadan kaydolamazsınız.
Mercari’de yeni veya kullanılmış ürünlerin satışını yapmak mümkün. Ücretsiz olarak 1-12 liste oluşturabilirsiniz.
Ürününüzün fotoğraflarını çekin. Olabildiğince her açıdan çekilen fotoğraflarınızı sergilemek daha kolay müşteri – satıcı iletişimi kurmanıza yardımcı olacaktır. Fotoğrafların net ve anlaşılır olmasına dikkat etmek önemli.
Ürünlerinizi müşterilerin arayacağı şekilde tanımlamak mühimdir. Kullanılmış eşya satışı söz konusu olabildiğinden ürünleri tanımlarken marka ismi kullanılması önemli bir artı olacaktır. Tabii ki ürün tanımlamalarında dikkat çekici olmasından ziyade ürününüze uygun tanımlama yapılması nihai tüketiciyi çekmeye fırsat sunar. Ayrıca ürünü tanımlamak için 1000 karakterlik bir hak vardır.
Ürünlerini listelerken doğru fiyat belirlemek satışlarınızı doğrudan etkileyecektir. Rakiplerinizin fiyatlandırmasını araştırmak doğru bir yol olacaktır.
Ürününüzü yayınladıktan sonra listelemenizin arama sonuçları sırasında iki adet rozetiniz olabilir. İlki Mercari Authenticate rozetidir. Bu rozet, diğer kullanıcılara platformun ögenizin kimliğini doğruladığını gösterecektir.
Diğer rozet ise Fiyat Düşüşü rozetidir. Ürününüz tanıtılıyorsa bu rozet reklamınızda gözükür.
Satış yapmak bir süreçtir. Hedefinize ulaşıp, satışınızı yaptıktan sonra da aslında süreç devam eder. Çünkü geri dönüşler daha sonraki satışlarınızı ve potansiyel müşterilerinizi doğrudan etkiler.
Ürünleriniz müşterileriyle buluşmadan evvel Mercari bir gönderim etiketini e- posta aracılığı ile iletir. Bu etiketleri yazdırıp ürünlere yapıştırmak gerekir.
Verilen kargo numarası ile işlem yapılmalıdır. Bir gecikme yaşanacaksa haber verilmelidir.
Siparişi kargo firmasına teslim ettikten sonra Mercari’ye haber verilmelidir.
Müşteri ürününü aldıktan sonra satıcıyı puanlar ve ücret satıcıya ulaşır. Satıcı isterse ücretini alır veya Mercari’de kullanarak bir ürün satın alır.
Bir elektronik satıcısının, televizyon satmak istediğini varsayalım;
Her kategori kendi içerisinde farklı gönderim şekilleri barındırabilir. Şekil, kargo kutusu veyahut ağırlık, boy gibi nicel ağırlıklar gönderim ile ilgili değişiklikleri zorunlu kılabilir.
Televizyon örneğinden devam ettiğimizde;
Ürün, kırılmaya, bozulmaya karşı hassas bir ürün. Bu nedenle orijinal kutusunda dayanıklı şekilde saklanması, gönderilmesi doğru olacaktır. Orijinal ambalaj ona hassas koruma sağlayacaktır. Fakat çoğu durumda ürün kendi orijinal ambalajında olsa bile extra koruma sağlayacak bir kap kullanmak gerekebilir. Ürünün orijinal ambalajına sahip olunmadığı taktirde, strafor veya benzer bir kutu ile muhafaza edilebilir.
Satıcı ürünleri gönderirken Mercari’nin ön ödemeli etiket sisteminden yararlanabilir veya kendisi gönderim yapmayı tercih edebilir. Ürünü kendiniz gönderiyorsa mutlaka kargo takip numarasını Marcari’ye bildirmek zorundadır.
Alıcılar satın aldıkları ürünleri 3 günlük bir süre ile iade edebilirler ancak;
Tatil Modu Mercari’nin satıcılarına sağlamış olduğu, değerli hissettiren uygulamalarından biridir. Satışa ara vermek isteyen kullanıcılar Tatil Modu’nu aktive ederek listelemelerini geçici olarak devre dışı bırakabilir. Böylece bir sipariş veya teslimatı kaçırmamış olur. Tatil modu istenildiği zaman açılabilir/kapanabilir veya düzenlenebilir.
Mercari’de ürün listelemek ücretsizdir. Ücretlendirme ürün satın alındıktan veya bir hizmet kullanıldıktan sonra başlar. Ödeme seçenekleri arasında, kredi kartı, banka kartı, PayPal, Apple Pay, Android Pay gibi araçları sayabiliriz. Satıcılar ek olarak elde edilen fonları banka hesaplarına yatırabilirler. Platform politikaları gereği nakit kabul etmez.
Ürün Listesi Oluşturma | Ücretsiz |
Bir satış tamamlandıktan sonraki ürün fiyatının minimum | %10’u tahsis edilir |
Ödeme İşleme:
Mercari, alıcıdan alınan her ödeme için satıcılardan piyasada rekabetçi bir oran talep eder. Bunu, ayrı bir işlem hesabına kaydolma zorunluluğu sunmadığı için yapar.
Tamamlanmış bir satış için ürünün satılan fiyatı artı nakliye fiyatı esas alınarak tahsil edilir ve alıcıdan alınan tüm ödeme şekillerine uygulanır.
**Gönderim fiyatı hem alıcının hem de satıcının Mercari etiketi ve Mercari Yerel teslimatı kullanarak ödediği gönderim bedelini ifade eder.
%2,9 + 0,50 ABD doları ücret | Tamamlanan satış artı ürünün nakliye fiyatına göre %2,9 artı satış başına 0,50 ABD Doları tutarında bir Ödeme İşlem Ücreti tahsil edilir. Ödeme işlem ücreti yalnızca tamamlanan işlemler için alınır; reddedilen veya süresi dolan tekliflere veya iptal edilen siparişlere uygulanmaz. Bu ücret satıcıdan tahsil edilir. |
Ücretsiz | Tamamlanan her biri için banka hesabınıza 10$ veya daha fazla Doğrudan Para Yatırma. |
2 $ | Minimum 10$’ın altındaki her doğrudan para yatırma transferi için. |
2 $ | Finans kurumunuz tarafından reddedilen ve Mercari bakiyenize iade edilen her doğrudan para yatırma transferi için. |
3 $ | Tamamlanan her Anında Ödeme transferi için. |
Bakiye Çekme
Vadesiz hesap eklendikten sonra bakiye de varsa, doğrudan para yatırma yöntemi kullanılabilinir. Böylece bankadan direkt para çekme talebinde bulunulabilinir. Bu işlem bankaların işlem süresine göre değişebilir. 10$ ve daha fazlasındaki bir doğrudan para yatırma işlemlerinde bir ücret alınmaz. Ancak talep edilen tutar 10$ altında ise 2$’lık bir ücret borcu alınır
Ekstra paraya ihtiyaç duyulduğunda kullanılan bir yoldur. Bunu yapmak için satıcı bakiyesine gider ve Anında Ödeme kısmına dokunup, kimlik doğrulamasından ardından; uygun banka kartlarında günde 1 kez ve ayda 600 ABD dolarına kadar kullanım mevcuttur. 3 $ sabit ücret alınır.
Mercari’de Nakliye ve Teslimat Ücretleri
Mercari maksimum 34 inç uzunluğa sahip, ağırlığı 50 lbs’ye kadar olan paketler için USPS, FedEx ve UPS gibi anlaşmalı olduğu kargo firmaları ile düşük ve sabit fiyatlar sunar. Bu fiyatların her bir taşıyıcının perakende fiyatlandırmasıyla karşılaştırıldığında ortalama %39 tasarruf sağladığını söylemek mümkün.
Paketin ağırlığı 50 pound ‘un üzerindeyse (veya 34″ boyut sınırını aşarsa) paketi satıcının kendisinin göndermesi gerekir. Mobilya veya büyük ev aletleri için ulusal nakliyeyi desteklenmemektedir.
Aşağıda standart bir nakliye kapsamında kargo firmalarının sunmuş olduğu ücretleri ürünün ağırlığı ile bağlantılı olarak görebilirsiniz. Düzenli olarak fiyat güncellemesi yapılmaktadır. Mercari bu güncellemeleri otomatik olarak kendi web sitesinde günceller. (https://www.mercari.com/us/help_center/article/169/)
Standart Nakliye
Fiyat tablosunda görülen ölçü birimleri oz, libre (lbs)’dir.
1 oz yaklaşık olarak 29 ml’ye tekabül ederken;
1 lb yaklaşık olarak 0.45 kg olarak kabul edilir.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!