fbpx

Amazon Yeni Satıcı Marka Teşvikleri

Blog İçeriği

Amazon’da Yeni Markalara Özel Satıcı Teşvikleri

E-ticaret devi Amazon, yeni satıcıları desteklemek ve işlerini hızla büyütmelerine yardımcı olmak amacıyla çeşitli teşvikler sunmaktadır. Amazon’un sunduğu avantajlar arasında öne çıkanlar, marka tescili yapan satıcılara, Amazon Lojistik (FBA) kullananlara, sponsorlu ürünler ve Amazon Ads kullanıcılarına özel olarak tasarlanmış desteklerdir. Bu teşvikler, satıcıların rekabet avantajını artırmalarına ve Amazon üzerinde daha etkin bir şekilde varlık göstermelerine olanak tanır. İşte Amazon’un sunduğu desteklerden bazıları:

Komisyon Desteği

  1. Amazon, yeni satıcıları teşvik etmek amacıyla sunduğu destekler aracılığıyla çeşitli avantajlar sunmaktadır. Amazon Marka Tescili’ne sahip olan satıcılara yönelik avantajlardan biri, uygun markalı satışlarda 1 milyon dolara kadar (%5 bonus, bonus değeri 50.000 dolara kadar) veya uygunluk belirlendikten sonraki bir yıl boyunca elde edilen satışlarda %5 bonus sağlanmasıdır.
    Marka sahiplerinin %5 bonusu: Her ay, bir önceki ay satılan uygun markalı satışların %5’ine eşdeğer bir bonus tutarı kazanacaksınız. Tutar, sipariş düzeyinde gelecek ayın yönlendirme ücretlerine kredi olarak uygulanacaktır.

Ödemeler belirli bir siparişteki yönlendirme ücretinin tamamını kapsadığında, bonus arka planda uygulanacak ve yönlendirme ücreti bölümü işlemde ayrı bir satır öğesi olarak gösterilmeyecektir. Bugüne kadar biriken toplam bonusu Yeni Satıcı Teşvikleri kontrol panelinden takip edebilirsiniz.

Amazon Vine Hediye Bakiye

Amazon Vine programına katılan marka sahipleri için 200 dolarlık destek kredisi sunulmaktadır. Amazon Vine, müşteri incelemelerini geliştirmek ve yeni ürünleri tanıtmak amacıyla tasarlanmış bir programdır. Vine kredileri, marka avantajlarından yararlanmaya hak kazanılmasını takiben beş gün içinde kayıtlı ASIN’lere uygulanmaya başlanır. Vine kredilerine hak kazanmak için, ilk 90 gün içinde Vine’a kaydolmanız gerekir

 

Amazon Lojistik (FBA) kullanan yeni satıcılar için destek kredisi

Amazon FBA (Fulfillment by Amazon), satıcıların ürünlerini depolamaktan, paketlemekten ve göndermekten Amazon’a devretmelerine olanak tanıyan bir hizmettir. Bu program, satıcıların iş yükünü azaltırken, müşterilere hızlı ve güvenilir kargo hizmeti sunmayı amaçlar.

Amazon Lojistik’i (FBA) tercih eden yeni satıcılar Amazon’un partner lojistik firmaları ile çalışmak için 100 ABD doları kredi desteği veya Amazon Global Logistics’i kullanmak için sipariş karşılama ücreti olarak 200 ABD doları kredi desteği, satıcıların lojistik süreçlerini daha etkili bir şekilde yönetmelerine olanak tanır. İlk 90 gün içinde yapılan ilk Amazon Lojistik gönderiminde bu avantajlardan yararlanmak mümkündür.

 

Sponsorlu Ürün Reklamları kullanan yeni satıcılar için Amazon Ads Destek kredisi

Amazon Ads, Amazon’un reklam platformudur ve satıcıların ürünlerini daha geniş bir kitleye tanıtmak, görünürlüğünü artırmak ve satışlarını teşvik etmek için kullanılan bir hizmettir. Amazon Ads, farklı reklam türleri aracılığıyla ürünleri Amazon’un çeşitli sayfalarında ve arama sonuçlarında öne çıkarmanıza olanak tanır. Sponsorlu Ürünler kullanıcıları, promosyon tıklamalarında 50 ABD Doları kredi avantajından faydalanabilirler. ilk ASIN’inizi listeledikten sonraki 90 gün içinde  sponsorlu reklamlarını başlatmalısınız.

Amazon kuponlarını kullanan yeni satıcılar için destek kredisi

Amazon kuponları, satıcıların müşterilere özel indirimler veya promosyonlar sunmalarını sağlayan bir pazarlama aracıdır. Satıcılar, ürünlerini tanıtmak, satışlarını artırmak veya belirli bir ürün kategorisinde daha fazla dikkat çekmek amacıyla Amazon üzerinde kuponlar oluşturabilirler Amazon mağazasında müşterilerinize ilgi çekici kampanyalar oluşturmak için  50$ kupon kredisi desteği sunulur. Amazon kuponlarına ilişkin kredileri almak için ilk ASIN’inizi listeledikten sonraki 90 gün içinde bir kupon oluşturmanız gerekir

 

Bu desteklerden kimler yararlanabilir ?

  • Amazonda Marka tescili bulunan satıcılar (İlk asin listelemesinden sonra 6 ay içinde marka tescili yapılmış olmalıdır.)
  • İlk kez amazonda satışa başlayacak olan satıcılar
  • Başka bir bölgede satış yapmak isteyen mevcut Amazon satıcıları
  • ABD’de lansman yapan satıcılar
  • Birleşik Krallık, Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya’da satış yapan ve bu mağazaların hiçbirinde henüz satış yapmayan satıcılar
  • Halihazırda İngiltere, Almanya, Fransa, İtalya veya İspanya’da satış yapan mevcut bir Amazon satıcısı. Bölgedeki diğer mağazalara da açılmak istediğinde Yeni Satıcı Teşviklerinden yararlanamaz.
  • Japonya’da lansman yapan satıcılar.

Amazon’un yeni satıcı teşvikleri, işletmelerin hızla büyümesine olanak tanır.  Bu teşviklerden maksimum faydayı sağlamak için şartlar ve koşullara dikkat etmek, belirlenen süreçlere uyum sağlamak ve kampanyaları etkili bir şekilde yönetmek önemlidir. Unutulmamalıdır ki, bu avantajlar sadece belirli şartları karşılayan ve belirli süreler içinde harekete geçen satıcılar için geçerlidir. Bu nedenle, yeni satıcılar için bu teşvikleri yakından takip etmek, rekabet avantajını artırmak adına önemli bir adımdır.

Not: Bu sayfa ile şartlar ve koşullar yalnızca satın alınabilir ilk ASIN’ini 1 Mart 2023 veya sonrasında listeleyen satıcılar için geçerlidir. Bireysel satış yapan satıcılar destekten yararlanamaz

Kredilerin kullanılması için hesabınıza aktarılması en az 10 gün sürecektir. Kredilerinizi Yeni Satıcı Teşvikleri kontrol panelinden kontrol edebilirsiniz. Krediler kullanılmadığı takdirde bir yıl sonra geçerliliğini yitirir.

 

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

seyda_nur_erdogan_vezüve
Seydanur Erdoğan
E-Ticaret Yöneticisi

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?