Facebook ve Instagram Reklam Türleri

Blog İçeriği

Facebook & Instagram Reklam Türleri

Facebook Ads, Facebook’un çok çeşitli reklam türleri sunan ücretli pazarlama sistemidir. Daha fazla dönüşüm sağlayan reklam verenlere sunulan çeşitli hedefleme seçenekleri sayesinde son derece etkili bir reklam verme sistemidir.

Bu platform sayesinde reklamlarınızı hedef kitlenizin ilgi alanlarını, konumlarını, cinsiyetlerini, yaşlarını ve daha birçok seçeneği karıştırarak farklı kitleler oluşturarak daha doğru kişilere yönlendirmeniz mümkündür.

Bu reklamlar 3 kategori altında incelenebilir:

  1. Bilinirlik
  2. Değerlendirme
  3. Dönüşüm

Bilinirlik aşaması 2 seçenekten oluşmaktadır ve ne kadar insana ne sıklıkla erişmek istediğinizi belirler:

Marka Bilinirliği: Reklamlarınızı gören müşterilerin karşısına yeniden reklamlarınızı çıkartarak bir remarketing yapmanızı sağlar. Ör. Reklamınızı bir kullanıcıya gün içinde 2-3 kere gösterebilirisiniz.

Erişim: Reklamlarınızı olabildiğince fazla kişiye göstermenizi sağlar.

dijital-pazarlama-danismanlik-facebook-reklam-yönetimi-instagram-reklam-hizmetleri

Değerlendirme aşamasına geldiğimizde ise bizi bir önceki aşamaya kıyasla biraz daha fazla seçenek karşılıyor. Bu bölümde hedef kitlemiz ile aramızdaki etkileşimin hangi türde olmasını istediğimizi seçiyoruz:

Trafik: Kullanıcıları web sitenize, bir uygulamaya veya Facebook sayfanıza yönlendirerek buralardaki trafiği artırmanızı sağlar. Ayrıca tek tık ile sizi arayabilmelerini de sağlayabilirsiniz.

Etkileşim: Sayfanıza beğeni çekme, anketlerinize yanıt veya gönderilerinize geri dönüt ya da paylaşımları artırmanızı sağlar.

Uygulama Yüklemeleri: Bir uygulamanız var ise bu uygulama ile inşaların etkileşime girmesini ve daha sonrasında da indirmelerine teşvik etmek için kullanılır.

Video Görüntülemeleri: Video reklamlarınızı göstermenize yarar

Potansiyel Müşteriler Bulma: İşletmenizle ilgilenen kişilerden bilgi toplamak için formlar, aramalar ve sohbetlerden yararlanın

Mesajlar: Kullanıcıların WhatsApp, Messenger veya Instagram üzerinden firmanızla iletişime geçmesini sağlar.

Ve son aşamamız olan Dönüşüm aşamasında ise dönüşümümüzün ne üzerine kurulacağına karar veriyoruz:

Dönüşümler: Reklamlarınızı internet sitenizden bir şey satın alma veya sizi arama gibi eylemlerde bulunma olasılığı en yüksek olan kişilere gösterin.

Katalog Satışları: Hedef kitlenizdeki kullanıcılara kataloğunuzda yer alan ürünlerinizi tanıtmak ve yönlendirmek için kullanılır.

Mağaza Trafiği: Burada trafik çekmek istediğiniz mağaza sizin fiziksel mağazanızdır. Mağazanıza yakın konumda bulunan kullanıcılara ulaşabilmek ve onları mağazanıza davet edebilmek için kullanılan reklam türüdür.

Reklamımız için bu ayarlamaları yaptıktan sonra kullanıcılara sunabileceğimiz reklamlarımızın türleri şu şekilde olacaktır:

dijital-pazarlama-danismanlik-facebook-reklam-yönetimi-instagram-reklam-hizmetleri

Video Reklamlar

Video reklamlar, standart Facebook videolarında video içi reklam olarak veya Hikaye ve Haber Kaynağında yayınlanabilir. Video reklamlar, hızlı demo video reklamları gibi, ekibinizi veya ürününüzü tanıttığınız kısa videolar şeklinde de olabilir.

 

Slayt Reklamlar

Slayt reklamlar, yazı, video, fotoğraf vb. oluşan bir koleksiyondan kısa video reklamlar oluşturur.

Slayt reklamlar, tıpkı videolar gibi özelliklere de sahiplerdir ancak kullandığı veri miktarı 5 kat daha azdır. Bu nedenle, internet bağlantısı zayıf olan kişiler için iyi bir seçenektir. Dikkat çekmenin kolay ama etkili bir yoludur.

 

Görsel Reklamlar

Bu reklam türü, Meta reklamlarına başlamak için güzel bir yol olabilir. Facebook sayfanızdan bir görsel seçerek ve mevcut bir gönderiyi öne çıkararak sadece birkaç basit işlem ile bu reklamı oluşturabilirsiniz.

Dönen Reklamlar

Dönen reklam türü, sergilemek istediğiniz hizmet veya ürün için maksimum 10 adet resim ve(veya) video kullanmaktadır. Bu reklam türü Pinterest reklamlarında da sıkça kullanılmaktadır.

Bu tür, ürünlerin farklı artı yönlerini daha açık ve net bir şekilde göstermek için kullanabilirsiniz. Hatta 1 resmi parçalara bölüp tek bir büyük resim halinde de yayınlayabilirsiniz.

Anket Reklamlar

Sadece mobil cihazlara özel olan bu reklam türü, bir resim veya video reklamınıza çift seçenekli bir anket ekleyerek etkileşimi üst seviyeye çıkarır. Her anket seçimi için ayrı bir bağlantı ekleyebilirsiniz.

Ankete cevap veren siz dahil herkes cevap verilen şıkların seçilme yüzdesini görebilecek.

Hızlı Deneyim Reklamlar

Hızlı Deneyim reklamları eskiden Kanvas olarak adlandırılırdı. Standart bir mobil web sitesinden 15 kat hızlı yüklenmesi bu tam ekran reklam türünü de kullanıcı için oldukça kolay erişilebilir yapıyor.

Potansiyel müşteri reklamları

Bu reklamlar yalnızca mobil cihazlara özeldir. İnsanların fazla uğraşmadan size iletişim bilgilerini vermelerini kolaylaştırmak için özel olarak tasarlanmıştır.

Dinamik reklamlar

Dinamik reklamlar, hedeflenen hizmet ve ürünleri, onlarla ilgilenme olasılığı en yüksek olan müşterilere tanıtmanıza olanak tanır.

Mesela, bir müşteri sizin sayfanızı ziyaret etti ve bir ürünü sepetine ekledi ancak daha sonrasında bu ürünü satın almadı. Dinamik reklamlar, bu ürünü tekrardan bu müşteriye Facebook akışında göstermenize olanak tanır.

dijital-pazarlama-danismanlik-facebook-reklam-yönetimi-instagram-reklam-hizmetleri

Artırılmış Gerçeklik Reklamları

Artırılmış gerçeklik reklamları, Facebook kullanıcılarının sizinle etkileşimde bulunabilmesi için filtreler ve animasyonlar gibi özellikleri kullanır.

Örneğin, filtreler, kullanıcıların dudaklarında bir rujun nasıl renk çeşitlerinin nasıl duracağını veya beğendikleri bir gözlüğün yüzlerinde nasıl görüneceğini test edebilmelerine yardımcı olur.

Bu reklam türü, erişiminizi genişletmek için de kullanılabilir. Kullanıcılar bu filtreler ile selfie çekebilir ve daha sonrasında bunları kendi sayfalarında paylaşabilirler.

 

Koleksiyon Reklamlar

Yine sadece mobil cihazlar için sunulan bu reklam türü, satın alınmak istenen hizmet veya ürün için müşterilerin etkileşime girebilecekleri beş resim veya video yayınlanabilen reklam türüdür.

Koleksiyon reklamları, Hızlı Deneyimler ile eşleşir ve insanların Facebook’tan çıkmadan önce ürününüzü satın almasına olanak sağlar.

Hikâye Reklamları

Bu reklamlar, izleyicilerin ekranlarını dik tutarak gördükleri ve sizin reklamınızın ekranda mümkün olan en geniş alanı kaplamasına olanak tanıyan, mobil cihazlara özel tam ekran dikey video reklam türleridir.

Messenger Reklamlar

Bu reklamlar, her ay Messenger kullanan milyarlarca insana ulaşmanıza yardımcı olur. Reklam oluşturulurken, seçeneklerde Messenger’ı ve Facebook feed’i seçmeniz yeterli olacaktır.

Burak Can Toplar
Dijital Pazarlama Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için
Desteğe mi ihtiyacınız var?