fbpx

Vezuve E-İhracat

wayfair'de_satış_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amerikaya_ihracat_avrupaya_ihracat_amazonda_satış_wayfair_mobilya_ihracatı

Blog İçeriği

Wayfair Nedir?

Merkezi Boston, Massachusetts’te bulunan 2002’de kurulmuş Amerikan e-ticaret satış yeri olan Wayfair Inc. Mobilya ve ev eşyaları satışı üzerine kurulmuştur. Wayfair Dijital platformunda 11.000’den fazla global tedarikçi bulunuyor ve 14 milyon ürüne erişim imkanı sağlıyor. Çevrimiçi şirket Wayfair’in Amerika Birleşik Devletleri’nin yanı sıra Kanada, Almanya, İrlanda ve Birleşik Krallık’ta ofis ve depoları bulunmaktadır.

Wayfair, Joss & Main, AllModern, Birch Lane, ve Perigold. Olmak üzere wayfair şirketine bağlı 5 İnternet sitesi bulunmaktadır:

Wayfair’deki satış süreci, B2C modelinin aksine B2B modeline benzer. Bir satıcı bir ürünü yayınladığında, aslında onu doğrudan Wayfair’e toptan fiyatlarına satar.

wayfair'de_satış_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amerikaya_ihracat_avrupaya_ihracat_amazonda_satış_wayfair_mobilya_ihracatıWayfair.com’un hedef kitlesi %41,36 erkek ve %58,64 kadındır. Ziyaretçilerin en büyük yaş grubu 25 – 34 yaş arasındadır.

1- Kategoriler

Mobilya kategorisinde popüler bir online web sitesi ancak kendi içerisinde alt kategorilere ayrılır.

-Mobilya, Dış Mekan, Yatak, Halı, Dekor Ürünleri, Organizasyon, Işıklandırma, Mutfak, Bebek Mobilyaları, Banyo Ara Ürünleri, Beyaz Eşya.

2- Wayfair’ın İş Modeli

Wayfair ürünleri sizden toptan fiyatına satın alır ve web sitesinde perakende fiyatına satar. Perakende fiyatlar üreticiyi etkilemez. Ürün ve kalite çeşitliliği çok fazla olduğu için Wayfair’ın size toptan vereceği fiyat aralığı çok değişiklik gösterebilir. Wayfair’ın kendinde özel bir lojistik sistemi varıdır. Bu sistem içerisinde stoksuz olarak çalışır. Sipariş geldikçe üretici satın alan müşteriye ürünleri ulaştırır ve gönderim maliyetlerini Wayfair karşılar.  Eğer ürünleriniz hızlı satan ürünler ise Wayfair kendi depolarına toplu halde ürün alabilir. Bu durumda da gönderim maliyetlerini de Wayfair yine kendisi karşılar.

Wayfairi Diğer Online Pazaryerlerinden Ayıran 3D Görselleştirme Altyapısı Nedir ?

 

Wayfairde mobilya ve ev eşyaları satışı yapıldığı için iade oranları ve satın alma işlemi gerçekleştirecek olan kullanıcının aldığı risk yüksek oluyor. Bu yüzden Wayfair bu duruma bir teknoloji ile çözüm getirmiş.

‘Beğendiğiniz ürünün odanızda nasıl duracağı hakkında tereddütleriniz mi var? Wayfair 3D ile bunu öğrenmek çok kolay!’ Mottosu ile Platform içerisinde 3D sanal odalar oluşturulmasına imkan sağlamıştır.

Bu odalarda kullanıcı evindeki odasını gerçek oda ölçüleri ile platform üzerinde olşturabilir kapı, cam, kirşler, oda rengi ve diğer detayları da ekleyebilir.

Odasını oluşturan kullanıcı artık Wayfairde satın alacağı tüm ürünleri bu odaya yerleştirip nasıl görüneceğine, sığıp sığmayacağına, uyum sağlama durumuna bakabilir. Ya da hayalindeki odayı yüzlere farklı şekilde oluşturup en içine sineni seçebilir. Üstelik odasını kuş bakışı dahil olmak üzere her açıdan görebilir.

Aklında fikir olamayan ve tavsiyelere açık olan kullanıcılar Wayfairin ‘oda fikirleri’ panelinden daha önce oluşturulmuş oda tasarımlarını görebilir, bu odalarda kullanılan eşyaları odadan çıkmadan sepetine ekleyebilir. Mutfak, yatak odası, salon, bahçe gibi kategorilerinden ihtiyacı olanını seçip binlerce fikre sahip olabilir.

  • Oda Fikirleri

  • Wayfair 3D

 

3- Wayfair Satıcılara Ne Gibi Avantajlar Sağlıyor?

 

  • SORUNSUZ GEZİNME VE YÜKSEK GÖRÜNÜRLÜK

Kolay navigasyon sistemi ile satıcılarına yenilikçi bir kullanım kolaylığı sunar. Toplu ürün kataloğu yayınlamanın smart ekranı aracılığıyla, satıcılar platformu kullanarak koleksiyonlarını ve bulunabilirliklerini basit şekilde müşterilere sunabilirler.

  • DÜŞÜK MALİYET, VERİMLİ ZAMAN

Satıcılar, düşük maliyet ve kısa zamana satış için tedarikçilerden müşterilere direkt nakliye yöntemini kullanabilir. Bu süper lojistik sistemi Wayfair’in pazarda daha hızlı bir şekilde büyümesine yardımcı olur, bu şekilde satış hacminize yüzde yüz verim sağlayabilir. Perakendecilerin hep kârlı kalabilmeleri için WDN (Wayfair Delivery Network) aracılığıyla organize ederek lojistik maliyetini minimuma indirir.

  • PAZAR VERİLERİNE ERİŞİM

Wayfair  satıcıların satış, piyasa oranı, talep durumu gibi önemli metrikler ile ilgili verilere ve analizlere ulaşmasına yardımcı olur. Wayfair satıcıları piyasa ve talepler ile ilgili genel bir  bilgi edinmek için için müşterilerin talebini ve seçimini sürekli olarak izler. ürün ve pazar talebi hakkında bu tam zamanlı görünüm, satıcıların hangi ürünü daha fazla üretmeleri ve neyi üretmemeleri gerektiği konusunda güncel kalmalarına yardımcı olur.

İade Politikası

Çoğu ürünü hasarsız durumda ve orjinal paketlerinde  olması şartıyla, teslimattan sonraki 30 gün içinde para iadesi veya mağaza kredisi için iade edebilirsiniz. Satıcılar için sıkıntılı bir durum gibi görünsede satıcıları koruyan bir çok kural vardır.

  • Orijinal, hasarsız durumda
  • Demonte, ürün orijinal olarak demonte olarak teslim edildiyse
  • Orijinal ambalajında. Orijinal ambalaj geri gönderilemeyecek kadar hasarlıysa, orijinal ile benzer boyutta bir kutu veya 108 inçten uzun olmayan bir kutu kullanmalısınız.

İade edilemeyen birkaç ürün var:

  • Gümrükleme öğeleri
  • Hediye Kartları
  • Kişiselleştirilmiş öğeler
  • İndirimli fiyatlarla paket ürünler, örneğin “25

Wayfair'de Satış Yapmak İçin Gereklilikler

Satış yapmak istediğiniz ülkede şirket kuruluş işlemlerinizi gerçekleştirmiş olmalısınız.

Paketleme, kargolama, depolama ve iade işlemleriniz için bir ara depoyla anlaşmalısınız. Ayrıca bu ara depo yerel dilde müşteri desteği de verebilmelidir.

Ürünleriniz 1 milyon dolar değeri kapsayacak şekilde sigortlanmalıdır. Sigorta bedelleri 1500-2000 dolar arasında değişmektedir.

Wayfair’deki 3D oda teknolojisine uyumlu olabilmek için ürün görsellerinizin yüksek çözünürlükte ve profesyonel çekimler olması gerekmektedir.

Ürünleriniz ve deponuzu Wayfair’E entegre edebilmek için geekseller, cartrover, celigo gibi entegrasyon sağlayıcılarından birisiyle çalışmalısınız.

Eren Çanga
Dijital Pazarlama Uzman Yrd.
e-tıcarette-kpi-eticaret danismanlik-eihracat danismanlik-eticarette kpi kullanmanın önemi-kpi neden kullanmalıyız
E-Ticarette KPI Kullanmanın Önemi

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-Ticaret ve E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret

Devamını oku...