fbpx

Trendyol Satışlarınız Nasıl Artar ?

Blog İçeriği

TRENDYOL’DA SATIŞLARI ARTTIRMAK İÇİN NELER YAPILMALIDIR?

1- Ürün Görsellerinin Kaliteli Olması:

 Yalnızca Trendyol’da değil genel olarak e-ticaret yaparken en dikkat etmeniz gereken noktalardan biri ürün fotoğrafıdır. Özellikle ürünün ana görselini seçerken çok dikkatli olmalısınız. Müşteriler alışveriş yapmak için listelerde hızlıca gezerken sizin ürününüz gözlerine çarpmalı.

Ana fotoğraf müşterileri ürünümüzün detay sayfasına yönlendirmede yeterli olsa dahi satışa dönüştürmede tek fotoğraf yeterli olmayabiliyor. Bu sebeple ürünün farklı açıdan çekilmiş fotoğraflarını da listemize eklemeliyiz. Özellikle takı ya da kıyafet gibi ürünleri insanlar günlük kullanımda görmek isteyeceklerdir. O yüzden insanların günlük hayatta kullandığı bir kategoride ürün satıyorsanız muhakkak mankenle çekim yapmalısınız.

2- Ürün Başlıkları:

Ürün başlığı oluştururken kısa bir başlık girip ilerlemek görüntülenmelerimizi kötü etkileyecektir. Başlık oluştururken kesinlikle SEO odaklı oluşturulmalıdır. Aranma hacmi yüksek anahtar kelimeleri kullanmak daha fazla insanın aranma sonucunda çıkacağımız anlamına gelir. İnsanlar internette ürün araştırırken kelimeleri kullanarak aradığı ürünü bulurlar bu sebeple onların aradığı kelimelerden ürünümüzle ilgili olan anahtar kelimeleri bulmalı ve listelerimizde kullanmalıyız.

3- Açıklayıcı ve Doğru Ürün Açıklamaları:

 Online satış yaparken müşteriye ürünle ilgili bilgi verebileceğimiz yegane yerlerden biri olan ürün açıklama kısmını iyi kullanmak satışlarımız üzerinde olumlu bir etki yapacaktır. Satın alma sürecine giren müşteri ürünün ihtiyacını karşılayıp karşılamayacağını öğrenebilmek için yazdığınız açıklamaya bakacaktır. Açıklama kısmında aradığı bilgiyi bulamayan müşteri tereddüt ederek ürününüzü satın almaktan vazgeçebilir. Bunun olmasını engellemek için açıklama kısmının bilgilendirici ve kolay okunabilir şekilde yazılması gerekmektedir.

 Müşterinin ürünü satın alması için açıklama kısmında yanlış bilgiler vermekten kaçınılması gerekmektedir. Müşteri ürünü alsa dahi açıklama kısmında yanlış bilgi verdiğinizi anladığında sizle ilgili olumsuz yorum yapacak ve ürünü iade etmek isteyecektir.

template, layout, website-1599667.jpg

4- Yorumlar:

 Müşterilerin size yaptığı yorumların satışlarınız üzerinde doğrudan bir etkisi var. Bu sebeple kalitesiz ürün satmak uzun vadede mağazanıza büyük zarar verecektir. İnsanlar internetten alışveriş yaparken kendilerini mümkün olduğu kadar güvende hissetmek istiyor. Bu sebeple fiyatı daha uygun olan yorumsuz ürünü satın almaktansa daha çok yoruma sahip ürünü almayı tercih ediyorlar.

Müşterilerden iyi yorum alabilmek için kargolarımızı belirttiğimiz sürede onlara ulaştırmalıyız. Ayrıca ürünün taşıma esnasında zarar görmesini engellemek için iyi şekilde paketlemekte bizim sorumluluğumuzda aksi takdirde müşteri eline ulaşan hasarlı ürün için bizi sorumlu tutacak ve bize kötü yorum yapacaktır.

5- Kampanyalara Katılım:

Trendyol sürekli olarak yeni kampanyalar sunmaktadır. Bu kampanyaları takip etmek ve bizim ürünlerimize uygun olan kampanyalara dahil olmak satışlarımıza olumlu yansıyacaktır. Çünkü kampanyaya katılan ürünler daha ön planda sergilenir bu da ürünlerinizin daha çok görüntülenme almasını sağlar. Ayrıca kampanyaların kısıtlı süreyle olması müşterilerin alışveriş yapma isteklerini tetikler. Kampanya fırsatını kaçırmak istemeyen müşteri ürününüzü almak için daha hızlı hareket edecektir.

6- Kuponlar

Satıcı panelinizde Promosyonlar menüsünün altından Kuponlarım bölümüne gelerek ürününüzü ziyaret eden müşterilere ya da mağazanızı takip edecek müşterilere özel kupon oluşturabilirsiniz.

Kuponlar müşteriyi harekete geçirme konusunda çok etkili araçlardır. Kuponların kullanılmasının başlıca nedenleri; Aciliyet hissi uyandırır, Müşteri üzerinde bir şeyleri elinden kaçırdığı hissi uyandırır.

7- Mağaza

Trendyol mağazanızın tasarımı müşterilerin gözünde ki marka imajınızı etkileyeceği için önemlidir. Mağaza isminizden profil fotoğrafınıza kadar her detay marka algınızı etkileyeceği için önemlidir. Ayrıca mağaza tasarımınızın da mümkün olduğu kadar müşteriye kolaylık sağlayacak şekilde olması gerekmektedir. Ürünleri kategorilere ayırmak müşterilerin aradığı ürünü kolaylıkla bulması açısından çok önemlidir.

8- Satıcı Puanı

Satıcı puanınızın hesaplanması için ilk siparişinizin üstünden 15 gün geçmiş olmalı ve 5 siparişe ulaşmış olmalısınız. Satıcı puanınız ilk hesaplandığı günden sonra her hafta salı güncellenir. Satıcı puanınız müşteri memnuniyet oranınız, operasyonel kaliteniz ve hızınız gibi metrikler dikkate alınarak hesaplanmaktadır. Müşteriler alışveriş yaparken satıcı puanı yüksek satıcıları tercih etmektedir.

e-commerce, online shop, web-1606962.jpg

9- Reklamlar

E-ticaretin en önemli noktalarından olan reklamları da atlamamalısınız. Reklamlar sayesinde ürününüzü ön plana çıkarabilir ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Reklam vermeden önce fotoğraflar ve açıklamalar gibi ürün listelerinizle ilgili yapmanız gerekenlerin hepsini yaptığınızdan emin olmalısınız aksi takdirde reklamlarınız verimsiz olacaktır. Trendyol’da kullanabileceğiniz 4 farklı reklam çeşidi vardır;

  • Ürün reklamı: Sizin seçtiğiniz ürünleri ön plana çıkarmaya yarayan reklam türüdür.
  • Mağaza reklamı: Satıcı mağazanızın ve seçtiğiniz ürünlerin arama sayfasında en yukarıda gözükmesini sağlayan reklam çeşididir.
  • Facebook/Instagram reklamı: Reklamlarınız Facebook ve Instagram’da yayınlanır. Reklamınıza tıklayan kullanıcılar sizin sayfanıza yönlendirilir.
  • Influencer reklamı: Ürünlerinizin ve markanızın Influencer’lar tarafından Instagram’da story olarak paylaşıldığı reklam türüdür.

10- Hızlı kargo

Günümüzde insanların alışveriş yaparken en önem verdiği konulardan biri hızlı kargolamadır. İnsanlar online alışveriş yaparken her zaman ürünü daha hızlı ulaştıran satıcıları tercih ediyorlar. Bu sebeple çalışacağınız lojistik şirketini seçerken tek kriteriniz fiyat olmamalı. Sadece ucuz olduğu için siparişlerinizi daha geç teslim eden kargo firmasıyla çalışmanız size satış kaybettirebilir.

11- Müşteri sorularına cevap vermek

Ürünle ilgili aradığı cevabı açıklamalarda bulamayan müşteri size ulaşarak sorusuna yanıt bulmaya çalışabilir. Bu noktada ne kadar hızlı cevap verirseniz müşterinin satışa dönüşme olasılığı o kadar artacaktır. Çünkü müşteri sizden dönüş alamadığı takdirde sizin ürününüzden satan rakip satıcılara yönelecektir.

12- Buybox

Buybox sadece Trendyol’da değil bir çok büyük Pazar yerinde kullanılmaktadır. Buybox yönteminin kullanıldığı platformda aynı ürün birden çok listelenmez. Ürün bir defa listelenir ve o ürünü satan diğer satıcılar aynı listede satış yapar. Bu satıcılardan ürünü en uygun fiyata satan, hızlı gönderen, iyi yoruma sahip satıcı en başta gösterilir ve böylece satışların çoğunu alır.

13- Marka oluşturmak

Marka tescili yaptırdığınızda sadece sizin izininiz olan satıcılar ürünlerinizi satabilir ve ayrıca markanızın olması müşterilerin gözünde ürünlerinizi daha kaliteli ve güvenilir bir konuma getireceği için bu durum satışlarınıza olumlu yansıyacaktır.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

Buğra Güngör
Marketing Director

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için