fbpx

Vezuve E-İhracat

amazon_reklam_türleri_amazon_ppc_ads_amazon_brands_ads_amazon_display_ads_amazon_amazon_fba_amazon_private_label

AMAZON REKLAM TÜRLERİ

 

1- Giveaway

Bu yöntem reklam performansınız açısından etkili ancak yüksek maliyetli bir seçenek olacaktır. Giveaway temel olarak 2 şekilde yapılabilmektedir;

1- İlk seçenek yurtdışındaki tanıdıklarımızın indirimli veya tamamen ücretsiz şekilde ürünleri satın almasını sağlamaktır. Bu satın alımlar farklı aralıklarla gerçekleştirilmeli ve direk mağazanın profiline girip satın alım yapmak yerine belirli anahtar kelimelerde ürün araştırılıp manuel olarak bulunmalıdır.

2- Amazon da satıcılara bir giveaway seçeneği sunar. Müşteriler Amazon’un özel olarak sunduğu bir kategoride bazı görevler gerçekleştirerek bu ürünleri indirimli olarak veya ücretsiz satın alabilmesini ve yorum yazmasını sağlar. Çekilişi kazanamayan müşterilere de indirim kodu göndermek iyi bir seçenektir. Ancak bu yöntem bir süredir Amazon tarafından durdurulmuştur.

Giveaway yöntemi sayesinde Amazon A9 algoritması satışlarımızın arttığını farkeder ve ürünlerinizi daha üst sıralarda göstermeye başlar. Bu yöntem PPC reklamları ile de desteklenirse hedeflenen satışlara ulaşmak daha kolay olacaktır.

Giveaway yöntemi bahsettiğimiz gibi maliyetli bir yöntemdir. Bu maliyetleri şu şekilde sıralayabiliriz.

  • Ürün maliyeti
  • FBA ücretleri
  • Komisyon giderleri

2- Sponsorlu Ürün Reklamları ve Marka Reklamlarının Farkı

Self servis reklamları müşterilerin anahtar kelimelerle arama yaptıktan sonra onların karşısına reklam biçiminde listelememizi çıkartmaktır. Google’ın arama ağı reklamlarına benzeyen bu yöntemde verdiğimiz teklife ve ürünümüzün alaka düzeyine göre Amazon bizi üst sıralara yerleştirir. Müşteriler bu ürünlere her tıkladığında reklam harcaması gerçekleşir. Premium reklamlar daha çok banner ve video şeklinde gösterilmektedir. Bu yöntem sayesinde daha ilgi çekici reklamlar hazırlamak mümkündür. Google görüntülü reklamlar ve youtube video reklamlarına benzer bir karakteristiği bulunur. Marka tescili olan markalar da kendine özgü reklam tasarımları oluşturabilir.

amazon_reklam_türleri_amazon_ppc_ads_amazon_brands_ads_amazon_display_ads_amazon_amazon_fba_amazon_private_label

 

3- Amazon Sponsorlu Ürün Reklamları

Sponsorlu ürün reklamları Amazon’a markasını henüz tescil ettirmemiş olan firmaların kullanabileceği reklam türüdür. Bu reklam türü Google Alışveriş ağı reklamlarına benzemektedir. Listelememizin kalitesine ve verdiğimiz teklife bağlı olarak Amazon’da arama yapan müşterileri doğrudan Amazon’da satılan diğer ürünlere yönlendiren bir reklam çeşididir.

Sponsorlü ürün reklamları, diğer ürün detay sayfalarının yanı sıra, genellikle arama sonuçları sonuçları sayfasının üstünde veya altında görüntülenir. Müşteriler sponsorlu ürün reklamlarına tıkladıklarında ürünün diğer bilgilerinin olduğu satış sayfasına yönlendirilirler. Bu reklamlar anahtar kelime hedeflidir ve reklam verenler tam, sıralı ve geniş eşleme türleri arasından seçim yapma seçeneğine sahiptir.

Reklamverenler ayrıca, kampanya süresinin yanı sıra bir günlük bütçe belirleme opsiyonuna da sahiptir. Kampanya herhangi bir zaman aralığında duraklatılabilir ancak Amazon’un reklamı tanıması için yaklaşık 1 haftaya ihtiyaç vardır.

Amazon’da en yüksek teklifi veren satıcı ne olursa olsun 2. en yüksek tekliften sadece 0.01$ fazlasını öder.

4 – Amazonun Marka Tescilli Satıcılara Özel Sunduğu Reklamlar

Bu reklam türü sadece Amazon marka tescili olan satıcılara yöneliktir. Daha ilgi çekici ve üst sıralarda yer alan reklamlar oluşturmamızı sağlar. Bu reklam türünde ürünün birden fazla fotoğrafını yüklemek ve video oynatmak mümkündür. Bu reklamlar ayrıca müşterilere güven verir ve marka bilinirliğini artırır.

amazon_reklam_türleri_amazon_ppc_ads_amazon_brands_ads_amazon_display_ads_amazon_amazon_fba_amazon_private_label

4.1 Amazon Sponsorlu Markalar (Headline Ads)

Headline reklam olarak da bilinen bu reklam türünde Amazon daha göz alıcı reklamlar sunmanıza olanak sağlar. Bu reklam türünde 3 adet ürününüzü tek bir reklamda gösterebilir ayrıca reklamda kısa bir video da gösterebilirsiniz. Mağazanız ve logonuz da bu reklamlarda büyük fontlarla görüneceği için marka bilinirliğinize katkısı olacaktır. Bu reklamlar arama sonuçlarının en üst bölümünde, sol tarafında veya ürün listelerinin altında görülebilir. Amazon Sponsored Brands reklamlarınızı yayınlayabilmeniz için profesyonel bir hesabınız olması ve markanızın Amazon’da tescilli olması gerekmektedir. Bu reklam türü doğru anahtar kelimelere teklif verildiğinde ve dikkat çekici bir tasarım oluşturduğunda ROaS oranı en yüksek olan reklam çeşididir. Sponsorlu Marka reklamlarınızda mutlaka harekete geçirici bir kelime olmalıdır, “şimdi satın al!”, “%25 indirim”gibi.

4.2 Amazon Sponsorlu Görüntülü Reklamlar

Amazon Görüntülü Reklamlar diğer reklam türleri gibi PPC ile ödeme alsa da hedefleme biçimi bakımından onlardan ayrışmaktadır. Bu reklam müşterilerin ilgi alanlarına veya belirlediğiniz rakip ürünlere göre hedefleme yapmaktadır. Amazon bu reklamları kendine ait olan diğer platformlarda (Amazon Prime TV, Imdb vb.) görüntüleyebilmektedir. Bu reklamlar da sponsorlu ürün reklamlarında olduğu gibi ürünü detay sayfasına yönlendirirler. Görüntülü reklamları günlük minimım 1$’lik bütçe ile başlatmak mümkündür. Sponsorlu Görüntülü Reklamlar anahtar kelime odaklı şekilde ilerlemez. Bu yüzden reklam maliyetlerimiz hedef ürün grubumuzdaki rekabete orantılı olacaktır. Rekabetin az olduğu ürünlerde TBM tekliflerimizi azaltabiliriz.

5. Reklam Verirken Nelere Dikkat Etmeliyiz ?

  • Kampanyalarınızı düzenli olarak analiz edin.
  • Sponsorlu Marka Reklamları için farklı reklam tasarımlarına A/B testi uygulayın.
  • Harekete geçirici başlıklar eklemeyi unutmayın
  • ACoS’u yüksek olan ve performansı kötü olan kelimeleri negatife ekleyin.
trendyolda-satisları-artirmak-türkiye-eticaret-satışları-eticaret-danismanlik-eihracat-danismanlik
Trendyol Satışlarınız Nasıl Artar ?

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama

Devamını oku...
avrupada_vat_kaydi_vat_kaydi_nedir_neden_gereklidir_vat_kaydi_süreci_nasıl_işler_amazon_için_vat_kaydı
VAT Kaydı Nedir ? Neden Gereklidir ?

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama

Devamını oku...
Buğra Güngör
Amazon Uzmanı