fbpx

Pinterestte Reklam Vermek

Blog İçeriği

PİNTERESTTE REKLAM VERMEK

Bu blogda Pinterestte nasıl reklam verildiğini, reklam modellerinin neler olduğunu, pinterestte reklam verirken dikkat etmemiz gereken noktalara değineceğiz. Ama bundan önce Pinterest’i biraz tanıyalım.

Pinterest, ağırlıklı olarak görsel paylaşım yapılan bir sosyal medya platformudur. Aslında bu platform adını Pin ve interest kelimelerinden alıyor. İsminden de anlaşılabileceği gibi ilginizi çeken konulara göre bulduğunuz görselleri kendi panolarınıza iğneleyebilirsiniz. Bunları arkadaşlarınızla da paylaşabiliyorsunuz. Ayrıca İnstagram, Facebook ya da Gmail’inizle hesap oluşturarak Pinterest’e katılabilirsiniz. Pinterest Y kuşağı ile çok popüler olmuştur.

Yurtdışında oldukça bilinir olan bu platform ülkemizde son zamanlarda sıkça kullanılmaya başlanmıştır. Bunun sonucunda da birçok konuda soru yöneltilmeye başlanmıştır. Eğer bir ETSY hesabınız varsa ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız Pinterest hesabı açmanız şart. Etsy bildiğimiz gibi Amerika, Kanada, İngiltere gibi ülkelerde sıkça alışveriş yapılan bir e ticaret sitesidir. Pinterest’te Bu ülkelerde çok yaygındır.  Etsy müşterilerinin birçoğu Pinterest’ten bağlantı yoluyla müşteriye dönüşmektedir. Etsy’nin en çok trafik aldığı sosyal medya platformu Pinterest’tir. Sizin ürünlerinize ilgi duyan insanları mağazanıza çekebilmek için Pinterest’te Etsy hesabınızı tanıtmalı ve mağazanıza yeterli satış sağlamalısınız.

Pinterestle Alakalı Bazı İstatistikler

  • Pinterest kullanıcılarının %72’si kadındır.
  • Kullanıcıların %83’ü Pinterest’te bir markanın içeriğini gördükten sonra satın alım yapıyor.
  • Pinterest Abd’deki 3. Büyük sosyal ağdır.
  • Pininizin açıklamasına marka adınızı yazmak 2 kat daha yüksek farkındalık yaratmaktadır.

Etsy müşterilerinin %80 den fazlası kadındır. Pinterest’ten trafik almak için Etsy mağazanızın tanıtımını yapmak veya mağazanızı pazarlamak faydalı bir adımdır. Bunun içinse Pinterest’te reklam açmanız gerekmektedir. 

Peki Pinterest’te nasıl reklam açılır derseniz öncelikle size reklam modellerini açıklamakla başlayalım.

PİNTEREST REKLAM MODELLERİ

  • Sponsorlu Pinler

Bu reklam modelinde pinler anasayfa akışında veya arama sonuçlarında normal bir pinmiş gibi görünür. Normal pinden farkı sponsorlu yazısı bulunmasıdır. Bu pinlere tıklandığında reklam veren işletmenin doğrudan web sitesine gidilir. Bu sayede hem marka bilinirliği artar hem de web sitesi trafiği artar.

  • Dönen Sponsorlu Pinler

Bu reklam modeli daha çok birden çok ürünü tek reklamda göstermek isteyen işletmeler için uygundur. Bu reklamlara 5’e kadar görsel ekleyebilirsiniz. Kaydırma seçeneği ile tek bir pinle birden çok reklam görüntülenecektir. Ayrıca her farklı reklam görseli için farklı açıklamalar, farklı başlık ve farklı websitesi konulabilmektedir.

  • Sponsorlu Video Pinleri

Görsel yerine video koyulan bu reklam modelinde, arama yapıldığı zaman buna benzer sekmesinde yer almaktadır. Standart ve maxi olarak 2 farklı biçimde hazırlanabilir. Bu model ürün hikayesi anlatmak için birebirdir. Farkındalık ve bilinirlik kampanyaları için oluşturulmaktadır.

  • Sponsorlu Alışveriş Pinleri

Pinterest kullanıcı kitlesi alışveriş yapmayı çok seven bir kitledir. Perakende satış yapanlar için oldukça önemli olan bu modelde pinterest işletme hesabınızı mağazanızın sitesiyle entegre ettikten sonra markanızın sitesine direkt bağlantı verilir. Ürün hakkında fiyat bilgi de içeren bu pinlere müşterilerin ürününüze kolayca erişerek alışveriş gerçekleştirebilirler.

  • Sponsorlu Koleksiyon Pinleri

Bu model aynı ilgi alanları ile alakalı ürünlerin satışına yöneliktir. Her ürün için ayrı pin hazırlanır ve web sitesine yönlendirilir. En az 2 pin ile yapılmaktadır.

Reklam modellerini öğrendiğimize göre artık pinterestte reklam nasıl verilir reklam ayarlamaları nasıl yapılır gibi soruların cevaplarına bakalım.

PİNTEREST’TE NASIL REKLAM VERİLİR?

Pinterest’te reklam vermek için yapmamız gereken ilk şey bir işletme hesabı açmaktır. Eğer kişisel hesabınız varsa bunu da işletme hesabına dönüştürmek çok basit bir işlemdir. 

Bir sonraki adımda ise yukarıdaki panellerden Reklamlar > kampanya oluştur seçeneğine tıklayalım.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-1Açılan panelden “yeni reklam grubu ” seçeneğine tıklayalım.

Açılan pencerede reklamınızı diğer reklamlardan ayrıştıracak bir reklam ismi yazmalısınız.   Ardından “yeni müşteriler bulun” seçeneğinde “listeden seçin” kısmına tıklayalım

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-3

Açılan sayfada “ yeni hedef kitle listesi oluştur” seçeneğine tıklayalım.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-4

Açılan pencerede sol taraftaki “Etkileşim” kısmından 1. Adım başlığı altındaki hedef kitle adını kendi tercihinize göre belirlemelisiniz.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-5

  1. Adımda başlığı altında bulunan “herhangi bir etkileşim eylemi” seçmelisiniz. Sonrasında isteğe bağlı kısmından filtre türünü seçin kısmından “kampanya kimliği” seçeneğini seçerek “oluştur” butonuna tıklamalısınız.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-6

Sonrasında “İlgi alanları ve anahtar sözcük” kısmına tıklayalım.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-7

Açılan pencerede “ilgi alanları ekleyin” kısmından ilgi alanları seçmeliyiz. İlgi alanını reklam vermek istediğimiz ürünümüzle alakalı seçimler yapmalıyız. Örneğin takı kategorisinde bir ürüne reklam veriyorsak “kadın modası”, “kadın mücevherleri ve aksesuarları”, “düğün” gibi ilgi alanları seçebiliriz.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-8

Anahtar sözcük ekleyin kısmında “Şu anda arama ve planlama amacı olan kullanıcılar” seçeneğine tıklarsak reklamımız, yazdığımız anahtar kelimeyi bir kereliğine arayan kullanıcıların önüne düşer. Örneğin jewelry kelimesini 1 kereliğine arayan kullanıcıların önüne düşer. Fakat “Uzun süreli ilgi alanlarına sahip kullanıcılar” seçeneğini seçersek reklamımız, yazdığımız anahtar kelimeyi sürekli olarak aratan kullanıcıların önüne düşer. Örneğin jewelry kelimesini sürekli arayan kullanıcıların önüne düşer.

Anahtar sözcüklerimizi Google ads veya Eranktan bulduğumuz seolarımızı girebiliriz.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-9

Bundan sonraki adımda demografik verileri seçmeliyiz. Demografik verilerimizi ürünümüzün hitap ettiği kitle yoğunluğuna göre seçmeliyiz. Örneğin takı satıyorsak cinsiyeti sadece kadın, yaş aralığın takının hitap ettiği yaş aralığına göre seçmeliyiz.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-10

Genellikle bu reklamları ETSY platformunda trafik çekmek için kullanırız. Yerler kısmına da ETSY’nin en çok kullanıcısı bulunan ülkeleri yani ABD toprakları, Birleşik Krallık, Kanada seçmeliyiz.

Dil kısmında ise bu ülkelerde kullanılan dili yani İngilizceyi seçmeliyiz.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-11

Cihazlar kısmını ise genellikle telefon aksesuarları gibi ürünler satarken seçiyoruz. Örneğin İphone kılıf satıyorsak sadece İphone işaretlemeliyiz. Takı kategorisi için reklam veriyorsak bunların hepsi işaretli olmalıdır.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-12

“Optimizasyon ve yayın” kısmında özel seçeneğini işaretleyerek altta çıkan teklif kısmına tıklama başına harcanacak olan usd cinsinden fiyat girmeliyiz. Burada bizim tavsiye ettiğimiz rakam 0.25 cent ila 0.50 centtir.

Son olarak “Reklamlar” kısmından seçmek istediğimiz reklam modelini seçelim. Buradan “Pinleri seçin” butonuna tıkladığımızda bize reklam vermemizi istediğimiz ürünler için bir pencere açılmaktadır. Buradan seçimimizi yaptıktan sonra “pini ekle” seçeneğine tıklayalım.

pinterestte-reklam-vermek-etsy-pinterest-entegrasyonu-etsy-ve-pinterest-reklamları-amerikada-dijital-reklam-vermek-13

Son olarak Hedef urlmiz doğru mu kontrol etmekte fayda var. Bütün bu işlemleri hallettikten sonra “yayınla” butonuna tıkladığımızda tebrikler artık pinterest reklamınız yayında olacaktır.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

Fatma Nur Yılmaz
E-Ticaret Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için