E-İhracatta Gümrük Muafiyet Sınırları
E-İHRACATTA GÜMRÜK MUAFİYET SINIRLARI Gümrük Muafiyet Sınırı, bir ülke gümrüğünde ürünlerin gümrük vergisi ödemeden ülke sınırlarına girebileceği limitleri ifade etmektedir. Bu E-İhracat yapan satıcılar
Hesap oluşturduktan sonra Google Ads’de reklam vermeye başlamanın ilk adımı kampanya oluşturmaktır. Peki farklı kampanya seçenekleri arasından hangilerini seçmelisiniz?
Bu blog boyunca, var olan farklı kampanya türleri ve özelliklerini sizlerle birlikte ayrıntılı bir şekilde inceleyeceğiz!
Google Ads’de mevcut olan kampanya türlerine gelin beraber bir bakış atalım!
Telefon araması üreten reklamlar, mobil cihazlarda yayınlanır. Bu reklamları istediğiniz zaman aralığında çalışacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Reklama herhangi bir tıklama geldiğinde, doğrudan sizi arar. Bu reklam türleri, başlıklar ve açıklamalar ile normal metin reklamlara benzerler.
E-ticaretiniz üzerine bir firmanız var ise bu tip kampanya tam size göre! Alışveriş reklamları, ürün reklamlarınız Google’ın “Shopping” sonuçlarında veya Google arama sonuçları sayfasının yan tarafında ürün görseli, adı ve fiyatıyla birlikte görünmesini sağlar.
Dinamik arama ağı reklamları, reklamları web sitenizdeki içerikle otomatik olarak doldurdukları için otomatik bir reklam türüdür. Bu reklamlar, net içerik kategorilerine ve geniş bir ürün envanterine sahip, iyi düzeyde geliştirilmiş web sitelerinde kullanılmak içindir. DSA’lar, reklamlarınızı benzer ürün veya hizmetleri arayan kullanıcılara hedeflemek için web sitenizde bulunan içeriği kullanır.
Bu, kurulumda size çokça zaman kazandırmanın yanı sıra kaçırmış olabileceğiniz anahtar kelimeleri de kullanmanızı sağlar. Ancak otomasyon faktörü, reklamınızın tam olarak ne göstereceği üzerinde çok az kontrolünüz olduğu anlamına da gelmektedir. Google, içeriği belirttiğiniz sayfalarla alakalı tutmak için elinden gelenin en iyisini yapacaktır. Farklı ürün grupları veya tek bir ürün yelpazesi altında satış yapıyorsanız, Google’ın bu reklam türlerini oluşturması için bir ürün feed’inizi buraya yükleyebilirsiniz.
Standart metin reklamlar eskiden çok basit bir yapıya sahip ve katı bir karakter sınırı olan bir yapıya sahipti. Metin yazarlığı konusunda yaratıcı fikirleri kelimelere dökmek için fazla yer yoktu ve daha yüksek sıralamalar için de en iyi anahtar kelimeleri eklemek için yeterince yer sunmuyordu.
Birkaç yıl önce Google, bu reklamları genişletilmiş metin reklamlar (ETA – Expanded Text Ads) olarak genişletti. ETA’lar, telefon numaraları gibi şeyler eklemenize ve web sitenizin farklı sayfalarına bağlantı eklemenize olanak tanıyan “uzantılar” ile birlikte üç adede kadar başlık ve iki açıklama için yer sunar.
Birkaç farklı video reklam biçimi, kullanıcılara daha ilgi çekici bir deneyim sunarak, müşterilere YouTube da dahil olmak üzere Google İş Ortağı sitelerine ve platformlarına ulaşmanıza olanak tanır. Tek başına bir video olarak ya da diğer videoların içlerinde yer alabilen bir reklam türüdür. Video reklamcılığı, video varlıklarına yatırım yapacak bütçeye sahip şirketler için şiddetle tavsiye edilen, yüksek ROI’ye sahip kazançlı bir reklam biçimidir.
Dipnot: Yalnızca bir günde, YouTube’da 500 milyon saatten fazla video içeriği izlenir ve tüm çevrimiçi etkinliklerin üçte biri video içerik tüketimidir.
Bir web sitesini, sitenin içindeki ürünü veya hizmeti tanıtan görselin bulunduğu bir reklam türüdür. Görsel kullanıcı tarafından hazırlanarak Google Ads’e yüklenir ve bu görsel, statik resim veya animasyon formatında da olabilmektedir. Görselin herhangi bir yerine tıklanması halinde kullanıcı, ilgili web sitesine yönlendirilir.
TrueView, izleyiciye en yaygın olanı reklamı beş saniye sonra atlama yeteneği olan seçenekler sunan bir YouTube video reklam biçimidir.
Dört tür TrueView reklamı vardır:
Bu tür reklamlarda bahsi geçen ürünün görseli reklamın büyük bir kısmını oluşturmaktadır. Potansiyel müşteriler ilgilerini çeken ürünleri daha ayrıntılı inceleyebilmek için bu görsele tıklarlar ve web sitesine yönlendirilirler. Görüntülü reklam ağındaki tüm alanlarda bu reklamlar gösterilebilir. Ayrıca alışverişe teşvik eden video reklamlarını da görüntülü alışveriş reklamı olarak kabul etmek mümkündür.
Video discovery reklamları yalnızca YouTube’da gösterilir ve kullanıcılara içeriği keşfettikleri yerde ulaşır. Bu video reklam, insanların markanızı keşfetmesine yardımcı olmak için ilgi çekicidir.
YouTube videonuzun küçük resimleri, arama sonuçları veya öneriler alanında görüntülenir. Bir izleyici reklam küçük resminizi tıkladığında, video izleme sayfasında veya YouTube kanalında oynatılır.
Google Ads reklam türleri arasında mobile özel olmasıyla öne çıkan yayın dışı reklamlar, mobil kullanıcılardan oluşan potansiyel müşteri kitlesine ulaşmak amacıyla yayınlanır. Yayın dışı video reklamlar, göründükleri an sesleri kapalı bir şekilde oynamaya başlarlar. Reklamı gören kullanıcı, sesi açmak videoya dokunabilir. YouTube’da kullanılamayan bu reklam türü, iş ortağı web sitelerinde (mobilden girildiğinde) ve mobil uygulamalarda gösterilir.
Kısa, çarpıcı bir mesajla müşterilere hızlı bir şekilde ulaşmak için tasarlanmış kısa ömürlü bir video reklam biçimidir. Bu reklamlar en fazla altı saniye uzunluğundadır ve izleyiciler bunları atlayamaz.
Bu tür yeniden pazarlama, Google Görüntülü Reklam Ağı uygulamalarını ve Facebook gibi sosyal medya web sitelerini kullanan farklı web sitelerinde gezinirken, geçmiş ziyaretçilere (web sayfanıza gelip ardından ayrılan ziyaretçiler) görüntülü reklamlar göstermeyi içerir. Standart yeniden pazarlama, sunduğunuz ürün veya hizmetlerle ilgili terimleri aramak için Google gibi arama motorlarını kullanan ziyaretçileri de hedefler.
Dinamik yeniden pazarlama, ziyaretçilere bir web sayfasında nasıl gezindiklerine bağlı olarak onlar için özel olarak hazırlanmış reklamlar sunmayı içerir. Bu tür yeniden pazarlama, reklamı görüntüleyen ziyaretçi için özel olarak oluşturulan reklam mesajlarını içerir ve bu, terk edilen öğeleri almak için web sayfanıza geri dönme şanslarını artırır.
Örneğin, e-ticaret web sitesi dinamik yeniden pazarlama reklamları, bir ziyaretçinin terk ettiği alışveriş sepetine yerleştirdiği alışveriş öğelerini tam olarak içerebilir ve bu, bu öğeyi tekrar gördüklerinde reklamı tıklama olasılıklarını artırır.
Bir ziyaretçi fiyatlandırma sayfasında biraz zaman geçirdiyse ve ardından web sitenizden çıktıysa, dinamik yeniden pazarlama reklamınız fiyatlandırmaya odaklanmalıdır, belki onlara ücretsiz deneme teklifini veya indirimi hatırlatmalıdır.
Ayrıca, blogunuza veya diğer bilgilendirici materyallere göz atan ziyaretçilere yeniden pazarlama reklamları gösterebilir ve onları ilgilendikleri bilgilerle ilgili bir rehber indirmeye veya bir web seminerine katılmaya ikna edebilirsiniz.
Arama ağı reklamları için yeniden pazarlama listeleri, geçmişte web sayfanızı ziyaret etmiş ziyaretçiler için arama ağı reklam kampanyalarınızı özelleştirmenize olanak tanıyan Google AdWords tarafından sunulur. Arama ağı, tekliflerinizi ve reklamlarınızı, Google’da ve diğer ortak arama sitelerinde arama yaptıkları sırada web sitenizde bulunan ziyaretçilere göre uyarlamanıza olanak tanır.
Bu tür yeniden pazarlama reklamlarını, web sitenizden ayrılan ve ardından benzer çözümler bulmak için Google aramasına giren ziyaretçiler için kullanabilirsiniz. RLSA’lar söz konusu olduğunda izlenecek iki temel strateji vardır
Video remarketing, ziyaretçilerinize, videolarınızı yakın zamanda görmüş veya web sitenizi ziyaret eden kişilere yeniden pazarlama reklamları göstermeyi hedefler.
YouTube’da, potansiyel müşterilerinizin izlediği videoların başında veya videolar arasında video reklamları görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca, video önerileri bulundukları yerde sağ kenarda bir yeniden pazarlama reklamı görüntüleyebilirsiniz.
Google Ads’in müşteri eşleştirme yöntemi sayesinde bir e-ticaret sitesinin, müşterilerin verdiği bilgilerden oluşan listeler aracılığıyla, farklı Google ürünlerinde reklam göstermesi yöntemidir.
Uygulama reklamlarının amacı oldukça basittir: uygulamaları tanıtmak! Bu reklamlar çoğunlukla akıllı telefonlar ve tabletler gibi mobil cihazlarda yayınlanır, ancak Google Play, YouTube ve Google Discover dahil olmak üzere Google Arama ve Görüntülü Reklam Ağlarının bulunduğu platformlarda da yayınlanabilir.
Bu reklamlar web sitelerden ziyade fiziksel mağazalarda kullanımaktadır. Bunun nedeni ise ürünün görselinin gözüktüğü sırada altında mağazanın adının, adresinin, telefon numarasının ve çalışma saatlerinin vs. gözükmesidir.
Merchant Center’a yüklenmiş olan ürün verileri ile oluşturulan reklamlardır. 2021 Mart ayından beri Türkiye’de sadece bu alışveriş reklamı türü kullanılabilmektedir.
Belirli bir satıcının birbiri ile benzer ürünlerini gruplayarak gösteren ve bu ürünlerin karşılaştırmasını yapmaya imkan sağlayan reklamlardır.
Performance Max, tek bir kampanyayla tüm Google ağında reklam yayınlamanıza olanak tanıyan bir Google Ads kampanya türüdür. Bu reklam türünde, machine-learning, reklam öğelerini birleştirme, teklif verme, bütçe optimizasyonu, hedefleme ve yayınlama dahil olmak üzere diğer Google kampanyalarından daha etkin çalışır. Aslında, farklı Google biçimlerini ve ağlarını tek bir yerde test edebileceğiniz bir kampanya türü olma özelliği taşımaktadır da diyebiliriz.
E-İHRACATTA GÜMRÜK MUAFİYET SINIRLARI Gümrük Muafiyet Sınırı, bir ülke gümrüğünde ürünlerin gümrük vergisi ödemeden ülke sınırlarına girebileceği limitleri ifade etmektedir. Bu E-İhracat yapan satıcılar
Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama
E-Ticaret ve İhracat dünyasıyla ilgili son gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan takip edin!
G.O.P Beyaz Zambaklar Sk. No:34 Çankaya/Ankara
@2023 Vezüve LTD ŞTİ. Türk Patent tescilli bir markadır.