fbpx

Vezuve E-İhracat

Blog İçeriği

E-TİCARET SİTELERİ İÇİN SEO

 

Dijitalleşen dünya ihtiyaçları ve kullanıcı davranışlarının değişmesiyle birlikte işletmeler ürünlerini e-ticarete taşımaya her zamankinden daha istekliler. Çünkü dijitalleşemeyen ve sadece yerel mağazalarında satış yapmaya çalışan mağazalarının her geçen gün kapandığını gözlerimizle görüyoruz. E-Ticarete başlamak isteyen işletmelerin önünde ilk 2 seçenek bulunuyor. Online pazaryerlerinde satış yapmak (Trendyol,Hepsiburada, Çiçeksepeti vb.) veya kendi e-ticaret web sitelerini kurmak. Markalaşmak isteyen ve yüksek komisyon
oranlarına katlanmak istemeyen işletmelerin tercihi genellikle web sitelerini kurmak yönünde
oluyor. Peki sadece e-ticaret sitesi kurmak satış yapmak için yeterli midir ?
Maalesef cevap hayır.
Marka web sitenizin SERP (Google Arama Sonuçları) sonuçlarında rakiplerinizden sıyrılıp ön sıralarda görünebilmek için SEO odaklı ve hızlı bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olacak.

WEB SİTENİZDEKİ SEO ÇALIŞMALARINDA NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR ?

 

1- Ürünlerinizi Kategorilere Ayırın

 

Müşterileriniz web sitenize giriş yaptığında istediği ürünleri kolay şekilde bulabilmelidir.
Eğer farklı kategorilerden ürünleriniz bulunuyorsa bunları mutlaka doğru kategorilere
ayırmalısınız. Ayrıca Kadın ve Erkek koleksiyonu, Yaz ve Kış koleksiyonu gibi kendi
içerisinde de filtremeler yapmalısınız. Bu sayede kullanıcılar birkaç tıklamayla aradıkları
ürüne ulaşacak web sitenizde daha uzun süre vakit geçirecekler. Kullanıcıların web sitenizi
kısa sürede terk etme oranı artarsa Google SEO sonuçlarınızı olumsuz etkileyecektir. Web
sitelerinizi kategori ağaçlarına ayırıp ürünleri de kendi içerisinde sınıflandırmalısınız.

amazonda_sık_yapılan_hatalar_amazon_fba_amazon_private_label_amazonda_satis_yapmak

2- Anahtar Kelime Araştırması Yapın

 

İşletmelerimiz unutmamalıdır ki sizin ürünü nasıl tanımladığınızdan ziyade potansiyel
müşterilerinizin o ürünü hangi anahtar kelimelerle aradığı daha önemlidir. Örneğin tekstil
ürünleri satan bir mağaza ürünlerini “tuvalet elbise” olarak tanıtırken kullanıcılar bu ürünü
genellikle “abiye elbise” olarak arıyorsa Google aramalarında sizin web siteniz
görünmeyecektir. Anahtar kelime araştırması yaparken mümkün olduğunca ürünlerinizi en
iyi tanımlayan spesifik ve uzun öbekli kelimeler tercih edin. Örneğin; “kırmızı bel dekolteli
abiye” bu sayede rakiplerinizin önüne geçerek kullanıcıların karşısına ilk sizin mağazanız
çıkabilir. Anahtar kelime araştırması yaparken Google Trends, Keywords Everywhere,
Google Anahtar Kelime Planlayıcı ve keywordtool.io gibi araçları aktif bir şekilde
kullanabilirsiniz.

3- Başlıklarınızı Anlamlı Hale Getirin

 

Başlıklar Google arama sonuçlarında en etkili metriklerden biridir. Çünkü ürün başlığı her
zaman arama sonuçlarında en üstte ve koyu renkte belirtilir. Başlıklar doğru şekilde SEO
odaklı oluşturulmalı ve ürününüzü iyi tanımlamalıdır. Anahtar kelime belirleme aşamasında
bulduğunuz kelimeler mutlaka başlıklarınızda geçirmelisiniz. Ayrıca anahtar kelime karakter
sayınızın 180 karakteri aşmamasına dikkat edin. Son olarak başlıklarınızın ilk kelimesinde
markanızın ismini geçirmenize gerek yoktur.

4- Açıklama Bölümünü Anlaşılır Şekilde Düzenleyin

 

Müşteriler ürün incelemesi yaparken uzun ve karışık yazılmış ürün açıklamalarını okumak
istemezler. Ürün açıklamalarınızı mümkün olduğunda kısa paragraflar şeklinde
oluşturmalısınız. Ürün boyutu, ağırlığı, paket içeriği gibi detay bilgileri de ayrı maddeler
halinde göstermeniz okunabilirliği artıracaktır. Açıklamalarda ürününüzü tanımlayan
semantik kelimelere de yer verirseniz SEO sonuçlarınızı olumlu etkileyecektir.

eticaret-seo-google-aramalarında-öne-çıkmak-ziyaretçi-sayısını-artırmak-organik-trafik-almak-eticaret-sitelerinde-seo-nasıl-olmalıdır-eticarette-seonun-önemi

5- Sosyal Medyada Aktif Olun

 

Marka Bilinirliğinizi artırmak için sosyal medyada hedef kitlenizle iletişim halinde
kalmalısınız. Sosyal medyada aktif olan markalara kullanıcılar alışveriş yaparken daha fazla
güvenmektedir. Web sitenizi oluşturduğunuzda sosyal medyanızın bir diğer avantajı da web
sitenize dışardan trafik almanız olacaktır. Dışardan trafik alan web mağazaları Google
aramalarında daha ön sıralarda yer alır.

6- Blog Sayfanızda Güncel İçerikler Üretin

 

Özgün blog içerikleri hazırlamak web sitenizde SEO sıralamanızı artırmak için en başarılı
yöntemdir. Satış yaptığınız kategoriye uygun olarak hedef kitlenizin merak ettiği konularda
mutlaka düzenli paylaşımlar yapmalısınız. Örneğin kozmetik ürünleri satan bir e-ticaret
mağazası “sabah cilt bakımı nasıl olmalıdır” gibi bir blog içeriği oluşturursa web sitesi ön
sıralarda yer alacaktır. Blog içerikleri oluştururken rakiplerinizden kopyalama
yapmamalısınız. Oluşturduğunuz blog yazılarını fotoğraflarda desteklemeniz de okunma
oranını artıracaktır.eticaret-seo-google-aramalarında-öne-çıkmak-ziyaretçi-sayısını-artırmak-organik-trafik-almak-eticaret-sitelerinde-seo-nasıl-olmalıdır-eticarette-seonun-önemi

7- Url Yapınızın Doğru Olduğundan Emin Olun

 

Ürün sayfalarınızda link sayfanızın ürün başlığıyla uyumlu olması SEO için önemli
metriklerden birisidir. Web sitenizin URL yapısı ürününüzü tanımlayıcı şekilde kısa
olmalıdır. Örneğin kırmızı bir elbise için url yapısı şöyle olmalıdır;
www.modadünyam.com/gece-kiyafetleri/kirmizi-elbise-medium bu sayede google botları web
sitenizi daha verimli şekilde tarayabilir. E-ticaret site linklerinizi SEO uyumlu hale getirmeniz
Google arama sıralamalarınıza olumlu katkı sağlayacaktır.

8- Web Sitenizde CDN Kullanmalısınız

 

Çok fazla bilinmemekle birlikte CDN kullanımı web sitenizin hızını gözle görülür seviyelerde
artıracağı için Google metriklerinden daha yüksek puanlar almanızı sağlayacaktır. Ayrıca
CDN sistemini kurarsanız web sitenizi zararlı yazılımlardan ve saldırılardan da koruyacaktır.

9- Fotoğraflarınızı Webp Formatında Yükleyin

 

Web sitenize yükleyeceğiniz fotoğrafların yüksek boyutta olması web sitenizin yüklenme
hızını yavaşlatacağından Google skorlarından düşük puanlar almanıza neden olur. Web
sitenizdeki fotoğrafların png ve jpeg olmasından ziyade webp veya Jpeg2000 formatına dönüştürerek
yüklemenizi öneriyoruz.eticaret-seo-google-aramalarında-öne-çıkmak-ziyaretçi-sayısını-artırmak-organik-trafik-almak-eticaret-sitelerinde-seo-nasıl-olmalıdır-eticarette-seonun-önemi

10- Görsellerinize Meta Alt Tagleri Kullanın

 

Yüklediğiniz görsellere meta etiketleri eklemeniz web sayfanızın google botları tarafından
daha iyi analiz edilmesini sağlar. Ürün fotoğraflarınızı yüklerken rastgele dosya isimleri
eklemek yerine “ahşap-ofis-sandalyesi-60×100-ofis-eşyası-ceviz-ağacı-sandalye” gibi
ürünlerinizi tanımlayıcı açıklamalar eklemeyi ihmal etmeyin.

11- E-Ticaret Siteniz Mobil Uyumlu Olmalı

 

2021 Türkiye E-Ticaret verilerine göre kullanıcıların %70’i satın alımları mobil cihazlar
aracılığıyla gerçekleştirmiştir. Bu yüzden web sitenizin sadece bilgisayarlarda kullanılabilir
olması yeterli değildir. Web siteniz tasarlanırken responsive (duyarlı) bir tasarımla
hazırlanması. Her türlü cihazda ve boyutlarda müşterilerinize kusursuz bir deneyim sunması
gerekmektedir. Eğer kullanıcılar aradığı ürünlere mobilden ulaşamazlarsa veya işlem
yapmakta zorlanırsa satışlarınız düşecektir. Web sitenizin mobil uyumlu olması google’da ön
sıralarda yer almanıza katkı sağlar.

12- Google Analytics ve Search Console Kullanın

 

Web sitelerine gelen ziyaretçileri izlerken kullanabileceğimiz 2 ücretsiz araç google analytics
ve search consoledur. Bu araçları kullanarak web sayfanızdaki ürünlerin görüntülenme
sayılarını, tıklama sayılarını ve kullanıcılarınızın sayfalarınızda geçirdiği süre gibi farklı
istatistiklere de ulaşabilirsiniz. Google Analytics verilerini inceleyerek hedef kitlenizi daha
yakından tanıyabilir dijital pazarlama kampanyanızı buradaki metriklere göre
ayarlayabilirsiniz. Search Console kullanarak web sayfalarınızdaki sorunları tespit edebilir ve
sayfalarınızın google arama sonuçlarındaki ortalama konumunu izleyebilirsiniz

Burak Can Toplar
Dijital Pazarlama Uzmanı
ozon-en-cok-satılan-kategoriler-ozon-rusyada-satis-ozon-rusyada-en-cok-satan-urunler-ozon-danismanlik
Ozon Rusyada En Çok Satılan Ürünler

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-Ticaret ve E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama Trendyol

Devamını oku...
Bol.com’da Hollanda’ya İhracat

Biz kimiz ? Hakkımızda Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık AMAZON Danışmanlık ETSY Danışmanlık Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu B2B İhracat E-Ticaret Performans Pazarlama

Devamını oku...