Rusya, bir ucu Avrupa’da bir ucu da Asya’da olan bir CIS ülkesi. CIS bölgesi yani “Commonwealth Of Independent States”, 9 ülkeyi içeren bir ülkeler topluluğudur. CIS ülkeleri özelinde Rusya’da e-ticaret, diğer ülkelerde olduğu gibi giderek gelişiyor. E-Ticarette, günlük siyasetten farklı olarak daha global bir yapısı olan Rusya, özellikle de sınır ötesi e-ticaret yatırımcıları için fırsatlar barındırıyor.
İthalata bağımlı yanı başımızdaki Rusya, dünyanın en hızlı büyüyen e-ticaret ülkelerinden. 2017’de e-ticaret hacmi 27 milyar USD’ye ulaşmış.
2021 yılında Rusya Federasyonu’nda e-ticaret hacmi yüzde 13 oranında artarak 3,6 trilyon rubleye (48 milyar dolar) ulaştı. Toplam satışların yaklaşık yüzde 86’sı ise yurt içi e-ticaret sitelerinden gerçekleştirildi. Söz konusu satışlarda ev eşyaları (%28,2), hazır giyim ve ayakkabı (%21) ile gıda ve yemek hizmetleri (%10,2) ön plana çıkmaktadır.
Rusya e-ticaret pazarının perakendeciler ve sınır ötesi e-ticaret yapmak isteyenler için nasıl bir potansiyel barındırdığını ortaya koyuyor. Dolayısıyla Rusya başlamak için doğru bir yer olabilir. Çünkü talep büyük!
COVID-19 pandemisi sürecinde pazara giriş uygulamalarında görülen en önemli gelişme e-ticarete yönelimin hızlı bir şekilde artmasıdır.
Özellikle pandeminin ekonomik etkilerinin en çok hissedildiği 2020 yılının Nisan-Mayıs döneminde birçok zincir marketin e-ticaret platformu kapsamındaki satışlarında önemli seviyelerde artışlar görülmüştür.
Bu vesileyle, 2020 yılında Rusya’da e-ticaret hacmi %59 oranında artarak 3,2 trilyon rubleye ($43,7 milyar) ulaşmıştır.
Wildberries Rusya’nın en büyük çevrimiçi perakendecisidir. Rusya’nın yanı sıra 15 ülkede daha hizmetleri var: Ermenistan , Beyaz Rusya , Fransa , Almanya , İsrail , İtalya , Kazakistan , Kırgızistan , Moldova , Polonya , Slovakya , İspanya , Türkiye , Amerika Birleşik Devletleri ve Özbekistan.
48.000’den fazla çalışanı ile. Wildberries 37.000 marka giyim , ayakkabı , kozmetik , ev ürünleri , çocuk ürünleri , elektronik , kitap , mücevher , yiyecek ve çok daha fazlasını satıyor. Şirket, çevrimiçi olarak günde ortalama 750.000 siparişi işliyor.
Wildberries platformunda birçok Türk ürünü de bulunuyor. Türkiye ile yoğun bir şekilde çalışan Wildberries’te birçok Türk perakende tedarikçisi, platform üzerinden ürünlerini pazarlıyor.
Wildberries‘te perakende firmalarıyla birlikte bireyler de kendi ürünlerini sunabiliyor.
Wildberries ürünleri sitesinde yayınlıyor. Şirket tedarikçinin ürününü sattıktan sonra satıştan yüzde 15 komisyon alıyor. Bu komisyonlara ek olarak Wildberries lojistik ve uzun süre depoda kalan ürünler için ek ödeme isteyebiliyor. Eğer tedarikçi, sitede gösterilecek ürün fotoğraflarına sahip değilse, şirket ürün fotoğraflarını ek ücretle kendisi oluşturuyor.
Sürekli artan ortak sayısına rağmen, Wildberries işbirliği şartlarını basitleştirmeye çalışıyor.
Şirket ürünleri tedarikçiden kendisi teslim alıyor, depolanmasını ve satış işlemlerini devralıyor.
Tanıtım ve ürün reklamını üstüne alıyor. Aynı zamanda sitesinde ayrıntılı ürün analizleri ve elektronik belge yönetimi hizmetine ücretsiz erişim sağlıyor.
Reklam vermek isteyen ortaklarının reklam sırasında oluşacak masraflarının yüzde 50’sini karşılayabiliyor.
Wildberries;
–Satıcılarına sunduğu kendi profesyonel fotoğraf stüdyosu
–Moskova’da kurmuş olduğu geniş lojistik ağı
–Muhasebe kayıtlarını satıcıların yerine tutması ve raporlaması,
–Wildberries marka sertifikasının çıkarılması,
–Pick & Pack tüm proses ürünlerin İstanbul depodan Moskova’ya, oradan da Wildberries deposuna kadar olan tüm sürecin yönetimi,
–Her bir ürün için etiketleme ve barkodlama yapması,
–Her bir ürünü hazırlama ve paketleme imkanlarıyla satıcılarına ayrıcalık sağlar.
–Düşük maliyetli fiyatlama avantajlarından faydalanmak,
–Rusya pazarının lider firmasıyla çalışma fırsatı,
–Yeni ve yabancı bir pazara girme olanağı,
–Haftalık ödeme alma.
Wildberries’in şirketinize düzenlediği fatura üzerinden komisyonu %15’dir.
Müşteri demografisi, bir sitenin çeşitli gruplardaki mevcut pazar payını ortaya çıkarabilir. wildberries.ru’nun müşteri kitlesinin %48,64’ü erkek ve %51,36’sı kadındır. En büyük ziyaretçi yaş grubu 25 – 34 yaş grubudur.
Rusya’daki en büyük çevrimiçi perakendecilerden biri olan Wildberries.ru, 25 Şubat ile 1 Mart 2022 arasında Rusya’da profesyonel ve salon kozmetik ürünlerine yönelik dikkate değer bir talep artışı bildirdi. En yüksek büyüme oranları, yılda yaklaşık yüzde 250 ile profesyonel salon fırçalarında bildirildi.
İzleyici ilgi alanları, wildberries.ru ziyaretçilerinin göz atma ilgi alanlarına ilişkin önemli ayrıntıları ortaya çıkarır. wildberries.ru’nun alıcıları en çok Oyunlar > Video Oyun Konsolları ve Aksesuarları ile ilgileniyor.
Wildberries tüketici tercih ve siparişlerine göre belirlenen en iyi kategoriler şu şekildedir;
–Video Oyun Konsolları ve Aksesuarları
–Kozmetik
– Çocuk giyim
–Bilgisayar Elektronik ve Teknoloji – Diğer
–Programlama ve Geliştirici Yazılımları
– Mobilya
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!