Ticaret bakanlığınca yürütülecek E-İhracat destekleri hakkında Cumhurbaşkanı kararı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Karara göre; şirketlerin, online pazaryerlerinin ve perakende e-ticaret sitelerinin, e-ihracata hazırlanması yurtdışındaki pazar ve pazaryerlerinde Türk ürün ve markalarının çevrimiçi sergilenmesi, tanıtılması, yurtdışı siparişlere ilişkin hızlı teslimatın sağlanmasına ilişkin giderlerin desteklenmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda şirketlerin e-ihracat süreçlerini gerçekleştirmeye katkı sağlayacak e-ihracat konsorsiyumları ile Türkiye E-İhracat platformuna yönelik faaliyetlere ilişkin giderlerin Destekleme ve Fiyat İstikrarı Fonu’ndan (DFİF) karşılanmasına ilişkin usul ve esaslar düzenlenmiştir.
Peki bu destekler nelerdir? Gelin blog yazımızda kararda yer alan destekleri tek tek inceleyelim:
Bu destek kapsamında; e-ihracat konsorsiyumları, perakende e-ticaret siteleri ve pazaryerleri pazara giriş rapor desteği alabilecektir. Sektör, ülke ve e-ihracat odaklı raporlara ilişkin şirketlerin yapacağı giderlerin, %50 oranında yıllık 1,5 milyon TL’ye kadar destek sağlanacaktır.
E-İhracat destekleri kapsamında en önemli maddelerden birisi bu diyebiliriz. E-İhracat yapılırken gönderilecek ürünlerin hızlı teslimatı ve e-ihracat iade süreçlerini yönetmek için kiralanan yurtdışındaki depolara ilişkin kira giderleri de desteklenecektir. E-İhracat sürecinde iade süreçleri ve ara depo büyük önem arzettiğinden önemli desteklerden bir tanesidir.
Bu destekten yararlanma şartları:
Biliyoruz ki e-ticaret de satışların büyük oranı, dijital reklamlar sayesinde oluşuyor. Şirketler, e-ihracat konsorsiyumları ve e-ticaret siteleri yurtdışı pazaryerlerinde satış artırmak için kullandığı dijital reklam giderlerini yapılan satışlarının %20’sini aşmayacak şekilde %50 oranında ve her pazaryeri için 3 yıl destek alabileceklerdir.
E-İhracat Konsorsiyumu, perakende e-ticaret siteleri ve pazaryerlerinin, yurtdışı pazaryerleri ve yurdışı pazaryerleri için yurtiçinde yapacakları entegrasyon hizmetlerine ait giderler karşılanacaktır.
Kuruluşların e-ticaret ve genel perakende ürünlerinin İhracat Genel Müdürliği tarafından uygun görülen yurtdışı pazaryerlerinde ve dijital platformlarda tanıtılması için verilecek bir destek kalemidir. Bakanlığa sunacakları proje kapsamında gerçekleştirecekleri tanıtım, danışmanlık, pazar araştırması çalışması ve raporlarına ilişkin giderleri;
Bilindiği üzere pazaryerlerinde satış yaparken, pazaryerleri yapılan satışlardan belli oranda komisyon keser. Bu komisyon tutarı hem ülkeye hem de pazaryeri platformuna göre değişiklik göstermektedir. Şirketlerin, E-İhracat konsorsiyumları ve perakende e-ticaret sitelerinin yurtdışı pazaryerleri üzerinde gerçekleştirilen hedef ülkelerdeki komisyon giderleri;
Desteklenecektir.
Bu komisyon destek tutarı şirketlerin kademelerine göre yıllık 750.000 TL’yi, perakende e-ticaret siteleri için yıllık 2.5 milyon TL’yi, E-İhracat konsorsiyumları için yıllık 3 milyon TL’yi geçmeyecektir.
Yeni E-İhracat destekleri arasında ‘’ Çevrimiçi Mağaza ve Hedef Ülke E-Ticaret Paydaşlarından Alınan Hizmet Desteği’’ de bulunuyor.
Aynı şekilde şirketlerin, e-ihracat konsorsiyumlarının, ve perakende e-ticaret sitelerinin hedef ülkenin yurtdışı pazaryerinde online mağaza açılmasına, bu mağazaların yıllık ödemelerine ve ülkelerin e-ticaret paydaşlarından alacakları hizmetlere ilişkin giderleri;
E-İhracat Desteklerinden Kimler Yararlanabilir?
Sonuç olarak bu karar kapsamında;
E-İhracat konsorsiyumları oluşturulacaktır. E-ihracat konusunda ürün potansiyeli olan ancak gerek bilgi eksikliği, gerekse nitelikli insan kaynağı açığı yaşayan şirketlerin ürünlerinin ekosisteme dahil edilmesi sağlanacaktır.
Türkiye E-İhracat platformu kurularak Türkiye’nin ihracatçı envanterinin dijital ortama taşınması ve ihracatçıların siparişlerini bu platformlar uzerinden alabilmesi sağlanacaktır ve teşvik edilecektir.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!