Etsy’de Trafik Arttırma Yöntemleri 2023

Blog İçeriği

ETSY’DE TRAFİK ARTTIRMA YÖNTEMLERİ 2023

Etsy dünya çapında en çok tercih edilen parakende satış siteleri arasında 5. sırada yer
almaktadır. Hızla büyüyen Etsy’de yaklaşık 7,5 milyon aktif satıcı arasından ön plana çıkmak
da giderek zorlaşıyor.
Daha öncesinde Etsy pazaryeri hakkında daha kapsamlı bir blog yazısı hazırlamıştık:
Linkten ulaşabilirsiniz.
Şimdi ise sizlerle Etsy trafiğini arttırmanın ve bu trafiği satışa dönüştürmenin sırlarını
paylaşacağız.

1-BAŞLIK, AÇIKLAMA VE ETİKETLER

Etsy başlıklarımızda sadece ürünümüzle alakalı kelimeleri kullanmak müşterilerimize
ürünümüz hakkında doğru bilgiyi sunmak adına oldukça önemli.Başlıklarımızı hazırlarken
aklımızda tutmamız gereken diğer maddeler ise şöyle:
● Başlıkta kullanacağımız ilk kelimeler son kelimelere göre daha önemlidir. Başta en
çok kullanmak istediğiniz 4-5 anahtar kelime ile ürününüzü tanımlayın.
● Aynı kelimeleri tekrar etmekten kaçının
● Çok aratılan kelimelerin sizi daha büyük bir havuzun içerisine atacağını
unutmayın.Bu yüzden açıklamanızı ayrıntılandırın.
● Bütün bunları yaparken başlığınızın anlamlı bir bütün olması gerektiğini unutmayın.
Başlığımızda kullandığımız kelimeleri, açıklama ve etiketler kısmında da kulanmalıyız. Bu
Etsy algoritmasının bizim ürünümüzü daha iyi tanımasını ve bu şekilde potansiyel
müşterilerimizin karşısına bizi daha kolay çıkarmasını sağlayacak. Etiketlerinizi hazırlarken:
● 13 etiketin hepsini kullanın
● Uzun kuyruklu anahtar kelimeler tercih edin

2-ETSY SEO

Başlığımızda, açıklamalarımızda ve etiketlerimizde kullanılacak doğru anahtar kelimelerin
bizi Etsy’de görünür kılmanın ve alıcıya bağlamanın en etkili yöntemi olduğundan bahsettik.
Doğru anahtar kelimelere ve mağazamızla ilgili işimize yarayacak başka bir çok bilgiye
ulaşmak için E-rank ve Etsy Hunt gibi ücretsiz araçları kullanmak Etsy SEO çalışmalarımızı
yaparken işimizi oldukça kolaylaştıracak.

3-MARKA KİMLİĞİ

Günümüzde marka kimliği oluşturmak bir logo veya kapak fotoğrafı oluşturmaktan daha
fazlası. Markanızı rakiplerinizden farklılaştırmak ve güçlü bir Etsy mağazasına sahip olmak
için işletmeniz için nasıl bir kimlik oluşturacağınızı keşfetmelisiniz.
Bu kimliği oluştururken Etsy mağazanızın müşterilere neler söylediğinden, değerlerinizin
neler olduğundan ve en önemlisi mağazanızla iletişime giren insanların ne hissetmelerini
istediğinizden emin olun.
Renklerin gücünden yararlanın. Mağazanızın renklerini ve müşteriyle iletişim dilinizi
belirleyin. Yaratıcı olmaktan korkmayın.

4- MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE YORUMLAR

Etsy algoritması daha olumlu incelemelere sahip ürünleri daha fazla insanın görmesini
sağlayacaktır. Olumlu yorumların en büyük sırrı ise iyi müşteri iletişimidir.
Samimi, dürüst ve açıklayıcı bir iletişim müşterimizin mağazamızla ilgili olumlu yorumlar
bırakmasını sağlayacak, bu da dönüşüm oranlarımızı etkileyecektir.
Örneğin kargo problemleri müşterilerin Etsy mağazalarında en sık yaşadığı problemler
arasındadır. Ama bu problemi çözerken müşterilerimizle kuracağımız iyi bir iletişim yaşanan
sorunun bize olumlu bir yorum olarak dönmesini sağlayabilir.

5- ÖZEL GÜNLER

Etsy ziyaretçilerinin %60.72’sini ABD’den, %10.3’ünü İngiltere’den çekiyor. Bunu sırasıyla
Kanada, Almanya ve Fransa takip ediyor. Bu sebeple müşterilerimiz için doğru zamanlarda
kampanyalar düzenleyebilmek için onların bayramlarını ve özel günlerini takip etmemiz
gerekiyor. Sadece kampanyalar da değil, özel günler için yeni ürünler tasarlamak ve satışa
sunmak da müşterilerinizin sizi tercih etmesi için iyi bir sebep olabilir.
Bu kampanyalardan bir tanesi hepimizin bildiği gibi büyük Christmas indirimleri. Birçok Etsy
müşterisi bu günlerde hem kendisi hem sevdiklerine hediye edeceği ürünleri satın almak için
Etsy platformunu tercih ediyor. Kampanyalarınızla öne çıkmak isteyeceğimiz diğer özel
günler ise şöyle:
● Black Friday
● Cyber Week
● Thanksgiving
● Valentine’s Day
● Halloween
● Pride Month

6-YABANCI DİLDE LİSTELEME

Ufak bir pazar araştırması ile hangi ülkelerde ürünümüzün daha çok aratıldığı bilgisine
ulaşabiliriz. Bu sayede mağaza bilgilerimizin ve listelerimizin farklı ülkelerden ingilizce
dışında farklı dillerde görüntülenmesini sağlamak mümkün.

7- SOSYAL MEDYA

Markanızın aktif bir sosyal medya hesabının bulunması müşterilerinizin Etsy mağazanıza
olan güvenini arttıracağı gibi sosyal medyadan sizi takip edenler için bir marka sadakati de
oluşturacaktır.
Instagram, Facebook, Pinterest ve Twitter gibi sosyal medya platformlarında ilginç ve alakalı
içerikler paylaşarak Etsy mağazamıza trafik çekebiliriz. İşte Etsy mağazamızda trafik
arttırmak için sosyal medyalarınızda paylaşabileceğiniz bazı içerik fikirleri:
● Ürün tasarım süreci
● Müşteri yorumları
● Sektörle alakalı gelişmeler/ haberler
Markamızın sosyal medya platformları aynı zamanda Etsy mağazalarımıza trafik çekmek
için harika platformlardır. Instagram ve Facebook hesaplarımızdan Etsy müşterilerini
hedefleyen reklamlar vererek alıcılarımıza ulaşmak daha kolay.

8- PİNTEREST

Pinterest’te kaliteli pinler oluşturursanız ve Pinterest reklamlarına önem verirseniz Etsy
mağazanızın trafiğinde ve satışlarınızda artış görmeye başlayacaksınız. Çünkü Pinterest
mağazanız için en doğru hedeflemeyi yapabileceğiniz sosyal medya platformlarından biridir.
Etsy mağazanızı Pinterest’e tanıtmanın en iyi yolu her bir listeniz için yüksek kaliteli ve iyi
açıklamaları olan pinler oluşturmaktır. İyi açıklama, ilgili anahtar kelimeleri içeren metin
yazılarıdır. Pinterest anahtar kelimelerini bulmanın en iyi yolu Pinterest reklam yöneticisi
içindeki Pinterest Anahtar Kelime Aracını kullanmaktır. Buradan sonra insanlar pininize
tıkladıklarında doğrudan Etsy mağazanızdaki ürüne yönlendirilmiş olacak.
Mağazanızdaki farklı kategoriler için farklı Pinterest panoları oluşturmak da ziyaretçilerinizin
dikkatini çekecektir.
Stratejinizin bir parçası olarak size benzeyen mağazaların pinlerini panonuza kaydedebilir,
bu pinlere yorum yapabilirsiniz. Bu da müşterilerinizin sizi farketmesini sağlar.

8- Şimdi Bütün İpuçlarını Test Etme Zamanı

Tüm Etsy satıcılarının yolculukları farklı ve kendine özeldir. Siz de hikayenize eşlik etmemizi
isterseniz bizlere ulaşabilirsiniz. Vezüve E-ihracat olarak, alanında uzman ve deneyimli ekip
arkadaşlarımızla mağazanıza gereken desteği sağlamaktan mutluluk duyarız.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

aybikem_kozan_eticaret_uzmanı
Aybikem Kozan
E-İhracat Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için