fbpx

Vezuve E-İhracat

amazon_private_label_nedir_nasıl_çalışır_amazon_fba_amazon_danışmanlık

Blog İçeriği

Private Label Satış (Özel Marka) Nedir?

 Private Label bir şirket ya da perakendeci vasıtasıyla farklı bir marka olarak tasarlanıp üretilen ürünlerdir.Dünya çapında yaygın kullanılan Private Label ABD,Avrupa ve Çin başta olmak üzere, tüm dünyada marka üretimi yapan ve kârının büyük kısmını buradan kazanan tedarikçi ve perakendeci miktarı çok fazladır.Tüketicilerin dünya çapında davranışları incelendiğinde Private Label’a bakışlarının olumlu olduğu görülebilir.

Perakendeci sahip olduğu Private Label ürününün geliştirme,lansman,pazarlama gibi süreçlerinin hepsini kendisi yönetir.Private label kalite bakımından bilinen diğer markaların benzeyen ürünlerinden ayrışma şansı en düşük ürün gruplarında tercih edilir.Bunun sebebi, ürünlerin maliyetini azaltırken kaliteyi piyasa standartları düzeyinde tutabilmektir.Örnek olarak Türkiye’de kendi private label ürünlerini üreterek başarılı olan markalardan en bilinenleri BİM ve Migros.Bu perakende devlerinden başka A101,Şok gibi ucuzluk marketleride piyasada bilinmektedir.Bu marketlerin başarı nedenlerinden en önemlileri uygun fiyatlı ürün sunmaları ve aynı zamanda kendilerine ait çok fazla Private Label ürünlerinin bulunmasıdır.Private Label’ın pazar ortalamasına karşı fiyat farkını görmek için yukarıda örnek verdiğimiz marketlerde satılan süt reyonlarında satılan ürünlerin fiyatına bakmamız ve bu fiyatları markalı süt ürünlerinin fiyatıyla karşılaştırmamız yeterli olacaktır.

Son yıllarda e-ticaretin artmasıyla Private Label imkanlarıda artmıştır.Dünyada özellikle Amazon gibi e-ticaret platformlarında Private Label ürün üretenlerin sayısı oldukça artmıştır.Bunun en büyük nedeni hali hazırda yüksek ziyaret sayıları olan Amazon gibi e-ticaret platformlarında reklam vererek Private Label ürünlerinizi büyük bir kitleye kolaylıkla ulaştırabilmenizdir.Private Label uzun vadede getirisi çok olan ve tercih edilen bir yöntemdir.Ayrıca Alibaba gibi siteler vasıtasıyla Çin’deki üreticilerle iletişime geçerek istediğiniz ürünü istediğiniz şekilde kolaylıkla ürettirebiliyor olmak Private Label ürünlere girişi oldukça kolaylaştırmış ve cazip kılmıştır.

Private label’ın dünya’daki yeri:

PLMA’NIN Nielsen’e yaptırdığı bir araştırmada Private Label’ın Avrupa’da sahip olduğu pazar payları ülkelere göre şöyledir; %51 İspanya, %49 İsviçre, %47 Birleşik Krallık, %45 Almanya ve %44 Belçika.Türkiye’de ie Private Label ürünlerin pazar payı %29 civarlarındadır.Amazon’dan Trendyol’a dünya çapında binlerce marka kendi Private Label ürünlerinden büyük kâr elde etmektedir.Kalite olarak piyasa standartlının aşağısında kalmayan bu ürünler, ücretlerinin daha uygun olmasıyla tüketiciler tarafından tercih ediliyor.Private Label ürünler her sene çıtayı daha üst seviyeye çıkarmak için alternatif çözümlerle birlikte daha geniş bir alana hitap etmeye başladı.Private Label ile diğer üretici markalar arasındaki fiyat farkları %40 seviyelerinde.Bu fiyat performans dengesi ileride bozulmazsa Private Label ürünler daha da yaygınlaşacaktır.

Private Label avantajları:

  • Kontrolün elinizde olması:

Özel markalar fiyat,tasarım,boyut,üretim gibi faktörler üzerinde kontrole sahiptir.Bu müşterilerin değişken satın alma tercihlerine göre ürünlerde hızlı değişiklikler yapma becerisini sağlar.

  • Markalaşma:

Özel marka müşterinin zihninde eşsiz bir imaj oluşturmasına olanak tanır.Bu müşterilerinizi daha iyi tanımanıza imkan sağlar.Ürünün paketinde yapılan değişikliklerle müşterinin deneyimi kişiselleştirerek müşteri sadakati artırılabilir.

  • Gelir:

Özel markaların bir diğer avantajı ise diğer satıcıların ürünlerinizi satmasına izin verebilmenizdir.Markanızı satmak amacıyla yüksek satın alma maliyetleri ödemeye hazır olanlara satış hakkı verilerek gelir elde edilebilir.

 

Private Label dezavantajları:

  • Reklam maliyeti:

Ürünlerinizi piyasaya tanıtmak için başlangıçta reklama yüksek miktarlar harcamak gerekebilir.

  • Uzun vadeli sonuç:

Private Label ürünlerin lansmanının yapılması ve tüketiciler tarafından bilinir hâle gelmesine ihtiyaç duyar.Bu da satışların güzel seviyelere gelmesi için zamana ihtiyaç duyduğu anlamına gelir.

  • Ürün geliştirme:

Ürünün bütün geliştirme süreçleri ile ilgilenmeniz gerekir.Ürünü piyasaya sürdükten sonra da müşterilerin geri dönüşlerini takip ederek üründe yapılacak geliştirmeleri sürekli yapmak gerekmektedir.

Buğra Güngör
E-İhracat Uzmanı
kaufland-pazaryeri-incelemesi-2024-almanyada-eticaret
Kaufland Pazaryeri İncelemesi 2024

Biz kimiz ? Hakkımızda Vezuport Uygulaması Referanslarımız Partnerlerimiz Kariyer E-İhracat E-İhracat Danışmanlık Amazon’da E-İhracat ETSY’de E-İhracat Alibaba B2B E-İhracat Walmart Amerika’da Satış E-İhracat Sitesi Kurulumu

Devamını oku...