Mobilya Markalarının Satış Yapabileceği E-İhracat Pazarları

Blog İçeriği

MOBİLYA FİRMALARI İÇİN YENİ İHRACAT PAZARLARI

Mobilya Sektörü E-İhracat Hacimleri

2020 yılı itibariyle pek çok sektör rotasını e-ticarete çevirmeye başladı. Ayrıca mobilya sektörü gibi geleneksel kalıplara bağlı alışveriş şekilleri de e-ticaret bakımından önemli gelişmelere sahne oldu.
Tüketicilerin estetik kaygılar sebebiyle fiziksel mağazalara daha meyilli oldukları görülmekteydi. Koronavirüs salgınının en önemli etkilerinden biri de, geleneksel, kalıplara bağlı müşterilerin kalıplarını yıkmaya yardımcı olmasıdır. Bununla birlikte teknoloji alanında ortaya çıkan yenilikler sayesinde de bu kaygılar giderek azalmaktadır..
3D görüntüleme teknolojileri, insanlara ürünleri evlerinde görme imkanı sağlamaktadır. Online dizayn teknolojileri de tüketici isteklerini daha anlamada önayak olmakta.
Ayrıca e-ticaret sayesinde pek çok masraftan kaçınabilen satıcılar da ürünlerini online satış kanalları aracılığıyla pazarlamaya daha sıcak bakmaktadır.
Dünyada mobilya e-ihracatında %39 ile Wayfair birinci sırada gelirken, Amazon %30 ve Walmart %5’lik bir paya sahiptir.

Avrupa Mobilya Pazarı

Avrupa’da e-ticaret mobilya ve ev eşyaları pazarının 2021’den 2028’e kadar %7,6 gibi önemli bir büyüme oranı kaydetmesi bekleniyor.
Pazardaki bu büyüme, İngiltere gibi gelişmiş ülkelerde ev eşyalarına ve mobilyaya yönelik artan talepten kaynaklanıyor.
Almanya. Avrupa’daki tüketici grubunun harcama gücü ve farklı mutfak gereçlerinin yoğun kullanımı, pazarın büyümesini hızlandırıyor.
COVID-19 salgını, Avrupa genelinde dijital dönüşümü hızlandırdı ve lojistik kolaylık ve rahatlık ile mobilya ürünlerinin kapılarına kadar teslim edilmesi sayesinde tüketicilerin çevrimiçi satın alma tercihi son zamanlarda arttı. Tüm bu faktörlerin önümüzdeki yıllarda bu pazarın bu bölgedeki büyümesini artırması bekleniyor.
2017’de 25.673 olan gelir 2023 yılı itibariyle 47.382 ulaşmıştır.
2019-2020 yıllarında 30.987’den 37.485’lik bir büyüme gerçekleşmiştir. Bu ani yükselişin sebebi Covid19 salgınının e-ihracat yönelimini artırmasından kaynaklandığı düşünülmektedir.
Dijital Pazar Görünümüne göre, Avrupa’da Mobilya ve Ev Eşyası segmentinin çevrimiçi gelirinin 51.963,7 milyon USD’ye çıkması bekleniyor.

Amerika Mobilya Pazarı

Dünya üzerinde mobilya sektörü Pazar payının en büyük olduğu ülke Amerika Birleşik Devletleri’dir. Bunun önemli sebeplerine örnek olarak büyük ölçüde artan yaşam standartları ve harcanabilir gelirdeki istikrarlı artış verilebilir. Ayrıca tüketicilerin estetik faktörlere verdiği önem de bu artışın sebeplerinden biridir.
ABD mobilya sektörünü e-ticaret özelinde incelediğimizde, sektördeki e-ticaret payının yıldan yıla artmaya devam ettiğini görmekteyiz. 2020 yılı itibariyle 52,624 milyar dolarlık bir e-ticaret cirosuna sahip olan sektör, bu konuda Çin’in ardından ikinci sırada gelmektedir.
Mobilya sektörü giderek büyümekte ve e-pazaryerlerindeki vazgeçilmez konumuyla üst sıralara yerleşmektedir.
Dünyaya açılmak sınır ötesi ticarete atılmak isterseniz bu pazaryerlerinde hedeflerinize ulaşabilirsiniz.

Türkiye Mobilya Pazarı

Mobilya ihracatının dünyada 200 milyar dolarlık bir pazar payı var. Bu pazar payında önemli
ölçüde E-ihracat pazaryerleri rol oynuyor.
Üreticiden direkt alınabilen ve tüketiciye direkt aktarılabilen ürünler ve böylece zaman ve
maliyet kaybının minimuma indirilebilmesi, satış alanının tüm dünyaya yayılması, her
kategoride binlerce farklı seçeneğin sunulabiliyor oluşu e-ihracat kanallarına yönelimi
arttırıyor.
Mobilya sektörü için ise çok fazla seçenek bulunuyor. Dünyanın her yerinden, farklı e-pazaryerlerinde ürünleri satışa çıkarmak sınır ötesi e-ticarete giriş yapmak mümkün.
Türk mobilya sektörü de, son dönemde oldukça öne çıktı. 2023’te 10 milyar dolarlık ihracat
hedefine odaklanan mobilya sektörü, bu yılın 11’inci ayı itibarıyla yan ürünlerle birlikte 7,5
milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.
Peki Türkiye’deki mobilya üretici ve firmaları bu e-ihracat ağına nasıl dahil olabilir?

Wayfair

Wayfair Dijital platformunda 11.000’den fazla global tedarikçi bulunuyor ve 14 milyon ürüne
erişim imkanı sağlıyor. Çevrimiçi şirket Wayfair’in Amerika Birleşik Devletleri’nin yanı sıra
Kanada, Almanya, İrlanda ve Birleşik Krallık’ta ofis ve depoları bulunmaktadır.
97.7 Milyon aylık trafiğe sahiptir ve mobilya sektörünün devidir.
Wayfair mobilya kategorisinde Amazon’u geçebilen tek e-pazaryeridir.
Wayfair’de müşteriler satın alacağı tüm ürünleri 3D sanal odalar ile yerleştirip nasıl
görüneceğine, sığıp sığmayacağına, uyum sağlama durumuna bakabilir. Ya da hayalindeki
odayı yüzlere farklı şekilde oluşturup en içine sineni seçebilir. Üstelik odasını kuş bakışı dahil
olmak üzere her açıdan görebilir.
Nasıl Çalışır?
1. Müşteri Online siparişini verir.
2. Tedarikçi sistem üzerinden siparişi onaylar.
3. Tedarikçi ürünleri uygun şekilde paketler.
4. Wayfair’in taşıyıcı ortakları ürünleri tedarikçinin deposundan alır.
5. Müşteriye Teslimat gerçekleşir.
Wayfair’de Satış Yapabilmek İçin Ne Yapmalısınız?
• Ürünlerinizin en az 1 milyon ABD Doları ve genel toplamda 2 milyon ABD Doları’nı
kapsayan ürün sorumluluk sigortanızın olması gerekir.
• Bir web sitesine ihtiyacınız vardır.
• Ürünlerinizin tam detaylı özelliklerini belirtmelisiniz. (kumaş türü ağaç türü, vida tipi
vb)
• 3D standartlarına uyum sağlayabilecek detaylı ve profesyonel fotoğraf çekimlerine
ihtiyacınız vardır.
• Satış yapmak istediğiniz hedef ülkede ara deponuz bulunmalıdır.
• Çoğu ürünü hasarsız durumda ve orjinal paketlerinde olması şartıyla, teslimattan
sonraki 30 gün içinde para iadesi veya mağaza kredisi için iade edebilirsiniz.

Amazon

Amazon’un başta ABD’de olmak üzere Kanada, Meksika, Brezilya, Birleşik Krallık, Almanya,
Fransa, İspanya, İtalya, Türkiye, Çin, Hindistan, Japonya, Avustralya ve Birleşik Arap
Emirlikleri’nde ülkeye özgü pazar yerleri bulunmaktadır.
Amazon mobilya üretici ve satıcıları için gözde platformlardan biridir. Çok sayıda aktif
satıcının bulunduğu Amazon’da rekabet yüksektir.
180’den fazla ülkede 300 milyon aktif müşteri kitlesi vardır.
Amazon FBA ile sattığınız tüm ürünlerin müşteriye iletilmesini (iade, kargolama vs.) tamamen Amazon karşılamaktadır.
Amazon’da Hesap Açmak İçin Ne Gerekir?
• Şirket sahibi olmak gereklidir.
• Yurt dışında banka hesabı, Paypall, Payoneer, Wise gibi ödeme kanallarına
• ihtiyaç vardır.
• Ev veya iş yeri açık adresiniz, telefon, mail, iletişim bilgileriniz gerekir.
• Türkiye şirketine ait sicil numarası, vergi numarası gereklidir.
• Hesap açılacak şahıs adına elektrik, su, doğalgaz faturası gereklidir.
• Kredi kartı ve banka ekstresi gereklidir.

Walmart

Walmart Sam Walton tarafından 2 Temmuz 1962’de kurulan ve dünya çapında şubeleri olan büyük bir perakende şirketidir.
Walmart’ın 2021’deki küresel net geliri yaklaşık 13,7 milyar dolardır.
Şirketin mağazaları market, sağlık, teknoloji, ofis, eğlence, giyim ve ev ürünlerini düşük fiyatlarla müşterilere sunar. Dünya çapında perakende mağazası olmasının yanı sıra bir e-ticaret işletmesi. Üçüncü taraf satıcılarının ürünleri Walmart’ın web sitesinde listelenir.
Walmart’ta satış maliyeti, satmak istediğiniz ürüne göre değişiklik gösterir. Ancak şeffaf fiyatlandırma ve rekabetçi komisyon oranlarından yararlanma şansınız da var. Bununla birlikte satıcılar kurulum için ücret ödemez.
Platform sadece sattığınız her ürün için komisyon ücreti talep eder. Komisyon ücretleri ürün kategorisine ve satış fiyatına göre değişiklik gösterir. Yani Walmart her bir kategori için farklı komisyon ücretleri alır. Dekor, mobilya, ev ve bahçe ürünleri için komisyon %15’dir.
Nasıl Satış Yapılır?
• ABD’de kayıtlı bir işletmeniz veya deponuz bulunmalı.
• Ürünlerinizin belirli bir kategorisi olmalı.
• Başka sitelerde ürünleriniz hakkında iyi yorumlar almış olmalısınız.
• Rekabetçi ürün fiyatlarına sahip olmalısınız.

Cdiscount

Elektronikten modaya ve giyim ürünlerine kadar ürünlerin satış için listelendiği Cdiscount’da; ev eşyaları, ev aletleri en çok satış yapılan kategoriler arasındadır.
Cdiscount’nun platformu üzerinden hem sıfır (kullanılmamış) ürünler satışa sunulabildiği gibi, hem de ikinci el (kullanılmış) ürünler satılabilmektedir.
• Cdiscount kullanıcılarından aylık satıcı ücreti talep etmektedir. Bunun yanı sıra, %5 ila %22 oranında satış komisyonu talep eder ve buna ek olarak reklam vermek isteyen satıcılar için pazar yeri reklam ücretleri mevcuttur.
• Cdiscount’nun kullanıcılarına; iade, depolama ve fullfilment gibi hizmetleri sunmaktadır.
• Cdiscount, kısaca self servis bir çevrimiçi platform olarak hizmet vermektedir ve tüm satıcılar bütün süreçleri kendi başlarına yönetmek durumundadır.

Conforama

Conforama , Fransa , İspanya , İsviçre , Portekiz , Lüksemburg , İtalya ve Hırvatistan’da 200’ün üzerinde mağazasıyla Avrupa’nın en büyük ikinci ev mobilyası perakende zinciridir .
Conforama, 2018’de ayda ortalama 4,4 milyon ziyaretçi kaydeden pazarda 1,5 milyon aktif teklif sunuyor.
Ev dekorasyonu ve evinize ait her şeyi bulabileceğiniz Conforama’da ev şeklinde dekore edilen mağazalarda yüksek müşteri memnuniyeti yakalamaktadır.
• Satıcılar aylık ücret ödemiyor, Conforama’ya komisyon ödeyerek platformda satış yapmaktadır.
• Komisyon, ürün kategorisine bağlıdır ve bir ürünün satış fiyatı artı nakliye ücreti üzerinden ödenir.
• Conforama, Pazar Yerinde faaliyet gösteren Satıcıları değerlendirmek için kriterler uygulamıştır. Amaç, “Premium Tüccarlar” olarak bilinen en iyi Tüccarları öne çıkarırken, Alıcıları çok düşük hizmet kalitesine sahip Tüccarlardan korumaktır.

Otto

Otto, e-ticarete adım attıktan sonra Almanya’nın en büyük ikinci e-ticaret platformu olmuştur fakat ev ürünleri kategorisinde Otto’nun Almanya’nın dev e-ticaret platformu olduğunu söyleyebiliriz.
Otto oldukça güvenilir bir pazaryeri platformu olduğu için kişiler Otto güvencesi ile bu platform üzerinden alışveriş yapabilir. Bu da satıcıların daha kolay satış yapmasına yardımcı olur.
• Otto’da mağaza açmak için kişilerin aylık 39 Euro bir ödeme yapması gerekmektedir aksi halde Otto’da satış yapmanız mümkün değildir. Bu yüzden sizler de Otto’da maliyet hesaplaması yaparken bu bedeli de hesaba katabilir ve güvenli bir şekilde e-ticaret yapabilirsiniz.
• Müşteri hizmetleri desteği sunan Otto, müşteri memnuniyeti politikasıyla çalışır.
• Ayrıca Otto’da satış yapabilmek için Almanya’da şirket kurmanız gerekmektedir.

La Redoute

1837’de Fransa’da kurulan La Redoute, giyim ve ev dekorasyonu ürünleri perakendecisidir.
Çevrimiçi mağaza, her ay 7 milyondan fazla ziyaretçiyi ağırlıyor ve dünya genelinde 26 ülkede faaliyet gösteriyor.
En çok satanlar kategorisinin başında mobilya ve ev kategorisi gelmektedir.
La Redoute’un kendi pazarına bağlı 450’den fazla satıcısı vardır.
• Satıcılar ayda 49 avro artı satış komisyonu (yüzde 8 ila 20 arasında değişir) öderler.
• Platformda satış yapabilmek için Fransa’da şirket kurmalı ve vergi kaydı oluşturmalısınız.

Secret Sales

Ayda iki milyondan fazla ziyaret edilen Secret Sales, Birleşik Krallık (BK), Belçika (BE) ve Hollanda’da faaliyet gösteren mobilya, ev eşyaları, lüks kozmetik ve spor giyim ürünlerinde harika fırsatlar bulabileceğiniz bir çevrimiçi pazar yeridir.
• Seçkin mobilya kategorisine sahip Secret Sales üzerinden satış yapmak için profesyonel ürün fotoğraflarına sahip olmaya ve başvuru formunu dikkatle doldurmaya özen gösterilmelidir.
• Platformda komisyon oranları ürün kategorilerine göre değişiklik gösterir.
• Secret Sales müşteri hizmetleri desteği sunar.

Flipcart

Moda, Süpermarket, Elektronik, Ev ve yaşam ürünleri gibi kategoriler ile genişleyen şirketin merkezi Bangalore’de bulunmaktadır.
Hindistan’da oldukça popüler bir e-ticaret platformu olan Flipcart’ın ülkedeki en büyük rakibi Snapdeal’dir. Bu rekabet göz önünde bulundurulduğunda ve istatistiksel veriler incelendiğinde
Flipcart’ın Hindistan e-ticaret pazarında yaklaşık %40’lık bir paya sahi olduğu bilinmektedir.
Altın, Gümüş ve Bronz satıcı seviyelerinin bulunduğu bilinmektedir.
• Altın seviyesindeki satıcılar Flipcart ödemelerini 7 iş günü içinde alır.
• Gümüş seviyesindeki satıcılar Flipcart’tan ödemelerini 10 iş gününde alır.
• Bronz seviyesindeki satıcılara ise satıştan 15 gün sonra ödeme yapılır.
Nasıl Satış Yapılır?
• Kendinize ait e-mail adresini belirleyin ve sisteme giriş yapın.
• Flipcart’ta satış yapmak için bir parola belirleyin ve parolanızı doğrulayın.
• Satış yapacağını kategorileri seçin. Bu noktada ya tüm kategoriler bölümünü ya da kitapları satabileceğiniz bir seçim alanı bulunmaktadır.
• Satacağınız ürün ve hizmetin GSTIN kodunu girin.

Vezüve e-ihracat departman hizmetiyle yurtdışı pazarlarına açılırken sizlere destek olur. Markanıza değer katar!

vezüve-özlem-aydin-eticaret-uzmanı
Özlem Aydın
İş Geliştirme Uzmanı

Paylaş :

Son Bloglarımız
Bültenimize abone olmak için