fbpx

Vezuve E-İhracat

amazon-ppc-reklamları-acos-nedir-roas-nedir-eticarette-dijital-pazarlama-dijital-pazarlamanın-önemi-amazon-eşleme-türleri-google-anahtar-kelime-türleri

Blog İçeriği

Amazon PPC Nedir? Nasıl çalışır?

 

PPC’nin açılımı Pay Per Click yani Türkçe olarak Tıklama Başına Ödemedir. Tıklama Başına Maliyet internette sıklıkla kullanılan bir reklam çeşididir. PPC reklamı yaparken reklam vermek istediğiniz Keyword’ü (Anahtar kelime) seçtikten sonra bu keyword için bir bid(teklif) verirsiniz. Sizin verdiğiniz teklif eğer en yüksek teklif ise verdiğiniz reklam ilk sayfada gösterilir. En yüksek teklifler ilk sayfada gösterilirken en düşük teklifler ise en son sayfada gösterilir. PPC reklamlarında ücret bir müşteri sizin verdiğiniz reklama tıkladığında oluşur.Bu yüzden reklamınız ilk sayfada gösterilse dahi eğer reklamınıza kimse tıklamazsa herhangi bir maliyet oluşmayacaktır.

Reklam vermeden önce bilinmesi gereken önemli terimler:

  • ACoS: (Reklamın satışa olan maliyeti)

Reklam verirken tıklama maliyetlerinizin satışlara olan oranlarını gösterir. ACoS Reklam Giderleri/Reklam Geliri x100 formülüyle hesaplanır. Örnek olarak bir reklam kampanyanızda 200$ satış yaptıysanız ve bunun için 80$ reklam ücreti ödediyseniz. ACoS 80/200 x100=%40 olarak hesaplanır. Bu satışlarınızdan kaynaklanan giderlerin %40’ının reklam maliyetine gittiğini göstermektedir. Eğer ürününüzün net kâr marjı %40’ın üzerinde ise bu zarar etmediğinizi gösterir. En önemli kısım net kâr marjının doğru hesaplanmasıdır. Net kâr marjı hesaplarken iade gibi konuları unutmamak gerekmektedir.

  • Breakeven Point: (Başabaş Noktası)

Ürün net kâr marjı ile ACoS oranının eşit olduğu noktaya Breakeven Point denir. Yukarı da verdiğimiz örnekte ki durumda ürün net kârınız %40 ve ACoS oranınızda %40 ise verilen bu reklamdan kâr da zarar da etmediğiniz anlamına gelir.

amazon_ppc_reklamları_amazonda_dijital_pazarlama_eticarette_dijital_pazarlama_acos_nedir_road_nedir_ctr_nedir_breakeven_point_nedir_conversion_rate_nedir

  • Return on Ad Spend: (ROAS)

Return on Ad Spend teriminin Türkçe karşılığı Reklam Harcamalarının Geri Dönüşüdür. ROAS reklam maliyetlerinin verimli kullanılmasını sağlar. Reklam Geliri/Reklam Giderleri x100 formülüyle hesaplanır. Örnek olarak 200$ reklam sayesinde 600$ miktarında satış yaptıysanız; 600/200 x100=%300 olarak hesaplanır. Bu örneği yorumlayacak olursak; reklamın oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Bu sonuç bize her 1 dolarlık reklam harcamasına karşılık 3 dolar gelir ettiğinizi ifade eder. Reklam çalışmalarında kötü senaryoları da hesaba katmak gerekir. Elde ettiğiniz ROAS değerinin %99 ve altında olması zarar, %101 ve üzerinde olması kâr olarak değerlendirilir. %100 olduğu durumdaysa kâr ya da zarar durumu yoktur, reklam giderleri ve elde edilen gelir eşittir. ROAS hesabı yapmak ileride ki reklam stratejilerinizi belirlemenize yardım eder.

  • Cost Per Click: (Tıklama Başına Maliyet)

Cost Per Click isminden de tahmin edilebileceği gibi tıklama başına ödeme yapılması anlamına gelir. Reklam kampanyasında ki her bir tıklamanın maliyetini ya da eşdeğerini hesaplamak amacıyla kullanılır. Cost Per Click reklam maliyetinizi belirler ve aynı zamanda bir kategoride ki rekabetin ne kadar yoğun olduğunun bir göstergesi olarak görülebilir. Reklam veren kişinin ödediği ücretin tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Örnek olarak 200 tıklama olan bir reklam için 400$ ödendiyse 400/200=2 olarak bulunur.

  • Click Through Rate: (Tıklamaya Dönüş Oranı)

Click Throught Rate anahtar kelimelerin ve reklamlarınızın gösterdiği performansın ne kadar başarılı durumda olduğunu ölçmek amacıyla kullanılan bir online reklamcılık ifadesidir. CTR çeşitli kanallardan yapılan reklam çalışmalarının başarısını ölçmek için kullanılır. CTR oranınız ne kadar yukarıdaysa yaptığınız reklam çalışması o oranda başarılı olmuştur. CTR kaç olmalı sorusunun cevabıysa hedef müşteri kitlesi ve kampanya çeşidine göre değişiklik gösterebilir. CTR Tıklama sayısı/Gösterim sayısı x100 formülüyle hesaplanır. Örneğin; verdiğiniz reklam 500 kişi tarafından görüntülendi ve 10 kişi tarafından tıklandı. Bu durumda 10/500 x100= %2 olarak hesaplanır. CTR reklam kampanyalarından en verimli şekilde yararlanmak için büyük öneme sahiptir.

amazon_ppc_reklamları_amazonda_dijital_pazarlama_eticarette_dijital_pazarlama_acos_nedir_road_nedir_ctr_nedir_breakeven_point_nedir_conversion_rate_nedir

  • Conversion Rate: (Dönüşüm Oranı)

Dış reklama tıklayarak sitenize ulaşan ziyaretçilerden yüzdesel olarak kaçının istenilen aktiviteyi gerçekleştirdiğini gösterir. Dönüşüm oranı ürün satma, tıklama, üyelik vb. çeşitli aktiviteleri içerebilir. Reklam verirken asıl önemli konu verdiğimiz reklamın bizim amacımıza ne kadar katkı sağladığıdır. Conversion Rate bize bu oranı verir. Reklamlarınızın yalnızca tıklama alması genellikle yeterli olmaz. Eğer e-ticaret ile ilgili bir siteniz varsa reklamlardan gelen müşterilerin sizin sitenizden alışveriş yapmış olması sizin için dönüşümdür. Sipariş sayısı/Tıklama x100 formülü ile hesaplanır. Örnek olarak reklamlarınız 500 kişi gösterildi, bu 500 kişiden 100’ü reklamlarınıza tıkladı ve bu tıklayanlardan 10 tanesi sizin sitenizden alışveriş yaptı. Bu durumda Conversion Rate 10/100 x100=%10 olarak hesaplanır. Conversion Rate reklamlarınızın ve ürünlerinizin ne oranda ikna edici olduğunu gösterir. Bu sebeple Conversion Rate arttıkça kârlılıkta artar.

Amazon’da Reklam Süreçleri Nasıl Yönetilir ?

Amazon platformunda milyonlarca satıcı bulunuyor bu yüzden rekabet çok yukarılarda. Rekabetin böylesi fazla olduğu bir platformda ürünlerinizin bulunması zorlaşıyor. Tüketicilerin sizin ürünlerinizi bulabilmeleri için ciddi aramalar yapmaları gerekeceği gibi fiyat, olumlu yorumlar gibi farklı etmenlerde satışınızı etkileyecektir. Rakip firmalardan önde bulunmak, marka bilinirliğinizi yükseltmek gibi sebeplerle Amazon’un kendi reklamlarını kullanmanız faydalı olacaktır. Amazon reklamlarıyla ürünlerinizi ön plana çıkarabilir, mağazanıza gelen trafiği arttırabilir ve satışlarınızı yükseltebilirsiniz.

Automated Targeting (Otomatik Hedefleme): Kolay ve hızlı olarak reklam kampanyanızı oluşturabileceğiniz türdür fakat çoğunlukla en maliyetlisidir. Automated Targetting seçeneğinde Amazon reklamla ilgili varsaydığı her keyword’de(anahtar kelime) optimizasyonu kendiliğinden yaparak reklam verir. Amazon’un ürününüzün listesindeki keywordleri ve benzer ürünlerin keywordlerini kullandığı varsayılmakla birlikte Amazon’un tamamen nasıl bir algoritma kullandığı bilinmemektedir. Automated seçeneğinde ara sıra alakasız keywordlerde de reklam verilebilmektedir. Automated kampanyalar çoğunlukla optimizasyon bakımından en verimsiz ve masraflı kampanyalardır.

amazon_ppc_reklamları_amazonda_dijital_pazarlama_eticarette_dijital_pazarlama_acos_nedir_road_nedir_ctr_nedir_breakeven_point_nedir_conversion_rate_nedir

Manuel Targeting (Manuel Hedefleme): Bu reklam çok daha fazla zaman ve optimizasyona ihtiyaç duyar ama en iyi sonuç veren kampanyalar güzel optimize edilmiş manuel targeting ile oluşturulur.

Exact Keyword Match (Tam Eşleme): Exact Match kampanyalarında ürününüz tam olarak yazdığınız keyword neyse onu arayan müşterilere gösterilir. Fakat Amazon keywordde yapılan küçük değişiklikleri (çoğul eki eklemek gibi) kendisi keyworde eklemektedir.

Phrase Keyword Match (Sıralı Eşleme): Phrase Match reklamlarında yukarı da bahsettiğimiz Exact Match seçeneğinde gibi sizi belirlediğiniz anahtar kelimeleri aratanlara reklamlarınız gösterilir fakat buna ek olarak sizin belirlediğiniz anahtar kelimelerin önüne ve arkasına kelime eklenir ve yazım hataları da dikkate alınır.

Broad Match (Geniş Eşleme): Hedef kitlenin en geniş olduğu reklam türüdür. Amazon ürününüzle ilgili olduğunu düşündüğü bütün kelimelerde ürününüzü gösterir. Reklam bütçesini hızlı bir şekilde tükettiği için uzun süreli kullanılması önerilmez.

Buğra Güngör
Amazon Uzmanı
eihracatta-kargo_nasıl_hesaplanıreihracatta-kargo_nasıl_hesaplanır
E-İHRACATTA KARGO MALİYETLERİ HESAPLAMAK

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama

Devamını oku...