fbpx

tiktok_reklamlarının_işletmelere_etkileri_faydaları_tiktok_nedir_tiktok_reklamları_tiktok_neden_önemlidir

TikTok Reklamları ve İşletmelere Faydaları:

  2022 itibariyle tiktok 154’ten fazla ülkeye yayılmış 1 milyarın üzerinde aktif kullanıcıya sahip. Bu da onu günümüzün en popüler uygulamalarından biri yapıyor. Listenin başında hala Facebook olmasına rağmen TikTok hızlı büyümesiyle her geçen gün trafiğini arttırıyor. Aşağıda ki grafikte en popüler sosyal medya platformlarını görebilirsiniz. Tiktok, WeChat platformunun hemen ardından altıncı sırada listeye dahil oluyor.

tiktok_reklamlarının_işletmelere_etkisi

  TikTok piyasaya ilk sürüldüğünde Douyin olarak biliniyordu. Asıl büyümesini ise 2017 yılında Çin dışına açıldığında yaşadı. Günümüzde büyük kitlelere ulaşmak isteyen bir reklam verenseniz TikTok sizin için en iyi platformlardan biri. Özellikle konu kısa videolara geldiğinde TikTok en iyi tercih olarak öne çıkıyor.

  Ayrıca Tiktok platformunu reklam vermek için kullanmanın en büyük avantajlarından biri diğer platformlara göre göreceli olarak yeni bir platform olması sebebiyle reklam maliyetlerinin daha düşük olmasıdır. Bu da daha düşük maliyetlerle büyük kitlelere ulaşmanızı sağlıyor. Dünya üzerinde 4.8 milyar internet kullanıcısı bulunmaktadır ve bu kullanıcıların %20,83’ü TikTok kullanmaktadır. Bu oranla TikTok platformunun ne kadar büyük bir potansiyeli olduğunu görebiliyoruz. TikTok’ta reklam verenler 2022 yılının Ocak ayı itibariyle 18 yaşın üzerinde 885 milyon kullanıcıya ulaşabilmektedir.

tiktok_reklamlarının_işletmelere_etkileri_faydaları_tiktok_nedir_tiktok_reklamları_tiktok_neden_önemlidir_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amazon_danışmanlık

Aşağıda TikTok platformunun aylık kullanıcı sayısının yıllara göre artışını görebilirsiniz;

2018 Ocak        +54.000.000

2019 Aralık       +271.000.000

2020 Temmuz  +689.000.000

2021 Eylül         +1.000.000.000

Yukarıda ki istatistiklerden de görebileceğimiz gibi TikTok çok yüksek bir artışla büyümeye devam ediyor. İşletmeler için Tiktok’ta düşük maliyetlerle reklam vererek büyük kitlelere ulaşarak TikTok’un potansiyelinden faydalanmak mümkün.

TikTok Reklamlarının İşletmelere Faydaları:

  • Marka büyümesi/farkındalığı
  • Hedef kitleyi bilgilendirmek
  • Website trafiğinizi arttırmak
  • Potansiyel müşterileri arttırmak
  • Gelecekte ki müşterilerinizi hedeflemek
  • Dönüşümleri arttırmak
  • Ulaştığınız kitleyi büyütmek
  • Potansiyel çalışanlarla etkileşime geçmek

Ülkelere Göre TikTok Kullanıcılarının Sayıları

  • Amerika     +131.000.000
  • Endonezya +92.000.000
  • Brezilya     +1.800.000
  • Rusya +55.000.000
  • Meksika +46.000.000
  • Vietnam +40.000.000
  • Filipinler +36.000.000
  • Tayland +35.800.000
  • Türkiye +26.600.000
  • Suudi Arabistan +22.400.000

tiktok_reklamlarının_işletmelere_etkileri_faydaları_tiktok_nedir_tiktok_reklamları_tiktok_neden_önemlidir_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amazon_danışmanlık

Yukarıda ki istatistiklerden de görebileceğimiz üzere TikTok platformu ülkemizde de çok popüler ve bu popülerlik ülkemizde ki reklam verenler içinde büyük bir potansiyel barındırıyor. TikTok vasıtasıyla Türkiyede ki 26.600.000’in üzerinde ki kullanıcıya ulaşmak mümkün.

2021 İtibariyle TikTok Kullanıcılarının Yaşlara Göre Oranları:

   YAŞ                                                                                             YÜZDE

10-19

%28

20-29

%35

30-39

%18

40-49

%16.3

49+

%2.7

Grafikte de görebileceğimiz gibi TikTok genç bir kullanıcı kitlesine sahip. Gençlerin internetten alışveriş yapmaya daha yatkın olduğu da göz önünde bulundurulsa işletmelerin reklam verdiği platformda gençlerin çoğunlukta bulunması bir avantaj olarak görülebilir.

tiktok_reklamlarının_işletmelere_etkileri_faydaları_tiktok_nedir_tiktok_reklamları_tiktok_neden_önemlidir_eticaret_danışmanlık_eihracat_danışmanlık_amazon_danışmanlık

Kullanıcıların Cinsiyetlere Göre Oranları:

Erkek

%40

Kadın

%57

Diğer

%3

TikTok kullanıcılarının cinsiyetlere göre dağılımına baktığımızda kadınların uygulamada daha fazla olduğunu görüyoruz. Fakat bu aralık giderek kapanıyor.

Kategoriler ve Görüntülenme Sayıları

  Kategori                                                                                               Görüntülenme

Eğlence

535 milyar

Dans

181 milyar

Şaka

79 milyar

Spor

57 milyar

Ev dekorasyonu

39 milyar

Güzellik/Bakım

33 milyar

Moda

27 milyar

Tarif/Yemek yapma

18 milyar

Hayat hileleri/tavsiye

13 milyar

Evcil hayvan

10 milyar

Dışarı

2 milyar

Yukarı da TikTok’ta en popüler kategorileri ve görüntülenme sayılarını görebilirsiniz.

Yazımızda da görebileceğiniz gibi TikTok işletmeler için büyük bir potansiyel barındırıyor. Amacınız ister sitenize daha fazla trafik çekmek olsun ister marka bilinirliğinizi arttırmak olsun TikTok reklamları size amacınıza ulaşma noktasında büyük katkı sağlayabilir.

Buğra Güngör
E-Ticaret Uzmanı