fbpx

Üreticilerin Katılabileceği Önemli Uluslararası Fuarlar

Blog İçeriği

ÜRETİCİLERİN KATILABİLECEĞİ ULUSLARARASI FUARLAR

 

Uluslararası fuarlar; ticareti geliştirmek amacıyla, alıcı ve satıcıları bir araya gelerek iş anlaşmaları yaptığı kısa süreli pazarlardır. Bu fuarlar birden fazla ülkenin katılımı ile gerçekleşen, her ülkenin kendi markalarının, sektörlere ait işletmelerin ürünlerinin sergilendiği tanıtım etkinliğidir. Bu blog yazımızda belirli sektörlerin önemli uluslararası fuarlarından bahsettik. Gelin hep üreticilerin pazar payını genişleten, marka bilinirliğini arttıran fuarları inceleyelim.

 

MOBİLYA SEKTÖRÜ ÜZERİNE FUARLAR

 

Salone Del Mobilya Fuarı

 Salone Del Mobilya ev döşeme sektörü için dünyadaki türünün en büyüğü olarak kabul edilen uluslararası bir mobilya fuarıdır. 1961 yılında kurulmuştur ve her sene gerçekleşir. 

Fuarın amacı; ihracat pazarında İtalyan mobilya ve mobilya aksesuarlarını tanıtmak için tasarlanmıştır. İtalyan mobilyalarının kalitesinin dünyanın her yerinde tanınır olmasını hedeflemiştir.  Bu fuar, mobilya sektörü için paha biçilmez bir araç olarak görülmektedir. 

 Bu fuar sayesinde ziyaretçiler; tüm mobilya, aydınlatma ve ev aksesuarlarını aynı anda görme imkanına sahiptirler. Aynı zamanda dünyanın dört bir yanından önde gelen katılımcılar bu fuarda en yeni trendleri ve tasarımları sunmaktadır. Bu mobilya fuarına yıllık ziyaretçi sayısı ortalama 370.000 civarındadır. Her yıl 180’den fazla ülke bu fuara katılım sağlamaktadır. Dolayısıyla bu fuar mobilya sektörü üreticileri için faydalı bir networking ağıdır.

 

Index Dubai Mobilya Fuarı

Orta Doğu’nun tasarım merkezi INDEX mobilya fuarının ilk sunumu 1990 senesinde yapılmıştır. Her yıl düzenlenen bu fuar uluslararası bir prestije sahiptir. 29 ülkeden; 29.943 ziyaretçiye ve 61 ülkeden; 1.175 katılımcıya ev sahipliği ev sahipliği yapan bu fuara büyük ölçekli bir ticaret fuarı da denebilir.

İç ve dış dizayn konularından, dijital teknolojiden sürdürülebilir teknolojilere uzanan bilgilendirici ve ihracat pazar payını genişleten bir fuardır. Ürünlerinizin alıcılara ve karar vericilere doğrudan ulaştığı mükemmel bir platformdur.

Mobilyadan aydınlatmaya, tekstilden aksesuara, son teknoloji ürünü akıllı tasarımlardan duvar ve yüzey malzemelerine kadar yüzlerce projeye hayat verecek fuarda her bütçeye ve zevke uygun, özel yapım ya da sipariş pek çok ürün sergilenmektedir. INDEX mobilya fuarı yoğun bir tedarikçi ziyareti aldığı için; çok sayıda sektörü, çok sayıda tedarikçi ile buluşturmaktadır.

Birleşik Arap Emirliklerinden ve Körfez’den katılımın yoğun olduğu bu fuarda Türk mobilyası yoğun bir ilgi görmüştür. Bu fuar sayesinde bir kez daha görülmüştür ki Türk mobilyası Avrupalı rakipleriyle başa baş rekabet edecek bir seviyeye ulaşmıştır.

 

TEKSTİL SEKTÖRÜ ÜZERİNE FUARLAR

ITMA Tekstil Ve Tekstil Tekonolojileri Fuarı

Dünyanın en büyük ve en köklü tekstil ve tekstil teknolojileri fuarı olan ITMA, 1951 senesinden bu yana 4 yılda bir yapılıyor. Tekstil malzemeleri ve son teknolojilerinin tek bir yerde tanıtıldığı fuar, lider firmalar ve dünyanın hızla dönüşen tekstil sektörü için önemli bir keşif merkezidir. Fuar uluslararası önem ve güce sahiptir. Sürece dahil olan son teknoloji otomasyon ve güncel yazılım ile öne çıkan fuar, konfeksiyon, ev tekstil, giyim sektöründe etkili satış ve bilgi platformudur.

ITMA, tekstil sektöründe mükemmel kaynaklara ulaşmak, endüstrinin liderleriyle bir araya gelip sektöre yeni girenlerle tanışmak, küresel güçlü bağlar kurmak için aranan organizasyondur. Markanızın yeniliklerini dünyaya duyurabileceğiniz, girilmemiş pazarlara girmeye fırsat bulacağınız eşsiz bir ortamdır.

ITMA Tekstil Fuarı’na 19 ülke ve bölgeden 3300 katılımcı katılım sağlamıştır. 67.000 ziyaretçi fuar alanını ziyaret etmiştir. Tekstil sektörü için potansiyel müşterileri arttıracak, teknoloji ile gelen yenilikçi çözümleri sağlayan ve ihracat pazarı için faydalı bir fuardır.

 

Magic Las Vegas Tekstil Fuarı

Büyüklüğü, katılımcı ve ziyaretçi sayısıyla ABD’nin ve dünyanın en önde gelen fuarlarından birisi olan MAGIC LAS VEGAS  lüks markalardan, üretici ve imalatçı firmalara kadar tüm sektörü içerisinde barındıran bir tekstil fuarıdır. Bu fuarda pazarın önde gelen moda organizasyonunun bir parçası olmak katılımcısına küresel fırsat ağı oluşturuyor.

Hazır giyimden deri kürk ürünlerine, aksesuardan ayakkabıya, tekstil, deri ve hazır giyim sektörünün en iyi moda markaları ve moda perakendesinin en etkileyici karar vericilerinin bir araya geleceği bir fuardır.

 

GIDA SEKTÖRÜ ÜZERİNE FUARLAR

Gulfood Uluslararası Gıda Fuarı

1987 senesinden beri her yıl düzenlenen Dünya’nın en büyük gıda fuarıdır. Üretim, dağıtım, işleme, sunum gibi birçok konuda yiyecek ve içecek endüstrisine inavasyon sağlayan organizasyon Dubai Dünya Ticaret Merkezi’nde yapılıyor.

Stratejik konumu sebebiyle dünyanın her kıtasından sektör liderlerini buluşturan, çok sayıda katılımcı ve ziyaretçi çeken fuarların başında gelmektedir. Yukarıda da değindiğimiz gibi yiyecek ve içeceğe dair her konuya ev sahipliği yapan fuar; markalaşmanın ve küresel bilinirliğin önünü açıyor. Hatta bu organizasyona katılan her marka daha kolay olarak dünyaya açılıyor.

Gulfood Dubai Fuarı; gıda sektöründeki üreticileri, toptancıları, perakendecileri, distrübitörleri, otelcileri, karar alıcıları buluşturarak aralarındaki bağlantıyı kolaylaştırıyor. Hatta firmalar ileriye dönük hammadde alımlarını bu fuarda belirliyorlar.

Bu fuarda 2022 yılı verilerine göre 120 ülke fuarda katılımcı olarak en sevilen ürünlerini tanıttı. 4000’den fazla firma fuar kapsamında bir araya geldi. 1500’den fazla katılımcı ise fuara dahil oldu. Fuara ise 185 ülkeden 97.000 ziyaretçi katıldı. Bu yoğun katılımcı ve ziyaretçi sayısıyla gıda sektöründeki firmalar için güzel bir networking ağı oluşturacak, firmaların ihracat pazar payını geliştirecek önemli bir fuardır.

 

Sial Middle East Gıda Fuarı

Sıal Middle East,  2010 senesinden bu yana her yıl düzenlenen, türünün en büyük fuarı olan uluslararası bir fuardır. Yılda bir kez düzenlenen ve 3 gün süren fuar; gıda üreticileri, dağıtıcıları, ithalatçıları, toptancıları ve perakendecilerini hedeflemektedir.

Fuarda yurtdışından sektörün geliştiği ülkelerden gelecek profesyonel ziyaretçilere aynı çatı altında ulaşabilirsiniz. Sektördeki gelişmeleri ve beklentileri yakından takip edebilirsiniz. Yeni yatırım fırsatları yakalar, yeni iş bağlantıları ve ortaklıklar kurabilirsiniz. Bu fuarda yer alarak prestijinizi sağlamlaştırabilir, markanızı tanıtabilir, yeni pazarlara açılma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Yeni ürünlerinizin tanıtımını bu pazarda gerçekleştirebilir, pazardaki başarısını da gözlemleyebilirsiniz. Müşteri analizi yapabilir, gereksinimleri belirleyebilir, ilişkilerinizi sağlamlaştırabilirsiniz. Özetle bu fuar sayesinde işiniz ve yapacağınız işlerle alakalı bir ağ yakalamış olursunuz.

 

 

OTOMOTİV VE YAN SANAYİİ SEKTÖRÜ ÜZERİNE FUARLAR

 

Uma Motorcoach Expo Fuarı

1984 yılında kurulan ve her sene gerçekleşen fuar otobüs ve motorlu taşıt operatörleri için ürünler, ekipman, hizmetler, ve teknloloji çözümleri gibi içeriklere sahiptir.

UMA Motorcoach EXPO için özel olarak önde gelen yıllık satın alma, öğrenme ve ağ oluşturma fırsatı için Orlando, FL’ye gelin. En iyi eğitim sunumlarını, ilham verici genel oturumları ve en iyi ürünleri, profesyonel hizmetleri ve büyük ekipmanları içeren uluslararası bir fuardır.

Otomotiv yan sanayii sektöründe pazar payınızı genişletebilir, ihracat pazarlarınızı arttırabilirsiniz.

 

KOZMETİK SEKTÖRÜ ÜZERİNE FUARLAR

 

Cosmetıc 360 Paris Fuarı

Kozmetik 360 hammadde, formülasyon, paketleme, test ve analizler, son ürünler, dağıtım ve daha pek çok alanda ortak inavasyon teması üzerinde tüm endüstri paydaşlarını bir araya getirmesiyle önemli bir kozmetik fuarıdır.

Süreçler, teknolojiler, ürünler ve hizmetler dahil olmak üzere her türlü yenilik türünü içerir.

Kozmetik sektöründeki firmalar, şirketlerini inovasyon açısından konumlandırmak için bu fuara katılmalıdır. Bu fuarda %47’si karar alıcı olan profesyonellerden oluşan bir kitle mevcut olduğu için firmaların ihracatını arttırmayı hedefleyen uluslararası bir kozmetik fuarı niteliğine sahiptir.

Kozmetikte uluslararası trendler için bir vitrin oluşturulmuştur. Yani firmaların AR-GE departmanları ürünlerini, fikirlerini burada geliştirme şansına sahiptir.

 

Expo Beauty Show Mexico

Kozmetik ve kişisel bakım fuarı 22 yıldır her sene düzenleniyor. Dört gün süren fuara Almanya, Fransa, İngiltere, Avustralya, ABD, Rusya, Latin Amerika ülkeleri başta olmak üzere toplam 30 ülkeden yabancı profesyonel alıcı katılım sağlıyor.

Fuara 26.774 ziyaretçi, 200’den fazla katılımcı,600’den fazla markanın yer aldığı bir fuardır.

Uluslararası ve yerli birçok kozmetik markasının buluştuğu ve yeni teknolojilerin sergilendiği fuarda dünya devi markalar bulunmaktadır. Bu yönü açısından; uluslararası iş birlikleri ve karşılıklı anlaşma fırsatları sunan fuar, yaratmış olduğu ticarı hacim anlamından da önemli bir platformdur.

 

OYUNCAK SEKTÖRÜ ÜZERİNE FUARLAR

 

Uluslararası İstanbul Oyuncak Fuarı

Oyuncak sektörünün dev markaları bu fuarda buluşmaktadır. Fuara 5 ülkeden 131 marka ve 92 firma ve firma temsilcileri katılıyor. Fuarı ziyaret eden ziyaretçi sayısı ise 4000’den fazla.

İstanbul’da düzenlenen bu fuara, yurtdışından ziyaretçi yoğundur. TÜYAP’ın networking uygulaması sayesinde iş bağlantıları kurulabiliyor. Aynı zamanda algoritma, B2B eşleştirme sistemi ile İstanbul Oyuncak Fuarı’na katılan firmalar, tüm dünyadan alıcılarla anında buluşma şansına sahip. Böylece firmalar yıl boyu ticaretlerini kesintisiz sürdürme olanağına kavuşuyor. Bu yönüyle oyuncak sektöründeki firmaların katılması gereken, önemli ve ihracat payını arttıracak önemli bir fuardır.

 

AYAKKABI, ÇANTA, KEMER ÜZERİNE FUARLAR

 

Ekspo Shoes Antalya Fuarı

13 yıldır Antalya’da düzenlenen ve sektördeki üretici, toptancı, perakendeci, karar vericileri buluşturan bir platformdur.

Fuar tamamen ihracata yönelik olup, fuarda alıcılar ve üreticiler bir araya gelmektedir. Alıcılar bu fuarda ciddi alışveriş yapıyorlar, ve fuar sayesinde ticaret hacmi artıyor.

Türkiye ayakkabıda dünyanın en önemli tedarikçilerinin başında gelmektedir. Fuara, Arnavutluk, Azerbaycan, ABD, Belçika, Avusturya, Bulgaristan, Polonya, Romanya, Rusya ‘nın oldupğu 45 ülkeden alıcılar fuarı ziyaret etmektedir.

 

SAĞLIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE FUARLAR

 

Duphat Dubai Fuarı

1995 yılından bu yana her sene düzenlenen fuar; tıbbi teknoloji, laboratuvar ekipmanları, diş hekimliği, ilaç, optik ve hastane ekipmanları için uluslararası bir ticaret fuarıdır.

Fuar hammaddeden imalata kadar tüm süreçleri içermesinin yanında; pazarlama uzmanları, araştırmacılar, sağlık görevlileri, ilaç geliiştiricileri, distrübitörler, acenteler, üreticilet tedariçiler gibi bir çok karar alıcıyı bünyesinde barındırdığı için networkin ve pazar payı açısından çok önemli bir platformdur.

 

Arab Health Sağlık Fuarı

Orta Doğu’nun en büyük sağlık fuarıdır. Türkiye’den 98 endüstri lideri ürünlerini bu fuarda binlerce ziyaretçiye tanıtma ve yeni işbirliklerine imza atma fırsatını yakaladılar.

Arab Health yaklaşık 62 ülkeden 1500 katılımcıyı, 34.815 profesyonel ziyaretçiyle buluşturuyor.

Bir örnekle açıklayacak olursak Arab Health Sağlık Fuarı’nın 2019 toplam iş hacmi 824 milyon $ ‘dır. Bu yönüyle sağlık sektöründeki firmalar; üretici, tedarikçi, karar vericiler ve binlerce profesyonel ziyaretçilerle karşı karşıya gelmesi yeni iş birliklerine imza atacağı için bu yönden oldukça önemli bir fuardır.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

seyda_nur_erdogan_vezüve
Seydanur Erdoğan
E-Ticaret Direktörü

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için