fbpx

Okuma zamanı!

 

google_reklam_türleri_ve_farkları_google_arama_ağı_reklamları_google_görüntülü_reklamlar_discovery_ads_yayın_içi_reklamlar_trueview_reklamlar_compressed

Google Ads Reklam Türleri ve Farkları

Hesap oluşturduktan sonra Google Ads’de reklam vermeye başlamanın ilk adımı kampanya oluşturmaktır. Peki farklı kampanya seçenekleri arasından hangilerini seçmelisiniz?

Bu blog boyunca, var olan farklı kampanya türleri ve özelliklerini sizlerle birlikte ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğiz!

Google Ads’de mevcut olan kampanya türlerine gelin beraber bir bakış atalım!

  • Telefon Araması Üreten Reklamlar

Telefon araması üreten reklamlar, mobil cihazlarda yayınlanır. Bu reklamları istediğiniz zaman aralığında çalışacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Reklama herhangi bir tıklama geldiğinde, doğrudan sizi arar. Bu reklam türleri, başlıklar ve açıklamalar ile normal metin reklamlara benzerler.

Arama Ağı Reklamları (Search Ads)

  1. Alışveriş Reklamları

E-ticaretiniz üzerine bir firmanız var ise bu tip kampanya tam size göre! Alışveriş reklamları, ürün reklamlarınız Google’ın “Shopping” sonuçlarında veya Google arama sonuçları sayfasının yan tarafında ürün görseli, adı ve fiyatıyla birlikte görünmesini sağlar.

  1. Dinamik Arama Ağı (DSA)

Dinamik arama ağı reklamları, reklamları web sitenizdeki içerikle otomatik olarak doldurdukları için otomatik bir reklam türüdür. Bu reklamlar, net içerik kategorilerine ve geniş bir ürün envanterine sahip, iyi düzeyde geliştirilmiş web sitelerinde kullanılmak içindir. DSA’lar, reklamlarınızı benzer ürün veya hizmetleri arayan kullanıcılara hedeflemek için web sitenizde bulunan içeriği kullanır.

Bu, kurulumda size çokça zaman kazandırmanın yanı sıra kaçırmış olabileceğiniz anahtar kelimeleri de kullanmanızı sağlar. Ancak otomasyon faktörü, reklamınızın tam olarak ne göstereceği üzerinde çok az kontrolünüz olduğu anlamına da gelmektedir. Google, içeriği belirttiğiniz sayfalarla alakalı tutmak için elinden gelenin en iyisini yapacaktır. Farklı ürün grupları veya tek bir ürün yelpazesi altında satış yapıyorsanız, Google’ın bu reklam türlerini oluşturması için bir ürün feed’inizi buraya yükleyebilirsiniz.

  1. Metin Reklamlar – Standart Arama Ağı Reklamı

Standart metin reklamlar eskiden çok basit bir yapıya sahip ve katı bir karakter sınırı olan bir yapıya sahipti. Metin yazarlığı konusunda yaratıcı fikirleri kelimelere dökmek için fazla yer yoktu ve daha yüksek sıralamalar için de en iyi anahtar kelimeleri eklemek için yeterince yer sunmuyordu.

Birkaç yıl önce Google, bu reklamları genişletilmiş metin reklamlar (ETA – Expanded Text Ads) olarak genişletti. ETA’lar, telefon numaraları gibi şeyler eklemenize ve web sitenizin farklı sayfalarına bağlantı eklemenize olanak tanıyan “uzantılar” ile birlikte üç adede kadar başlık ve iki açıklama için yer sunar.

Görüntülü Reklam Ağı Reklamları (Display Ads)

 

  1. Video Reklamlar

Birkaç farklı video reklam biçimi, kullanıcılara daha ilgi çekici bir deneyim sunarak, müşterilere YouTube da dahil olmak üzere Google İş Ortağı sitelerine ve platformlarına ulaşmanıza olanak tanır. Tek başına bir video olarak ya da diğer videoların içlerinde yer alabilen bir reklam türüdür. Video reklamcılığı, video varlıklarına yatırım yapacak bütçeye sahip şirketler için şiddetle tavsiye edilen, yüksek ROI’ye sahip kazançlı bir reklam biçimidir.

Dipnot: Yalnızca bir günde, YouTube’da 500 milyon saatten fazla video içeriği izlenir ve tüm çevrimiçi etkinliklerin üçte biri video içerik tüketimidir.

  1. Resim Reklamları

Bir web sitesini, sitenin içindeki ürünü veya hizmeti tanıtan görselin bulunduğu bir reklam türüdür. Görsel kullanıcı tarafından hazırlanarak Google Ads’e yüklenir ve bu görsel, statik resim veya animasyon formatında da olabilmektedir. Görselin herhangi bir yerine tıklanması halinde kullanıcı, ilgili web sitesine yönlendirilir.

  1. TrueView Video Reklamlar

TrueView, izleyiciye en yaygın olanı reklamı beş saniye sonra atlama yeteneği olan seçenekler sunan bir YouTube video reklam biçimidir.

Dört tür TrueView reklamı vardır:

  • Yayın içi reklamlar, görüntüleyenlerin beş saniye sonra videodan önce gösterilen reklamları atlamalarına olanak tanır. Sponsorlar, yalnızca tamamı veya 30 saniye geçene kadar görüntülenen reklamlar için ödeme yapar. Yayın içi reklamlar, kısa veya uzun video içeriği için uygundur.
  • Seçenek içi reklamlar, izleyicilerin çeşitli sponsorların reklamları arasından seçim yapmalarına veya video içeriğine serpiştirilmiş reklam aralarını seçmelerine olanak tanır. Sponsorlar, izleyici tarafından seçilen reklamlar için ödeme yapar. Seçenek içi reklamlar, en az 10 dakika uzunluğundaki videolar için uygundur.
  • Arama sonucu reklamlar, izleyicinin araması reklamın anahtar kelimeleriyle alakalı olduğunda YouTube arama sonuçlarında görünür. Sponsorlar, izleyicinin izlemeye başladığı reklamlar için ödeme yapar.
  • Görüntülü reklamlar, YouTube’da tanıtılan videolar yer paylaşımında, video önerilerinde ve ilgili videolarda ve Google’ın Tıkla Oynat biçiminde görünen eski biçimlerdir. İzleyiciler bir reklamı izlemeyi tercih ettiğinde sponsorlardan ücret alınır.

  1. Görüntülü Alışveriş Reklamları

Bu tür reklamlarda bahsi geçen ürünün görseli reklamın büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Potansiyel müşteriler ilgilerini çeken ürünleri daha ayrıntılı inceleyebilmek için bu görsele tıklarlar ve web sitesine yönlendirilirler. Görüntülü reklam ağındaki tüm alanlarda bu reklamlar gösterilebilir. Ayrıca alışverişe teşvik eden video reklamlarını da görüntülü alışveriş reklamı olarak kabul etmek mümkündür.

  1. Video Discovery Reklamları

Video discovery reklamları yalnızca YouTube’da gösterilir ve kullanıcılara içeriği keşfettikleri yerde ulaşır. Bu video reklam, insanların markanızı keşfetmesine yardımcı olmak için ilgi çekicidir.

YouTube videonuzun küçük resimleri, arama sonuçları veya öneriler alanında görüntülenir. Bir izleyici reklam küçük resminizi tıkladığında, video izleme sayfasında veya YouTube kanalında oynatılır.

  1. Yayın Dışı Reklamlar

Google Ads reklam türleri arasında mobile özel olmasıyla öne çıkan yayın dışı reklamlar, mobil kullanıcılardan oluşan potansiyel müşteri kitlesine ulaşmak amacıyla yayınlanır. Yayın dışı video reklamlar, göründükleri an sesleri kapalı bir şekilde oynamaya başlarlar. Reklamı gören kullanıcı, sesi açmak videoya dokunabilir. YouTube’da kullanılamayan bu reklam türü, iş ortağı web sitelerinde (mobilden girildiğinde) ve mobil uygulamalarda gösterilir.

  1. Bumper Reklamları

Kısa, çarpıcı bir mesajla müşterilere hızlı bir şekilde ulaşmak için tasarlanmış kısa ömürlü bir video reklam biçimidir. Bu reklamlar en fazla altı saniye uzunluğundadır ve izleyiciler bunları atlayamaz.

Remarketing Reklamları 

(Yeniden Pazarlama Reklamları)

 
  1. Standart Remarketing

Bu tür yeniden pazarlama, Google Görüntülü Reklam Ağı uygulamalarını ve Facebook gibi sosyal medya web sitelerini kullanan farklı web sitelerinde gezinirken, geçmiş ziyaretçilere (web sayfanıza gelip ardından ayrılan ziyaretçiler) görüntülü reklamlar göstermeyi içerir. Standart yeniden pazarlama, sunduğunuz ürün veya hizmetlerle ilgili terimleri aramak için Google gibi arama motorlarını kullanan ziyaretçileri de hedefler.

  1. Dinamik Remarketing

Dinamik yeniden pazarlama, ziyaretçilere bir web sayfasında nasıl gezindiklerine bağlı olarak onlar için özel olarak hazırlanmış reklamlar sunmayı içerir. Bu tür yeniden pazarlama, reklamı görüntüleyen ziyaretçi için özel olarak oluşturulan reklam mesajlarını içerir ve bu, terk edilen öğeleri almak için web sayfanıza geri dönme şanslarını artırır.

Örneğin, e-ticaret web sitesi dinamik yeniden pazarlama reklamları, bir ziyaretçinin terk ettiği alışveriş sepetine yerleştirdiği alışveriş öğelerini tam olarak içerebilir ve bu, bu öğeyi tekrar gördüklerinde reklamı tıklama olasılıklarını artırır.

Bir ziyaretçi fiyatlandırma sayfasında biraz zaman geçirdiyse ve ardından web sitenizden çıktıysa, dinamik yeniden pazarlama reklamınız fiyatlandırmaya odaklanmalıdır, belki onlara ücretsiz deneme teklifini veya indirimi hatırlatmalıdır.

Ayrıca, blogunuza veya diğer bilgilendirici materyallere göz atan ziyaretçilere yeniden pazarlama reklamları gösterebilir ve onları ilgilendikleri bilgilerle ilgili bir rehber indirmeye veya bir web seminerine katılmaya ikna edebilirsiniz.

  1. Arama Ağı Reklamlarına Yönelik Remarketing (RLSA)

Arama ağı reklamları için yeniden pazarlama listeleri, geçmişte web sayfanızı ziyaret etmiş ziyaretçiler için arama ağı reklam kampanyalarınızı özelleştirmenize olanak tanıyan Google AdWords tarafından sunulur. Arama ağı, tekliflerinizi ve reklamlarınızı, Google’da ve diğer ortak arama sitelerinde arama yaptıkları sırada web sitenizde bulunan ziyaretçilere göre uyarlamanıza olanak tanır.

Bu tür yeniden pazarlama reklamlarını, web sitenizden ayrılan ve ardından benzer çözümler bulmak için Google aramasına giren ziyaretçiler için kullanabilirsiniz. RLSA’lar söz konusu olduğunda izlenecek iki temel strateji vardır

  1. Video Remarketing

Video remarketing, ziyaretçilerinize, videolarınızı yakın zamanda görmüş veya web sitenizi ziyaret eden kişilere yeniden pazarlama reklamları göstermeyi hedefler.

YouTube’da, potansiyel müşterilerinizin izlediği videoların başında veya videolar arasında video reklamları görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca, video önerileri bulundukları yerde sağ kenarda bir yeniden pazarlama reklamı görüntüleyebilirsiniz.

  1. Müşteri Listesiyle Remarketing

Google Ads’in müşteri eşleştirme yöntemi sayesinde bir e-ticaret sitesinin, müşterilerin verdiği bilgilerden oluşan listeler aracılığıyla, farklı Google ürünlerinde reklam göstermesi yöntemidir.

Uygulama Reklamları

Uygulama reklamlarının amacı oldukça basittir: uygulamaları tanıtmak! Bu reklamlar çoğunlukla akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarda yayınlanır, ancak Google Play, YouTube ve Google Discover dahil olmak üzere Google Arama ve Görüntülü Reklam Ağlarının bulunduğu platformlarda da yayınlanabilir.

Alışveriş Reklamları (Shopping Ads)

 

  1. Yerel Envanter Reklamları

Bu reklamlar web sitelerden ziyade fiziksel mağazalarda kullanımaktadır. Bunun nedeni ise ürünün görselinin gözüktüğü sırada altında mağazanın adının, adresinin, telefon numarasının ve çalışma saatlerinin vs. gözükmesidir.

  1. Ürün Alışveriş Reklamları

Merchant Center’a yüklenmiş olan ürün verileri ile oluşturulan reklamlardır. 2021 Mart ayından beri Türkiye’de sadece bu alışveriş reklamı türü kullanılabilmektedir.

  1. Vitrin Alışveriş Reklamları

Belirli bir satıcının birbiri ile benzer ürünlerini gruplayarak gösteren ve bu ürünlerin karşılaştırmasını yapmaya imkan sağlayan reklamlardır.

Performans Max Reklamları

 

Performance Max, tek bir kampanyayla tüm Google ağında reklam yayınlamanıza olanak tanıyan bir Google Ads kampanya türüdür. Bu reklam türünde, machine-learning, reklam öğelerini birleştirme, teklif verme, bütçe optimizasyonu, hedefleme ve yayınlama dahil olmak üzere diğer Google kampanyalarından daha etkin çalışır. Aslında, farklı Google biçimlerini ve ağlarını tek bir yerde test edebileceğiniz bir kampanya türü olma özelliği taşımaktadır da diyebiliriz.

Eren Canga
Dijital Pazarlama Uzman Yardımcısı