fbpx

Bol.com’da Hollanda’ya İhracat

Blog İçeriği

BOL.COM’DA SATIŞ YAPMAK 2023

Blog yazımızda Hollanda’nın Trendyolu Bol.com hakkında en ilginç ve önemli bilgileri inceleyeceğiz.

Önemli İstatistikler:

  1. Bol.com 1999 yılında yani 23 yıl önce kurulmuş bir online pazar yeridir. Aylık ortalama 69 milyon trafiğe sahip Hollanda merkezli Pazar yeri Belçika, İngiltere, Fransa, Almanya’dan da  trafik çeker.
  2. Sosyal medya reklamlarından ciddi dönüşümler sağlayan Bol.com Youtube, Reddit, Whatsapp, Linkedin olamak üzere birçok sosyal medya platformunda aktiftir. En fazla dönüşüm sağladığı platform ise Youtube’dur.
  3. Bol.com müşterilerinin %45’i kadın %55’i Erkeklerdir. En yoğun müşteri kitlesi 25-34 yaş aralığındadır.
  4. Bol.com 2020 Yılında 4.3 milyar EURO’luk bir kazanca ulaşmıştır.
  5. Bol.com hem sıfır hem de ikinci el ürünlerin satıldığı bir platformdur.
  6. Oto ve Motor, bebek, güzellik ve kişisel bakım, kitap, pet, gıda, Elektronik, erotik, sağlık, ofis ve okul, ev, spor kamp ve açık hava, mod, müzik, oyun ve filmler, diziler, bagaj ve çanta, oyuncak, bahçe, Yaşam olmak üzere 20 farklı kategoride ürün satılabilir.
  7. BOL.COM’da kullanıcılar için bir kayıt ücreti mevcut değildir. Ancak platform, satıcılarının listelediği ve satışını gerçekleştirdiği her bir ürün için; hizmet ücreti ve komisyon (yüzdelik değer bazında), sabit satış ücreti talep etmektedir. Bunun yanı sıra, platformda teklif ücreti ve pazar yeri reklamları için ücretler de mevcuttur.

BOL.COM’da Satış Yapabilmek İçin Gereklilikler

  • HOLLANDA veya BELÇİKA’da Şirket sahibi olmak. (şirket kuruluş ve onayından sonra 10 hafta geçmeli)
  • Şirket banka hesabına sahip olmak.
  • Vergi ve ticaret sicil kaydına sahip olmak. (Hollanda Ticaret Odası’na veya Belçika’daki ticaret siciline en az 10 hafta süreyle kayıtlı olmak;
  • EAN numarasına sahip olmak.
  • IOSS Numarasına sahip olmak.
  • Hollanda veya Belçika cari hesabına sahip olmak
  • Hollandalı veya Belçikalı bir posta adresine sahip olmak.
  • Kısıtlı depo faaliyetleri nedeniyle FBA standartlarında bir ara depo sahibi olmak (ara depo ile çalışmak)

Bol.comda Kayıt Olmak İçin Neler Gereklidir ?

  • Şirket bilgileri (Adres, vergi numarası, EAN numarası, banka hesap bilgileri),
  • Telefon numarası
  • Ad, Soyad gibi temel bilgiler
  • Kayıt işleminden sonra adresinize kod gönderiyorlar, kod girilince hesap onaylanıyor.

BOL.COM’DA Depolama-İade-Lojistik-Müşteri İlişkileri Hizmetleri

Bol.com’da  satıcılara Fulfillment hizmeti sağlanıyor bu büyük bir kolaylık olarak görünüyor, Ancak depoları yeterli olmadığı için az sayıda stok kabul ediyorlar ve öncelikleri iyi satıcılar oluyor. Bu yüzden mutlaka bir ara depo ile çalışmalısınız.

 

BOL.COM’DA Başarılı Satıcı Olabilmek İçin Dikkat Etmeniz Gerekenler

  1. Bol.com için önemli olan her zaman satıcılardan önce müşterileridir. Bu yüzden Sipariş edilen tüm ürünlerin en az %93’ü için zamanında teslim edilmesi gerekiyor. Yaşanan gecikmeler Bol.com tarafından takip edilir ve 1 hafta içinde 3 ürün geç kalırsa ihtar alırsınız.
  2. Maksimum %2 iptal yüzdesi hakkına ship olursunuz. 1 hafta içerisinde 3 sipariş iptali yaparsanız Bol.com tarafından ihtar alırsınız.
  3. Tüm paket gönderileri için her zaman bir Takip ve İzleme numarası sağlamalısınız. Zorunlu değildir ancak pozitif etki sağlar.
  4. 8 veya daha yüksek bir müşteri puanına ihtiyacınız var. Son 3 ayda ortalama puanınız 8 olmalı.
  5. Bol.com tarafından yapılan tüm arama denemelerinin %90’ı için telefonla erişilebilirlik ister. Siparişler ya da farklı konular ile alakalı sizi arayabilirler. Pazartesi’den Cuma’ya 90:9-00:17 saatleri arasında gelen arama girişimlerinin en az %90’ına yanıt vermeniz önemlidir.
  6. Müşterilerden gelen sorulara 24 saat süre diliminde cevap vermelisiniz.
  7. 10 veya daha yüksek müşteri temasından sonra yüksek  NPS puanı ister. NSP puanı müşterilerin sizinle yaptığı görüşmelerden sonra anket üzerinden sizi değerlendirirler ve puan verirler. NSP puanı -100 ile 100 arasındadır.

Bol.com’da Fiyatlandırma Stratejileri

Bol.com’da ürün fiyatlarını piyasa değerinin üstünde giremezsiniz. Piyasa değeri üstünde girilen listeler kapatılır ve ihtar alırsınız. Ürün fiyatlarını 3 ayda 1 kez değiştirebilir ve kdv oranları ve sizden kaynaklı olmayan maliyet artışları sebebiyle değişiklik yapabilirsiniz. Ürün fiyatları her zaman kdv dahil fiyatlardır.

seyda_nur_erdogan_vezüve
Seydanur Erdoğan
E-Commerce Manager

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?