Vezuve E-İhracat

Sosyal Medyanın E-Ticarete Etkileri

Blogumuza başlarken anlatacağımız başlıkların önemini belirtmek açısından dünya geneli sosyal medya platformlarının kullanıcı sayılarını sizinle paylaşıyorum.

Tüm dünyada aktif olarak 4,20 milyar insan sosyal medya kullanıyor. Bu rakam  Dünya nüfusunun %53 üne tekabül ediyor. Ortalama sosyal medya kullanım süresi 2 saati aşmaktadır.

Sosyal medya kullanım oranları bu denli yüksek iken neden sosyal medyada olmayasınız ? Üstelik düşük reklam bütçeleri ile dünyanın dört bir yanındaki kendi hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya ürünlerinizin reklamını tamamen kendi hedef kitlenize yapmanızı sağlar, eğlenceli ve ilgi çekici içerikler yüksek izlenme sayılarına ulaştırır.

E-ticarete olan etkileri nelerdir?

  • Marka tanınırlığını yüzde yüz oranında artırabilirsiniz.

Marka bilinirliği kullanıcıların marka adınızı ne sıklıkta duyduğu, ürünlerinizi ne sıklıkta kullandığına göre değişir. En etkili pazarlama yöntemlerinden biri olan viral pazarlama  sosyal medya üzerinden çok verimli şekilde gerçekleştirilebilir.

  • Yeni müşteri kanallarına ulaşabilirsiniz.

Yapacağınız reklamlar sayesinde ilgi çekersiniz. Kullanıcıda merak uyandırmak satın alma işlemlerinde pozitif etki yaratır. Reklamlarınız görüntülendikçe ürünlerinize ilgi duyan kitleye hızlı bir şekilde ulaşırsınız.

  • Ürünlerinizi anında ve düşük maliyetlerle, tamamen ürünlerinizin hitap ettiği kitleye tanıtabilir, Satış yaptığınız online Pazar yerlerine yönlendirme sağlayabilirsiniz.

Global ya da yurt içi online pazar yerlerinde satış yaparken sosyal medya üzerinden kolay ve etkili bir müşteri trafiği sağlarsınız.

  • Sosyal medya hesaplarınız üzerinden web sitesi trafiğinizi arttırabilir, alışverişe teşfik edebilirsiniz!

Kendi web sitenize müşteri çekebilir site içerisinde kullanıcılara özel kampanyalarla satın alma kararını hızlandırırsınız.

  • Süre ve içerik kısıtlaması olmadan bir ürünle alakalı yüzlerce reklam verebilirsiniz.

Reklam ticaretin yarısıdır. Kullanıcının sizi tercih etmesi için size ve ürününüze güvenmesi gerekiyor. Kısıtlamalar olmadan ürünüzü a’dan z’ye tanıtın.

  • Ürünlerinizin nasıl kullanılacağını, hangi işlere hizmet ettiğini bir çok farklı örnekle kullanıcıya sunabilirsiniz.

Seçenekler sunabilir ürünü kullanıcı gözünde bir ihtiyaç haline getirirsiniz.

  • Markanıza sadakat oluşturup kendi müşteri kitlenizi yaratabilirsiniz.

Artık markanızı tanıyan güvenen sürekli hale gelmiş müşterileriniz olur.

  • Web sitenizi ve sosyal medya hesaplarınızı ziyaret, takip eden kitleye ulaşıp özel indirim kuponları, teşekkür mesajları iletebilir reklam hedeflemelerinizi yeniden düzenleyebilirsiniz.

Elinizde sizi kimlerin takip ettiğine dair veriler olur böylece oluşturduğunuz sadakati kaybetmeden ilerlersiniz.

  • Marka takipçilerinizle aranızda olan güven bağını sürekli canlı tutup, markanızda akılda kalıcılığı yakalayabilirsiniz.

Sürekli paylaşımlar kullanıcılarda güven duygusunu artırıyor. Bu sayede biz burdayız izlenimi verirsiniz.

  • Birden çok ürün grubu için farklı platformlar tercih edebilir, Reklam içeriklerinizi yaş, cinsiyet, eğitim durumu, hobi, hatta kullanılan telefon markalarına kadar bir çok detaya göre düzenleyebilirsiniz.

50 yaş üzeri hedef kitleye uygun ayakkabı reklamları için Facebook platform olarak tercih edebilir, 16-24 yaş aralığındaki hedef kitle için Tiktok reklamları kullanabilirsiniz.

Seyda Nur Erdoğan
E-Ticaret Uzmanı
eticaret_hacmi_en_yüksek_ülkeler_abd_eticaret_çin_eticaret_ingiltere_eticaret_2
E-Ticaret Hacmi En Yüksek Ülkeler 2023

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama

Devamını oku...
Yeni Nesil Ticaret Yöntemleri

E-Ticaret ŞEKİLLERİ E-ticaretin kapsamının net olarak ortaya konulamaması ile birlikte, sürekli gelişen bu alanda yeni iş modelleri de ortaya çıkmaktadır. E-Ticareti, taraflar, iş modeli, kullanılan

Devamını oku...