Vezuve E-İhracat

Blog İçeriği

Oteller Neden Dijital Pazarlama Yapmalıdır ?

Dünya üzerindeki en kaliteli otellere sahip ülkelerden birisiyiz. Temiz odalarımız, premium servis kalitemiz ve eşsiz sahillerimiz bulunuyor. Peki yurtdışındaki potansiyel müşterileriniz otelinizin sunduğu hizmetlerin ne kadarından haberi oluyor ? Müşteriler otel rezervasyonu yaparken %85 oranında Google aramalarını tercih etmektedir. Bu yüzden Türkiye’ye seyahat etmeyi planlayan müşterileriniz de sizin otelinizi bulmasının en kolay yolu Google üzerinden olacaktır. Ancak oteliniz hedef ülkelerde dijital reklamlara yeterince yatırım yapmıyorsa maalesef bu mümkün olmayacaktır.

Peki turistler için reklam verirken nelere dikkat etmeliyiz ?

1- Web Sitenizin Yabancı Dil Uyumluluğu

Turistlerin büyük çoğunluğu Google aramalarını kendi yerel dillerinde yapmaktadır. Bu yüzden Google Arama Ağı reklamlarınızı oluştururken hedef ülkenizde en çok kullanılan anahtar kelimelerde reklamlar oluşturmanız gerekmektedir. Ayrıca web sitenizin de bu yerel dile çevrilmiş olması reklam performansınızı artıracaktır.

Web sitenizin reklamlarınızla uyumlu olması Google reklam bütçeniz açısından da önemlidir.

Örneğin, Rusya’daki müşterileriniz için bir hedefleme yaptınız. Reklamları mutlaka Rusça oluşturmalı ve web sitenizin Rusça versiyonunun olmasına dikkat etmelisiniz.

2- Reklamlarınızı Sınıflara Ayırmalısınız

 Reklam kampanyalarınızı ülkelere ve bölgelere ayırmanız da reklam sonuçlarını olumlu etkileyecektir. Bu sınıflandırmayı aynı dili konuşan ülkeler şeklinde yapabilirsiniz veya ülkelerin gelir seviyesine göre her ülkede reklamınızın dilini farklılaştırabilirsiniz. Örneğin Rusya, Ukrayna bölgesinden gelen turistler için herşey dahil paketleriniz olduğunu belirtebilirken, körfez ülkelerinden gelen müşterileriniz için havalimanında VIP karşılama, sauna, jakuzi gibi premium servislerinizden bahsedebilirsiniz.

3- Reklam Bütçenizi Optimize Etme

Dijital pazarlamaya ayırdığınız bütçeye bir yatırım gözüyle bakmanız gerekmektedir. Eğer dönüşleri size çok daha yüksek olacaksa reklam vermek otelinizin büyümesi avantajlı bir durumdur. Reklam bütçelerinizi belirlerken hangi ülkeler sizin için daha önemli olduğuna karar vererek başlayabilirsiniz. Bazı ülkelerde reklam ve teklif bütçenizi artırırken dönüşümün düşük olduğu ülkelerde bu bütçeyi kısabilirsiniz. Ayrıca Google ve Sosyal Medya reklamlarının bütçelerini de ayrı olarak belirlemelisiniz. Bu bütçe oranları %60 Google %40 Sosyal medya veya %30 Sosyal Medya %70 Google şeklinde düzenlenebilir. Reklam verirken dikkat etmeniz gereken bir diğer konu müşterilerinizin haftanın hangi günlerinde ve saatlerinde daha aktif olduğunu tespit etmenizdir. Bu sayede bu zaman aralıklarında tekliflerinizi bir miktar yükseltebilir, müşterilerinizin pasif kaldığı sürelerde reklam tekliflerinizi düşürülebilirsiniz.

4- Instagram ve Facebook’da Aktif Olun

Artık sosyal medya müşterilerin karar verme süreçlerinde çok önemli bir tetikleyicidir. Reklamlarınızı gören müşteriler sosyal medya hesaplarınıza girerek sunduğunuz hizmetleri daha yakından görmek isteyebilir. Otelinizin sunduğu premium hizmetleri ve fırsatları sosyal medya hesaplarınızda müşteriye en azından İngilizce olarak sunmanız gerekmektedir. Instagram ve Facebook da mutlaka reklam vermeniz gereken alanlardandır. Çünkü Türkiye’de tatil yapmayı düşünen müşteriler tesadüfen sizin otel videolarınızla karşılaşırsa markanıza olan ilgilerinin artması muhtemeldir.

5- Müşteri Memnuniyetinden Ödün Vermeyin

Markanızı en iyi pazarlayacak kişiler yine sizin müşterileriniz olacaktır. Bu yüzden onların tüm sorunlarını en kısa sürede giderildiğinden ve otelinizde mutlu vakit geçirdiklerinizden emin olun. Müşterilerinizin booking.com veya tripadvisor gibi web sitelerinde hakkınızda olumsuz yorumlar bırakması istemeden birçok müşteriyi kaybetmenize neden olacaktır.

Vezuve dijital pazarlama danışmanlık hizmetine ulaşmak için tıklayınız.

Burak Can Toplar
Dijital Pazarlama Uzmanı