Amazon Brand Analytics ürününüzün performansıyla ilgili size detaylı bilgi veren, alıcıların arama davranışlarını gösteren ve rakiplerinizle ilgili birçok veriyi bulabileceğiniz Amazon tarafından sağlanan bir hizmettir. Aslında, 2017 yılında kimi Amazon çalışanlarının bu tür bilgileri çalıp sattığı ortaya çıkmıştı. O zamanlar Amazon Brand Analytics yoktu. Belki de bu aracın, Amazon’un bu soruna verdiği bir cevap olduğunu da düşünebiliriz.
Her halükarda, Amazon bu oldukça faydalı aracı kullanımımıza sunmuş durumda. Şu detayı vermeliyim ki, Amazon Brand Analytics yalnızca ürünleri marka tescili yapılmış mağazalar tarafından kullanılabilir durumda. Bu şartı yerine getirdiğiniz takdirde “Seller Central”, yani satıcı arayüzü üzerinden “Reports → Brand Analytics” üzerinden erişebilirsiniz.
Amazon Brand Analytics an itibariyle size dört farklı türde rapora erişim sağlıyor;
Yukarıda bahsettiğim rapor türlerini daha detaylı inceleyelim;
Bu araç, görece Amazon’un bize sunduğu en faydalı ve değerli Brand Analytics raporudur denilebilir. Bu rapor, bize bir arama teriminin arama hacmine göre sıralamasını gösterir ve bu bilgiyi bize satış ve tıklama oranlarıyla birlikte verir. Ancak, herhangi bir aramada göreceksiniz ki Amazon bize herhangi bir anahtar kelime için net bir arama sayısı vermez. Yalnızca sıralamayı görebiliyor olacaksınız.
Bununla beraber, Amazon’da halihazırda listelenmiş bir ürüne ait ASIN’i girerek bu liste için kullanılan en değerli anahtar kelimeleri görebiliyoruz. Kısacası, rakiplerinizi incelemek için de oldukça kullanışlı bir araç olduğunu belirtmeliyim. Yine de, ASIN araması biraz daha netliği tartışılır olabiliyor. Bunun sebebi de Amazon’un bu belirlediği anahtar kelimeleri tam olarak hangi parametrelere göre belirlediğini bizlerle açık şekilde paylaşmaması.
Önemli Detaylar:
Amazon Sepet Analizi, müşterilerinizin sizin ürünlerinizle beraber hangi ürünleri sepetlerine ekleyip satın aldıkları bilgisini size açar.
Eğer ki satış haciminiz görece düşükse bu araç size çok faydalı gelmeyebilir. Bunun nedeni, veri arşivlerken Amazon’un buna oldukça değer vermesi ve satış hacimi düşük olan satıcıların ürünleri için Amazon’un anlamlı bir veri üretebileceği düzeyde benzer satın alma davranışı yoktur. Ancak, eğer yüksek satın alma sayılarına sahip bir satıcıysanız, bu araç size halihazırda sattığınız ürünlerin yanında müşterilerinize nasıl ürünler satabileceğiniz konusunda veri sağlayıp sağlıklı bir çapraz pazarlama stratejisi geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Önemli Detay:
Bu araç sizin ürününüz ile beraber en çok görüntülenen beş ürünü belirlemenize olanak tanır. Bu araç, kullanıcıların sizin ürününüzden hemen önce ve hemen sonra görüntüledikleri ürünlerin bilgisini de sunmuş olur.
Bu aracın size sunduğu en önemli hizmet, reklam kampanyalarınız için sunduğu kıymetli bilgidir. Ürün hedeflemeli kampanyalarınız için geri dönüş alma olasılığınızın en yüksek olduğu ASIN lere bu araç sayesinde ulaşabiliyorsunuz. Bu araçtan elde ettiğiniz ASIN leri doğrudan kopyalayıp ürün hedeflemeli reklamlarında kullanabilirsiniz.
Önemli Detay:
Adı üstünde, bu araç size müşteri kitlenizle ilgili yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim ve gelir durumu gibi parametreler ile ilgili geniş bir bakış açısı sunar.
Demografi aracı her hacimde ve her kategoride satış yapan satıcılar için çok değerlidir, çünkü size müşterinizin kim olduğunu söyler. Ürün geliştirme veya strateji belirleme konusunda bu aracı kesinlikle kullanmanızı tavsiye ediyorum. Yeni ürünler üretirken kategorinizde sizi tercih eden insan profilini dikkate alarak geliştirmeler ve varyasyonlar ekleyebilirsiniz. Bu, müşterilerinize daha çok tatmin sağlayarak onların sizi tercih etmeleri için bir neden daha sunacaktır.
Önemli Detay:
Bütün bu bilgiler ışığında belirtmeliyim ki, Amazon Brand Analytics Amazon’un kendi sağladığı en iyi raporlama araçlarından birisi. Ancak, Hala Helium 10 veya Jungle Scout gibi ücretli üçüncü parti yazılımlardan geri durumda. Buna rağmen tamamen işlevsiz olduğu söylenemez ve işlerini büyütmek isteyen markalar için kullanışlı bir araç.
Bu blog yazımda Amazon’un sunduğu raporlama hizmetlerinden biri olan Amazon Brand Analytics’ i ele aldım. Umarım yeteri kadar bilgilendirici ve yönlendirici olmuştur. Okuyan herkese çok teşekkür ederim. Bitirmeden, küçük bir quiz yaparak bazı önemli noktaları hatırlatmak istiyorum. Daha detaylı bilgi almak isterseniz de sizleri Vezüve’ nin sosyal medya hesaplarına bekliyorum.
Amazon Brand Analytics yalnızca ürünleri marka tescili yapılmış mağazalar tarafından kullanılabilir durumda.
“Seller Central”, yani satıcı arayüzü üzerinden “Reports → Brand Analytics” üzerinden erişebilirsiniz.
Herhangi bir aramada Amazon bize herhangi bir anahtar kelime için net bir aranma sayısı vermez. Yalnızca sıralamayı görebiliyor olacaksınız.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!