ETSY global bir online Pazar yeridir (Online Pazar yeri: Trendyol, Hepsiburada vb). Amerika, Avrupa, İngiltere ve BAE’ den ziyaretçileri vardır.
ETSY Nedir sorusunun en net cevabı ETSY El işi ürünlerinizi, Atölye işi ürünlerinizi, Vintage yani eski zamandan kalma ürünlerinizi stoksuz satabileceğiniz bir platformdur. ETSY’de satış yapmak demek yurt dışına ürün satmak demektir.
Etsy’de satış yurt dışına ürün satmak için ilk adımdır. Etsy’de satış yapmak için yurt dışında şirket kurulumu yapmanız gerekmez hatta Türkiye’de şirket kurmanızda gerekmiyor. Şahıs olarak hesabınızı açabilirsiniz.
ETSY Nedir ve, ETSY’de Satışın ne olduğunu özetledik. Şimdi sıkça sorulan sorulardan bir diğeri olan;
‘’Etsy’de Satış Maliyetlerim Neler Olacak?’’ Sorusuna geçebiliriz.
ETSY’de satış için ilk adımınızı attığınıza göre şimdi mağazanızın tasarımı ile başlayabilirsiniz.
Mağaza Bannerınızı, Mağaza hikayenizi, Mağaza Politikalarınızı, Kategorilerinizi, Marka logonuzu hazırlamalısınız. Mağaza görüntüsü müşteri için çok önemlidir, Kaliteli görünen mağazalar müşteriye güven verir, Mağazanızda her kitleye hitap eden fiyatlar ve çeşitlilik olmalı. Mağaza tasarımından sonra rakip analizi, fiyat analizi, yapmalı, e-ticaret kurallarına uygun olarak fotoğraflarınızı hazırlamalısınız. Sonrasında seo kurallarına uygun şekilde ürün listelemeye ve satışa başlayabilirsiniz.
ETSY’de Satış yapmak için birçok girişimci mağaza açıyor ancak başarılı olamıyor bunun en temel sebebi plansız şekilde yurt dışına satış yapma sürecini başlatmış olmaları. ‘’Bilgisayardan internete ürün yükleme’’ algısından kurtulmamız gerekiyor. E-ticaret danışmanlık firmaları yavaş yavaş bu algıyı kırsa da tam anlamıyla bitmiş değil.
Yeni bir iş yeni bir yatırım demektir. Online ticaretin gerçekliğine inanmadan ETSY’de satış yapmak kesinlikle zaman kaybıdır. Ticaret internet üstünden olduğunda da ticarettir. Yatırım yapılmadan, emek verilmeden, plan yapılmadan pazarda su bile satılmaz. Gerçekten başarılı olma isteğiniz varsa online ticareti de kuralına göre yapmanız gerekir. Hatalarınız neler mi ?
1. İlk olarak giriş yaptığınız Pazar yerini tanımamak.
2. Piyasayı tanımamak, analiz etmemek
3.Müşteri kitlenizin ihtiyaçlarını bilmeden hareket etmek
4.Rakiplerinizi takip etmemek, Satış oranlarını, fiyatlandırma politikalarını öğrenmemek. Daha uygun fiyat vermek doğru fiyatı vermek değildir.
5.Satış politikası oluşturmamak, Müşteri memnuniyetini göz ardı etmek
6.Ürün listelemelerini rekabetin yoğun olduğu kategorilerde yapmak, yeterli açıklamalar yapmamak, anlaşılırlıktan uzak olmak
7.Google görünürlüğünü göz ardı etmek mağazanızı sosyal platformlardan desteklememek.
8.Yeterince sermaye ayırmadan yüksek satış oranları beklemek.
Yukarıda maddeler halinde olarak hata yapmış olabileceğiniz noktaları sıraladım. Tüm bunlara dikkat edecek vaktiniz olmayabilir, internet ve bilgisayar kullanımında kendinizi hazır hissetmiyor olabilirsiniz. Böyle durumlarda e-ticaret danışmanlık firmalarından destek alabilirsiniz. Şu anda Türkiye’de bu konuda size destek sağlayabilecek bir çok e-ticaret danışmanlık firması var. Hayal ettiğiniz iş için destek almanızda hiçbir sakınca yok. Vezüve e-ticaret danışmanlık firması olarak iş hayatınızda yanınızda olmaktan gurur duyarız.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!