Amazon Amerika ve Avrupa’da Satış Yapmak

Blog İçeriği

AMAZON AMERİKA VE AVRUPA’DA SATIŞ

 

1- Satış Stratejisinin Belirlenmesi

Amazon’da satışa başlamadan önce hangi ürünü veya ürünleri satışa çıkaracağınızı belirlemeniz gerekmektedir. Popüler ürünleri araştırabilir, üretim yapabilir veya ürün temin edebilirsiniz. Her ürün için ayrı bir satış stratejisi geliştirmek ürünlerinizin daha kolay satılmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda satış yapacağınız ülkeyi pazar araştırması altında tespit etmeniz ve o ülke için gerekli bilgileri temin etmeniz süreci hızlandıracaktır. Örneğin Amazon İngiltere için bir şirket kuruluşu gerekmektedir.

2. Satıcı Hesabının Açılması

Satış öncesi Amazon’da bir satıcı hesabınız olması gerekmektedir. Satıcı hesabı açmak için başlıca gereken belgeler;

* İşletme e-posta adresi.
* Geçerli kimlik veya pasaport belgeleri.
* Şirket kayıt bilgileri (işletme türü, şirket sicil numarası, şirket vergi numarası ve şirket adresi).
* Kredi kartı ekstresi veya banka hesabı dekontu.
* Yurt dışı ve online kullanıma açık bir kredi kartı.
* Geçerli bir telefon numarası.

Tüm bu belgelere erişim sağladıktan sonra Amazon Seller Central’da kayıt aşamalarına başlayabilirsiniz.

1. Hesap oluştur seçeneğine bastığınızda adınızı-soyadınızı, e posta adresinizi girmeli ve en az 6 haneden oluşacak olan şifrenizi belirlemelisiniz. Tüm süreç boyunca Türkçe karakter (ç,ü,ğ,ö vb.) kullanmaktan kaçınmalısınız.

2. E-posta adresinize gelecek kodu girerek doğrulama işleminizi tamamlamalısınız.

3. İşletme türünüzü seçmeli ve ticari unvanınızı girmelisiniz. Burada dikkat edilmesi gereken bir nokta, ticari unvan girerken nokta, virgül gibi özel karakterler kullanmamalısınız.

4. İşletmenizin resmi belgelerde yer alan tam adını, ticaret sicil numarasını, vergi dairenizi ve mersis numaranızı belirtmelisiniz.

5. İşletmenizle ilgili belgeleri doğruladıktan sonra Amazon telefonunuza 6 haneli tek kullanımlık bir şifre gönderecektir, şifreyi kullanarak telefon numaranızı doğrulamalısınız.
6. Amazon hesabını yönetecek kişinin (firma sahibi olabilir) kimlik bilgilerini doğrulatmalısınız.

7. Resmi makamlarca onaylanan ikametgah adresini sisteme kaydetmelisiniz.

8. Fatura ve ödeme bilgilerini girmeniz gerekmektedir. Bu aşamada gireceğiniz kredi kartınızın yurt dışı alışverişine açık olması ve içinde en az 39$ bakiye bulundurması gerekmektedir.

9. Müşterilerinizin Amazon’da gezerken sizi göreceği bir marka ismi girmeniz gerekmektedir. Seçtiğiniz isim daha önce Amazon’da kullanılmamış olmalıdır. Mağaza adınızı daha sonra değiştirebilirsiniz.

10. Kimlik belgenizi taratıp açılan sayfaya yüklemeniz gerekmektedir.

11. Amazon elinizde somut belgelerin olduğu bir canlı görüşme talep edebilir. Görüşmeler Türkçe gerçekleşecektir ve yaklaşık 2-5 dakika aralığında sürmektedir.

Amazon hesap açılışında en önemli hususlardan birisi adres bilgisidir. Adres bilgisi belgelerdekiyle tam olarak uyuşmalıdır. Aksi takdirde hesabınız için doğrulama yapılmayabilir. Tüm bu adımların sonunda Amazon başvurunuzu değerlendirerek sizinle iletişime geçer ancak iletişim kurulana kadar satıcı hesabınıza erişemezsiniz. Sağladığınız bilgiler doğru ve eksiksiz ise Amazon size mail yoluyla hesabınızı kullanıma açtığına dair bilgilendirme maili atacaktır.

amazonda_satis_amazon_amerikada_satis_amazon_avrupada_satis_amazon_ingiltere_amazon_private_label_amazon_fba_danismanlik_amazon_suspend_amazon_mağaza_yönetimi

3- Ürünlerin Listelenmesi


İyi bir müşteri deneyimi ve güçlü bir satıcı performansına erişebilmek için ürünlerin doğru kategorilerde, doğru bilgilerle listelenmesi gerekmektedir.

Satacağınız ürün Amazon’da bulunmuyorsa Amazon’a tam olarak tanıtmak için EAN, UPC, ISBN gibi bir Global Ticari Ürün Numarasına (GTIN) ihtiyaç duyacaksınız. Doğrudan GS1den de barkod satın alabilirsiniz. Standart ürün numaralarını kullanmak Amazon müşterileri için yüksek kaliteli bir alışveriş deneyimi yaşatacaktır. Her ürün listesinde bulunan bir diğer bilgi de satıcı stok kodudur. Kendi envanterinizi bu kodla (SKU) takip etmeniz mümkün olacaktır. Ürünün durumunu, fiyatını ve kargo seçeneklerini belirlemelisiniz. Ad, kategori ve resimler gibi detayları sisteme yükleyerek düzenlemelerde bulunmalısınız. Alıcıların ürünlerinize ulaşmasını kolay hale getirebilmek adına ürün için doğru anahtar kelimeler tanımlamalı, arama terimleri kullanmalısınız.

Ürün listelerken başlık bölümde maksimum 200 karakterle karşılaşacaksınız. Bu 200 karakteri değerlendirirken ürünle alakalı temel ve önemli bilgileri verdiğinizden emin olun. Tüm başlığı büyük harfle girmek, HTML barındırmak ve açıklayıcı olmayan bilgiler içermek başlıkta yapabileceğiniz hatalar arasındadır.

Görsel girişi yapılırken gerçekten alıcının ulaşacağı ürünü fotoğraflamaya özen gösterin. Piksellenmiş, bulanık görselleri kullanmaktan kaçının (resimler en az 500×500 piksel çözünürlükte olmalı). Fotoğrafın %85’inin ürünü barındırdığından emin olun. Profesyonel fotoğraflar kullanmaya gayret edin ve görsel biçiminin JPEG, TIFF veya PNG olmasına dikkat edin. Ürünle beraber satılmayacak başka ürünlerin dekor olarak kullanılması istemeyeceğimiz durumlar arasındadır.

Ürününüze ait farklı renk, beden veya desen seçenekleri bulunuyorsa varyasyon girişi yapmalısınız. Ürünün temel özelliklerini vurgulayacak madde işaretleri kullanmalısınız. Anahtar kelimeler yardımıyla ürün açıklaması oluşturmalı ve ürünün detaylı bilgilerini müşteriye sunmalısınız.

4- Ürünlerin Teslimatı


Amazon’un satıcılarına ürünlerini teslim etmek için sunduğu iki yöntem vardır. Bunlardan ilki Fulfillment by Merchant (FBM) ikincisi ise Fulfillment by Amazon (FBA)’dır.

Satıcı tarafından ikmal anlamına gelen FBM yönteminde sürecin tüm sorumluluğunu siz üstlenirsiniz. Stoklarınızı takip eder, ürünlerinizi kendiniz gönderir ve iade gibi durumlarda müşteriyle siz ilgilenirsiniz.

İkinci yöntem olan FBA’da ise ürünlerinizi Amazon’un depolarında stoklamanız ve birinci sınıf müşteri hizmetlerinden yararlanmanız mümkündür. Amazon FBA için ürününüz Amazon Lojistik etiketleme politikasını karşılamalıdır. Sonrasında stokta bulunan ürünlerinizi Amazon deposuna iletmelisiniz akabinde Amazon ürünlerinizi taratacak ve satışa hazır hale getirecektir. Ödemeleri müşteriden tahsil eden Amazon mevcuttaki parayı size iki haftada bir ödeyecektir. Müşteriden gelen soruları, iadeleri ve diğer tüm talepleri Amazon Müşteri Hizmetleri Ekibi yönetecektir.

Amazon her ne kadar ürünlerini kendi poşetiyle müşterilere ulaştırsa da yine de ürünlerinizi paketlerken dikkatli olmanız gerekmektedir. Göndereceğiniz kolilerin 22,5 kg. dan daha ağır olmaması ve boyutunun 63cm’yi aşmaması gerekmektedir. Mikro ihracat kapsamında değerlendirilirseniz (1.500 euro ve 300 kilo sınırı) yetkili kargo şirketleri sizin adınıza gümrük beyannamesi vermekte ve ürünlerinizi gümrükten geçirebilmektedir. Daha yüksek hacimli gönderileriniz için ihracat kapsamında değerlendirileceksiniz ve bir gümrük müşaviriyle süreci yönetmeniz gerekecektir. Amazon depolarına gönderim yapan firmalar arasında FedEx, UPS, Borusan Lojistik, BDP, Navlungo, ShipEntegra bulunmaktadır.

amazonda_satis_amazon_amerikada_satis_amazon_avrupada_satis_amazon_ingiltere_amazon_private_label_amazon_fba_danismanlik_amazon_suspend_amazon_mağaza_yönetimi

5- Satışların Sürekliliğini Sağlamak

Yukarıda anlatılan adımları tamamladınız. Satmak istediğiniz ürünleri belirlediniz, satıcı hesabı oluşturdunuz, ürünlere barkod numarası temin ettiniz, ürünlerinizi listelediniz ve Amazon deposuna ulaştırdınız, ilk siparişinizi aldınız. Bu noktada süreklilik arz etmek önemli bir konudur.
Satışların artması ve ivme kazanması için dikkat edilmesi gerekenler:

*Ürünlerinizin hızlıca müşteriye ulaşmasını sağlayın.

*Rekabetçi fiyat politikaları belirleyin.

*Müşteri değerlendirmelerini göz önünde bulundurarak mağazanız için iyileştirmelerde bulunun.

*İlerleyen süreçte marka tescili yaptırarak işletmenizi büyütün.

*Amazonun size vereceği tavsiyeleri göz önünde bulundurarak başarınızı koruyun.

*Seller Central’da performansınızı takip edin ve marka sağlığını iyi halde tutun.

*Ürünlerinizde kampanyalar ve fırsatlar oluşturun.

*Ürün listesine daha fazla ürün girerek yelpazenizi geliştirin.

6- Reklam ve Lansman

Amazon gibi global bir pazarda ürünlerinizi satışa sunmak istiyorsanız rakiplerinizi geride bırakmalısınız bunun için reklam bütçenizi ayırmalı ve lansman yani tanıtım süreçlerini yönetmelisiniz. Satın alma kararını verecek potansiyel müşteriler Amazon’a girdiğinde ortalama 3-4 sayfa gezmekte ve alacağını ürünü kafasında şekillendirmektedir. Bu yüzden ilk sayfalarda olmak büyük önem arz eder.

Lansman ve reklam süreci ilk sayfalarda olmamızı sağlayacak yollardır. Amazon algoritmasının bizi öne çıkartması için baktığı husus satış yapıp yapmadığımızdır bu yüzden bizde Giveaway hizmeti vererek karşılıklı olarak anlaştığımız kişilere ürünümüzü gönderiyor ve ürünümüz hakkında yorum yapmasını talep ediyoruz. Böylece algoritma bizi tanıyor ve organik müşterilerin bize olan güveni artıyor. PPC yani tıklama başına ödeme kanalıyla bilinirliğimizi arttırmak, hesaba kupon tanımlayarak satışlarımızı maksimize etmek verim sağlayabileceğimiz diğer yöntemler arasındadır.

amazonda_satis_amazon_amerikada_satis_amazon_avrupada_satis_amazon_ingiltere_amazon_private_label_amazon_fba_danismanlik_amazon_suspend_amazon_mağaza_yönetimi

7- Sosyal Medya

Amazon farklı kanallardan trafik almayı ve müşterilerini farklı platformlardan çekmeyi seven bir platform. Dolayısıyla Instagram, Youtube gibi kanallardaki satış alanımıza uygun influencerlar edinmek satış hacminizi arttıracak bir husustur. Sosyal medyada ürünlerinizi ve markanızı tanıtmanız müşteri gözünden kaliteli bir marka algısı yaratmanızı sağlayacaktır.

8- Mağaza Sağlığı ve Satıcı Politikaları

Amazon, satıcılarının müşteri memnuniyeti sağlamasını isteyen bir platformdur. Mağaza sağlığını korumak; suspend riskini önleyebileceği gibi Amazon’un sizden istediklerini karşılayabileceğiniz anlamına gelmektedir. Mağaza sağlığını korumak için iade  taleplerine hızla cevap vermeli, iade süreçlerini yakından takip etmeli, kargolarınızı en kısa sürede ulaştırmalı, kaliteli ürünler teslim etmeli, müşteri sorularına yeterli cevap vermeli, sipariş kusur oranını ve iptal oranını minimize etmeli ve hatasız faturalarla işlem yapmanız gerekmektedir.

Yüz milyonlarla kitleye ulaşmanızı sağlayan Amazon satıcı politikalarına ve satıcı davranış kurallarına riayet etmenizi ister. Bunun için geçerli Amazon kurallarına uymalı, hesap bilgilerinizin güncel olduğundan emin olmalı, kendinizi yanlış bilgilerle tanıtmamalı, yanıltıcı ürünler listelememeli, kasıtlı olarak başka satıcılara zarar verme eğiliminde bulunmamalısınız.

Enes Toplar
E-Ticaret Uzman Yrd.

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?