Mercado Libre Pazaryeri İle Latin Amerika’ya E-Ticaret

Blog İçeriği

MERCADO LIBRE ARJANTİN PAZARYERİ

MercadoLibre pazaryeri 1999’da kurulan, merkezi Uruguay’da bulunan ve ABD’de kurulmuş, e-ticarete ve online açık arttırmalara (çevrimiçi müzayedelere) ayrılmış bir çevrimiçi pazaryeridir. Kurucu ve CEO’su olan Marcos Galperin şirketi Standford Üniversitesi’nde okurken kurmuştur. “MercadoLibre” ispanyolcada ‘serbest piyasa’ anlamına gelir.

MercadoLibre pazaryerinin en büyük özeliği; kullanıcıların tek bir platformda ürün satın almasına, ürün satmasına, kredi almasına, sigorta yapmasına iş kurmasına olanak sağlar.

MercadoLibre bünyesinde tek bir platformdan; pazaryeri (MercadoLibre), lojistik hizmetleri (Mercado Envios), kredi çözümü (Mercado Credito), fin teknoloji (dijital bankacılık) platformu (Mercado Pago), reklam hizmeti (Mercado Publicidad) hizmetleri sunar.

MERCADO LİBRE PAZARYERİ’NDE NASIL SATIŞ YAPILIR?

MercadoLibre pazaryeri alıcıları ve satıcıları birleştiren bir platformdur. Müşteriler, ürünler için teklif verebilirler ve sunulan ürünler için belirli bir fiyat öderler. Ürünler ödeme yapıldıktan sonra teslim edilir ve kullanıcılar yorum yapabilirler. Bu platformdaki satıcılar, tek bir hesaptan Meksika, Brezilya, Kolombiya ve Şili’de ürün satabilirler.

MercadoLibre’nin en büyük avantajı para birimlerindeki dalgalanmalardan endişe duymadan satış yapabilmeleridir. Çünkü satıcılar; ürünlerini ABD doları cinsinden listeleyebilir ve yine ABD doları biçiminden ücretlerini tahsil edebilirler. Özetle Mercado Libre; Latin Amerika’da satış yapmayı ABD içinde satış yapmak kadar basit hale getirir.

  • MercadoLibre bünyesinde bir lojistik hizmeti olan Mercado Envios sunduğu için; satıcılar siparişlerini Latin Amerika’ya kolaylıkla gönderebilir.

mercado_libre_arjantinde_eticaret_eihracat_danismanlik_latin_amerikaya_ihracat_yurdisi_satis_eihracat_teşvikleri

Satıcılar siparişini alıcıya ulaştırırken; MercadoLibre’nin sipariş karşılama depolarına gönderebilir. MercadoLibre bu depolarda sipariş geldikçe paketleme hizmetini kendi bünyesinde sağlar ve siparişi alıcıya ulaştırır.

Satıcılar siparişi alıcıya ulaştırırken doğrudan tüketiciye gönderme seçeneğini de seçebilirler. MercadoLibre satıcılara basılmaya hazır bir gönderi etiketi sağlar ve satıcılar paketlerini MercadoLibre’nin ortak taşıyıcılarına (DHL, Bringer) gibi teslim etmekten sorumludurlar.

  • MercadoLibre reklam hizmeti ile platform içerisinde, satıcıların ürünlerinin gösterimlerini ve ulaşılabilirliğini arttırmasını sağlar. Ürün reklamları ile satıcılar günlük reklam bütçesi belirleyebilirler. Bunun yanında; kampanyaları gizmeleme, duraklatma veya etkinleştirme olanağına sahiptir. Bu platform tıklama başına ödeme (PPC) modeli altında çalışır. Yani satıcılar sadece reklamlara tıklandığında ödeme yapmış olurlar.
  • Para birimindeki dalgalanmaların önüne geçmek ve satıcıların bu konuda endişelenmesini engellemek amacıyla MercadoLibre satıcılardan ürünü, dolar cinsinden listeler ve tahsilatını yine dolar cinsinden yapar. Bu sayede satıcılar sürekli fiyat güncellemesi ile uğraşmak yerine, satışa odaklanmasını sağlar.
  • MercadoLibre pazaryeri, satıcıların tüm süreçlerini ingilizce olarak sürdürebilmesi için olanak sağlar. Ve bunun için çeşitli araçlar geliştirmiştir. Satış öncesi ve satış sonrası sorular, talepler otomatik çeviriye tabii olur.
  • MercadoLibre kendi içerisinde bir itibar sistemi geliştirmiştir. Bu itibar sisteminde satıcılar itibarını etkileyen sorunları belirleyip bunlar üzerinde çalışma yapabilirler. Dolayısıyla satıcılar, eksik yönlerini geliştirerek satışlarını arttırma olanağına sahip olacaktır.
  • MercadoLibre her satıştan komisyon alır. Meksika’da faaliyet gösteren bir şirketseniz bu komisyon oranı; %17.5, diğer ülkeler için ise; %16’dır.

MERCADO LIBRE’DE SATICI HESABI OLUŞTURMA

  • Öncelikle bir kayıt formu doldurmanız gerekir.
  • Şirket bilgisi zorunlu olacağı için kayıt formu doldururken şirket bilgilerinizin hazır olması gereklidir.
  • Kayıt formu doldurulduktan sonra, hesap doğrulaması için e-posta adresinize mail iletilecektir. Bu mail onaylanmalıdır.
  • Sonrasında oluşturduğunuz hesaba giriş yapmanız yeterli olacaktır.

mercado_libre_arjantinde_eticaret_eihracat_danismanlik_latin_amerikaya_ihracat_yurdisi_satis_eihracat_teşvikleri

MERCADOLİBRE PAZARYERİ ÜRÜN KATEGORİLERİ

  • Giysi ve aksesuarlar
  • Ev aletleri
  • Cep telefonları, telefonlar ve telefon aksesuarları
  • Arabalar, motorsikletler ve diğerleri
  • Elektronik, ses ve video araçları
  • Bilgi işlem ürünleri
  • Araç aksesuarları
  • Konsollar ve video oyunları
  • Yiyecek ve içecekler
  • Oyunlar ve oyuncaklar
  • Güzellik ve kişisel bakım
  • Spor ve fitness ürünleri
  • Ev ve bahçe mobilyaları
  • Araziler

MERCADO LIBRE BAŞLICA VERİLER

  • 65 milyon alıcıya sahiptir.
  • 12 milyon satıcıya sahiptir.
  • 18 ülkede faaliyet gösterir.
  • Saniye başına +538 ziyaret.
  • Tüm mal ve servislerin satış değeri 25.5 milyar değere sahiptir.
  • En çok trafik aldığı 3 ülke: Arjantin, Brezilya, Meksika.

Amacınız Latin Amerika ülkelerinde yeni pazarlara ulaşmak ve ürün satmaksa MercadoLibre pazaryerini tercih edebilirsiniz. Bu platform ürünlerinizi aylık 50 milyondan fazla kullanıcıya sunar. Bu sayede ürünlerinize farklı ülkelerden müşteriler çeker, satışlarınızı ve kar marjlarınızı güvenli bir şekilde arttırmış olursunuz.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

seyda_nur_erdogan_vezüve
Seydanur Erdoğan
E-Ticaret Direktörü

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için