fbpx

Fransa E-Ticaret Pazari

Blog İçeriği

FRANSA E-TİCARET PAZARI 

Avrupa’nın en büyük ikinci ekonomisi ve dünyanın en büyük altıncı e-ticaret pazarı olan Fransa son zamanlarda Türk e-ihracatçıların dikkatini çeken ülkeler arasında.

Gelişmiş internet altyapısı, teknolojiden anlayan bir nüfusa sahip olması ve yüksek alım gücü gibi faktörler Fransa’yı e-ihracata açık ve önemli bir pazar yeri haline getiriyor.

Eshopworld 2022 yılı verilerine göre Fransa’da 42,4 milyon e-ticaret kullanıcısı var ve Fransa tüketicileri yeni ve heyecan verici online markalara şans vermeye istekliler.

FRANSIZ TÜKETİCİ PROFİLİNİ TANIMAK

Pandemi sebebiyle online alışveriş tüm dünyada olduğu gibi Fransa’da da büyük bir ivme kazandı ve %30’luk bir büyüme gösterdi. 16-44 yaş arası grubun %90’ı günlük internet kullanıcısı olmakla birlikte Fransa’daki yaşlı demografi de diğer ülkelere kıyasla online alışveriş yapmaya daha yatkın.

E-ticaret pazarına girmeden önce Fransa’daki en popüler ürün kategorilerini bilmekte fayda var. %35’lik bir oranla en iyi sonuç veren kategoriler moda, güzellik ve aksesuar kategorileri.

Diğer en çok tercih edilen kategoriler ise sırasıyla ev elektroniği, mobilya ve gıda.

EN POPÜLER FRANSIZ PAZAR YERLERİ

Satıcılar için en iyi pazaryeri ne sattıklarına göre değişmekte.

Amazon Fransa, Fransa’daki en yüksek pazar payına sahip e-ticaret platformudur.

İlgili içerik: Amazon FBA ile nasıl satış yaparım?

Amazon dışında keşfetmeye değer birçok niş site olsa da sizler için iyi bir başlangıç olabilecek popüler pazar yerlerinden bazılarını listeledik.

Cdiscount

  • 1998 yılında Fransa’da kurulan Cdiscount elektronik, moda, ev eşyaları, oyuncaklar ve oyunlar, eğlence ve spor malzemeleri dahil olmak üzere çeşitli kategorilerde ürünler sunar.
  • Cdiscount kullanıcılarından aylık satıcı ücreti talep etmektedir. Bunun yanı sıra ürün kategorisine göre değişiklik gösteren %5 ile %22 arasında komisyon oranı vardır.
  • Cdiscount pazarı şu anda yalnızca Fransızca olarak mevcut olsa da, satıcılarına hesaplarını yönetirken birçok dil seçeneği sunar.
  • Satıcılar, siparişlerini sitenin “Cdiscount Fulfillment” hizmeti aracılığıyla Cdiscount’ın iyi ve gelişmiş lojistik ağından yararlanma şansına sahiptir.

Fnac

  • Ayda 15 milyondan fazla ziyaretçisi ile Fnac, en çok ziyaret edilen üçüncü Fransız e-ticaret sitesidir.
  • Özellikle elektronik sektöründeki perakendeciler için harika bir pazar yeridir.Bu pazar, sitenin ürün hacminin büyük bir bölümünü oluştururken, ofis malzemeleri, bebek eşyaları, spor malzemeleri, müzik aletleri ve oyuncaklar ve oyunlar gibi diğer ürünleri de listeleyebileceğinizi unutmayın.
  • Fnac pazar yeri satıcılara satış ve pazarlama desteğinin yanı sıra teknik entegrasyon desteği de sunmaktadır.

Pixmania

  • Fransa’nın bir diğer önde gelen e-ticaret sitesi Pixmania, 13 Avrupa ülkesinden her ay 8 milyona yakın ziyaretçi çekiyor.
  • Pixmania ağırlıklı olarak bilgisayar, elektronik ev aletleri ve saatlerler dahil olmak üzere yüksek teknoloji ürünlerine odaklanmaktadır.

La Redoute

  • Aylık 9,2 milyondan fazla ziyaretçisiyle Fransa’nın önde gelen moda e-ticaret sitesi olan La Redoute  , giyim, ayakkabı ve aksesuar veya ev eşyaları satıyorsanız dikkate almanız gereken harika bir sitedir.
  • La Redoute pazarı genellikle 26 ila 35 yaş arasındaki kadınlar arasında popülerdir ve bu da onu geniş, genç bir kadın müşteri tabanını hedefleyenler için harika bir platform haline getirir.
  • La Redoute’ta satış yaparken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç şey vardır. İlk olarak, tüm listelemeler ve ürün açıklamaları Fransızca olmalı ve profesyonelce tercüme edilmelidir.

Ama hepsi bu kadar değildir.

Ayrıca Fransızca müşteri hizmeti sunabilmeli ve  müşterilerin sizinle iletişim kurabilmeleri için yerel bir numara sahibi olmalısınız.

Fransa E-Ticaret Pazarında Satışlarınızı Artırabilecek İpuçları

Artık bazı popüler pazar yerlerini ele aldığımıza göre, Fransa pazarında satış rakamlarınızı arttıracak ipuçları verebiliriz.

Fransızca Kullanın

Fransız e-ticaret tüketicileri %45i uluslararası markalardan hoşlansa da listelemelerin ve müşteri hizmetlerinin yerel dillerinde hizmet vermesini bekliyor. Aslında Fransa’daki birçok pazaryerinde bu bir gereklilik.

Fiyatlarda Rekabet Edin

Cdiscount gibi pazaryerleri müşterilerine sadece en düşük fiyatlı ürünlerini göstererek fiyat rekabetini bir üst basamağa taşıyor.

Fransız müşteriler ayrıca özel teklifler ve indirimler beklerler, bu sebeple reklam ve kampanyalara zaman ve bütçe ayırılması gerekir.

Fransa ERP Yasası

1 Ocak 2022’den itibaren Fransa’da ürün satan satıcıların Fransız Genişletiliş Üretici Sorumuluğu (ERP) yasasını karşılamaları gerekmektedir.

ERP basitçe üreticilerin Fransa’da satışa sundukları ve pazarladıkları belirli ürün kategorilerinin yaşam döngüsünün sonunda oluşan atıkların da mali ve organizasyonel sorumluluğunu üstlenesi için oluşturulmuş bir modeldir.

ERP kapsamına giren kategoriler:

  • Ürün ambalajları
  • Tekstil
  • Mobilya
  • Elektronik Aletler
  • Piller
  • Spor Ürünleri
  • Bahçe ve Hobi ürünleri
  • Oyuncaklar

Bu sebeple eğer Fransa’da üretici kabul ediliyorsanız veya Fransa pazarına girmek isteyen bir üreticiyseniz Fransa’da kategorinize uygun bir eko-kuruluşa kaydolarak ERP gereksinimlerini karşıladığınızı kanıtlamanız gerekmektedir.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

aybikem_kozan_eticaret_uzmanı
Aybikem Kozan
E-İhracat Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için