Avrupa’nın en büyük ikinci ekonomisi ve dünyanın en büyük altıncı e-ticaret pazarı olan Fransa son zamanlarda Türk e-ihracatçıların dikkatini çeken ülkeler arasında.
Gelişmiş internet altyapısı, teknolojiden anlayan bir nüfusa sahip olması ve yüksek alım gücü gibi faktörler Fransa’yı e-ihracata açık ve önemli bir pazar yeri haline getiriyor.
Eshopworld 2022 yılı verilerine göre Fransa’da 42,4 milyon e-ticaret kullanıcısı var ve Fransa tüketicileri yeni ve heyecan verici online markalara şans vermeye istekliler.
Pandemi sebebiyle online alışveriş tüm dünyada olduğu gibi Fransa’da da büyük bir ivme kazandı ve %30’luk bir büyüme gösterdi. 16-44 yaş arası grubun %90’ı günlük internet kullanıcısı olmakla birlikte Fransa’daki yaşlı demografi de diğer ülkelere kıyasla online alışveriş yapmaya daha yatkın.
E-ticaret pazarına girmeden önce Fransa’daki en popüler ürün kategorilerini bilmekte fayda var. %35’lik bir oranla en iyi sonuç veren kategoriler moda, güzellik ve aksesuar kategorileri.
Diğer en çok tercih edilen kategoriler ise sırasıyla ev elektroniği, mobilya ve gıda.
Satıcılar için en iyi pazaryeri ne sattıklarına göre değişmekte.
Amazon Fransa, Fransa’daki en yüksek pazar payına sahip e-ticaret platformudur.
İlgili içerik: Amazon FBA ile nasıl satış yaparım?
Amazon dışında keşfetmeye değer birçok niş site olsa da sizler için iyi bir başlangıç olabilecek popüler pazar yerlerinden bazılarını listeledik.
Ama hepsi bu kadar değildir.
Ayrıca Fransızca müşteri hizmeti sunabilmeli ve müşterilerin sizinle iletişim kurabilmeleri için yerel bir numara sahibi olmalısınız.
Artık bazı popüler pazar yerlerini ele aldığımıza göre, Fransa pazarında satış rakamlarınızı arttıracak ipuçları verebiliriz.
Fransız e-ticaret tüketicileri %45i uluslararası markalardan hoşlansa da listelemelerin ve müşteri hizmetlerinin yerel dillerinde hizmet vermesini bekliyor. Aslında Fransa’daki birçok pazaryerinde bu bir gereklilik.
Cdiscount gibi pazaryerleri müşterilerine sadece en düşük fiyatlı ürünlerini göstererek fiyat rekabetini bir üst basamağa taşıyor.
Fransız müşteriler ayrıca özel teklifler ve indirimler beklerler, bu sebeple reklam ve kampanyalara zaman ve bütçe ayırılması gerekir.
1 Ocak 2022’den itibaren Fransa’da ürün satan satıcıların Fransız Genişletiliş Üretici Sorumuluğu (ERP) yasasını karşılamaları gerekmektedir.
ERP basitçe üreticilerin Fransa’da satışa sundukları ve pazarladıkları belirli ürün kategorilerinin yaşam döngüsünün sonunda oluşan atıkların da mali ve organizasyonel sorumluluğunu üstlenesi için oluşturulmuş bir modeldir.
ERP kapsamına giren kategoriler:
Bu sebeple eğer Fransa’da üretici kabul ediliyorsanız veya Fransa pazarına girmek isteyen bir üreticiyseniz Fransa’da kategorinize uygun bir eko-kuruluşa kaydolarak ERP gereksinimlerini karşıladığınızı kanıtlamanız gerekmektedir.
Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!